Jumaat, 7 Disember 2018

Uhuk Uhuk..!


Itu ajer boleh buat? Itu keling bunting pun reti..! Ah Long pun lebih reti buat struktur pembayaran macam tu..! 

Mahasiswa yang guling guling beriman yang hutang ko orang nak di hapuskan tu semua dah meninggal ke?

Ingat..! hutang kena bayor yop..!

Ptuuiihhh..!

Lu Fikir La Sendiri..!


16 ulasan:

  1. patut zaman najib isu ni bangkit. ternyata najib merompak dn ptptn berterusan. kini beban krisis kewangan negara atas pemerintah baru.

    wajarkh kerajaan baru dipersalahkn semata2. marah jg najib punca masalah sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAK pula luJOMO BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS terLALAK psl. ROMPAKAN/RASUAH oleh PMhomo PAR*A terBANGSAT dan paling CELAKA di DUNIA!! Begitu juga si KULI TERBANGSAT-no 2 DUNIA, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH2 BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/
      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Padam
    2. 837 Ini komen manusia baru keluar gua. Harap maklum.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam

    4. Tok terkedu kena penyakit kedu sebab asyik menjilat RPK.

      Ghentikan ler kome', kata oghang Peghok.

      RPK sudah tak laku. Ada waran tangkap di atas kepala dia. Cabut lari sebelom kena tangkap Polis. Dah banyak tahun jadi fugitive (pelarian) di England. Nak makan tempoyak pun tak dapat.

      Padam
    5. 837 cakap pasal "najib punca masalah sekarang."

      Najib punca hampir kesemua masalah yang ada sekarang.

      Dia menyebabkan keruntuhan akhlak.

      Macam2 berlaku bila begitu.

      Termasuk rusuhan di kuil di Subang Jaya. Aku mahu lihat bukti siasatan pihak Polis kot ada yang bayar penjahat dan gengster bila mahu tentukan pemindahan kuil itu.

      Padam
    6. Kome ingat rpk heran sangat ke tak makan tempoyak? Dia tengah happy2 kat manchester. Ada bisnes cafe, bernama “Gossip”. Bisnes pun bole tahan yob, masyuuuuk..Keta dia guna Jaguar suv tu. Plate no “M88 RPK”
      Senang lenang hidup dalam buangan. Ada dia kesah?

      Padam
  2. Itulah, si rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni mmg. PENIPU mcm. BANGKAI BABI! Mana2 BARUA2 Islam/Melayu yg. sanggup jadi PENGG*NGONG TULANG2 BABI DAPanjing ni mmg. menJIJIKkan dan patut MAMP*S!!!!!!!!!

    Lihat juga ASET2 AIM, sebuah Institusi MIKROKREDIT KERAJAAN terbesar di MALAYSIA, yg. mengamalkan MIKROKREDIT ISLAMIK patut SYARIAH (yg. dpt. ANUGERAH Institusi MIKROKREDIT ISLAMIK TERBAIK DUNIA oleh GIFA, Global Islamic Financial Awards, dlm. thn. 2013/14/15 ), yg. mana, MAJORITI diBANTU adalah golongan BUMIPUTERA MISKIN kita, PEKERJA2nya, BANGUNAN HQ/cawangan2nya dan BAJET beratus JUTA dr. YAB DS Najib terCINTA kita dulu - yg. mahu diROMPAK/diJUAL habis2an oleh rejim PHomo BANGKAI ANJING ni, dgn. satu lagi PENIPUAN DAJAL depa!! BINTANG betul PENINDASAN amat KEJAM ni!!!

    Lihat di -

    1. https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/12/506240/kerajaan-batal-aim; dan psl. AIM ni, di -

    2. http://www.irti.org/english/research/documents/conferences/idb-am-41/empowering%20the%20socio%20economy%20of%20low%20income%20households%20is%20the%20responsibility%20of%20aim%20workforce.pdf

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala Bapak ko lah Kedu!!!! Mak ko dulu mangsa rogol ke? Dan ko hasilnya kan? Kan? Kan? Kesian. Sampai begini balasan yang diterima. Anak2 ko ok ke sama perangai? Ke lebih teruk? Ishh...mudah2an idok ler. Kesian kat depa...

      Padam

  3. Bak kata Najib, KEPELA BAPAK DEPA nakkan pendidekan percuma, mintak hapuskan PTPTN.

    Termasuk dari kaum yang terkaya di negara ini pulak nya.

    Depa patut balik China lah, lihat jika ada pendidekan pecuma sehingga universiti di sana. Pada hal China kuasa ekonomi nombor dua di dunia.

    Nak lagi, nak lagi, nak lagi ... Di gelar ultra kasu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka kata bukan semua Cina di Malaysia kaya.

      Tapi mereka tak cakap bahawa yang kaya raya antara mereka sentiasa menderma untuk biasiswa pelajar2 mereka.

      Suatu masa dulu, sebelum Pru13, UTAR umumkan mereka tidak magu terima derma dari seorng jurutera jutawan Cina sebannayk RM30 juta sebab syarat mahukan menjadi ahli Jawatankuasa pengagihan derma itu.

      Demikian banyak wang derma diterima hingga tolak RM30 juta derma kemudian nya. Berdebus punya cerita.

      Padam

    2. Billionaire Robert Kuok, yang terkaya di negara ini, derma biasiswa RM100 juta kpd suatu institusi pelajaran Cina di Kajang.
      Di umumrkan nya masa di Rawang di tahun lalu.

      Tapi, pada masa yang sama, dia juga kata dia "twin footed", satu kaki di China. Berdebus lagi punya cerita.

      Dapat monopoli dari Kerajaan dipimpin Melayu, hingga jadi jutawan. Bila dah billionwan, dia pulak kengkang, satu kaki di China. Dan banggakan hal itu. Sombong.

      Tapi kalau boleh, dia mau lagi, mau lagi, mau lagi ....... juga lagi. Jenis ultra kasu.

      Padam
  4. Apa kah mereka yang mahukan PTPTN di hapuskan itu buat demikian sebab tak dapat First Class degree. Yang dapat, di kecualikan bayar balik, di anggap dapat biasiswa. Yang dapat First Class banyak kaum Melayu sekarang?

    Dengan Dasar Ekonomi Baru, kemudahan2 di beri spt sekolah2 berasrama untuk murid2 dari kampong, siap dengan khutukhanah, buku2 rujukan yang boleh di baca atau di pinjam, Melayu tidak lagi mundur dalam pelajaran.

    DEB di mulakan di zaman Tun Razak, di giatkan di pemeritahan Tun Mahathir 22 tahun, dah capai 30% kekayaan korporat untuk orang Melayu. Tun Mahathiir perlu teruskan sebagai PM selama yang dia terdaya sebab yang lain tak pasti boleh menggerakkan DEB supaya mencapai lebih lagi kekayaan dan di dalam semua aspek ekonomi negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku sokong cadangan supaya Tun Mahathir pegang jawatan PM selama yang kesihatan nya membenarkan.

      Aku tak yakin sesiapa lain boleh capaikan kejayaan Melayu spt yang dia lakukan di 22 tahun pemerintahan nya dulu. Terutama di bidang ekonomi. Mau sekurang kurang nya 40% kekayaan koporat.

      Padam
    2. #next pm peliwat?7 Disember 2018 4:25 PTG

      Yang penting adalah siapa pengganti tdm? Kita tidak mahu seorang peliwat yang telah didapati bersalah oleh mahkamah dinobstkan sebagai PM. Bersihkan nama dulu. Kita orang Islam. Perlakuan Liwat tu adalah sangat dilaknat. Kalau pun kesalahan membunuh mungkin boleh ditutup sebelah mata kerana motif dan sebagainya. Tapi LIWAT??? Nonononono 1000X...sangat taboo. Betul ke Nabi tidak mengaku umat kalau meliwat?
      No To Homo As PM!!!!! Never!!!!

      Padam
  5. nak pgkah pH lg ka pru 15 nanti..lu pikir la sendiri macha

    BalasPadam