Rabu, 18 Jun 2014

Celaka Punya AG..!


Nampaknya pejabat AG gemar dalam perkara yang menghina bangsa cina komunis..! Apabila disebut bangsa cina dibawak masuk oleh penjajah sebagai penceroboh maka ia sudah boleh dianggap menghasut..! lebih teruk lagi kenyataan tersebut boleh dianggap sebagai kenyataan yang bahaya serta boleh membawa ketegangan kaum..! boleh bergaduh..! boleh berperang..!

Kita nak tanya jugak kat AG..dimana gaduh? dimana perang? berapa ratus yang mati? berapa ribu yang cedera parah? Bukan main lagi menegak benang basah kaum cina komunis hingga menceritakan sejarah kedatangan mereka ke Tanah Melayu ini pun boleh dituduh menghasut dan berniat jahat..!

Bagaimana pulak dengan cina komunis, paria dan Melayu barua yang cuba menukar sejarah Tanah Melayu ini? menerbitkan dokumen yang salah tentang kewujudan sebuah tamadun bangsa serta sebuah negara Tanah Melayu, Malaya yang hari ini kita panggil Malaysia?

Menghasut dengan berniat jahat untuk merosak pemikiran generasi muda cina komunis, paria dan melayu barua bahawa negara ini bukan negara Melayu, bukan negara berdaulat dibawah naungan Raja Raja, bukan negara Islam..! AG buat apa? pegang telor? atau hanyut stim melayan telor yang dipegang?

Bila sebut Melayu..! rasis..! sebut Islam..! rasis..! sebut Raja..! rasis..! sebut hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera..! rasis..! sebut kedaulatan bahasa Melayu..! rasis..! sebut Sekolah Kebangsaan..! rasis..! 

Kalau gitu Perlembagaan Persekutuan tu rasis la..! BUTOH LA..!!!

Pemimpin yang berasa mereka masih Melayu, Islam dan masih berpegang kepada keharmonian Perlembagaan perlu malu dengan tindakan AG ni..! Ada malu ke? atau dah takde langsung kemaluan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

PETALING JAYA: Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) Abdullah Zaik Abdul Rahman akan didakwa kerana menghasut di Mahkamah Sesyen Kajang, pagi Khamis.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di laman web Isma, Abdullah Zaik berkata, beliau menerima waran polis dan akan hadir di mahkamah pada Khamis.

Beliau akan didakwa dibawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 dan diwakili peguam Haezreena Begum Abdul Hamid.

Dalam kenyataan bertarikh 6 Mei lalu, Abdullah Zaik berkata orang Cina datang ke negara ini bersama penjajah British sebagai 'penceroboh'.

Banyak laporan polis dibuat ke atas Abdullah Zaik berhubung kenyataannya.

Pengerusi Biro Perundangan Pemuda MCA, Choo Wei Sern membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi sehari selepas kenyataan tersebut dikeluarkan.

"Kenyataan seperti itu boleh mencetuskan ketegangan kaum dan menjejaskan keamanan serta keharmonian di negara ini," kata Wei Sern.

15 ulasan:

  1. Aku rasa-rasalah..pemimpin dan org ada pangkat semua bodo...lu dah dapat duduk atas... tak peduli langsung dengan rakyat...Rakyat nak perang ke ,nak bunuh orang ke ...apaa aku peduli...Bumbung rumah nampak cantik ..tapi tiang semua dah reput....ada ribut sikit rumah robohlaa bodohhhh...lu gantilah bumbung zink.. ,genting ke..kalau tiang seri dah reput semua lingkup kebawah. ..Aku juga sedang tunggu zaman huru hara di Tanah Melayu.

    BalasPadam
  2. Hari ini Malaysian Insider dan Yahoo News dengan bangganya menuduh tindakan MAIS dan JAIS diumpamakan sebagai Boko Haram; Link berikut : https://my.news.yahoo.com/perdana-menteri-gembira-tetapi-negara-bersedih-225217907.html

    BalasPadam
  3. Kalo pemimpin Islam minum arak maka jahanam lah bangsa.

    BalasPadam
  4. Kebanyakkan orang-orang melayu yang dah kaya raya dari business dan jawatan tinggi, sudah tiada semangat patriotic/kebangsaan. Mereka dah simpan kekayaan di luar Negara dan akan migrate bila Negara bermasalah atau huru-hara. Cuma rakyat marhein yang terkapai-kapai berjuang. Tidak semasa dulu. Agama dan bangsa jadi tunjang kepasa perjuangan kemerdekaan.

    BalasPadam
  5. Salahkah AG bertindak begitu ?, bukan baru dan kini , dah lama dah.

    Siapakah yang bertangongjawab diatas pelantikan AG ini ,dan menasihatkan DYMM Yang Dipertuan Agong diatas meneruskan perkhidmatanya ?.

    Perlakuan dan tindakan AG ini mungkin dimata rakyat (terutama Melayu/Islam) tetapi tidakah Melayu ini yang memberi kuasa kapada "yang berkuasa" didalam perlantikan AG ini .

    Melayu jangan mudah lupa , kalau selalu lupa Melayu telah dilupakan olih Melayu sendiri.

    Moleklah disemak balik peranan Melayu (kususnya UMNO) dalam perlantikan AG ini.

    BalasPadam
  6. Melayu tak salah...yg salah pemimpin mereka,,,baik PAS ke ,PKR ke atau UMNO..masing masing membela cina dan keling...kimak betullah...Hai pemimpin puak belacan...si kari dan bawang putih tak akan lindungi kau bila negara huru hara...kami2 yg bodohni lah sanggup gadai nyawa utk agama ,bangsa dan negara.Adalah di harap akan muncul pemimpin yg boleh pimpin kami...barulah kami ikut nasihat khatib baca khutbah...hendaklah kita taat pada umarak dan ulama...sekarang nak taat pada pemimpin pun kami sangsi...nak taat pada PAS ,PKR,DAPig lagi masuk neraka..

    BalasPadam
  7. Syabas AG..sebab dapat membawa dan akan mendakwa melayu yg dituduh menghasut...tapi kenapa double standard..bukankah dah terlalu ramai cina dan india yg berbuat demikian tapi kau diam saja..AG..patutnya letak la jawatan secara terhormat dan balik lah dok di Sarawak negeri kamu..cukup la tindakan mencemar dan sifat penakut kau tu sama macam Tun Bedul yg lantik kau..dia juga spesis dgn kau..
    takde telur..Memang sial lah kalu masih nak duduk sebagai AG.

    BalasPadam
  8. Pru14 kita ajar.., itu aja..

    BalasPadam
  9. Aku nak malu? Tolonglah. Please help me. Aku nk muntah dgn AG negaraku ini. Malaysia oh tanahairku.

    BalasPadam
  10. AG ni mmg CELAKA...PM bodo, pemimpin lain pun jadi bahlul sama. Kalau PR bagus dah lama aku undi PR biar jahanam BN ni tapi malangnya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku setuja bro.

      Padam
  11. aku amat berharap agar ISMA, PERKASA dan Ngo2 melayu islam bergabung dan daftar dgn ROS sebagai satu parti baru sebelum PRU14 ni. Kita sama-sama jatuhkan umno yang ada sekarang ni buat sementara kerana selagi umno menang, selagi itulah orang seperti najib ngok dan sekutunya akan terus merogol melayu dan agama islam. Biar mereka mengelupur barang sepenggal. Tapi dengan syaratlah, parti baru ini cukup korum cukup kuat unt menerima kepercayaan yang pengundi melayu berikan. Mulalah dari sedikit, insya-Allah kalau dah Nampak kebaikkan, saya percaya orang melayu akan berubah kembali perkasa dibumi sendiri.

    BalasPadam
  12. Apasal korang suma kelam kabut. Barisan ni ramai pelakon. Jangan risaulah. Kronie kita semua mesti selamat punya. Selamat kat dunia pun jadilah kot.

    BalasPadam
  13. NAK BUAT CAMANA PEMIMPIN PALING ATAS SEKALI PUN TAK KISAH DAN TAK ADA RASA MALU BILA BANGSA NYA DIPERLEKEH ,DI HINA DI KEJI,OLEH PUAK CINA KOMUNIS NI!! MALAH MASIH MENGIDAM SANGAT UNDI CINA PADA PRU 14 NANTI.SEPATUT NYA DAH KUASA ADA DALAM TANGAN BUAT LAH SESUATU UNTUK KITA HAJAR AG HARAMJADAH NI.

    BalasPadam
  14. Pemimpin umno bapok

    BalasPadam