Khamis, 27 Disember 2018

Mana AG Tommy..?


Guan Eng dah bebas, dah selesai satu tugas..!

Pergi belajar bahasa Melayu ke?

Atau tamatkan pengajian komunis?

Mana?

Lu Fikir La Sendiri..!


14 ulasan:

  1. Apasal Tommy pigi jumpa pengganas kominis Chin Peng? Bedebah yang mengazab sangsarakan ramai rakyat negara ini di zaman "Dharurat" berdekad lama nya.

    Chin Peng cabut lari ke Betong, Selatan Thailand, mampos di Thailand, bangkai nya pun tidak di benarkan Polis di bawa masuk Malaysia.

    Btw Carian Umum - PRPM
    prpm.dbp.gov.my/Search?k=mampus

    mampus. Bahasa Asal :bahasa kasar. Rujuk :mati. Juga ditemukan dalam: Kamus Bahasa Inggeris

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chin Peng pakai peguam sabelom mati ke? Nak suruh tenntukan mayat dia di benarkan masuk dan di tanam di Malaysia? Kalau Chin Peng mati di zaman Thomas jadi AG, dapat lah dia di tanam sebelah emak dia di Sitiawan, sarang kominis di suatu masa dulu.

      Padam
    2. Bagus lah Polis haramkan bangkai dia di Malaysia. Supaya kikis apa2 kaitan dengan kuminis itu cara fizikal nya.

      Celaka itu (dia memang bawak banyak susah di negara ini) konon nya nak halau Jepun di penghujung Perang Dunia Ke2. Tapi, dah Merdeka pun, dia masih lagi nak lawan Kerajaan. Nak tubuhkan negara kuminis, di bawah naungan Mao Zedong di China Kuminis.

      Bagus lah dia kalah. Di anggap lebih teruk dari pariah hingga bangkai nya pun tak di terima lagi di Malaysia.

      Padam
    3. Thomas jumpa Chin Peng masa dia dah tua, mesti tak lama lalu, masa pengganas komunis itu dah nak mati. Pasal urusan tanah gamak nya. Banyak duit komunis itu nak pakai loyar. Kot duit dapat dari Mao Zedong 50 tahun dulu masih banyak lagi di simpan nya.

      Mungkin jugak saudara mara dia yang minta Thomas uruskan hal harta pesaka dan Thomas jumpa Chin Peng untuk dapatakan cap jari.

      Padam
    4. Tersilap - cap jari pulak. Tentu Chin Peng boleh tanda tangan. Melainkan jika dia petik trigger senapang atau pistol banyak sangat masa mengganas dulu hingga tak boleh tanda tangan lagi, haha

      Padam
  2. Ini lah akibat nya bila Najib buat tahi, Melayu berpecah, Tun M terpaksa gunakan DAP bagi sokongan menjatuhkan Najib.

    DAP pun letak syarat lah. Gamak nya, termasuk T Thomas sebagai AG sebab dia menolong Lim Guan Eng jadi bebas.

    BalasPadam
  3. tamatkan pengajian komunis?

    Dia dulu komunis ke? Polis ada bantah dia dilantik sebagai AG ke?

    BalasPadam
  4. Kalau bawak masuk abu chin peng pon ok jugak...bleh la org melayu beramai2 kencing atas kubur dia tiap2 hari...hingga ke anak cucu. Masa tu sapa2 jgn la nak marah sebab dah tau org melayu mmg benci tahap dewa kt lahanat tu tapi hendak jugak bawak masuk maka kena la menerima kehendak majoriti melayu ni

    BalasPadam
  5. Kalau bangkai chin peng masuk malaysia. Kita bom kubur dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena pakai banyak bom. Sebab kubur dia banyak timbus nya.

      Sebab dia kominis.Tak percaya Tuhan. Takut ha nya manusia yang masih hidup selepas dia mati.

      Padam
  6. Bagus, bagus, bagus. Kmenterian mula bertindak mengawal kenaikan harga barangan. Teruskan!

    Domestic Trade and Consumer Affairs Ministry will be investigating fast-food chains KFC and McDonald's over the price hikes of their products.

    The ministry's deputy enforcement director Iskandar Halim Sulaiman said his officers had today began conducting checks on KFC outlets and will also be doing so on McDonald's outlets soon.

    BalasPadam
  7. Najib kata, "Saya amat simpati dengan peneroka Felda".

    Selepas apa dia dan Isa Samad ketot buat kpd Felda, memang tepat kalau kita kata KEPALA BAPAK DIA.

    BalasPadam

  8. Tommy Thomas perlu sedar bahawa dia ada lah Peguam Negara bukan Melayu dan bukan Islam sejak penubuhan Malaysia di tahun 1963 - sejak 55 tahun yang lalu.

    Jadi, dia perlu ingat bahawa kepercayaan yang di beri kpd dia itu tidak bermakna dia boleh ketepikan hak dan kepentingan kaum Melayu, yang lk 60% penduduk negara ini dan, dengan Bumiputera Sabah dan Sarawak yang juga ada hak Keistimewaan, ada lah 70% penduduk di negara ini.

    Kita belom lihat bukti dia mengabaikan hak dan kepentingan Melayu dan Islam itu. Kita harap jangan ada berlaku pengabaian sebagaimana bentuk dan rupa pun.

    BalasPadam

  9. Besar kuasa Peguam Negara atau Attorney General itu. Dia seorang sahaja yang boleh membuat keputusan mengheret sesiapa ke mahkamah. Perdana Menteri pun tiada kuasa itu.

    Maka, memang lah di harapkan dia mengheret sesiapa sahaja yang bersalah berkaitan kematian Adib di peristiwa Kuil di Seafield Estate itu.

    Benar, perkara itu sensitif, melibatkan perasaan berbagai kaum yang ada di sekitar kuil itu di malam berkenaan. Tetapi yang salah mesti di dakwa, tidak kira apa bangsa nya. Bukti ada lah penting. Dia perlu mengarahkan pihak Polis mencungkil secepat mungkin segala maklumat yang boleh di dapati bagi menguatkan bukti itu.

    Mungkin dia perlu mengheret suspek2 ke mahkamah walau pun belom dapat bukti yang kukuh dan di anggap cukup. Rakyat mahu lihat tindakan mendakwa mereka di mahkamah. Bukti tambahan boleh di coba dapati di masa menunggu bicara tuduhan2 itu.

    BalasPadam