Rabu, 26 Disember 2018

Kedai Tutup..!


Gambar ni takde kena mengena dengan berita dibawah pun..! Cuma nak bagi tahu, beginilah jika rakyat salah mengundi dan meletakkan orang yang salah menjadi pemimpin..!

Kerajaan tutup selagi tiada dana tembok AS - Trump

WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump menegaskan penutupan sebahagian kerajaan persekutuan negara itu akan berterusan sehingga tuntutan dana untuk pembinaan tembok sempadan dengan Mexico diluluskan.
Sebahagian kerajaan AS ditutup, sejak Sabtu lalu. Namun setakat ini, masih belum ada bayangan sama ada banyak agensi yang tidak beroperasi akibat kebuntuan politik membabitkan dana tembok Trump akan dibuka semula.
“Saya tidak boleh cakap bila kerajaan akan dibuka semula. Apa yang saya tahu, kita tidak akan beroperasi sehingga mendapat tembok atau pagar atau apa mahu namakannya.
“Saya akan namakan ia mengikut apa mereka mahu, tetapi ia perkara yang sama. Ia halangan kepada pendatang membanjiri negara kita dan daripada dadah.
“Jika kita gagal mendapat tembok ini, kita (kerajaan) tidak akan beroperasi,” kata Trump. - Reuters
P.Ramlee dah ajar lama dah..! jangan salah pangkah..!
Lu Fikir La Sendiri..!

17 ulasan:

  1. Pokok pangkal nya, rakyat salah undi Najib dn Umno dulu. Atau, ok undi Umno tapi Najib buat kangjor.

    Najib curi RM2.6 bilion, agihkan banyak juta kpd Ketua2 Bahagian Umno (yang lain simpan dlm poket dia), jadi rasuah besar, ramai yang lain pun jadi rasuah. Negara penuh rasuah di zaman dia jadi PM.

    Nak gulingkan Najib Tun M kena gembelingkan semua yang bencikan Najib. Bila menang, kena lah kasi jawatan kpd lembu, babi dan kambing.

    Tapi nasib baik lah. Kalau Najib masih PM, jahanam lah negara di buat nya. Di jual nya negara kpd puak2 China dll. Suatu industrial estate di Kuantan, semua didalam nya Cina, bahasa di papan tanda pun Bahasa China.

    Melayu sekarang susah nak bersatu. Umno pun dh ada 5 puak, kata Wak Jahid. Semua Najib punya pasal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib bakal di penjara. Tapi nasi hampir jadi bubur di buat nya. Atau hangit tak boleh di makan.

      Padam
  2. Di mana2 pun ada idiots. Di Amrika pun. Donald Trump idiot yang paling besar.

    Di Malaysia idiots termasuk menteri2 yang tidak menjalankan tugas berdasarkan Perlembagaan negara sepenuh nya. Mana yang sengaja buat demikian, tak sukakan Perlembagaan nnegara ini dari A to Z bukan saja perlu di pecat, juga perlu disuruh hijrah ke negara yang Perlembagaan nya mereka suka.

    BalasPadam
  3. Seorang idiot bukan politikus di Malaysia di tangkap -

    Azwanddin ditahan kerana ugut serang balai polis, hina Waytha

    Polis hari ini menahan Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Azwanddin Hamzah di Jalan Datuk Keramat, Kuala Lumpur kira-kira jam 2.40 petang tadi.

    Penahanan tersebut dibuat sehari selepas beliau mengancam menyerang balai polis sekiranya pelaku rusuhan di Kuil Sri Mariamman bulan lalu tidak ditangkap.

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Fadzil Ahmat, berkata Azwanddin disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia tak reti langsung keadaan sensitif di antara kaum di negara ini.

      Dia patut gunakan kata2 yang tak mengancam. Dan coba menjumpai pihak Polis menyanyakan keadaan dan mengtahui tindakan yang di ambil Polis.

      Padam
    2. KELING TU LETAK JE JAWATAN!

      Padam
    3. Keling yang mana satu? Keling ni ramai dan banyak species. Takkan suh letak jawatan saja? Kenapa tak terus kempen so that keling dibuang terus dari tanah kononnya melayu ini. Apa barang letak jawatan, berambus terus la.
      Kenapa melayu yang sgt gagah berani ni tak sekurang2nya berkampung depan rumah dia ke? Ajak la ali tinju buat senamrobik. At least sekoman2 ali tinju berani jugak le buat bising depan rumah ambiga. Melayu sekarang NO BALLS, huha sana sini, harap memekak dan mencarut. Keling pun tau dah melayu ni cakap je lebih tapi tiada action...NATO. Sebab tu depa naik kepala.
      Based on video sikeling tu kutuk melayu sudah cukup untuk dia at least kena ludah muka dia. Tapi melayu seperti biasa la, gebang je lebeh. Like i said, NO BALLS.
      Malu la weii. Majoriti tapi takdak teloq. Setakat memekak dari jauh. Dia takde hal pun. Lagi dia gelak tengok melayu pengecut, bacul perasan kuat tapi useless sebenarnya.

      Padam

  4. Masalah nya dalam politik sentiasa ada demagogues, kekadang ada yang berjaya mendapat jawatan tinggi.

    Definasi demagoue:

    a political leader who seeks support by appealing to popular desires and prejudices rather than by using rational argument.

    "the Senator was a gifted demagogue, with particular skill in manipulating the press"

    synonyms: rabble-rouser, political agitator, agitator, soapbox orator, firebrand;

    (in ancient Greece and Rome) a leader or orator who espoused the cause of the common people.

    "the Athenian demagogues had definite and valuable functions within the state"

    Siapa demagogues di Malaysia? Lu fkir la sendiri.

    BalasPadam
  5. Memang demagogue lah si Donald Trump itu. Dia menarik sokongan mereka di kawasan pendalaman US - the deep interior. Pendirian mereka yang kolot, tak sedarkan bahawa US itu terbina dengan kaum pendatang. Hingga Red Indian tersumbat di Indian Reservations di buat mereka.

    Mereka pendatang yang ultra kiasu. Pentingkan diri sendiri saja. Dah menjadi rakyat US, tak mahukan pendatang lain. Sokong tembok Trump yang gila.

    BalasPadam

  6. Di Malaya dulu, Melayu pun mahu kiasu atau pentingkan bangsa sendiri. Tapi celaka Penjajah British bawa masuk "coolies" dari China dan India untuk kerjakan lombong bijih, bina landasan keretapi dll. Melayu pemalas, kata depa. KEPALA BAPAK DEPA, ikut kata2 Najib Al Jibo.

    Di Amerika, bila siap binaan Trans-America Railway, mereka hantar pulang coolies itu "by the shiploads back to China". Tambah pulak, adakan the Chinese Exclusion Act, mengharamkan orang2 Cina tinggal tetap di sana.

    Celaka Penjajah British mahukan pemimpin Melayu terima pendatang2 itu menetap di Malaya, seliuhkan tangan depa supaya benarkan depa tinggal tetap. Mahu hak kerakyatan depa di tulis dalam Perlembagaan negara bila penduduk negara ini menuntut kemerdekaan.

    Tengku A Rahman nak cepat merdeka, nak cepat rasa memerintah, nak jadi PM pertama, dengan senang aje setujukan hak kerakyatan untuk pendatang di masukkan kedalam Perlembagaan negara.

    Maka itu lah susah nya di negara ini yang menjadi berbilang kaum dan agama sekarang. Tiap apa yang di buat kena fikirkan 2-3 kali, di bantah di halang di sana sini.

    Cilaka. Betul cilaka (bawak malang) punya cerita Penjajah British.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak nya kita di Malaya nasib tak baik. Di India Penjajah British asingkan kaum Hindu dan Muslim. Di tubuhkan nya Pakistan untuk orang2 India Muslim.

      Di Malaysia, Tengku A Rahman pulak yang coba asingkan kaum pendatang yang persoalkan kedudukan Melayu di Perlembagaan. Di "tendang" nya Maha Rasis dan Chauvinist Lee Kuan Yew dan Singapura keluar dari Malaysia di tahun 1965.

      Amat rugi kaum Melayu tidak terhingga. Tindakan orang Melayu sendiri. Ingat lah, wahai Melayu. Jangan lagi terlintas di kepala nak buat begitu.

      Padam

  7. Maka, kaum pendatang yang sudah dapat hek kerakyatan di negara ini mesti lah hormati dan patuhi Perlembagaan negara sepenuh nya.

    Termasuk Perkara2 di dalam Perlembagaan itu yang membayangkan Ketuanan Melayu, saperti kedudukan, peranan dan tanggung jawab YDP Agong, Raja2 Melayu, Majlis Raja2, Kedudukan Istmewa Melayu yang telah di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia di tahun 1963.

    Ketuanan Melayu bukan lah Melayu tuan yang lain hamba. Ketuanan Melayu ia lah apa yang di bayangkan di Perkara2 di Perlembagaan tersebut, di mana, tiada perkenaan YDPA dan Raja2 Melayu, tiada siapa boleh di lantik dan mengangkat sumpah bagi menjalankan tugas2 PM atau MB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan lah benarkan sesiapa macam Najib jadi PM. Selepas buang ISA, dia nak buang Akta Hasutan yang melindung "Perkara2 sensitif" dlm Perlembagaan itu.

      Padam

  8. Maka, Perkara2 di dalam Perlembagaan yang di sebut di komen 730 di atas itu di lindung Akta Hasutan. Itu semua tidak boleh di ungkit, di bincang, apa tah lagi di pinda, jauh lagi di mansuhkan. Siapa coba buat begitu akan di tangkap, di heret ke mahkamah, di tuduh di bawah Akta itu.

    Kedudukan Istimewa Melayu itu telah di maktubkan ke dalam Perlembagaan negara sebagai balasan bagi Melayu mempersetujui hak kerakyatan pendatang. Ada di sebut di Hansard Parlimen Britain.

    Mengungkit Perkara2 itu akan menarik ungkitan kapada hak kerakyatan kaum pendatang. Tidak baik bagi sesiapa.

    Siapa yang tidak sukakan keadaan begitu boleh migrate ke negara yang Perlembagaan nya mereka suka. Bagus untuk mereka, bagus untuk yang tinggal di negara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu berpecah, di eksploitasi kaum pendatang. Bila kah Melayu nak bersatu? Mungkin kah majoriti ahli Umno masuk Bersatu?

      Padam
  9. Tun M boleh kekal perintah negara selagi kesihatan mengizinkan. Fokus kpd pembaikan memerintah(?) (good governance) dan perbaiki kehidupan rakyat. TAPI Tun tolong JANGAN lagi pilih pengganti. Dah 2 kali pilihan Tun merosakkan negara. Byk masa dan peluang terbuang dok asyik repair. Dan Khairuddin jgn emosi sgt bila tak sokong tindakan seseorg. Berhemahlah sikit. Tun M bukan maksum tau

    BalasPadam