Rabu, 16 Jun 2010

Parlimen !!! Anwar Tonton Eli Makan Aiskrim - Zahrain...


YB Zahrain Ahli Parlimen Bayan Baru sekali lagi 'membantai' Anwar dan puak pakatan haprak didalam ucapan beliau ketika membahaskan RMK 10 pada tengah hari ini...

Antara yang menarik ialah...

'Tan Sri Yang Dipertua,
Cerita diatas kertas melihat kerajaan memberi fokus kepada usaha meningkatkan kualiti hidup rakyat. Tiga pendekatan digariskan bagi mencapai matlamat tersebut, berpusat kepada menjana pendapatan rakyat, meningkatkan taraf hidup semasa dengan meningkatkan akses kepada kemudahan asas serta melaksanakan program khusus untuk kumpulan sasara.

Konsesus Bebas menasihatkan Kerajaan Persekutuan JANGAN JADI MACAM KERAJAAN SETAHUN JAGUNG PAKATAN RAKYAT SELANGOR, JANJI TINGGAL JANJI, KALAU AIR DILAUT DIJADIKAN TINTA NESCAYA TIDAK CUKUP UNTUK MENULIS JANJI-JANJI MEREKA.

Apa yang kita tahu, MASAALAH ROMPAKAN DAN LANUN PASIR SEMAKIN MENJADI-JADI DAN MEMUNCAK di Selangor SEJAK PERMATANG PAUH MENJADI PENASIHAT EKONOMI SELANGOR. Agaknya gaji RM dua ringgit sebulan sebagai Penasihat ekonomi tidak cukup untuk membiyai rumah dan kereta-kereta Permatang Pauh!

Tan sri Yang DiPertua,

Kita sebagai Ahli parlimen sepatutnya memberi sumbangan kepada pembangunan negara, 'contribute to nation building' ( dengan izin ). Aktiviti politicking melampau sepatutnya dihentikan serta merta. Kepentingan dan kebajikan rakyat seharusnya diberi keutamaan.

Namun kelihatan Permatang Pauh masih mempunyai masaalah untuk bersama memperjuangkan hak rakyat. PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGAN TERUS BELIAU LAKUKAN TANPA SEBARANG RASA MALU DEMI MENCAPAI MATLAMAT MERAMPAS PUTRAJAYA. Bak kata seorang rakan beliau, itulah kelebihan Permatang Pauh, dia LANGSUNG TIDAK ADA MARUAH DAN HARGA DIRI. 'LYING IS SPEAKING TO HIM' kata pepatah Inggeris ( dengan izin ).

SATU NEGARA SUDAH TAHU MENGENAI PEMBOHONGAN DAN PUTAR BELIT BELIAU MENGENAI RAMPASAN KUASA ENAM BELAS SEPTEMBER. Beliau terus MEMBOHONGI KITA DENGAN DAKWAAN ISU APCO, Sebagaimana BANYAK KERENAH DAN TEMBERANG BELIAU UNTUK MELENGAH-LENGAHKAN KES LIWAT BELIAU. Bila SAIFUL BERSUMPAH, BANYAKLAH KELENTONG DIA UNTUK MENGELAK DAN BERSUMPAH. sebagai seorang Islam, sudah tentu kita tiada masaalah untuk bersumpah jika kita bercakap benar. SAYA CABAR PERMATANG PAUH, KALAU BENAR ANAK JANTAN, PERGILAH BERSUMPAH MENAFIKAN DAKWAAN SAIFUL. Janganlah terus menyorok di sebalik jubah serban para ulamak yang terus menerus diperkudakan beliau.

Saya tidak berminat dengan serangan peribadi kepada mana-mana pihak. TETAPI KETUA PEMBANGKANG SEKARANG DAH BERUBAH RUPA MENJADI KETUA PEMBOHONG. Saya masih ingat BAGAIMANA BELIAU MEMBOHONGI KAMI MENGENAI ISU SKANDAL SEKS YB ELIZABETH WONG DARI BUKIT LANJAN. Semasa skandal itu memuncak, beliau memanggil kami dan memberi taklimat KONONNYA YB ELIZABETH WONG MESTI BERHENTI DAN MELETAK JAWATAN EXCO DAN ADUN, KERANA KATANYA BUKAN SAHAJA GAMBAR YANG TERSEBAR, BELIAU SENDIRI PERNAH MELIHAT VIDEO YB ELIZABETH DENGAN PERLAKUAN SEKS KONONNYA, TERMASUK ACARA 'MAKAN AISKRIM' KATANYA. KAMI SEMUA TERKEDU DENGAN KENYATAAN BELIAU ITU. MALAHAN BELIAU NYATAKAN AKAN MENUNJUKKAN VIDEO ITU KEPADA KAMI.

Tapi sehingga kini habuk pun tarak. YB Elizabeth Wong masih kekal dijawatannya. Sebaliknya YB Kulim Bandar Bharu yang mengkritik Menteri Besar selangor kerana mengekalkan YB Elizabeth Wong yang akhirnya dipecat daripada parti apabila cuba mempertahankan Islam.

SEKARANG PERMATANG PAUH MEMBAWA DONGENG BARU KONONNYA KAMI MENERIMA SOGOKAN RM DUA JUTA. SAYA TAHU BELIAU MEMBUAT PEMBOHONGAN ITU KERANA TERDESAK, KERANA ADA BEBERAPA CABANG PKR BERCADANG MENGEMUKAKAN USULM UNDI TIDAK PERCAYA KEPADA BELIAU SEMASA KONGRES KHAS PKR DIKOTA BHARU BARU-BARU INI. Beliau cuba mengalihkan isu dan masaalah beliau. tetapi rakyat sudah kenal dan masak dengan temberang Permatang Pauh ini. Kami menerima banyak panggilan dan mesej yang terus menerus memberi sokongan kepada kami dan menolak pembohongan Permatang Pauh. Dan apabila beliau didesak oleh rakyat mengemukakan bukti sogokan RM 2 Juta itu, Permatang Pauh menukar cerita sebagaimana pembohongan Enam Belas September, Beliau dilaporkan berkata 'SAYA TIDAK INGAT DIMANA SAYA LETAK DOKUMEN DOKUMEN ITU'. ITU LAH PERMATANG PAUH, YANG DENGAN TANPA SEGAN SILU TERUS DENGAN KELENTONG, TEMBERANG DAN PEMBOHONGAN BELIAU.

KITA TIDAK MEMERLUKAN POLITIKUS SEPERTI INI, YANG MENGAUM DICELAH KEBATILAN, TETAPI MENIKUS DIHADAPAN KEBENARAN.

LU FIKIR LA SENDIRI....

3 ulasan:

  1. teruskan YB zaharin , sekalung tahniah atas keberanian anda menerajang anwar , dedahkan segalanya dari A - Z ,

    rakyat berhak tahu cerita sebenar , jangan biarkan rakyat terus didodoikan dengan dongengan dan kekarutan anwar ,

    tahniah Yb ..

    BalasPadam
  2. Kalau setakat tengok video YB Elizebth, memang tak heran. Penyakit saikologi dia tidak setakat tenggok. Dia boleh tibai depan dan belakang.

    BalasPadam
  3. SALAM blogger,
    jemput ke blog saya

    http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/

    BalasPadam