Isnin, 1 September 2014

Elaun Anjing Pun RM200 Sehari..!


Penjenayah pun dapat RM200..! duit rakyat jugak yang jadi mangsa...!

GEORGETOWN - Seramai 156 ahli Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang termasuk pengerusinya, Phee Boon Poh  akan menerima bantuan RM200 sehari sepanjang tempoh mereka ditahan polis.

Selain itu, kerajaan negeri akan bertanggungjawab atas apa-apa kerugian munasabah yang dialami ahli PPS dan Boon Poh  dalam tempoh berkenaan.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng  berkata, kesemuanya juga akan menerima bantuan guaman yang disediakan kerajaan negeri.
 
"Semua peguam yang dilantik akan membuktikan kesahihan PPS. Perkara ini dibincangkan dalam mesyuarat exco tergempar semalam yang disokong oleh 30 Adun dari PR," katanya pada sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurutnya, kerajaan negeri turut memutuskan untuk merehatkan ahli PPS dari semua aktiviti sehingga mendapat keputusan mahkamah mengenai kesahihan pertubuhan itu.

"Masyarakat setempat diharap boleh menggantikan peranan PPS selama ini dengan membantu polis menjalankan kepolisan masyarakat untuk mencegah jenayah," katanya.

Komunis tetap membela komunis...!

Lu FIkir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. KIT SIAL DAH NAK KOJOL , PASTI SAKIT DOA ORG ISLAM

    BalasPadam
  2. Wah ini macam senang dapat buta money RM200 sehari. Anggota PPS pergi jumpa polis declare dan minta masuk lokap untuk seminggu dua......banyak dapat alaun maaa.....Sapa bayar? Kerajaan bayar.....duit rakyat.....

    BalasPadam
  3. Dasar PEROMPAK - si CINA-KANGKANG BABI ni ingat Pulau Pianag dan duit rakyat, BAPA dan geng GANGSTER dia punya?!! Bilalah si PENDATANG GANGSTER ANJING KURAP-Cina-RASIS-no.1 ni nak diLOKAPkan dan MAMPOS?!

    Hari tu juga, si guan eng-ANJING KURAP terus MENGHINA K'jaan Persekutuan/KDN/PDRM dgn. BONGKAKnya, akan menyediakan khidmat guaman dan bantuan wang pd. mana-mana ahli PENDATANG/PENCEROBOH GENG KONGSI GELAP-CELAKA kalau ditahan PDRM! Dan skrg. Si ANJING KURAP ni tiba-tiba diserang – dgn. bom; kelakarnya sementara kumpulan SAMSENGnya dikerahkan utk. MENJAHANAMkan upcara Hari Kemerdekaan TERCINTA kita kat P. P tu!

    Duit rakyat, nak guna sesuka hati bela PENJENAYAH SAMSENG yg. tak takut lansung PDRM - seolah P. Pinang dah bebas dari Malaysia - aku heran betullah ini boleh dibiaqkan?! ATM - baik buat undg-undg DARURAT kat P. Pinang tu; K'jaan Persekutuan apa yg. takut sgt. dgn ancaman PENJENAYAH- BINATANG-BUAS mcm. ni?!

    Patutnya KEM TENTERA juga dibina berlambak kat P. Pinang tu - ini dah mencapai tahap BAHAYA pd. bangsa, agama dan negara sebab disyaki GENG KONGSI GELAP DAPBANGKAI dah menguasai P. Pinang!

    DYMM YDPA patut masuk campur juga utk. menubuhkan banyak Tanah Rizab BUMIPUTERA, dan membina banyak masjid/surau, kem-kem tentera, serta menjaga hak dan tanah PUSAKA BUMIPUTERA di Pulau Pinang yg. majoriti umat Islam/Melayu, kerana baginda adalah KETUA - Agama Islam/Negara/ATM/Hak Bumputera mengikut undg-undg Perlembagaan.

    SPRM - tolong juga SIASAT si guan eng-KURAP ni! Apa hak si KURAP ni nak guna duit K'jaan negeri (i. e. duit rakyat) tubuhkan pertubuhan disyaki GENG KONGSI GELAP ni dan sekrg. lantik punya banyak peguam utk. bela si SAMSENG-SAMSENG ni serta bayar elaun mereka sesuka hati ni sampai begitu banyak sekali?! Dahlah tu, Exco-exco DAPBANGKAI yg, terlibat juga harus disiasat SPRM dan juga yg. nak jadi peguambela SAMSENG-SAMSENG PENJENAYAH ini - adakah menggunakan waktu kerja mereka yg. dibayar duit rakyat dan khidmat guaman mereka, siapa yg. bayaq, dan apa hak mereka sbg. EXCO utk. bela PENJENAYAH?!

    Si DAPBANGKAI ni ingat ini cerita GANGSTER Bollywood/Tamilwood/Hong Kongwood/Yakuzawood pula?! PI MAMPOS!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. DAP terbukti SIAL BABI yang SOKONG dan berSEKONGKOL dengan DAP lagi Bapak segala BABI ...Sial sepuluh keturunan, tersumbatlah hendaknya di neraka paling bawah................

    BalasPadam
  5. Begitulah cina berusaha membantu cina. Tp yg melayu berusaha jadi moderate konon. Sy fikir islam melarang kita moderate kpd kaum yg jelas mahu mengutamakan kaum mereka.

    BalasPadam