Isnin, 31 Disember 2018

Mohon..Jangan Tak Mohon..!


Buat la apa yang difikirkan perlu buat..!
Dulu, kalau berfikir panjang rasanya tak perlu nak fikir seperti sekarang..! Itu pun kalau ada akal untuk berfikir..!

Peguam yang mewakili bekas perdana menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor memberi gambaran bahawa pasangan berkenaan akan memfailkan permohonan untuk mengenepikan saman yang difailkan ahli perniagaan Deepak Jaikishin.
Najib dan Rosmah hari ini memfailkan pembelaan bagi saman berkenaan.
Saman itu RM676 juta yang dituntut Deepak terhadap Najib dan Rosmah, selain dua syarikat adalah berhubung dakwaan konspirasi dan campur tangan dalam urusan hartanah yang menyebabkan syarikatnya mengalami kerugian.
Boustead Holdings Sdn Bhd dan syarikat subsidiarinya, Bakti Development Wira Sdn Bhd dinamakan sebagai dua defenden lain.
Peguam David Mathews yang mewakili Najib dan Rosmah berkata dia sudah memaklumkan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Azimzah Omar hari ini berhubung hasrat pasangan berkenaan untuk memfailkan permohonan mengenepikan saman itu.
Mathews berkata Hakim Azimah mengarahkannya untuk memfailkan permohonan mengenepikan saman itu pada 7 Jan.
"Kami sudah memfailkan pembelaan anak guam kami hari ini. Susulan itu, Hakim Azimah menetapkan 14 Jan untuk pengurusan kes," kata peguam itu kepada Malaysiakini.
Peguam Irzan Irsat yang mewakili Deepak pula memberitahu Malaysiakini bahawa dua syarikat yang dinamakan sebagai defendan juga sudah memfailkan permohonan untuk mengenepikan saman anak guamnya.
"Hakim Azimah meminta kami untuk menjawab permohonan mengenepikan saman pleh dua syarikat itu pada 7 Jan," katanya.
Boustead dan Bakti Wira diwakili peguam Kenny Chan.
Buat la apa yang sempat, kerana takut tak sempat apa nak buat..!
Lu Fikir La Sendiri..!

8 ulasan:

  1. Begitulahh..bila kuasa xde kawan pun lari..tandatangan xlaku..tiada sapa peduli pun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada yg tak lari sppt Jamal Jamban. Tapi bila kena tangkap SPRM / PDRM, di reman berapa hari dalam lokap, maknyapan nasi bungkus RM3 dua kali sehari, berak kencing di jambant dalam cell itu jugak (spt di tunjuk dlm movies), trsenyap lah si Jamal Jamban.

      Sekor lagi yang lantang menyokong hamba Allah yang dah hilang kuasa - Lockman. Dia pun sudah senyap sekarang. Kalau tak silap sudah jaga dapat "jamban treatment" spt si Jamal Jamban.

      Padam
  2. Life is fair. Allah can give He can also take back.

    BalasPadam
  3. ted baabi manoff..kat sini rupa nya kau makhluk sial???


    KENAPAA HARGA MINYAK TAK TURUN TED BIIOL???

    KENAPA TAK TROLL MENTERI KEWANGAN HONG KONG??

    DAP DAH JANJI...DAP MUNGKIR JANJI

    BABI TETAP BABI..



    UWEK UWEK UWEK

    BalasPadam
  4. Gambar Mak Badak muka berkerut masa bergaduh dengan laki nya itu sentiasa menarik komen2 pembaca.

    Dia dan laki nya perlu fikirkan apa nak buat bila dalam penjara. Dengan 39 tuduhan mahkamah di atas si laki, takkan tak sangut 4-5 tuduhan di dapat bersalah. 10-20 tahun penjara lah padah nya.

    Si bini banyak juga tuduhan mahkamah berkaitan bersubahat dengan si laki money laundering dll, tentu jugak sangkut 1-2 yang dia di dapati bersalah. 5-10 tahun penjara lah.

    BalasPadam
  5. Anwar Al Juburi di katakan dulu menjadi Librarian di Penjara Sg Buluh. Kot Najib Al Jibo boleh ambil tempat nya bila masuk.

    Mak Badak tak tahu lah pandai menjahit ke tak. Kalau pandai, boleh jdi ketua kraftangan antara banduan pompuan di penjara nya.

    Kalau tak, kot boleh menjadi pengajar bersolek. Tapi pakai bahan2 semula jadi sahaja, tenntu penjara tak benarkan bahan2 solek di situ. Tak tahu lah apa bahan solek semulajadi yang Mak Badak akan gunakan.

    Aku ada cadangan tapi berupa "naughty", hehe.

    BalasPadam
  6. Dulu punyalah lawa dan cun melecun si rosmah ni. Gemok tu takpe lah ramai manusia begitu tapi sebab sekarang tak dapat lagi nak buat regular treatment botox maka muka pun dah rupa macam puaka. Hukum karma. Wallahualam

    BalasPadam
  7. Dulu saya ada kawan berniaga stesen minyak. Bila harga petrol turun sedangkan stock masih banyak teruk rugi, tapi bila harga minyak nak naik stock pula tak banyak kerana lori tangki tak datang. Kawan saya tak tahan, lama lama bungkus. Jawapan kepada Tanpa nama 31 Dis 2018 11.20PTG?

    BalasPadam