Jumaat, 13 Jun 2014

RUU Harmoni ~ Najib Menolak Perlembagaan..!!!


Dulu, si komunis DAPig memang mahu menghapuskan Hak Istimewa Orang Melayu dan Bumiputera, kini dan selama lamanya cina komunis DAPig dan paria tetap dengan agenda untuk menghapuskan Hak Istimewa Orang Melayu/Bumiputera..!

Dulu, kini dan selamanya musuh Islam, musuh Orang Melayu/Bumiputera tetap dengan agenda jahat mereka..! TAPI kini usaha jahat mereka seakan direstu dan disokong oleh para pemimpin kita..! Malah yang lebih malang lagi pemimpin kita dilihat mendokong usaha jahat mereka ini apabila pemimpin kita sendiri yang terlebih sudu dari kuah, terlebih lajak dari laju beriya iya mahu menghapuskan hak bangsa mereka sendiri..!

Baca tulisan Tun M yang khuatir dan bimbang dengan budaya kepimpinan yang dipamerkan oleh  mereka yang kita gelar pemimpin…

1. Kerajaan Malaysia akan membentang tiga rang undang-undang (Bill) bagi mengganti Akta Hasutan 1948, demikian janji Perdana Menteri. Akta Hasutan dianggap tidak sesuai dengan keadaan zaman dan dasar keterbukaan Malaysia.
2. Apakah rang undang-undang yang akan dijadikan pengganti kepada Akta Hasutan? Dibawah diperturunkan nama-nama akta berkenaan:-
1) National Harmony Bill
2) National Unity Bill
3) National Unity and Integration Commission Bill
3. National Unity Bill dan National Harmony Bill bertujuan menghapuskan dasar pemilihan berasas kepada agama, bangsa, keturunan, tempat lahir, jantina atau ketidakupayaan dan lain-lain yang berkenaan.
4. Malaysia adalah negara berbilang kaum dan bangsa.
5. Di Malaysia kita kekalkan bangsa asal kita, bahasa dan budaya kita, sekolah kita, bahkan universiti kita. Susulan dari itu kita tinggal di tempat-tempat berasingan, amalan cara hidup dan kegiatan kita juga berbeza dan berasingan. Dalam bidang perniagaan masing-masing mempunyai network sendiri berasas kepada kaum/bangsa, bahasa dan budaya. Sistem “guild” atau kesatuan jenis perniagaan tertutup kepada orang lain.
6. Pencapaian masing-masing kaum/bangsa juga berbeza dengan kaum Cina mendahului kaum India dan Melayu dan kaum India sedikit sebanyak mendahului kaum Melayu.
7. Keadaan terpisahnya kaum/bangsa dan pencapaian kaum/bangsa yang tidak sama tidak membolehkan penyatuan dan harmoni di kalangan mereka dengan mudah. Kerana kaum/bangsa tidak boleh dihapuskan percubaan dibuat melalui DEB untuk mengurangkan jarak pemisahan antara mereka dalam bidang ekonomi.

8. Dasar Ekonomi Baru dibentuk bertujuan untuk mengurangkan jarak perpisahan antara kaum ini. Untuk ini perlu ada diskriminasi untuk satu kaum yang ketinggalan mengejar kaum lain. Apabila National Harmony Bill dilulus maka DEB tidak boleh dilaksanakan lagi. Ini bermakna negara akan amal meritokrasi – iaitu mereka yang mempunyai merit atau kebolehan tertinggi akan dapat segala-galanya. Biasiswa, tempat dalam universiti Kerajaan, kontrak, peluang kerja dan bermacam lagi akan diperolehi berasas merit. Di luar Kerajaan segala-galanya sudah pun didapati oleh mereka yang memiliki merit.
9. Memanglah ini amat adil. Tetapi besar kemungkinan kaum yang miskin, yang kerananya tidak berpeluang atau tidak memiliki persekitaran untuk belajar, pergi ke sekolah swasta yang baik dengan yuran tinggi, tidak cukup makan, kurang sihat, terlantar di rumah sekejap-sekejap, kaum ini tidak dapat memenuhi syarat, tidak memiliki merit untuk mendapat apa-apa. Mungkin mereka tidak pun dipanggil untuk ditemuduga.
10. Kerana keadilan sistem merit yang miskin (bumi) akan terus miskin dan yang kaya akan lebih kaya.

11. Di Eropah di zaman industri, yang kaya memiliki semua perusahaan dan yang miskin bekerja sebagai kuli. Tidak ada peluang sama sekali bagi kuli yang miskin menjadi kaya, kerana tidak ada pelajaran dan tidak ada modal, tidak memiliki merit.
12. Ini bukan kerana diskriminasi. Kuli sebenarnya tidak ada merit, justeru itu mereka tetap tinggal sebagai kuli. Yang kaya memperolehi merit maka mereka tetap kaya dan menjadi lebih kaya.
13. Akhirnya kuli mengadakan kesatuan sekerja, mengadakan mogok dan bermacam tindakan perusahaan, Kedudukan mereka menjadi lebih baik dan mereka berpeluang untuk mengejar ilmu dan kecekapan, kekayaan dan kejayaan. Wah! Rupa-rupanya mereka ada kebolehan, mereka yang tidak ada merit dahulu, apabila berpeluang jelas mereka ada merit dan mampu menjadi pengusaha dan majikan.
14. Kalau tidak kerana kuasa kesatuan sekerja dan mogok, potensi dan merit yang ada pada kuli tidak akan menjadi nyata.
15. Jika kita ambil iktibar, maka jelaslah yang kurang merit pun jika diberi peluang akan memiliki merit dan berjaya. Jika kita hapuskan diskriminasi yang memihak kepada yang tidak ada merit dan terus utamakan yang sudah ada merit maka tidak adalah yang kurang merit yang akan berjaya.
16. Memusnahkan diskriminasi berasas kaum atau bangsa akan menjadikan kita semua sama – sama sebagai warganegara. Tetapi ia akan kekalkan ketidaksamaan dan ketidakadilan yang sedia ada.

17. Baru-baru ini ada tokoh yang mendakwa keadaan di Malaysia amat buruk kerana amalan kronisma dan pilihkasih iaitu diskriminasi yang memihak kepada satu pihak. Oleh itu ia tidak ingin berniaga di sini. Apakah dia dilahir cukup kaya untuk pergi berniaga di negara yang tidak ada kronisma atau apakah dianya mengumpul modal yang banyak dari Negara ini dahulu sebelum dapat pergi ke luar negara untuk menikmati meperintahan tanpa diskriminasi. Kita tahu Negara ini yang begitu buruklah yang memberi peluang kepadanya mengumpul modal yang banyak untuk ke Negara lain. Jika dia dapat peluang, salahkah jika orang lain juga diberi peluang di negara yang kurang baik ini supaya dapat sedikit nikmat dari yang banyak yang sudah dinikmati oleh tokoh ini?
18. Peluang ini bagi kaum/bangsa yang ketinggalan tidak mungkin datang melainkan ada diskriminasi berasas kaum. Cadangan untuk rang undang-undang yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri bukan akan menghasilkan persamaan (equality) atau keadilan. Ia akan mengekalkan ketidaksamaan dan ketidakadilan yang terdapat sekarang.
19. Sesungguhnya rang undang-undang ini akan hapuskan saki-baki dari usaha mengimbangkan ekonomi antara kaum.
Kemana pergi suara pemimpin UMNO? kenapa menikus? sudah tiada kah semangat untuk memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara?
Kemana Najib sedang membawa kita semua? apakah nasib anak cucu cicit kita semua?
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Artikel yg. BERNAS oleh YAB Ayahanda Tun kita!

    Draf RUU-CELAKA ni adalah pelansungan agenda SYAITAN si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan penaja mereka, si Barat-ZIONIS, nak MENUMBANGkan ISLAM/umatnya termasuk KESULTANAN MELAYU, undg-undg SYARIAH, kuasa MAIN/JAKIM, hak istimewa BUMIPUTERA ISLAM/Melayu, serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM! Dan kemudian terus MENJAJAH kita mcm. di Temasik!

    Baik NGO-NGO Islam/Melayu buat lapuran polis kerana ini jelas MENYALAHI Perlembagaan Malaysia, yg. mempertahankan ISLAM sbg. Agama NEGARA/PERSEKUTUAN dan hak istimewa BUMIPUTERA, terutamanya BUMIPUTERA ISLAm/Melayu yg. majoriti, dan kita patut minta kuasa EKSEKUTIF DYMM Yang di-Pertuan Agong dan seluruh Kesultanan Melayu, diKEMBALIKAN mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1), 153 dsbnya - terutamanya kat negeri-negeri bawah pemerintahan RASIS-BUAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM! Dan lihat Perlembagaan Persekutuan di http://www.jpapencen.gov.my/cat289562/published/perkara38-Ma.Html:

    Perkara 38. Majlis Raja-Raja.

    Majlis Raja-Raja hendaklah menjalankan tugasnya bagi:

    (c) memperkenankan atau tidak memperkenankan apa-apa undang-undang dan membuat atau memberikan nasihat mengenai apa-apa pelantikan yang di bawah Perlembagaan ini dikehendaki diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja atau dikehendaki dibuat oleh atau selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja.....

    (5) Majlis Raja-Raja hendaklah dirundingi sebelum dibuat apa-apa perubahan tentang dasar yang menyentuh tindakan pentadbiran di bawah Perkara 153.

    Maka, kalau pemimpin Islam/Melayu dlm. UMNO/PAS dah tak boleh bela lagi nasib BUMIPUTERA Islam/Melayu; pd. Kesultanan Melayulah, kita harus berpaling untuk minta pertolongan! Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg. membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang MAIN di bawah kuasa DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri mengikut Perlembagaan Persekutuan pun!

    Biaq satu dunia tahu betapa fakta SEJARAH penting ini yg. telah lama diSEMBUNYIkan, betapa DAJALnya agenda PENJAJAH British-ZIONIS dan betapa makin kurang ajaqnya puak PENDATANG/PENCEROBOH RASIS – yg. tidak pernah tahu berterima kasih walau dapat MENJAJAH TEMASIK dgn.begitu mudah, dan bagaimana pemimipin ISLAM/Melayu kita dipaksa memberikan kerakyatan kepada BERJUTA mereka, dgn. begitu mudah, tanpa persetujuan TULEN dari rakyat biasa dari BUMIPUTERA ISLAM/MELAYU pun! Patutnya NGO-NGO Islam/Melayu minta hal kerakyatan ini dibicarakan di MAHKAMAH sebab yg. paling pentingnya biaq satu dunia tahu tentang KEKEJAMAN si PENJAJAH British-ZIONIS yg. MEMAKSA ketidakadilan ini ke atas BUMIPUTERA Islam/Melayu serta yg. kaum Cina/India ini ASALnya adalah golongan PENDATANG/PENCEROBOH yg. dibawa si PENJAJAH British-ZIONIS ni! Sekrg. Dunia tak tahu pun – termasuk tentang TEMASIK yg. dulunya sebahagian dari Tanah Melayu ini! Aku cadangkan FILEM-FILEM/TEATER dibuat berdasarkan fakta sejarah ni - tapi bukan sbg. dokumentari; tetapi sebg filem/teater yg. KREATIF.

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  2. Menteri melayu menikus sbb dpt ketua yg penakut..Najib nie peduli apa dgn bangsa dia sendiri, andaikata PRU14 kerajaan BN tumbang, dia anak beranak confirmed dh kaya raya dn bole dok rehat2 kt luar negara..di bawah pemerintahan najib nie lah kita bole nmpk bagaimana kaum PENDATANG MATA SEPET nie bermaharajalela menghina bangsa melayu dn agama islam...kalau tk mampu nk jd pemimpin utk bangsa sendiri, BLAH laa..jgn dok jd muka tembok la wahai PM ku yg masih tk sedar2 diri lg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tebing tinggi14 Jun 2014 6:47 PG

      Melayu dan UMNO tidak bolih menyalahkan orang lain ,kerana mereka (UMNO) yang membuat pilihan .

      Setelah menengok track record Najib sebelum ini sangup mencadangkan jawatan president dalam (pemilihan UMNO) tidak dipertandingan.

      UMNO and Malays has no others to blamed ,only themselves .

      Padam
  3. nampaknya kepala keretapi org melayu nak bawa org melayu terjun gaung dah agaknya.....pemimpin dan org besar dlm umno mereka sebenarnya berjuang untuk apa....nampak gayanye ketua pemuda cuma nak cepat jadi pm....aku nampak penasihat yg datuk najib ambil untuk menasihat macam nak menjahanamkan org melayu.....mana perginya ngo atau pun pakar undang2 melayu yg faham undang2 .....di mana mereka bertapa.....org bawahan payah nak faham tentang undang2 patutnya mereka lah yg tampil ke depan.....masalahnya org melayu sendiri yg menari ikut rentak mereka yg mahu menjahanam org melayu....kononnya undang2 yg ada sudah lapuk....ha sekarang bila undang2 yg dikatakan lapuk dimansoh.....kaduk dah naik junjung....cacing dah naik ke mata.....ungkapan keramat INIKALILAH untuk pru13....mereka hampir berjaya....untuk pru 14 merka sedang merangka ungkapan yg lebih keramat......cita2 nak ambil kuasa dari tangan umno (org melayu) tak pernah padam.......sudahnya org melayu sendiri teraba2....ingatlah ambillah contoh pulau pinang pusaka org melayu sudah bertukar tangan sejarah sudah berubah....nasi sudah jadi bubur tak akan kembali menjadi nasi....sudah jadi bagai melukut di tepi gantang....dicerca dihina dikutuk dan bagai2 lagi.....singapura dah tergadai terus......aku menangis.....moyangku keluar dari pulau tak kembali.....bila aku kembali....aku terhimpit ditengah2 bukan bangsaku lagi.....aku sesak nafas....tempat ku pijak bukan lagi pusaka nenek moyangku tapi aku hanya menumpang di atas pusaka yg sudah bertukar tangan....aku hanya mampu melihat tak mampu berkata2.....siapa lagi aku yg boleh berkata2......aku seperti mentimun.....melanggar aku cedera.... dilanggar aku cedera......akhirnya aku juga akan angkat kaki.....

    BalasPadam
  4. Pelik sungguh kenapa Najib seperti mabuk menghapuskan pelbagai akta yang telah digubal sejak sekian lama, sedangkan akta-akta berkenaan adalah sebahagian daripada asas-asas negara. Undang-undang bukan semata-mata bait-bait perkataan yang tersurat bahkan mengandungi semangat dan falsafah yang tersirat. Sekiranya akta di pinda, sebagaimana yang lazim dilakukan, hanya yang tersurat diubah manakala semangat dan falsafahnya kekal tersirat. Sebaliknya, apabila akta dihapuskan terus, seluruhnya terhapus, yang tersurat dan yang tersirat.

    Oleh yang demikian, apabila dikatakan akta-akta baru dicadangkan untuk menggantikan akta yang dimansuhkan, penelitian bukanlah tertumpu kepada apa yang tersurat bahkan perlu menjangkau semangat dan falsafahnya, iaitu apa yang tersirat.

    Najib berjanji untuk mansuhkan ISA, EO dan Akta Hasutan pada 2011. Pada 2014, semua janjinya ditepati. Kaum pendatang yang diberikan kewarganegaraan berjanji untuk mengakhiri sekolah jenis kebangsaan pada tahun 1967, sehingga kini janji berkenaan masih beum tertunai.

    Akta-akta berkenaan melibatkan seluruh rakyat Malaysia. Sekolah jenis kebangsaan hanya melibatkan minoriti rakyat Malaysia. Nampaknya Najib cukup berani membuat tindakan yang melibatkan kepentingan seluruh rakyat berbanding dengan isu yang hanya melibatkan minoriti rakyat.

    Pinda sahaja Akta Hasutan untuk menjadikannya relevan dengan peredaran masa sekiranya perlu untuk mengekalkan falsafah dan semangatnya yang dirintis oleh pengasas-pengasas negara.

    BalasPadam
  5. YANG PAAAALING AKU PELIK KENAPA TUN MAHATHIR DOK BIAR KAN SI NAJIB PENAKUT CINA NI CAM TU SAJA,KENAPA TAK TUN TAJI DIA CUKUP CUKUP MACAM DIA TAJI PAK LAH TIDUR DULU? AKU HORMAT TUN ATAS JASA DAN KEHEBATAN NYA,TAPI AKU CUKUP KESAL BILA BERDEPAN DGN KERENAH SINAJIB DIA SEOLAH OLAH TAK MAMPU BERBUAT APA APA.KITA MASIH INGAT KALAU MASA PAK LAH DULU KAN MAIN DIA PUNYA BELASAH,HINGGA PAK LAH TERGOLEK.!!!

    BalasPadam
  6. Ini adalah keran rakyat sendiri mabuk dengan fitnah. Rakyat yang bodoh yg tak tahu membezakan kaca dengan berlian. Rakyat yg penting diri sendiri dan bukan bangasa dan agamanya. Ulama yg munafik.

    BalasPadam