Khamis, 6 Disember 2018

1MDB ~ Arul Bakal Mengambil Tempat..!


Bukan main pusing satu Malaya kata takde masaalah..! takde penyelewengan..! 

Apa masaalah? tunjuk la semua dokumen yang kamu kata betul tu..!
SPRM akan mengenakan pertuduhan terhadap bekas presiden 1MDB Arul Kanda berhubung dakwaan meminda laporan audit 1MDB, kata sumber.
Menurut sumber itu, penyiasat juga akan mendawa bekas perdana menteri Najib Razak, yang dituduh mengarahkan supaya laporan berkenaan dipinda.
Menurut seorang pegawai kanan SPRM, mereka sedang menyiapkan laporan untuk mendakwa Arul dan Najib di bawah Seksyen 23 Akta SPRM 2009 yang menyatakan bahawa adalah menjadi suatu kesalahan menyalahgunakan kuasa untuk mendapatkan habuan.
"Betul, SPRM sedang meneliti untuk mendakwanya (Arul Kanda) bersama-sama dengan Najib berhubung tuduhan meminda laporan audit," kata pegawai itu, yang bercakap dengan syarat namanya tidak didedahkan.
Walau bagaimanapun, sumber itu berkata, tarikh kes berkenaan akan dibawa ke mahkamah, bergantung kepada keputusan timbalan pendakwa raya.
Kertas siasatan, kata seorang sumber lain, masih dengan SPRM dan pasukan penyiasat mempunyai beberapa saksi lain untuk dipanggil bagi merakamkan kenyataan mereka.
Hari ini, bekas ketua pesurujaya SPRM, Dzulkifli Ahmad serta bekas Ketua Audit Negara, Ambrin Buang hadir di ibu pejabat suruhanjaya itu di Putrajaya bagi dirakam keterangan mereka berhubung dakwaan isu berkenaan.
Pada 25 November lalu, Ketua Audit Negara, Madinah Mohamad mendedahkan, Najib mengarahkan pindaan dilakukan terhadap Laporan Akhir Pengauditan 1MDB menerusi pengguguran beberapa perenggan.
Antara pengguguran itu termasuklah membabitkan kehadiran ahli perniagaan dalam buruan, Low Taek Jho atau Jho Low dalam mesyuarat Lembaga Pengarah 1MDB.
Menurut Madinah, Ambrin dan Arul antara individu yang terbabit dalam pindaan itu termasuklah bekas ketua setiausaha sulit kepada bekas perdana menteri, Shukry Salleh dan bekas ketua setiausaha negara (KSN), Ali Hamsa.
Samun menyamun membawa bencana..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri..!

18 ulasan:

  1. Dasar si BLOG BANGKAI BABI!!! Dahlah SP*M tu dah diANJING KURAPkan oleh syukriBANGKAI HOMO tu!!

    Semua TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Bumiputera/Orang Asal kami, terutamanya dr. UMNO, iaitu, YAB DS Najib dan Isteri terCINTA, YAB DS Rosmah, YAB TS Musa Aman dan YAB DS Zahid terCINTA kami - sebenaqnya nak MENUTUP jenayah2 ROMPAKAN2/RASUAH2 oleh rejim BANGKAI2 PARASIT PENJAJAH/PENGGANAS madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK/warisanHOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, terutamanya ASET2 NEGARA/BUMIPUTERA/ISLAM dr. KHAZANAH NASIONAL, PETRONAS; TANAH2 pusaka kami dr. PEMBATALAN PROJEK2 rakyat spt. ECRL, HSR dll, dan hasil MINYAK/GAS dr. SABAH, SARAWAK, KELANTAN dan TERENGGANU!!

    Yg. ROMPAKAN/RASUAH sbnyk. $160 BILLION oleh KEMBAQ DAJAL madey PAR*A/daimHOMO ni dan $1 BILLION oleh kit siang BANGKAI BABI, yg.diDEDAHkan dgn. amat BERNAS oleh RPK - TAK pula lu terLALAK aaahhh?! Di -

    https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

    Mahathir’s RM160 billion banking empire

    Raja Petra Kamaruddin

    Malaysia Today
    Oct 20, 2017

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
    Balasan

    1. Apa nak cakap pasal separuh Mat Salleh RPK itu. Fugitive di England

      Dia dah tak laku di Malaysia. Ada waran tangkap di atas kepala dia, cabut lari, konon ny ada separuh hak diam di England.

      Berlapok ler kamu di sana.

      Padam
    2. Tanpa Nama takda fakta, data, alasan2 yang kukuh, hujah2 yang boleh diterima rakyat jelata, marahkan blog.

      Terkedu lah kamu selalu.

      Padam
    3. Terkedu makna nya terdiam. Apa jenis manusia nih kata terdiam tapi bising dengan kata2 kesat selalu?

      Membohong jenis Najib lah.

      Padam
    4. LUHOMO2 Si BANGKAI2 ANJING JIJIK DAPeliwat ZIONIS dah TAKUT dgn. PENDEDAHAN2 BERANI RPK! PELIK - mana kit siang/madey PAR*A/daim, manusia2 paling TERBANGSAT di DUNIA, TAK juga MENYAMAN RPK oi?! PENAKUT nak MAMPOS!!!

      Tok Terkedu.

      Padam
    5. sudahlah raja petra mnyamar kedu. makin hari makin teruk kau tu. tkde sapa nk beli kau nyalak sorang2la. habis nyalak anjing dibuang

      Padam
  2. Dah kena lagi tuduahan mahkamah kpd Najib. Itu yang saya lebih minat dari Arul Kanda.

    Naik 39 lah jumlah tuduhan ke atas Najib. Saya sokong dia di kenakan 10-20 tahun penjara.

    Hopeful thinking ler, kata orang.

    BalasPadam
    Balasan

    1. Saya fikir Najib tentu masuk dalam sejarah, walau pun Maszlee U-Turn pasal 1MDB masuk dalam sukatan pelajaran sekolah2.

      Tak pernah Perdana Menteri Umno di gulingkan, tak pernah PM di masukkan penjara. Saya yakin dia masuk.

      Arul Kanda mungkin masuk penjara juga tapi tak tahu lah nama dia di catit dalam sejarah.

      Walau bagaimana pun, penulisan akademik pasal 1MDB di masa depan mesti sebut Arul Kanda.

      Padam

    2. Bagi Najib - dan mungkin juga Arul - kata2 berikut ada kaitan:

      Some are born great, others have greatness thrust upon them.

      Sayang nya - by circumstances of shame and his own wrong doing.

      Padam

  3. Nyata apa yang Arul Kanda cakap itu cobaan lat minute nak "prop up" imej Najib yang dah merudum.

    Propaganda Tun Dr Mahathir dan pasukan PH, tersungkur Najib jatuh di PRU14.

    Tapi, give credit where and when due - Arul Kanda is a loyal bloke, worth employing. When you are whacked left, right and centre. Macam Najib.

    BalasPadam
  4. Bencana yang paling besar di bawa nya ia lah kpd diri nya sendiri.

    Hilang jawatan PM, malu tak terhingga, di merata dunia.

    Tapi jenis ini tebal muka. Buat2 tak malu.

    Tiap hari sebelom keluar, rehearse depan cermin besar keluarkan senyum.

    Tapi kadang2 kelepot senyum nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmmmemalukan nama bapak nya tak di peduli nya.

      Memalukan nama anak2 nya - mana ada anak2 nya malu.

      Bergelora anak pompuan nya ada tersimpan di rumah nya wang tunai beratus juta, barang kemas, beg tangan mahal dll yang di nilaikan RM1 billion.

      Ini keluarga sudah gone case. Takda lagi nilai dalam masyarakat. As good as wasted. Tapi jangan sebut "Waste them" to ahli2 kongsi gelap, penjahat dan gengster. Makna nya lain.

      Padam
    2. Abg non suka main2 pun anak beranak n pendukong xde malu pulak..baru dtuduhnya kes 1mdb nak kena malu,malu ala bana.

      Padam
  5. Lihat ROMPAKAN/RASUAH oleh PMhomo TERBANGSAT dan paling CELAKA di DUNIA!! Begitu juga si KULI TERBANGSAT-no 2 DUNIA, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Depa dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

    Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/
    How Mahathir moves his billions

    Raja Petra Kamarudin

    Malaysia Today
    Oct 17, 2017

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
  6. Untuk ketuanan melayu Pas dan Umno. Dah kalah tu kalah la. Tak payah bising bising lagi.

    Sila baca ni. Tak faham faham lagi keh? Ini melayu tulis ya. Saya pick up post sini. Baca dengan hati lapang.

    Orang Melayu yg bodoh tu disebabkan malas membaca. Tapi article di bawah ni korang kena baca jugak klu tak nk terus di perbodohkan oleh pemimpin parti politik yang hanya pentingkan kuasa.

    Dalam isu ICERD ni.. Yang bising Zahid Hamidi.. Tapi Najib diam jer.. Memang lah dia Diam, Jawatankuasa ICERD ni dah ditubuh sejak Julai 2011, setahun selepas Najib jadi PM..

    Jawatankuasa Itu sekali lagi ditubuhkan untuk kajian Lanjut pada tahun 2015.. maksudnya ia sudah masuk ke Peringkat ke 2.. Cuma Najib Nafikan ia diluluskan.. Memang belum lulus.. sebab nak luluspun ia makan Kajian bertahun.. Itu proses Biasa.. Kerajaan perlu penuhi Syarat mereka.. hakikatnya ia sudah dalam Kajian..

    Sebenarnya Apa yg dituntut ICERD sudah dilaksanakan Najib.. tapi ramai yang tak perasan.. Apa yg dituntut ICERD dah dilaksanakan Pentadbiran Najib.. Iaitu dasar Diskriminasi Ekonomi.. Liberalisasi Ekonomi telah pun dilaksanakan.. Apa yg jadi kehendak ICERD ditunaikan Najib..

    1- Pada Tahun 2009, Najib memansuhkan dasar DEB (Dasar Ekonomi BumiPutera) Syarat pemilikan Ekuiti Bumiputera sebanyak 30% dalam IPO dan Syarikat disenarai awam...

    2- Selepas itu dalam Rombakan Kabinet, Pada Tahun 2009.. Najib Menghapuskan Kementerian pembagunan Usahawan dan Bumiputera (MECD) yang wujud di zaman Ds Anwar, mahathir dan Paklah.. dimansuh zaman Najib.. hari Ini Kerajaan PH mewujudkan kembali Kementerian Khas Bumiputera (MECD)

    3- Bukan Setakat itu, Pemansuhan Syarat Pembagunan dan Hartanah milik Bumiputera, penghapusan pelbagai Bentuk Subsidi, Memperkenalkan liberalisasi cukai seperti GST adalah kehendak regim ekonomi antarabangsa Termasuk menandatangani TPPA..

    Itu sebab selepas itu banyak dari Projek Perumahan, Pembangun hartanah dari China bebas membangunkan Hartanah di Malaysia seperti di Wilayah Iskandar, Forest City.. inilah dasar leberalisasi Ekonomi..

    Itu belum dikira bagaimana Najib sanggup menggadaikan Kepentingan negara seperti Tanah KTMB Tanjung Pagar.. Tanah TUDM Sg Besi apa lagi meruntuhkan Penjara Pudu yang menguntungkan Pemaju pemaju dari China..

    bila Tentera terpaksa meniupkan semboyan keluar dari Kem mereka, menurunkan Panji Panji Negara untuk diserah kepada China.. Kenapa ketika itu kita tak terasa terhina ? tidak ada yang nak bermandi Darah ?

    Tak hairan lah yang terakhir.. najib melepaskan dasar perlindungan syarikat automotif negara dan melepaskan pegangan dalam Proton.. Akirnya Syarikat China menguasai Saham dan pemilikan Proton..

    Ketika ini kenapa takda sapa bangkit ? Kenapa haji Hadi Diam.. ? PAS boleh bertaawwun dengan Najib ? Kenapa takda yang asah parang dan buat Demo.. ?

    Sebenarnya dikalangan Pak haji dan Lebai PAS ini Dangkal dan Bodoh dalam pemerintahan.. mereka tak faham pun soal dasar dan pemerintahan.. mereka umpama Jihadist atau kelompok ISIS yg tak sedar menjadi Boneka Israel dan US..

    yang penting rakan taawwun depa mampu pakai Jubah dan lebai, dan beryahanana, Berselawat bersama.. Imej mereka disucikan lebai lebai PAS walaupun hakikatnya, Najib dan UMNO lah yang gadai hak Ketuanan, Tanah dan pemilikan Bumiputera..apalagi hak melayu..

    Najib dan UMNO memang Jahat.. Tapi Yang lebih Bahaya dari jahat adalah Jahil (Bodoh).. Itulah gambaran Nabi kepada kelompok Khawarij yang akan datang pada satu zaman dengan Gelaran

    سُفَهَاءُ اْلأَحْلاَمِ يَقُوْلُوْنَ قَوْلَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ ..

    Mereka yang sedikit akalnya (Bodoh), dan bercakap dan Mereka Berkata Sebaik Sebaik Manusia (Bercakap tentang Agama)...

    awasi Bahaya kelompok Ashbiyah, Khawarij dan Takfri.. :)

    C&P tak tau sape pya

    ADA FAHAM KEH SIAPA YANG MULA BUAT ISU ICERD NI?

    BalasPadam

  7. No such thing as "ketuanan melayu Pas dan Umno". Dan Ketuanan Melayu itu bukan nya keadaan "aku tuan kau hamba".

    Ketuanan Melayu ada lah apa yang di bayangkan di Perkara2 dalam Perlembagaan negara berkenaan kedudukan, peranan, fungsi dan tanggung jawab Raja2 Melayu dan Majlis Raja2, di mana jika tiada perkenan, tiada PM atau MB boleh di angkat sumpah dan berfungsi dengan resmi di negara ini.

    Juga Perkara 3 yang menctatkan "Agama negara ini ada lah Islam", Perkara 152 memetrikan "Bahasa negara ini ia lah Bahasa Melayu", Perkara 153 yang merakamkan Kedudukan Istimewa Melayu, yang di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di masa penubuhan Malaysia.

    Itu semua di lindungi Akta Hasutan, di anggap sebagai klausa2 sensitif, tidak boleh di ungkit, di bincang, apa tah lagi di pinda atau di mansuhkan.

    Ketuanan Melayu yang di bayangkan di situ ada lah untuk semua Melayu. Mengata "ketuanan Melayu PAS dan Umno" ada lah mengarut.

    BalasPadam
  8. Dan TAK juga MELALAK si BANGKAI ANJING kit siang JILAKA ni psl. parti PENGGANAS/PENJAJAH DAPbangkai ANJING yg. dpt. RASUAH $1.2 BILLION dr. rejim puaka ZIONIS IS(IS)rael aaahhh?!

    Kalau TAK betul, kenapa si DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis Freemason ni TAK juga SAMAN Razali tu - dasar si PENIPU/PENAKUT nak MAMPOS!! Lagipun, kann DAPbangaki BABI tu penuh PEGUAM2 JAMBAN HANYIR, terutamanya si PENDATANG2 PAR*A rayer-gobind BANGKAI BABI tu!

    Mana juga si PENIPU2 terBANGSAT-no 1 DUNIA, syukriHOMO (yg. dah mengANJINGkan SP*M tu) /madey PAR*A/guan eng-kit siang BANGKAI BABI tu ooi?!!

    Di - http://www.therakyatpost.com/news/2015/12/30/dap-offered-rm1-2-billion-to-win-ge13-build-israeli-military-camp-as-reward-claims-pas-research-director/

    DAP offerred RM1.2 billion to win GE13, build Israeli military camp as reward, claims PAS research director

    The Rakyat Post
    KUALA LUMPUR, Dec 30, 2015

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
  9. sejarah melayu ada si merah silu.

    sejarah moden ada si merah bibir. pengkhianat negara

    BalasPadam