Jumaat, 15 Februari 2013

Belum Apa Apa Pembangkang Dah Tersungkur Di Gelang Patah..!

din demam, pitam dan terus terbenam..!
Belum pun apa apa, nampaknya DAPig dan Piggayy..rrr dah mula lebam melebam sesama sendiri! kalau dah namanya pakatan haram maka tentu lah pakat yang dibuat akan menjerut dan menguntungkan satu pihak jer.. kalau berlarutan melatam maka akan jadi haram jadah la kedua dua nya...tak gitu?

DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dilihat terus bertelagah tentang parti mana yang lebih layak meletakkan calon di kerusi Parlimen Gelang Patah pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

PKR Johor yang bertanding di kerusi itu pada pilihan raya umum 2008 dan 2004, berkeras mahukan calonnya terus bertanding di kerusi Parlimen itu, tetapi pendirian mereka dibantah oleh DAP.

DAP mahukan di bawah sistem giliran, parti itu diberikan peluang untuk bertanding di Parlimen Gelang Patah pada PRU-13, selepas giliran itu diberikan pada PKR pada dua edisi pilihan raya umum sebelum ini.

Menurut Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau, keputusan akhir tentang parti mana yang berhak bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah akan ditentukan pucuk pimpinan pakatan pembangkang.

Ditanya tentang kenyataan pemimpin tertinggi DAP bahawa anggota Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong akan diletakkan sebagai calon Parlimen Gelang Patah pada PRU-13, Dr Boo yang merupakan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Skudai enggan mengulas mengenainya. Bagaimanapun komennya menerusi laman Twitter baru-baru ini mengatakan Liewsebagai anggota pembuat dasar yang muda dan bertenaga perlu diberikan peluang untuk bertanding di Gelang Patah.

Pencalonan Liew sebagai calon DAP di Gelang Patah diumumkan Timbalan Pengerusi DAP Tan Kok Wai baru-baru ini.

Dr Boo berkata kerusi Parlimen Gelang Patah itu secara tradisinya adalah milik DAP, tetapi dilepaskan kepada Parti Rakyat Malaysia sebelum ia bergabung dengan PKR di bawah sistem penggiliran.

"Kita hanya melepaskan kerusi (Gelang Patah) itu pada 1995 kerana menghormati bekas Ketua Parti Rakyat Malaysia Johor dan bekas ketua PKR Johor (allahyarham) Abdul Razak Ahmad," katanya kepada Bernama Khamis.

Ini semua menyebabkan Din Pudu hilang selera seks memalam jumaat nih..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. tak faham lah.....apa lu merepek ni...baik lu suruh si Ghani pengkhianat melayu tu letak jawatan MB ganti MB baru yg berjiwa melayu...lagi bagus dari kecoh hal orang lain lah.....City Square di bina atas tanah siapa???...skrg milik siapa?????....tanah kawasan kolam air...dibgnkan utk siapa????.....tanah JKR di Jalan Kebun Teh....skrg milik siapa?????.....habis lah tanah melayu di Johor ini....siapa selama ini perintah.....PAS???...DAP????...tak pernah aku dgr diaorang perintah....setahu aku UMNO yg perintah....zaman Othman Saat...adalah merupakan zaman milik orang melayu...sekarang...MB kwn dgn LIM...siapa tu LIM....main kangkang dgn Ghani...sedar lah melayu johor....berapa byk tanah johor nak digadai oleh UMNO....aku mahu lebih ramai pembangkang di DUN johor agar suara rakyat dpt disuarakan bukan hanya suara UMNO saje kaki pembelit dan pengkhianat melayu...

    BalasPadam