Jumaat, 5 September 2014

Giliran Mad Sabu Kena Belit Dengan Stopa Spender..!


PAS sejak berkawan dengan bapak Iblis Anwar dan DAPig..! gasing pun tak boleh lawan dia punya spin..! kejap Islam kejap kebajikan..! kejap ulama kejap ular dalam semak..! Kejap Mad Sabu gigit buri# Mah..! kejap Mah pulak urut Mad Sabu..! 

Gitu la PAS...! bercabang cabang dan berbelit belit..! yang tak terbelit cuma yang ada dalam spender pemimpin PAS..! yang itu tegak dan tercacak..! tak gitu?

Lu FIkir La Sendiri!!!

Jawatankuasa Pusat PAS tidak mengetahui senarai nama calon menteri besar Selangor lain yang telah dihantar kepada pihak Istana.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata beliau dan ahli jawatankuasa pusat lain tidak mengetahui laporan bahawa nama yang dihantar kepada Istana bukan sepertimana yang dipersetujui dalam mesyuarat 17 Ogos lalu.

"Saya ingin menyatakan bahawa dalam perkara yang disebut Setiausaha Agung PAS, Dato Mutapha Ali semalam seperti laporan pelbagai media, bahawa nama Datuk Seri Dr Wan Azizah dan Azmin Ali tidak ada dalam senarai pencalonan PAS adalah tidak dalam pengetahuan saya.

"Laporan tentang kenyataan itu juga ada menyebutkan bahawa Setiausaha Agong (Datuk Mustafa Ali) mengakui PAS telah menyenaraikan salah seorang exco PAS sebagai calon MB.

"Kami, AJK PAS Pusat tidak tahu menahu akan nama baru ini kerana ia tidak diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat sebagai Badan Eksekutif yang mengendalikan urusan harian pentadbiran dan strategi parti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Berikut adalah kenyataan medianya..
Perkembangan mutakhir tentang isu calon MB Selangor pastinya telah menimbulkan pelbagai reaksi dan persepsi negatif terhadap Parti Islam SeMalaysia, PAS khasnya dan terhadap Pakatan Rakyat amnya. 
Saya ingin menyatakan bahawa dalam perkara yang disebut Setiausaha Agung PAS, Dato Mutapha Ali semalam (4hb Ogos), seperti laporan pelbagai media, bahawa nama Dato Seri Dr Wan Azizah dan YB Azmin Ali tidak ada dalam senarai pencalonan PAS adalah tidak dalam pengetahuan saya. 
Laporan tentang kenyataan itu juga ada menyebutkan bahawa Setiusaha Agong mengakui PAS telah menyenaraikan salah seorang EXCO PAS sebagai calon MB. Kami, AJK PAS Pusat tidak tahu menahu akan nama baru ini kerana ia tidak diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat sebagai Badan Eksekutif yang mengendalikan urusan harian pentadbiran dan strategi parti. 
Saya tegaskan sekali lagi berdasarkan mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 17 hb Ogos bahawa senarai calon yang sebulat suara diputuskanoleh ahli Pimpinan Pusat yang dipengerusikan Presiden parti ialah pertama DS Dr Wan Azizah dan kedua Yb Azmi Ali. 
Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 25 hb Ogos pula mengambil keputusan bahawa kami sepakati atas nama yang diputuskan pada mesyuarat 17 hb Ogos dan menyerah kepada Kuasa Budibicara Tuanku Sultan untuk membuat pilihan calon Menteri Besar Selangor itu.

Tuan Haji Mat Sabu
Timbalan Presiden
Parti Islam SeMalaysia, PAS 
PAS hancur dah..!

3 ulasan:

  1. PAS= PEREMPUAN AKU SUKA

    BalasPadam
  2. Mat sabu tau apa...pkr dok puki2 tghh dan msu pun dia buat tak tau...sati kongress pkr dok puki2 tghh dan msu pin dia buat derk je...elokla dia x tau dr dia tau...nyusahkan

    BalasPadam
  3. Cukuplah menghentam Pas sepagai sebuah parti,begitu juga kumpulan ulamaknya.Apa yg berlaku sekarang ada hikmahnya utk Melayu dan Islam.Kalau nak hentam juga hentamlah individu berkaitan yg melakukan kemungkaran.Tapi tunggu dan lihat adalah lebih baik,tanpa komen yg menyakitkan hati mereka.semuga Melayu Islam bersatu dan kumpulan liberal dan pengkhianat tumpas.

    BalasPadam