Selasa, 28 Julai 2015

Asri Wababi Semakin Sesat..!


Kesesatan apa ni? kecelaruan apa lagi yang mahu dipasak ke akal dan dada umat Islam? Inikan kehendak NGO Kristian? Inikan kehendak bAmbiga dan sekutunya yang menyokong murtad..! 

Kali ini datang pulak seruan dari seorang yang bergelar mufti yang membenarkan seseorang anak yang putih bersih boleh dan mampu serta bakal terjebak dan tergelincir didalam kesesatan akidah..! 

Bagaimana si wababi boleh mengandaikan jika ibu bapa kapir yang membela anak itu tidak mendekatkan anak mereka kepada anutan sesat mereka?

Ini  bukan isu boleh pegang anjing..! bukan isu fitnah jet dan kapal terbang..! bukan isu politik..!

Ini isu akidah..! Isu akidah bukan isu remeh..! Akidah adalah isu asas..! isu hidup dan mati..!

Umat Islam Perlis ada akal tak ni???

Baca...

Tiada nas yang melarang? Boleh plak guna alasan ni? Yaqozhoh pun tiada nas dalam Quran dan Hadith yang melarang? Kenapa dihukum bathil dan sesat? Malah ada hadith sahih yang menyebut tentang akan berlakunya melihat Nabi secara jaga, secara Yaqozhoh??? ... Selawat selang2 taraawih pun tiada nas dalam Quran dan Hadith yang melarang? Kenapa dilabelkan sebagai bid'ah dholaalah sedangkan ada perintah umum (boleh dilakukan pada bila2 masa) di dalam Al-Quran dan Hadith supaya berselawat...??? Ziarah kubur pada hari raya tiada nas di dalam Quran dan Hadith melarang? Kenapa dilarang konon2nya mengikut amalan orang2 Yahudi dan Nasrani? Sedangkan ada perintah umum (boleh dilakukan pada bila2 masa) daripada RasuululLaah SAW supaya dilakukan ziarah kubur...??? 
Sumber hukum dalam Islam ni Quran dan Hadith sahaja kah? Mana pi Ijmak? Mana pi Qiyas? Mana pi Sadd zari'ah?! 
Kalau ada khilaf sekalipun di kalangan para fuqaha, fatwa rasmi pihak yang diamanahkan untuk berfatwa sepatutnya mengambil kira kemaslahatan umat Islam dan kebersihan akidah kanak2 yang menjadi perebutan lebih2 lagi di dalam suasana semasa di mana mendidik anak2 di zaman kita ini agar istiqamah di atas agama Islam merupakan satu cabaran yang sangat besar dan rumit hatta kepada ibubapa yang beragama Islam, apatah lagi sekiranya ibubapa yang tidak beriman kepada kebenaran agama Islam.
Kenapa faktor2 ini tidak diambil kira sebelum mengeluarkan fatwa? Adakah oleh kerana bimbang nanti dikatakan orang nampak konservatif, kolot, style lama dan tidak progresif? 
Surah Al-Araf, Ayat 146:
سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَإِن يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَّا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِن يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ
Aku akan memalingkan (hati) orang-orang yang sombong takbur di muka bumi dengan tiada alasan yang benar dari (memahami) ayat-ayatKu (yang menunjukkan kekuasaanKu); dan mereka (yang bersifat demikian) jika mereka melihat sebarang keterangan (bukti), mereka tidak beriman kepadanya, dan jika mereka melihat jalan yang (membawa kepada) hidayah petunjuk, mereka tidak mengambilnya sebagai jalan yang dilalui. Dan sebaliknya jika mereka melihat jalan kesesatan, mereka terus mengambilnya sebagai jalan yang dilalui. Yang demikian itu, kerana mereka mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka sentiasa lalai daripadanya.
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم 
اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وأرنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Cuba perhatikan ayat2 Al-Quran dan Hadith, "biaq ada akai" kata orang utara 
👇

Surah Al-Baqara, Ayat 221:

وَلَا تَنكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلَا تُنكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ أُولَٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ
Dan janganlah kamu berkahwin dengan perempuan-perempuan kafir musyrik sebelum mereka beriman (memeluk ugama Islam); dan sesungguhnya seorang hamba perempuan yang beriman itu lebih baik daripada perempuan kafir musyrik sekalipun keadaannya menarik hati kamu. Dan janganlah kamu (kahwinkan perempuan-perempuan Islam) dengan lelaki-lelaki kafir musyrik sebelum mereka beriman (memeluk ugama Islam) dan sesungguhnya seorang hamba lelaki yang beriman lebih baik daripada seorang lelaki musyrik, sekalipun keadaannya menarik hati kamu. (Yang demikian ialah kerana orang-orang kafir itu mengajak ke neraka sedang Allah mengajak ke Syurga dan memberi keampunan dengan izinNya. Dan Allah menjelaskan ayat-ayatNya (keterangan-keterangan hukumNya) kepada umat manusia, supaya mereka dapat mengambil pelajaran (daripadanya).
Berkahwin pun dilarang kerana membawa kepada kekufuran sedangkan suami biasanya lebih mempengaruhi sikap dan pegangan seorang isteri dan isteri pula merupakan orang dewasa yang umumnya ada kemampuan berfikir sendiri, inikan pula kanak2 diberi kepada ibu atau bapa yang kafir? Tidakkah itu lebih aula membawa kepada kekufuran dan neraka? Jelas ibubapa berperanan mempengaruhi agama dan pegangan anak2. Di dalam hadith sahih riwayat Imam Al-Bukhari antara lain disebutkan
ما من مولود إلا يولد على الفطرة ، فأبواه يهودانه ، أو ينصرانه ، أو يمجسانه
Tiada daripada anak itu melainkan dilahirkan di atas fitrah (Islam), lalu kedua2 ibubapanya lah menyebabkan dia menjadi Yahudi atau Nasrani atau Majusi
إنا لله وإنا إليه راجعون... 
Benarlah sabda baginda:
إذا وُسِّد الأمرُ إلى غيرِ أهلِه فانتظِرِ الساعةَ
Apabila disandarkan sesuatu urusan bukan kepada ahlinya maka tunggu lah saat kebiasaan (hari kiamat)

Kenapa terus membiarkan kitol dan mandaliar bermaharajalela membuka dinding dinding pemisah antara hitam dan putih, benar dan batil dan yang lebih bahaya antara tauhid yang suci dan kesesatan ummah..!

Sampai bila nak dibiarkan?

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Cuba selidik dia ni menuntut ilmu agama dari mana...

    BalasPadam
  2. Lu sudah cukup hebat ke nak label orang wababi...islamic la tu ya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yalah gua lagi hebat dari wababi...

      Padam