Khamis, 6 Disember 2018

ALAMAK ~ Madinah Tetap Dengan Keputusan..!


Madinah buat laki dia macam ayam berak kapor..! Atau memang Madinah nak test laki dia..! sanggup mati demi Najib ke tak?
Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) telah mendapatkan keterangan daripada Ketua Audit Negara Madinah Mohamad mengenai dakwaan laporan audit 1MDB dipinda seperti didedahkannya bulan lalu.
Pengerusi PAC, Ronald Kiandee berkata Madinah mempertahankan dakwaan tersebut dan pihaknya berpuas hati dengan prosiding keterangan hari ini memandangkan banyak makumat diperolehi.
"Seperti dinyatakan dalam kenyataan akhbar Madinah, beliau memberitahu laporan audit 1MDB telah diubah dan beliau memberi keterangan menunjukkan laporan audit itu telah diubah.
"Tentu sekali kita siasat sama ada laporan audit berkenaan 1MDB itu diubah atau tidak," katanya kepada pemberita di bangunan Parlimen hari ini.
Pada 25 November lalu, Madinah mendedahkan beberapa bahagian dalam laporan audit asal 1MDB dipinda atas arahan bekas perdana menteri Najib Razak.
Antara bahagian yang diubah, menurut dakwaannya, ialah kehadiran ahli perniagaan Low Taek Jho dalam salah satu mesyuarat lembaga pengarah 1MDB dan berkenaan penyata kewangan 2014 syarikat itu.
Mengulas lanjut mengenai proses keterangan hari ini, anggota parlimen Beluran itu berkata beliau tidak boleh mendedahkan butiran lanjut mengenai prosiding tersebut.
Pada masa sama, Ronald berkata esok PAC akan memanggil bekas Pengarah Sektor Audit Kerajaan Saadatul Nafisah, pesara skuad senior dalam pejabat audit negara.
Bagaimanapun, beliau mengesahkan tiada keperluan untuk memanggil semula Madinah untuk beri keterangan.
Sementara itu, Madinah apabila ditemui selepas memberi keterangan selama tiga jam setengah berkata beliau menyerahkan keputusan kepada PAC sama ada untuk menjalankan siasatan lanjut.
Katanya, selain memberi keterangan kepada PAC, dokumen asal laporan audit 1MDB itu juga telah diserahkan.
"Saya sudah beri keterengan kepada PAC dan terpulanglah kepada PAC untuk menjalankan siasatan lanjut," katanya.
Atau jugak Madinah memang cukup kenal dengan laki dia yang suka bercakap berdegar degar..! Sanggup mati konon..!
Hakikatnya?
Lu Fikir La Sendiri..!

10 ulasan:

  1. BETINA ni dah kena PELESIT kot!

    Itulah, mmg. PENIPU DAJAL betul si guan eng HOMO BANGKAI BABI/rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni!

    Bukan hanya nak MENGANIAYA/mengHINA/mengGERTAK habis2an pemimpin AGUNG Orang Asal Islam/Melayu kita, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB Orang Kaya Indera Syahbandar ke-11 PAHANG, DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita, dan pemimpin2 UMNO terCINTA lain kita - tetapi juga sbb. si rejim madey PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni, mmg. nak MEROMPAK/MENJUAL beratus BILLION dr. segala ASET2 NEGARA/BUMIPUTERA/ISLAM terutamanya PETRONAS, TABUNG HAJI dan dr. KHAZANAH NASIONAL!! BINATANG betul!!

    Lihat PENDEDAHAN BERNAS oleh YAB DS Najib terCINTA kita ini lagi, di -
    http://celahgelegar.blogspot.com/2018/12/najib-t-kasih-jab-audit-negara-sahkan.html

    Tok Terkedu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TUDUHAN2 PALSU ke atas YAB DS Najib terCINTA kita adalah - utk. MENGALIH PERHATIAN dr. berita TABUNG HAJI kita pula yg. nak diROMPAK dgn. amat RAKUS, oleh rejim BANGKAI2 ANJING Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - patut-lah depa buat TUDUHAN2 PALSU ke atas pemimpin2 AGUNG Orang Asal Islam/Melayu kita dlm. TABUNG HAJI, terutamanya YAB DS Abd. Azeez!!

      Hanya KEBERANIAN dr. DYMM KESULTANAN Islam/Melayu kita boleh MENYELAMATkan ISLAM//umatnya, NEGARA ISLAM kita ni dan seluruh bangsa Bumiputera kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni!

      Lihat di - https://khairulryezal.blogspot.com/2018/12/selepas-reit-petronas-dan-ihh-berhad.html

      (Tok Terkedu)

      Padam
    2. Dan lihat YAB DS Najib terCINTA kita menDEDAHkan ttg. TUDUHAN2 ke atas TH oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS tu – SEBENAQnya adalah PALSU dan amat JAHAT!!

      Kerana $22 JUTA yg. diTUDUH dgn. PALSU, kononnya, di’seleweng’kan tu - SEBENAQnya adalah utk. memBANTU 100, 000 golongan ASNAF dlm. 3 PROJEK YAYASAN TH! Bahkan UMNO sendiri MENYUMBANG sbnyk $8 JUTA kpd, YAYASAN TH ini!!

      Sbb. tu si PENJAJAH2 ANGKAI2 ANJING DAPengganas ZIONIS/PAR*A hindrafHOMO/PAP SingaPORK BANGKAI (KEMBAQ DAPanjing) terGULING2 dlm. KANDANG ANJING JIJIK depa – membuat TUDUHAN2 PALSU ini kerana begitu BENCI dgn. KUASA EKONOMI amat gemilang Tabung Haji, yg. begitu bnyk berbuat KEBAJIKAN demi ISLAM/umatnya, dan mahu MEROMPAK/MENJUAL Aset2 amat bernilai TH kita ni, terutamanya merangkumi lebih 150 hartanah seluruh dunia dan juga memegang saham dalam lebih 100 syarikat tersenarai, termasuk Bank Islam Malaysia Berhad.

      Lihat di - https://www.amenoworld.org/2018/12/bn-tak-rompak-duit-22j-tabung-haji-kami.html

      Padam

    3. Saya tidak faham mengapa Tok Terkedu ini menggunakan kata2 kotor. Dan salinkan nya ke sana sini, dan di beberapa pos dalam satu blog. Terdesak dia gamak nya, melihat Najib is otw ke penjara.

      38 tuduhan, kalau 4-5 sahaja yang sangkut, sabit kesalahan, 10-20 tahun penjara. Peguam nya Shafee pun ada tuduhan ke atas nya sendiri. Nampak nya takda masa mengambil kes2 Rosmah yang sendiri ada 17 tuduhan mahkamah juga - peguam India mewakili dia.

      Gamak nya, beberapa Hakim yang di kenali Shafee sudah letak jawatan atau di sarankan buat begitu. Jadi, mangkin risau lah dia. Dan lebih risau hingga terdesak lah penyokong Najib.

      Padam
    4. Dgn. spesis BANGKAI BABI DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis - nak suruh beradab konon! PI MAMPOS si PENYAMAQ PENAKUT luHOMO BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS oi!!!

      Yg. RASUAH/ROMPAKAN madey-daim-kit siang BANGKAI2 BABI ni TAK pula lu TERLALAK ya, si PENJAJAH/PENGGANAS BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS HOMO oi!! PI MAMPOS luHOMO dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kami oi!!!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam

  2. Madinah telah menjalankan tugas dia. Mengesahkan laporan audit itu telah di pinda. Pihak berkenaan boleh siasat.

    Setakat in tiada bukti suami nya penoykong tegar Najib coba pengaruhi nya. Jika ada dan melibatkan masam muka di rumah nya, nasib Madinah lah.

    Dia nampak nya ada perinsip hidup dan memegang kpd nya dalam urusan kerja. Tak macam Rosmah yang tak di ketahui jika ada perinsip hidup. Dia pulak tidak berkerja, ada banyak masa mempengaruhi Najib. Mungkin pada masa2 nya "menghendakki" Najib buat sesuatu. Saperti berkaitan 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. LuHOMO PENYAMAQ ni mesti dr. spesis BANGKAI BABI!! JILAKA lu dan BINI luHOMO dan BINI2 BANGKAI BABI DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis!!! MULUT SIAL si BANGKAI BABI oi!!

      Tok Terkedu.

      Padam
  3. Saya tak jangka suami Madinah pernah berjaya mempengaruhi dia berkaitan 1MDB untuk kepentingan Najib yang suami nya idolakan.

    Madinah seorang professional, mesti lulus Chartered Accountancy dan sudah lama berkhidmat sehingga menjadi Ketua Jabatan Audit sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooopps, silap - Internet kata Beliau berkelulusan Sains Politik dari Universiti Sains Malaysia dan Sains Pembangunan Sumber Manusia, serta mempunyai doktor falsafah dalam bidang pengurusan sumber manusia daripada Universiti Putra Malaysia.

      Dijangkakan lulusan Chartered Accountancy menjadi Ketua Audit Negara - senang nak faham akaun2 dan cepat nampak penyelewengan.

      Apa kah ada pengaruh si laki yang di jangka rapat dengan Najib dalam lantikan nya? Di masa lantikan nya di tahun 2017, Najib masih PM.

      Padam
  4. Suami Tan Sri Madinah rasa nya tak pernah pegang jawatan tinggi seperti Menteri atau Timbalan Menteri. Maka taraf nya tak begitu tinggi.

    Free Malaysia Today melaporkan:

    Isteri saya hebat, kata suami ketua audit negara | Free Malaysia Today
    Feb 24, 2017 - PETALING JAYA: Suami kepada Ketua Audit Negara yang baharu, Tan Sri Madinah Mohamad, tampil mempertahankan isterinya, di sebalik kritikan beberapa pihak yang meragui perlantikan itu disebabkan suaminya seorang penyokong kuat Umno.

    Dia berkata isterinya Madinah seorang yang tegas dan serius dalam menjalankan tugas dan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak termasuk dirinya. Bagus lah, kurang lah bermasam muka.

    BalasPadam