Jumaat, 21 Disember 2018

Topekong DAPig Dah Bersuara..!


Siapa cakap Kit Siang tak berkuasa dalam PH..?

Komunis ni senyap jer sebelum ni, tapi bila melihat gelagat lompatan demi lompatan yang dilakukan oleh politikus terus topekong bersuara..!

Suara bukan halus beb..! Suasa kasar..! suara amaran..! Suara yang menunjukkan bahawa Kit Siang tetap kuasa nombor 1 dalam PH terutama DAPig..!
Pemimpin-pemimpin DAP, tidak kira yang berada dalam atau luar kerajaan, tidak akan teragak-agak untuk keluar dari gabungan kerajaan jika objektif Malaysia Baru diketepikan, kata Lim Kit Siang.
Katanya, mereka tidak akan sesekali menjadi “lembik” seperti pemimpin MCA.
“Pemimpin-pemimpin DAP dalam kerajaan akan memainkan peranan penting untuk membina Malaysia Baru dan menyelamatkannya daripada menjadi demokrasi memalukan, kakistokrasi, negara gagal dan kleptokrasi global,” katanya.
Perumpamaan DAP dan Bersatu ler tu..! Anak komunis tengah sedap sedap duduk di Perbendaharaan tetiba ada yang nak kacau daun..! Mesti sentap..!
Lagi pun ketuanan Melayu belum lagi sepenuhnya dapat di gugat..! Tentunya belum selesai misi komunis di Malaya ni..!
Kena cuba cara lain ler..!
Cara apa?
Lu Fikir La Sendiri..!

12 ulasan:

  1. Kenapa perlu slhkan dap..melayu pun lebih kurang jerr..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mcm mana melayu salah? nak ckp melayu salah mesti kasi penerangan. kalo tak, mengarut.

      Padam
  2. Bang, kalau Kit Siang tu kominis .. Jho Low yang disayangi sangat dulu tu sapa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini MELAYU bahlol b bengap. Masa 13 Meh JLow belum lahir lagi pun. JLow mungkin penjenayah komersial yg belum terbukti bersalah. LKSial ni "pencetus" 135...kau mana tahu.

      Padam
    2. Jho Taek tu dalang yang patut di campak dari Petronas Twin Towers ke bawah. Aatu di penjara 30 tahun sampai keok.

      Padam

  3. Ini lah yang di katakan jenis "ungrateful ingrates (double whammy), ultra kiasu, coolies pendatang". Keturunan "coolies" yang di bawa Penjajah British ke negara ini untuk kerja di lombong2 bijih dan ladang2 getah. Yang mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Google perkataan2 itu anda boleh baca butiran2 lanjut nya.

    Dah dapat hak kerakyatan negara ini yang di setujukan pemimpin Melayu di masa Merdeka, tak hormatkan balasan bagi nya - Kedudukan Istimewa Melayu yang terkanun di Perkara 153 Perlembagaan (yang telah di panjangkan kpd Bumiputera Sabah dan Sarawak di penubuhan Malaysia di tahun 1963).

    Dia ungkit Kedudukan Istimewa Melayu itu, di sorak, di idam penyokong2 nya, bila menang lebih kerusi di Pru 1969, berarak menjerit suruh Melayu di Kg Bahru di KL balik kampong, depa dah berkuasa konon. Bila tercetus pergaduhan kaum, dia menghilang di Sabah. Bedebah.

    Ungrateful ngrates tak reti berterima kasih. Dah Tun Mahathir dapatkan depa merasa memerintah dalam PH, tak berterima kasih lagi. Keluar kata2 ugutan. Syaitan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pepatah Melayu kata, buat baik berpada pada, buat jahat jangan sekali.

      Tapi kena fikir juga: kalau orang buat jahat kpd kita, tak boleh diamkan saja. Ambil tindakan, yang di benarkan undang2.

      Sekurang kurang nya, kutuk depa.

      Padam

  4. Jenis yang tak cukup2. Asyik nak lagi, nak lagi, nak lagi. Dah dapat apa depa nak, mesti tak boleh lepas, tak boleh berganjak sikit pun. Mengalahkan Yahudi. Memang depa di kenali sebagai Yahudi - the Jews of the East.

    Sebut sikit saja pasal kedudukan mereka, melenting. Itu pasal Melayu kena berjaga jaga. Jangan kasi se inci lagi pun. Tapi bedebah Najib telah bikin keadaan yang memerlukan dia di lingkupkan dengan apa cara pun.

    Di ajak bekerjasama menumbangkan Najib Al Jibo, menang di Pru14, depa besar kepala. Jangan lah ada lagi Melayu mcm Najib, pencuri, Kleptokrat yang amat sangat, rasuah di biarkan nya melanda landa, melemahkan kedudukan Melayu. Jahanam Melayu di buat nya.

    Harap dapat Tun tangani masalah yang timbul dari pendirian untra kiasu itu. Kita semua mesti sokong Tun sepenuh nya. Checkmate depa yang asyik nak lagi, nak lagi, nak lagi. Depa mesti berpatutan. Hormatkan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. Hormati dan patuhi sepenuh nya Perlembagaan negara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada lagi pepatah Melayu - Belanda ambik tanah. Sama jenis - nak lagi, nak lagi, nak lagi. Berjaga jaga lah Melayu. Jaga hak dan kepentingan kita di negara ini. Dah teruk kita di buat Najib Al Jibo.

      Padam

  5. Depa kena hormati juga Ketuanan Melayu. Ini bukan bermakna depa hamba Melayu tuan. Ini ada lah apa yang di bayangkan di "Perkara2 sensitif" dalam Perlembagaan negara berkenaan kedudukan, peranan dan tanggung jawab YDP Agong, Raja2 Mmelayu, Majlis Raja2 dll. Di mana, jika tiada perkenan mereka, tiada siapa boleh di angkat sumpah dan menjalankan tugas PM atau MB dengan resmi.

    Perkara2 sensitif itu di lindung Akta Hasutan. Tak boleh di ungkit, apa tah lagi di bincang, di pinda dan jauh lagi di bubar. Mengungkit itu semua akan mengakibatkan ungkitan hak kerakyatan mereka. Sebab itu balasan bagi nya. Tidak baik bagi sesiapa jika itu berlaku.

    Maka kaum Melayu mesti tentukan jangan di buang Akta Hasutan. Bedebah Najib dah buang ISA dan cakap nak buang Akta Hasutan, dulu. Bedebah Najib itu sudah di buang. Jangan lagi benarkan sesiapa cakap nak buang Akta Hasutan yang melindungi hak2 dan kepentingan Melayu di Perlembagaan itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap Najib masuk penjara 10-20 tahun hingga habis hayat. Supaya hilang Melayu yang berfikiran mcm itu.

      Padam
    2. Najib melemahkan kaum Melayu. Zahid sendiri kata Umno dah berpecah ke 5 puak sekarang.

      Padam