Isnin, 8 September 2014

Benarkah Najib Di Ugut?


Persoalan demi persoalan timbul kini..! Kenapa Najib dilihat begitu menurut kata 'sesuatu pihak'..! 

Walaupun kenyataan Muhyiddin ini mampu menyebabkan jutaan Umat Islam/Melayu dan Bumiputera menghela nafas lega...

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, draf undang-undang untuk menggantikan Akta Hasutan yang dikemukakan oleh Majlis Peguam bukannya draf kerajaan.
   
Menegaskan perkara itu hari ini, Muhyiddin menasihatkan rakyat agar tidak terkeliru atau terpengaruh dengan cadangan yang dikemukakan itu kerana ia bukan draf undang-undang yang dimuktamadkan oleh kerajaan.
   
"Draf undang-undang kerajaan hanya dibuat oleh Jabatan Peguam Negara berpandu pandangan kabinet selepas mengambil kira pandangan semua pihak.
   
"Buat masa ini belum ada sebarang keputusan muktamad daripada kerajaan sama ada untuk menghapuskan akta itu dan diganti dengan akta baharu atau meminda akta sedia ada," katanya.
   
Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno bahagian Batu. Turut hadir Menteri Wilayah Persekutuan dan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. - Bernama.

Namun kenyataan Najib sepertyi ini...

Ini...


Dan ini...


Memperlihatkan seolah oleh Najib tidak langsung mempedulikan keluhan dan keresahan rakyat terbanyak..!

Kenyataan Najib itu dilihat hanya mahu 'memenangkan' suatu pihak sahaja..!

Kenyataan Najib itu dilihat cuba sedaya upaya dengan jiwa raga sanggup apa jua untuk mengikuti dan menuruti apa jua 'arahan' dan 'perintah' suatu pihak dengan sanggup bertentangan dengan rakyat termasuk akar umbi partinya sendiri...!

Soalnya kenapa Najib dilihat begitu?

Apakah benar Najib diugut oleh pihak pihak tertentu?

Apakah benar ada pihak yang sedang menjerat Najib dan negara dengan ugutan keatasnya?

Kenapa sampai begitu sekali seorang Perdana Menteri boleh diugut?

Apa yang menyebabkan Najib boleh diugut?

Apa ugutan yang diberikan kepada nya?

Kalau benar maka sebenarnya Najib dalam bahaya dan Najib lebih berbahaya kerana memberikan ancaman dan bahaya kepada negara???

Ada siapa boleh bagi pencerahan..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Mungkin Najib dan lain lain pemimpin politik Melayu ni seperti KJ, Anwar, Mat Sabu dan lain lain sundal pukimak mempunyai banyak kepentingan perniagaan dengan burit burit Cina DAP. Daripada hilang duit dan kekayaan, baik hilang bangsa dan keharmonian.

    BalasPadam
  2. sy memang syak najib ni telah dibela dari dulu oleh pihak tertentu. ucapan beliau bukan seperti lahir dari dirinya tapi atas arahan pihak lain. kita tahu beliau belajar di uk. begitu juga kj belajar di oxford uk. kedua-duanya seperti mengikut telunjuk pihak tertentu dan berpegang kpd agenda tertentu.

    BalasPadam
  3. kalau itulah hakikatnya, kenapa tak bertindak memaksa najib turun kerusi PM dan angkat Muhyiddin. Ambil mahathir sebagai penasihat. Come on UMNO, cakap pebangsan melayu islam. Saya melayu islam sarawak menyokong penuh tindakan anda

    BalasPadam
  4. Bodoh lah kalau salah kan najib sorang...

    ...iam quite sure kalau (1) semua menteri UMNO MELAYU ISLAM bersuara jelas tidak bersetuju (2) semua rakyat yang bersetuju ISA di kembalikan, dan akta hasutan tidak dimansuhkan, benar benar bersuara, selantang mereka yg beriya iya nak buang semua ini, bergerak aman tetapi tegas, berarak seperti maulud nabi berselawat mcm zaman UMNO dulu dulu, setiap minggu sehingga didengari.. (3) dan semua bahagian, dan wakil wakil, ketua ketua kecil dan besar, para penghulu, UMNO MELAYU ISLAM, secara aman, bangun bersuara, menulis surat, setiap minggu meningat kan sampai mendapat keputusan.....

    ...TENTU najib akan dengar....TETAPI, kalau setakat bising di blog sahala...yg lain lain nya lemah lidah bercabang.....ramai pula UMNO MELAYU ISLAM yang menyokong atau tak peduli didalam perkara mengembalikan ISA dan di pelihara akta hasutan ini.....

    .....maka, Najib akan terus menerus sebegini....beliau tak nampak yg nak ISA ni org org yg serious dan beriya iya...hangat taik ayam jer...

    ...your frustrations is like watching Israel membuli gaza, dan melihat negara arab yg kuat kuat dan kaya duduk diam melihat dan membiarkan.....najib bukan kerajaan sorang sorang...ramai yes men nya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Can you gey perkas to start the ball rolling? You ge my 100% support

      Padam
  5. i agree with you Tanpa Nama 9.22/. Tolonglah gerakkan. Saya rela terbang ke KL setiap minggu untuk hadir forum Minta ISA dikembalikan dan Akta Hasutan TIDAK dimansuhkan.....Insyallah. Saya pengundi Batang Sadong

    BalasPadam
  6. benar skali. Najib pink perlu diturunkan dari kerusi PM. Try bg pd TSMY tengok camna. Tapi nampaknya seruan aku ni takat dlm blog ajelah. Takde siapa nk mendengar dan bersatu buat sesuatu agar permasalahan ini didengar dan keputusan turunkan najib menjadi suatu reality. NGO's spt Perkasa dll tu Nampak mcm "baik takde dari ada". Apakah ahli mereka bukan melayu, apakah mereka tak Nampak apa yg sedang berlaku hingga sampai peringkat ini pun Ngo's melayu masih berdiam diri.

    BalasPadam
  7. Perkasa........ibrahim ali..........come out.......we support you. Its not that I love najib less except that I love malaysia more

    BalasPadam
  8. Najib tak bersalah rakyat yang tak tau bersyukur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. What d fuck !!
      Bodoh tahap MEGA ni

      Padam
  9. admin blog boleh tak tolong mulakan gerakan...kami akan ikut serta...pls

    BalasPadam
  10. Saya setuju , kita mesti gerakkan sesuatu . Soalnya siapa nak mulakan . Baru nak mula dah kena serang sbg rasis . Tun M pon kena serang . Kita tak boleh gunakan perkasa , kerana ahli PAS yang masih mempunyai kesedaran Islam dan Melayu tidak setuju . Kita juga tidak boleh harap kepada UMNO dan PAS , tapi mesti ada pihak ke 3 yang non-partisan , tapi di hormati , tinggi ilmu dunia dan akhirat serta di segani oleh ulama2 PAS . Tapi siapa dia ?

    Kita tak boleh salahkan Najib 100% sbb kita tak tau apa yg berlaku .
    Sbg contoh , jika penyamun letak pisau kat tengkuk anak perempuan kita , kita pon akan buat apa saja untuk selamatkan dia . Mungkin Najib juga hadapi situasi yang sama , kita tak tahu . Malaysia dah jadi sasaran kuasa2 besar . Bukan senang nak tangani . Rakyat Malaysia tidak seperti rakyat Indonesia , dah pernah susah . Jadi pendekatan tidak boleh sama . Cuma .....susah nak bincang kat sini ...

    BalasPadam
  11. Sy pernh mencdgkn dlm 1 kumen blog sblum ini, 1 repot polis mesti dibuat ke ats dia memandgkn dia mrnylhgunakan jwtn dia atas kpentingan politik peribadi. Buktinya, byk kes skrg. Repot2x polis yg dibuat olrh ngo, org perseorgn seluruh negara berkenaan bmcm kes slps ISA dimnsuhkn, boleh djadikkan bhn bukti di mahkmh kesan salaguna kuasa pm mybbkn negara huru hara dan x tenteram. Sy syak, dia sdg diperasugut dgn sesuatu 'benda' yg mybbkn dia takut terdedah. Mna2x pm yg bkerja di bwh pengaruh perasugut sgt membhayakn krselamatn negara. Di dpn org mlyu dia flip flop ckp lain, tpi di tmpt lain, dia bernada lain.
    Mmndgkn sy bukan ahli perundgn, sy berhrp ngo mempunyai kelykn dpt memulakn lgkh. Kita siasat hbis2xan knp pm main2x sembunyi dgn rakyat.

    BalasPadam
  12. Anon 10.19 pg....saya setuju.

    BalasPadam
  13. Aku dari dulu lagi memang syak, najib ni ada masaalah, dulu dulu masa dia muda dia pun banyak cerita dengan perempuan2 cina, sapa jadi body guard dia masa dia menteri pertahanan tentu tahu najib ni sapa. mungkin gambar dulu2 yg menjadi ancaman utk dia la ni.kita berdoalah agar ada yg berani turun kan dia.

    BalasPadam
  14. Lg 1 sekarang ni nama2 taman dh ada tulisan cina...apa ke jadah tulisan cina tu di buat selain dr nk memperlekehkn bahasa malaysia...mangkuk hayun dlm pbt ni buat apa...ke mata dh kne selindung dgn kertas cap agong...ini tanah melayu laa bongok bkn tanah cawangan kominis seberang laut...pemimpin umno pon duk diam ramas telor...xboleh tegur ke benda2 mcm ni???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang pun tegur pki nama Anon jer..
      Piiddaaahhhhh...

      Nepal kr ?


      Aku - Jamal

      Padam
  15. Berapi gila komen2 yg ada kt atas..
    Bernas.. !!

    To stkt guna Anonymous..
    Sampai mn ?
    Stkt menyalak kt sini jerlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Guna anonymous..mewakili rakyat yg masih sayang negara

      Padam
    2. Mcm beruk daaaa...
      Mcm Najib heran
      Najib x pndg pun
      Bising mcm dlm zoo
      Hampeh

      Padam
  16. kalau dari 19 komen ..70% tak suka najib ...ini boleh membantu kita memberi gambaran awal keputusan pru 14 nanti...Siapa berani kata BN akan menang dengan majoriti lebih baik dari PRU 13...sila angkat tangan....aku confirm kalau berterusan kaum dan agama aku di hina tanpa pembelaan penguasa...aku tak keluar mengundi...itu hak aku...ko orang dapat gaji besar aku dapat ape...pi mampuih. Kalau nak telungkup biaq telungkup semua...alang alang menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan.

    BalasPadam
  17. JANGAN JANGAN DIA NI PUNYA MASAALAH ALA ALA STOPA SPENDER KOT?? TAPI ALIH ALIH TERBONGKOR JUGA!!! AIR TENANG JGN DISANGKA TAK DA BOYA TAU!

    BalasPadam
  18. Rasanya kalau hj hadi steadfast bersihkan pas dari anwarinas, kalau betul pasma mampu menjadi catalysts keluarkan segala liberalists, pluralists, anwarists, syiah dan dalang dap, kominis....

    Maka pas baru mampu menjadi alternatif kepada melayu islam yg dah di ketepikan oleh umno?

    Bila tengok 3 video hj hadi, in mahaguru58 blog...this guy not bad, ada charisma, and surprisingly better more substance than the guy yg nak mansuhkan akta tu...

    Cuba tengok vudeo tu, and komen...

    BalasPadam
    Balasan
    1. very surprised! tegap, tepat, berilmu, takde jerit jerit, releks jer...

      kalau akta mansuh jugak, dah lah, gave up oredi....will support alternatif...

      http://mahaguru58.blogspot.com/2014/09/presiden-pas-tuan-guru-dato-seri-hadi.html

      Padam
  19. Perasaan tak sejak Najib jadi PM gejala Ah Long berleluasa sampai kat depan balai polis pun ada iklan.Kalau orang awam nampak takkan polis tak nampak.Kita selalu baca diakhbar tentang mangsa ahlong tetapi pernah tak baca ahlong dikenakan hukuman. Bekas KPN TS Musa Hassan mengeluarkan kenyataan akan membanteras gejala ahlong habis-habisan,akhirnya perkhidmatan ditamatkan.Aku pernah buat report polis 5 kali tentang diugut bunuh oleh ahlong tapi bukan saja tiada tindakan malah aku kena marah lagi dengan polis. Jawapan aku kalau kawan kita pinjam duit tak bayar boleh kah kita ugut dia dan terlepas begitu saja.

    BalasPadam