Sabtu, 6 September 2014

Dalang Pembangkang Dalam Pejabat Perdana Menteri Terbongkar..!


Siapa agaknya didalam PMO yang begitu berminat mahu menghapuskan Akta Hasutan..! Siap bagi tempoh masa lagi..! Kenyataan umum tanpa merujuk kepada siapa yang bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan diatas sebenarnya merbahaya kepada kerajaan dan pihak Perdana Menteri sendiri..!

Menurut sumber..Najib sendiri tidak sedar dengan kenyataan diatas..! kalau Najib tak sedar siapa pulak yang begitu sedar dan sedang menjalankan jarum jahatnya dengan berselindung di sebalik nama PMO..! Sekadar menyebut Pejabat Perdana Menteri tapi siapa? Kesannya puak pembangkang telah mengambil kenyataan ini untuk terus menerus menekan Najib dan Kerajaan..!

Siapa hantu pembangkang yang bertapak didalam PMO?

Sedangkan menurut Menteri di JPM yang menjaga hal ehwal undang undang bahawa kerajaan tidak pernah pula menetapkan satu tarikh masa untuk menghapus atau meminda mana mana Akta termasuklah Akta Hasutan.

Malah Akta Hasutan ini masih relevan dan penting dalam menjaga keamanan dan kemakmuran hidup rakyat..!

Baca...

SADONG JAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri berkata beberapa tangkapan di bawah Akta Hasutan sejak kebelakangan ini adalah berikutan kewujudan ancaman yang boleh menggugat keselamatan dan keharmonian negara.

Beliau berkata provokasi yang dilakukan, termasuk menerusi laman sosial, jelas tidak menghormati agama dan budaya masyarakat negara ini serta institusi diraja, justeru, tindakan tegas terpaksa diambil.

"Mereka melakukan provokasi sedangkan mereka tahu itu satu kesalahan, apa yang mereka lakukan seolah-olah mencabar kerajaan dan ingin pula melihat apakah tindakan yang akan diambil terhadap mereka . 

"Sebagai kerajaan yang stabil, kita terpaksa bertindak demi kesejahteraan semua bangsa dan agama di negara ini," katanya.

Anggota Parlimen Batang Sadong itu berkata demikian kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis perasmian blok baharu SJK Chung Hua Jemukan di sini Jumaat.

Mengulas lanjut, Nancy berkata kerajaan tidak pernah menghalang hak kebebasan bersuara namun jika perlakuan itu menimbulkan sakit hati serta kemarahan orang lain, tindakan terpaksa diambil.

"Kita boleh suarakan kritikan tetapi apabila melampaui batas sehingga mencabar kerajaan, kita terpaksa ambil tindakan.

"Saya harap mereka lebih bertanggungjawab dalam apa yang mereka lakukan, fikirkan kalau provokasi yang dilakukan terhadap satu-satu bangsa atau agama sehingga mengakibatkan berlaku tindak balas, apa yang akan berlaku di negara kita ini?" katanya.

Ketika diminta mengulas gerakan membawa Sarawak dan Sabah keluar dari Malaysia, beliau bersetuju tindakan awal diambil bagi mengekang lebih ramai yang terpengaruh dengan agenda itu.

Kalau Najib tak tahu...kalau Menteri di JPM mengakui peri pentingnya Akta Hasutan maka siapa sebenarnya musuh dalam selimut..! gunting dalam lipatan...! yang berada didalam PMO yang mahu membunuh kerjaya politik Najib dan Kerajaan BN?

Lu Fikir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. This is so far the best piece of info that has far reaching consequences to the malaysians. Please find the culprit. If he is from west malaysia, purge him/her from the cabinet. If he/she is from sarawak and sabah, we will get bn to push him/her aside. It is extremely important and crucial for survival of malaysis

    BalasPadam
  2. Msia mau jd negera demokrasi terbaik doniaaa.....ngalahkan amerika dan uk....kehkehkeh....

    Kesiann pd kjaan..... berlumba2 mengukuhkan sistem yg akan hancurkan diri sendiri.....

    BalasPadam
  3. Mentadbir negara bukan experiment.....

    Bukan try and error....

    Kenapa msia perlu melentok2 mengikut dasar langit terbuka.... ikut trend ledakan maklumat..... bukannya kita x tau fb..tweeter... blog...semua ciptaan yahudi nak hancurkan negara islam....

    Kenapa kita x boleh nak berfikir macaman cara utk mengelak dari kesan ledakan maklumat....

    BalasPadam
  4. Will or can someone answer me and be honest......kalau bn kalah dalam pru14, sapa patut dipersalahkan....najib atau pengundi melayu islam? Bagi kami pengundi melayu islam di sarawak akan teyapmengundi bn....tapi kalau najib tak berubah seprti nasihat mahathir..apakah keperluan kami mengundi bn?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keduanya mesti di salahkan.

      NAJIB YANG BODOH

      MELAYU ISLAM YANG TAK WARAS

      Padam
    2. Sangat setuju!!

      Najib mesti berubah menjadi anak yang baik mendengar nasihat Bapa yang bijak pandai dan banyak menyumbang pada Negara

      Padam
    3. Anon 9.55.....melayu islam ni ada banyak kumpulan. Pertama melayu islam yang waras dan rasional dalam umno. Kedua melayu islam yang kurang waras dan rasional walaupun mempunyai strings of degrees. Ketiga melayu islam pas....baik yang pro ulama atau anwarinas. Keempat Melayu islam pkr yang boleh dikatakan kurang waras dan rasional akibat terlebih minum air daun ketum. Kelima melayu islam dalam dap yang tidak tahu mereka itu melayu dan beragama islam. Keenam melayu islam yang dulu miskin perlu tongkat dan apabila dah jadi kaya lupa daratan dan hilang identiti.

      Padam
  5. Aku sentiasa berdoa setiap pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENAKUT/PENGKHIANAT dihukum ALLAH SWT! Kalau nak jadi PENGKHIANAT (yg. hanya penting kayakan anak-beranak depa)/PENAKUT kat PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL si MUSUH ISLAM/umatnya, tak payahlah jadi pemimpin kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kami ni mahupun di seluruh Dunia Islam- mcm mana mereka tidoq lena dan makan kenyang pun, aku tak tahu!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    BalasPadam
  6. Tiba masnya kerajaan bertindak tegas kepad penghasut-hasut yang semakin lama semakin berani mencabar kerajaan. Keamanan negara perlu dijaga dan penghasut-penghasut diambil tindakkan.

    BalasPadam
  7. Alangkah indahnya bila baca Surat Khabar esok dan bertajuk
    NAJIB letak jawatan bersama KJ, Nazri dan Zahid.

    Rakyat pasti gembira.

    BalasPadam
  8. apa nak heran. mnajib emang suka lawan masuk kem dia. siap bentang permaidani merah sambut. pastu sediakan jawatan. imbuhan usah ceritalah. tengoklah ezam mad noor. bukan main layan lagi. dulu lantik waythamoorthy jadi timbalan menteri. iru nama yang kita kenal. setakat pegawai-pegawai ni mestilah berlambak. mnajib tak kisah pun. tidak mencukupi umno ditrasformasi. umno perlu revolusi atau reformasi. tukar semua pemimpin atasan dan pertengahan serta bawahan sekaligus. barulah umno boleh terus bernyawa.

    BalasPadam
  9. Banyak polisi Najid cenderong pada kehancuran Negara Bangsa dan Agama!!

    Apa yang sedia sudah sangat baik cuma pelaksaannya saja kurang baik dalam erti kata mudah "Undang2 sedia ada sudah bagos cuma Pemimpin/Pelaksananya yang kurang Bagos"

    BalasPadam
  10. Yg lembik dan bodoh sombong patut letak jawatan namely najib, hishamuddin, zahid, nazri, khairy dan pembodek2. Please ya Allah, let muhyiddin takes over. Mahathir come back and be advisor to muhyiddin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SETUJU SANGAT!!!

      UMNO SANGAT MEMERLUKAN KEPAKARAN TUN M DI SAAT INI!!

      NAJIB WAJIB BERHENTI MENJADI ANAK YANG HODOH SOMBONG!!!

      Padam
  11. Najib sudah mendapat sokong majority Melayu/Islam tapi masih mengharapkan undi Puak pembangkang Cina Chee Bai Keling Pundek dan Melayu Pembelot Anak Haram!!

    NAJIB LEMBAB NAK MAMPOS!!

    BalasPadam
  12. Naiib harus bertaubat dan letak jawatan dengan segera. Dia telah menghancurkan negara.

    BalasPadam
  13. Thinking outside the box.....purely a humble suggestion....apakata kalau sekumpulan ahli umno yang berani dari kalangan ketua2 cawangan atau bahagian jumpa tun rahah, ibu najib untuk merayu agar najib berubah dan dengar nasihat tun mahathir. If nothing is changed........prepare the downfall of bn, melayu islam dan institusi raja2.....wallahualam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.
      Guna saluran diplomasi dlu
      Jika Tun Rahah pun takdapat buat apa2
      next step kita kena minta maaf banyak2 pada Najib.
      You time is over.
      Please pass the baton.
      By politely or crook. u must step down.
      Ask Rosmah to be ready to become ordinary women.
      jgn berlagak dah

      Wassalam

      Padam
  14. nak salah kan dalang ke jembalang ke itu tak penting kerana dia sendiri yg menternak jembalang tu!! .Yang dia tu sbg PM apa yg dia buat? sedangkan kuasa ditangan dia!! Tak mampu kah dia menggunakan kuasa yg diberi jika mendapati sesuatu yg tidak kena?Tapi apa yg kita dapati dia sendiri bersekongkol dan join sekaki dgn puak puak pengkhianat ni menghapuskan ISA DAN OD dulu.Layak lagi kah dia menenggek dalam PMO ni?

    BalasPadam