Khamis, 20 Disember 2018

Tangan Mencincang ~ Bahu La Yang Memikul..!


Pengajaran..!
Pekerja wanita pusat edaran Honda Malaysia yang digantung baru-baru ini ekoran kenyataan tidak sensitif mengenai kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim, telah dipecat.
"Kami ingin memberi makluman bahawa selepas siasatan dalaman dijalankan dan pekerja itu didapati melanggar dasar syarikat dengan salah lakunya, khidmat pekerja itu dengan Sri Utama Auto Sdn Bhd sudah ditamatkan serta-merta," kata pengarah pusat edaran itu Wong Chee Keong.
"Kami sekali lagi ingin memohon maaf atas kesan yang berpunca daripada komennya. Kami akan lebih memberi perhatian dalam melatih dan mendidik pekerja kami dengan nilai moral dan sikap hormat kepada semua pihak pada setiap masa," katanya lagi.
Pada 18 Disember lalu, komen pekerja wanita itu di media sosial menjadi tular, menyebabkan syarikat itu menggantung tugasnya dan melancarkan siasatan dalaman.
Pemuda Umno Setiawangsa membuat laporan polis terhadapnya dan beberapa individu lain berikutan komen mereka di media sosial.
Adib, 24, merupakan salah seorang anggota penyelamat yang ditugaskan selepas sejumlah kenderaan dibakar ketika rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya, 26 November lalu.
Polis mendakwa Adib diheret keluar daripada kenderaannya dan dibelasah, menyebabkan beberapa tulang rusuknya patah dan mengalami kecederaan dalaman.
Selepas menjalani rawatan di Institut Jantung Negara, Adib akhirnya meninggal dunia pada 17 Disember. Polis mengklasifikasikan semula kes itu sebagai kes bunuh.
Yang 4 ekor tu dah kena tangkap semula ke belum?
PDRM buat apa?
Lu Fikir La Sendiri..!

9 ulasan:

  1. Honda malaysia terapkan budaya jepun..tahniah buat honda..org politik patut ambil tauladan..kalau najib org jepun mungkin dh bunuh diri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laaa mcmmana Abah boleh sokong ted pulak kali ni...

      Padam
    2. Jepun bunuh diri - harakiri.

      Najib tak berani, sebab dia katak puru.

      Padam
    3. Kalau Najib bunuh diri, Rosy ikut sama?

      Tak. Dia kahwin lagi.

      Nombor 3. (Ke nombor 4?)

      Padam
    4. Shock in court as Rosmah ‘pleads guilty’
      FMT Reporters

      Laporan FMT itu betul ada. Tapi Rosmah tak mengaku salah. Ha nya penterjemah (court interpreter) silap sebut kpd Hakim.

      Kemudian di betulkan nya. Rosy tak ngaku salah ke atas kesemua 17 tuduhan. https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/12/19/shock-in-court-as-rosmah-pleads-guilty/

      Mula2 baca tadi minat jugak nak terhibur dengan yang mana satu dia ngaku salah. Tapi tak dapat hiburan.

      Hehe

      Padam
  2. Haaahaaahaa

    Najib..najib...bijan...ted manoff syok giler kat najib...

    Kau nak bontot najib ker ted?

    BalasPadam

  3. Adib meninggal dari pukulan di rusuhan di Seafield yang Wayouta Murti di tuduh tidak memainkan peranan dan fungsi nya sebagai Menteri.

    Beratus ribu rakyat mahukan dia di pecat. Tapi si Kerry Okspod KJ pulak mahu dia jangan di pecat. Ramai yang tak sedar tujuan jahat si Mamat yang jadi Ketua puak Double ee Azeez Raheem ex-Tabung Haji itu.

    Mereka perlu baca kata2 sebenar dia di Twitter:

    "Harap @chedetofficial tidak memecat Waythamoorthy dan @maszlee. Mereka ini aset bagi pembangkang," kata nya.

    Fahamkan maksud kata2 dia "Mereka ini aset bagi pembangkang".

    Pelesit punya budak yang dulu ikrar secara terbuka dia mahu jadi PM di umur 40 tahun. Sekarang sudah berlebih beberapa tahun. Dengan Umno bergelumang tahi sekarang, tak mungkin dia boleh jadi PM di umur 50 tahun.

    BalasPadam
    Balasan

    1. Aku tak minat langsung dengan budak Kerry Okspod ini. Dia memang budak pemikiran nya bila mengikrar kpd rakyat jelata nak jadi PM di umur 40 tahun. Tidak matang punya pendirian politik membuat begitu.

      Tambah pulak dia ada lah apa yang di panggil "Melayu liberal". Mahukan Umno di buka kpd bukan Melayu. Gila, Umno ditubuhkan 70 tahun dulu untuk mempertahankan dan memajukan hak dan kepentingan Melayu.

      Dengan senang dia mahu Umno juga majukan hak dan kepentingan bukan Melayu. Masakan depa ada MCA, MIC yang khas nya mempromosikan hak dan kepentingan bukan Melayu. Kalau Umno di buka kpd bukan Melayu, bermakna kaum pendatang ada dua pihak yang promosikan hak dan kepenting depa - MCA/MIC dan Umno. Masakan Melayu ada ha nya Umno yang dulu nya hanya menjaga kepentingn Melayu.

      Mengarut budak KJ ini.


      Padam

    2. Tak kisah lah dia "Melayu liberal". Dia keturunan Keling Islam dari emak nya. Asalkan jangan dia memimpin Umno. Teruk lah kaum Melayu jika begitu.

      Tak salah gunakan istilah Keling sebab ada tempat berkelah di Melaka di namakan Tanjung Keling, sudah ada beratus tahun dulu.

      Istilah itu mungkin berasal dari Kalinga, suatu negeri di India, di utara, bersempadan dengan Tamil Nadu. Kebanyakan India di negara ini berasal dari Tamil Nadu, di gelar Tamil. Tapi tak salah menggunakan istilah Keling yang telah di gunakan beratus tahun dulu.

      Padam