Ahad, 8 Jun 2014

Siapa Lembik ~ MB Johor Ke Utusan Malaysia..!


Macam mana dengan kebiadapan yang utusan cetuskan..! baca kenyataan MB Johor yang kamu tuduh lembik ni..

NUSAJAYA - Menteri Besar, Mohamed Khaled Nordin mengumumkan terdapat beberapa fasal berkaitan peranan Raja dalam Enakmen Lembaga Perumahan dan Hartanah negeri Johor akan dipinda.

Beliau berkata enakmen berkenaan bakal diteruskan bagaimanapun  peranan Raja dalam rang undang-undang itu hanya tertakluk berdasarkan nasihat Menteri Besar.
Pindaan berkenaan akan dilakukan pada Persidangan Dewan Undangan Negeri esok (Isnin).

Macam mana dengan keceluparan mulut yang utusan dan sekutunya Aziz Bari telah lakukan? baca di sini. Baca jugak pendedahan berkaitan isu yang sama di sini, Apakah utusan juga sudah turut sama tersampok dengan budaya biadap Malaysiakini dan Malaysiainsider?

Jangan gelojoh dan rakus dalam membela taukey taukey cina yang berselindung dibalik tulisan kamu..! rakyat cerdik dan tahu menilai..! Jangan biadap kepada Raja dan Institusi Beraja.

Awang selamat nak cakap apa atas hujah MB yang dia tuduh lembik..! jangan cepat mengata dan menghukum seseorang..! Utusan perlu keluar dari kepompong mereka yang tidak bertanggungjawab ini..!

Kalau utusan masih ada lagi integriti la..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. tak ada apa yg boleh pakai dlm Utusan kecuali rencana Hanif Omar..

    Lain2 semua hujah2 bodoh tak berisi oleh orang2 yang mabok kuasa akibat disuap makan babi2

    BalasPadam
  2. ni lah budaya orang umno kena tegur pun nk menyalak.ko tau ker masalah rakyat johor dengan kerabat johor.

    BalasPadam
  3. Anak Bukit Jelutong8 Jun 2014 pada 6:31 PTG

    Siapa keras atau lembik bukan isu.

    Kalau keraspun tetapi merugikan "alif, ba. ta"
    Apalah gunanya.

    Tetapi kalau sekalipun lembut,
    Hasil akhirnya Melayu masih "tuan besar"
    Apalah sangat yang mau diungkitkan.

    BalasPadam
  4. dah lama boikot utusan hahahaha...banyak auta

    BalasPadam
  5. Fahami hasrat dan aspirasi masyarakat Melayu Johor daripada isu ini. Golongan korporat (atau keparat - X tau yang mana betul) sebenarnya enggan mematuhi peraturan biasa khususnya berkaitan Pemaju Perumahan yang enggan membina rumah mampu milik. Kedegilan serupa inilah yang perlu diperbetulkan agar golongan keparat opps... korporat.... perlu mempunyai CSR atau Corporat Sosial Responsibility....bukat setakat bagi buku kat sekolah or bagi baju jersy bola kat pemain bolasepak kanak-kanak.

    BalasPadam
  6. Adakah Tun Mahathir juga salah bila dia mintak benda ni dikaji ?

    BalasPadam
  7. Negeri johor mempunyai hak dan kuasa sepenuhnya untuk melaksanakan nya..Peduli apa pandangan orang atu negeri lain.....GO ahead MB johor.Kepada pemaju atau tauke cina tu faham fahamlah nak bawa diri ...silap gaya tanah kena rampas.....

    BalasPadam
  8. KAlau apa yng MB johor nak buat tu untuk KESELAMATAN dan KELANGSUNGAN MELAYU di tanah MELAYU ni - AKU SOKONG 1000%.......

    BalasPadam
  9. Masalah johor yang saya lihat kerana saya anak JB ialah terlalu banyak tanah dijual pada hartawan singapork , terlalu banyak dan berluasa urusan jual tanah johor untuk di tambak dikawasan selat tebrau oleh pihak singapork sehingga jejas nelayan johor sekarang periuk nasi mereka dipenuhi pasir . Terlalu banyak dan secara besaran harta dijual pada orang singapork , hongkong dan china terutama di kawasan iskandar yang saya rasa akan jadi milik orang asing , Sekarang anak sultan sudah ambil syarikat keselamatan singapork untuk kawal kawasan ini , Pendek kata sudah banyak harta melepas pada orang asing dan jualan tanah terlalu berluasa , persoalan dan isu utama kenapa ini berlaku kalau MB iklas dan pihak kerajaan komited kepada rakyat daripada awal perkara ini dapat di benteras tapi , macam terdapat masalah lain yang berlaku atau ada kuasa besar yang MB tak boleh kawal. sekarang macam terpaksa diadakan enakment baru . rakyat perlu penjelasan yang jelas dan munasabah .Percayalah sekiranya ini penjualan ini berterusan pada PRU 14 memang pasti BN akan tumbang umno akan tersungkur di tempat asalnya.

    BalasPadam
  10. Bodoh punya blogger

    BalasPadam
  11. Masssssssssssssssssyyyyyyyyyuk menggadai punya pasal..Utusang + Aziz babi ni..

    Dulu bukan main gadoh Utusang bankrup dgn Ajis babi ni..

    MAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSyuk punya pasal Melayu majoriti masuk neraka..

    BalasPadam
  12. Sultan Johor benteng terakhir Melayu Johor. Melayu negeri lain tolong jangan masuk campur. Hal tanah adalah bidangkuasa negeri bukan persekutuan. Aku dah mula menyampah dan hilang hormat pada Mahathir dan Zarkashi dsb.

    BalasPadam
  13. Bukankah Istana Johor jugak banyak terlibat dlm jualan tanah kepada pemaju mewah SIngapore? tanah2 milik Sultan Johor? semoga berit aini tak tepat. jika ada suatu yg bahaya buat Johor dan rakyat

    BalasPadam
  14. SEJAK TERCETUS NYA ISU NI DAPAT KITA RASAKAN UTUSAN SEMACAM DAH DIMALAYSIAKININIZEKAN .MANAKAN TIDAK ,TERGAMAK DEPA DOK BAGI PAGE KAT PROFESSOR KANKONG AZIZ BERAK OPPSS SORRY AZIZ BARI ,MUSUH BN, MUSUH UMNO,MUSUH RAJA, MUSUH ,ISLAM DAN MUSUH,MELAYU ALIAS PENJILAT TEGAR JUBOR ANWAR IBRAHIM.APAKAH DAH ADA TANGAN TANGAN GHAIB PUAK PAK KHATAN KEPALA RAKYAT??

    BalasPadam
  15. Siapa yang kenyang Vincent tan. Ytl..................

    BalasPadam
  16. Johor juga negeri di bawah naungan kerajaan Malaysia.org melayu dri negeri lain wajib berasa cemas ngan situasi di johor.sbb johor adalah negeri many.

    BalasPadam