Isnin, 27 Julai 2015

Beza Jihad Dan Khianat..!


Apabila Muhyiddin bercakap benar dan berterus terang semalam maka para penjilat berbayar mengutuk dan mencerca beliau dengan label pengkhianat..! 

Apabila bercakap benar akan dilabel pengkhianat..!
Apabila bercakap mengikut denyut nadi rakyat dilabel pengkhianat..!
Apabila menyuarakan keresahan rakyat akan dilabel pengkhianat..!

Sewaktu Muhyiddin menggerakkan usaha menaikkan Najib menggantikan Paklah para penjilat berbayar kata Muhyiddin terbaik..! Muhyiddin berani..! Muhyiddin pemimpin sejati..! Muhyiddin sayang parti..! Itu dulu dan bukan hari ini..!

Tapi sejak semalam hingga ke berita ini dibaca keluh kesah rakyat yang mahukan jawapan akan permasalahan yang menggejala negara sekarang ini seakan terubat dengan kebenaran yang disampaikan oleh Muhyiddin..! Rakyat berasa bahawa masih ada lagi pemimpin yang berani, jujur dan mengutamakan kepentingan rakyat dan negara..! 

Para penjilat berbayar tak payah bersusah payah membuktikan kebiadapan masing masing dengan kenyataan Muhyiddin..! Muhyiddin tahu apa yang beliau lakukan..! Muhyiddin bertanggungjawab..! Muhyiddin sebenarnya telah memberikan tengkuk kepada ahli parti dan penyokong kerajaan yang selama ini tunduk merunduk dek kerana hilang muka dan terbungkam bicara..!

Muhyiddin ialah pemimpin dan pejuang yang tahu bahawa parti dan kerajaan yang beliau anggotai perlu diselamatkan..! Menyelamatkan parti dan kerajaan hari ini bermakna menyelamatkan bangsa dan negara..! Menyelamatkannya bermakna menyelamatkan agama..! Muhyiddin sebenarnya sedang berjihad..!

Sekaligus membuktikan bahawa mereka yang menghina dan mencerca Jihad yang diperjuangkan oleh Muhyiddin seperti penjilat berbayar lakukan adalah pengkhianat sebanar..! Pengkhianat kepada perjuangan Agama, Bangsa dan Negara..! 

Penjilat berbayar juga tak perlulah menjadi pemecah kepada hubungan baik yang selama ini terbina diantara Muhyiddin dan Najib. 

Sesungguhnya jasa Muhyiddin la yang menyebabkan Najib menjadi Perdana Menteri dan kekal selesa sehingga kini..! 

Penjilat berbayar bukan sahaja tiada jasa kepada Najib malah menerima laba dan menikmati hidup dari usaha yang Muhyiddin lakukan serta pertahankan hingga kini.

Reti reti la bersyukur kalau pun tak reti berterima kasih..! Kan jelas siapa sebenarnya yang berJihad dan siapa pula yang menjadi pengkhianat..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

17 ulasan:

  1. "Muhyiddin ialah pemimpin dan pejuang yang tahu bahawa parti dan kerajaan yang beliau anggotai perlu diselamatkan..! Menyelamatkan parti dan kerajaan hari ini bermakna menyelamatkan bangsa dan negara..! Menyelamatkannya bermakna menyelamatkan agama..! Muhyiddin sebenarnya sedang berjihad..!"

    Sokong 100%! Nah sekarang chai ahjibgor yang maki hamun, tuduh busuk hatilah, fitnah, dengki , terbaru gulingkan kerajaan dan macam2 lagi tuduhan...(teringat zaman Rasullullah yang di fitnah) siapa yang ikhlas memperjuangkan kebenaran, ikhlas dan yang hak?

    Mudah untuk Najib pilih salah satu;

    Sayangkan jawatan, kedudukan atau UMNO?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diharapkan Muhyiddin tabah menghadapi cabaran demi masa depan Negara dan kebenaran pasti akan terserlah

      Padam
  2. TMY berpijak di bumi nyata. Dia tahu ramai yang dalam UMNO sendiri sudah bosan untuk mempertahankan 1MDB yang sememangnya satu beban kepada parti dan negara. Dia juga tahu, ramai yang bukan ahli UMNO tapi menyokong BN telah meluat dengan perangai memperbodohkan rakyat. Yang paling bodoh, yang sanggup mengutuk Tun M hanya untuk mempertahankan Najib.

    BalasPadam
  3. untuk berpijak dibumi nyata juga..maka terlalu bersihkah tan sri muhyiddin dan tun mahadir dan termasuklah semua politician dimalaysia....maka dgn itu jugaklah beri masa dan peluang kepada sapa-sapa yg dituduh membela diri spt mana ruang dan masa diberi pada anuar ibrahim.ling liong sik hatta eric chia atas isu perwaja sampai akhirnya dibuktikan tak bersalah...adilkan...

    BalasPadam
  4. OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengenai tuduhan oleh Najib dan kuncu-kuncunya bahawa penyiaran dokumen serta maklumat mengenai salah laku Najib sebagai bertujuan untuk mengganggu gugat demokrasi, mahu menjatuhkan kerajaan adalah suatu kenyataan yang sangat bodoh.

      Malahan tindakan Najib dan kuncu-kuncunya menyekat akses ke portal seperti Sarawak Report, kemudian menggantung permit The Edge dengan alasan melakukan ancaman terhadap demokrasi dan mahu menjatuhkan kerajaan adalah perbuatan yang sangat bodoh dan melucukan.

      Dalam isu ini, The Edge dan Sarawak Report tidak memburuk-burukkan Malaysia, mereka tidak menyerang dan mengecam Malaysia hingga boleh menggugat kepentingan Malaysia. Apa yang dibuat oleh The Edge, Sarawak Report, serta The Wall Street Journal adalah mendedahkan perlakuan jenayah penyelewengan oleh Najib. Mereka mendedahkan perlakuan jenayah penyelewengan serta pengkhianatan Najib terhadap negara dan rakyat, apakah perbuatan mendedahkan perlakuan jenayah oleh Najib itu sebagai ancaman terhadap demokrasi?

      Apakah tindakan Najib yang melakukan penyelewengan boleh dianggap memuliakan demokrasi serta menyelamatkan negara ini?

      Kebodohan demi kebodohan yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya hanya menyebabkan maruah Malaysia makin tercalar di peringkat antarabangsa, malahan ekonomi Malaysia menjunam bukan disebabkan oleh kritikan oleh Tun Dr. Mahathir terhadap Najib mengenai 1MDB, tetapi penyelewengan, salah guna kuasa, kuku besi yang diamalkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya yang menjadikan negara ini dan harta negara ini sebagai harta mak bapak mereka, pelabur asing takut dengan kepimpinan yang bersikap kuku besi, menyeleweng serta menindas media dan orang-orang yang tidak sehaluan dengannya.

      Dalam isu ini, Najib dan kuncu-kuncunya yang perlu dipersalahkan, meraka adalah punca segala kemelut ini.

      Sedarlah semua.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
  5. Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa MEMALI tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK NENEK SI BONGK0K BANGANG
      SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
      NENEK PUKIMAK SI MULUT LONGKANG
      KAKI JILAT SI BAPOK PENYAMUN

      Padam
    2. teman ada sambei tempoyak ulam timun..

      Padam
  6. Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika The Edge melakukan pembohongan, sila 1MDB, Najib, serta kuncu-kuncunya seperti Salleh Said Keruak, Shahrir Samad, Zamil KITA, Tunku Aziz, Abdul Rahman Dahalan, Ahmad Maslan, Hassan Malek serta lain-lain kuncu serta pecacai dan balaci mereka memberikan penjelasan mengenai isu mengenai RM 2.63 bilion di dalam akaun Najib di AmBank serta RM 2 juta dalam akaun Rosmah di Affin Bank.

      Rakyat mahukan penjelasan apakah Najib pernah membuka dua buah akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan kemudiannya menutupnya selepas beberapa bulan PRU 13, serta kita mahu tahu apakah benar wang berjumlah RM 2.63 bilion itu pernah ada dalam akaun Najib itu.

      Najib mesti membuat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri untuk menafikan beliau pernah ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan nafikan tidak pernah ada wang berjumlah RM 2.63 bilon yang bersamaan USD 700 juta itu. Malahan jika pernah ada akaun berkenaan dibuka pada sebelum PRU 13 dan kemudiannya ditutup beberapa bulan selepas PRU 13, perlu dijelaskan mengapakah akaun itu ditutup dalam tempoh yang singkat?

      Keduanya, Najib dan Rosmah juga perlu membuat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri atau kalau tak mau buat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri, maka buatlah Pengakuan Berkanun (Statutory Declaration) untuk menafikan bahawa RM 2 juta telah dimasukkan ke dalam akaun Rosmah melalui beberapa transaksi melibatkan jumlah antara RM 150,000.00 hingga RM 300,000.00.

      Sekiranya Najib dan Rosmah sendiri tidak dapat membuat penjelasan secara rasmi, malahan asyik menyalahkan media, menyekat akses ke portal seperti Sarawak Report, menggantung permit media seperti The Edge, menyalahkan pengkritik, menyalahkan orang yang tidak menyokong mereka, maka macam mana nak tahu kebenarannya?

      Patunya jika MYKMU.net benar-benar yakin bahawa Najib tidak bersalah, sila buktikan bahawa tuduhan yang disiarkan di dalam media, yang menjadi perbualan rakyat sekarang ini itu adalah tidak benar, jika hanya menafikan tanpa bukti, tak ada gunanya, kerana pihak yang membuat pendedahan itu menunjukkan bukti berupa dokumen perbankan melibatkan transaksi wang yang besar ke dalam akaun Najib dan Rosmah, jika kata dokumen itu tipu, dipalsukan, sila MYKMU.net dapatkan dokumen asli dari Najib dan Rosmah dan tunjukkan kepada umum.

      Jika MYKMU.net sendiri tak mampu nak menangkis bukti yang dikemukakan oleh The Edge, Sarawak Report, serta Wall Street Journal itu, bagaimanakah boleh dikatakan bahawa dokumen yang disiarkan oleh media-media tersebut sebagai palsu dan diubah suai?

      Sila beri penjelasan, bukannya merapu tak tentu hala. Rakyat menantikan penjelasan, kerana apa yang berlaku itu melibatkan kepentingan rakyat, rakyat tidak mahu wang negara diselewengkan untuk kegunaan peribadi, untuk tujuan yang tak betul, kerana ini merugikan peruntukkan pembangunan untuk rakyat.

      Ikhlas dari,

      Atuk Cincaluk.

      Padam
  7. puki_ak hang la nek temberang... ko tunggu la PRU 14 nanti... kalau tak mampus mmg tenggelam la UMNO nnt klu ianya masih dipimpin oleh sibaghal sekarang... udah lah la baghal...gi ambik pulak yahudi laknat cibaibeng dan kelingparia jadikan con-sultan di keliling nya... maka si baghal ni ikut la telunjuk con-con buat segala macam projek dan kempen... so apa jadi sekarang... tu nasib ada orang tlg pecahkan rahsia... klu tidak tak taw berapa byk lagi penipuan akan dibuat... itu la klu bodoh dan baghal tak nk ikut cakap orang tua... Bapak Penipu hang dok dengaq cakap yahudi cibaibeng dan kelingparia... last last rakyat jgk yg tanggung beban.. GST la utang 1MDB la ... jilake punya geng Nek Temberang

    BalasPadam
  8. nek tempoyak ni azwan ali ker sebab tahap memaki hamun macam sama dengan mamat gila babi tu..hahaha

    BalasPadam
  9. nek tempoyak ni dah lah komen macam orang meroyan.. taip pun macam orang meroyan.. kejap huruf besar..kejap huruf kecil.
    bongok bebenor nampaknya nek tempoyak ni. kesian mak bapaknya.. malu nak mengaku anak..hahaha

    BalasPadam
  10. Apa yang berlaku diMalaysia hari ini adalah bala dari ALLAH kerana orang Islamnya tidak lagi mengamalkan Islam yang dibawa oleh Rasullulah s.a.w sebaliknya mengamalkan Islam yang dibawa oleh manusia2 jahat yang mempunyai kepentingan politik... manusia yang dilaknat oleh Allah kerana mengamalkan liwat pun diangkat jadi pemimpin menyebabkan bertambahnya golongan homseksual, Islam liberal lah, anti-hadis lah, bapa rogol anaklah, buang bayilah, bunuh anaklah..mat rempitlah..tak dengar pun Ah Beng rempit,.orang Islam Malaysia ramai yang SAKIT JIWA....

    BalasPadam
  11. Orang UMNO dari Johor adalah pejuang bangsa Melayu sebenar.

    BalasPadam
  12. nak tanya sikit pembaca blog kat sini...kut2 ada sapa yang kenal...Nek Tempoyak Mulut Longkang Haramjadah tu Melayu Islam ker Melayu Kapir? ker memang bukan bukan Melayu dan bukan Islam?

    BalasPadam