Isnin, 9 Jun 2014

RUU LPHJ 2014 Lulus..~ Siapa Yang Meroyan..!!!

Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin (kiri) menunjukkan pindaan Rang Undang-Undang Lembaga Perumahan Dan Hartanah Johor (LPHJ) 2014 yang dibentangkan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor di Nusajaya, Isnin. Foto ABDUL RAHMAN EMBONG / THE STAR

Alhamdulilah..! Usaha yang baik pasti akan ditentang..! Selalunya
perkara yang dibuat bersusah payah maka bila berjaya manisnya 
akan kekal, lama terasa..!

Hakikatnya masih ada yang meroyan dengan keputusan ini..! 
malah sudah ada pulak fitnah yang mengatakan Johor bakal 
mempunyai MB dari keturunan cina sama ada Lim atau Y..!

Y? because dia orang sakit hati..! bersangka buruk malah lebih 
teruk biadap dan kurang ajar kepada Institusi Raja dan Ketua 
sebuah Kerajaan negeri Melayu..! Kita tahu kenapa mereka
meroyan..! sebab tauke mereka sudah tidak dapat nikmat 
menjilat dan menjarah segala kekayaan milik Johor seperti mana 
mereka lahap selama ini. 
Itu akan kita bongkar dalam siri yang lain..!

Apa pun syukur dan tahniah kepada YAB MB serta barisan 
EXCO dan juga ADUN yang menjalankan tugas 
dengan penuh tanggungjawab. 

Kepada Tuanku Sultan ianya merupakan manifestasi kasih sayang 
rakyat Johor kepada Tuanku untuk lebih kuat dan bersatu 
dalam menentang para pendurjana dan para penderhaka 
baik di gelanggang sebelah mahu pun yang duduk sebaris 
dengan kita…!

Lu Fikir La Sendiri!!!

NUSAJAYA: Pindaan terhadap Rang Undang-Undang Lembaga Perumahan dan 
Hartanah Johor (LPHJ) 2014 telah diluluskan sebulat suara di Dewan Undangan 
Negeri (DUN) Johor pada Isnin.
Rang Undang-Undang itu diluluskan dengan undi majoriti 38 dari 
Barisan Nasional (BN) manakala 18 undi pembangkang walaupun 
terdapat bantahan daripada pembangkang yang meminta supaya ia 
dikaji dengan lebih lanjut.
Ia diluluskan pada pukul 5.20 petang selepas Dr Boo Cheng Hau (DAP-Skudai), 
Yeo Tung Siong (DAP-Skudai) dan Wong Shu Qi (DAP-Skudai) mencadangkan 
supaya keputusan untuk meluluskan pindaan Rang Undang-Undang itu ditangguhkan.
Hanya 29 undi diperlukan untuk meluluskan Rang Undang-Undang tersebut.

Baca sikit apa kata Profesor Ramlah
Adam yang pasti tidak akan 
dikeluarkan oleh Utusan



7 ulasan:

  1. Sama-sama kita tengok kerberkesananya , adakah ianya menjadilebih baik atau lebih burok dari yang dah sedia burok.

    BalasPadam
  2. kalau betul nak ambil tanah melatyu....sila ambil balik singapura...apa macam...ada berani

    BalasPadam
  3. berapa kakang kera tanah melayu yg tinggal...sila jawab

    BalasPadam
  4. melayu kena berani buat keputusan! saban hari tanah-tanah org melayu jatuh kepada bangsa lain..sikap melayu sendiri yg sanggup jual sebab mahu jadi jutawan segera tanpa memikirkan nasib anak cucu di kemudian hari...

    BalasPadam
  5. OI anon-anonn 9.37 & 9.38ptg, lu punya ekoq-ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAI-CELAKA aaahh?! Lu JGN. nak hina/kutuk KESULTANAN ISLAM/Melayu serta umat ISLAM/Melayu kami paham?!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq kat KANDANG DAPBANGKAI-CELAKA-si-RASIS-no-1!

    BalasPadam
  6. DAULAT TUANKU!

    Sebenaqnya sistem Raja Berpelembagaan (Constitutional Monarchy) dibahagi dua iaitu “Executive Monarchy” (Raja mempunyai kuasa sosial-politik) dan “Ceremonial Monarchy” (Raja hanya sbg. SIMBOL Adat) – dan di TANAH MELAYU pusaka nenek moyang kita ni, Kesultanan Melayu BUKAN hanya sbg. “Ceremonial Monarchy”(palsu dilapurkan si Wikipedia tu– di http://en.wikipedia.org/wiki/Constitutional_monarchy , Executive monarchy versus Ceremonial monarchy), tetapi Kesultanan Melayu kita juga mempunyai kuasa besar “Executive Monarchy” (walau tidak mutlak), mengikut Perlembagaan Persekutuan - Perkara-Perkara 3 [3(1), 37 (1), 39, 40, 41, 42, 44, 153 dan banyak lagi ; yg. ada di antara kuasa ini sebenaqnya berlansungan dr. sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS laknat lagi! KEBENARAN ini sebenaqnya mahu diSEMBUNYIkan oleh loyar-loyar-LONGKANG si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM – seolah Perlembagaan Persekutuan hanya berasaskan undg-undg si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS secara mutlak, terutamanya dari Parlimen British-ZIONIS (Westminster system)!

    Lihat di - http://zanas.wordpress.com/kembalikan-kekuatan-orang-melayu-62-tahun-yang-lalu/artikel-153-perlembagaan-malaysia/ :

    Artikel 153 Perlembagaan Malaysia:

    Artikel 153 Perlembagaan Malaysia memberikan tanggungjawab kepada Yang di-Pertuan Agong menjaga hak keistimewaan orang Melayu dan penduduk asal Malaysia, secara kumpulannya dirujuk sebagai Bumiputera. Artikel mengspesifikkan bagaimana kerajaan pusat melindungi kepentingan kumpulan-kumpulan ini dengan mendirikan kuota kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam. Ia juga biasanya dianggap sebagai sebahagian daripada sosial kontrak, dan biasanya dikatakan sebagai pertahanan legal bagi ketuanan Melayu — kepercayaan orang Melayu bahawa mereka adalah penduduk asal Malaysia......

    Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg. membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “hiasan Adat“ – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) !

    Lihat artikel BERNAS ini di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ :

    Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

    Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

    7 April, 2012

    Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

    Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi di Negara ini memartabatkan Islam sebagai Agama Negara – Fasal 1 Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan – “Islam adalah agama bagi Persekutuan;” atau dalam teks asalnya “Islam is the religion of the Federation;”[2] Jika diterjemahkan ke bahasa Arab ia bermaksud – “Al Islam deen alDawlah”. Bersandar kepada ketinggian kedudukan Islam sebagai Agama Negara ini, Fasal 1 Perkara 37 Perlembagaan Persekutuan mewajibkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk membuat satu komitmen atas nama suci Allah dengan melafazkan sumpah – wallahi; wabillahi; watallahi untuk memelihara agama Islam pada semua masa. Lafaz sumpah ini dilakarkan secara khusus di dalam Jadual Keempat Perlembagaan Persekutuan.

    Atas sifat dan kedudukan Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Utama Negara (The Supreme Head of Federation), semua pihak yang ada hubung kait dengan pemerintahan Negara ini juga terikat untuk melaksanakan sumpah berkenaan kerana segala urusan pemerintahan dalam Negara ini bersumberkan kepada kuasa eksekutif Baginda sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan. Justeru, berpaksikan kepada kedudukan Islam sebagai Agama Negara dan komitmen Ketua Utama Negara, segala agenda Negara sama ada dalam bentuk dasar mahupun perundangan semestinya berpaksikan kepada prinsip Islam dan tidak boleh sama sekali menyanggahi atau menjejaskan ketinggian dan kedaulatan Agama Negara…..(TERUSkan MEMBACA)

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  7. Budaya mengadaikan tanah hendaklah dihapuskan.

    BalasPadam