Selasa, 9 September 2014

Aziz Babi Menyalak Lagi..!


Pakar Perlembagaan kebanggaan Utusang ni menyalak lagi..! kali ini dengan versi lagi biadap dan kurang ajar..! Macam ni Najib nak hapus Akta Hasutan..! boleh jadi dengan Najib sekali hapus..!

Tidak Salah Ingkari Titah Sultan - Aziz Bari

KUALA LUMPUR: Mengingkari titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung krisis berpanjangan membabitkan perlantikan menteri besar yang baharu bukan perbuatan jenayah.
Bekas pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Dr Abdul Aziz Bari berkata, berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, penderhakaan terhadap Sultan tidak menjadi satu kesalahan yang boleh didakwa mengikut proses undang-undang.
"Derhaka bukan satu kesalahan. Tak seperti di Thailand kerana mereka ada satu akta, sesiapa yang dianggap kurang ajar ataupun biadap kepada raja boleh di hukum.
"Itu undang-undang mereka, tapi di Malaysia tidak ada. Jadi itu hak pihak yang berkenaan untuk menderhaka (menghukukm) sesiapa supaya menjadi 'katak' atau apa sahaja," katanya di sini.
Kenyataannya itu dilihat merujuk kepada perkembangan terbaharu politik di Selangor apabila Sultan Sharafuddin menzahirkan kedukaan baginda terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang mengingkari titah supaya mengemukakan lebih daripada dua nama calon untuk dipertimbangkan ke jawatan menteri besar.
Beliau berkata demikian ketika menjadi ahli panel forum terbuka bertajuk 'PAS Campur Umno: Ke Mana Halatuju?' anjuran Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH) pada Isnin malam.
Abdul Aziz menjawab kepada soalan penonton yang bertanya mengenai kuasa yang dimiliki oleh Sultan Selangor mengikut Perlembagaan dalam melantik seorang menteri besar.
Mengulas lanjut Abdul Aziz berkata, mengikut Perlembagaan Persekutuan dan amalan demokrasi, tidak wujud istilah 'kuasa mutlak' oleh seseorang raja atau sultan.
"No such thing as absolute power sebab kita mengamalkan demokrasi. Dalam demokrasi tidak ada apa yang dikatakan kuasa mutlak. Saya fikir dalam Islam pun tak ada kuasa mutlak.
"Jadi dari mana kuasa mutlak ini (timbul)? Apa asasnya?" soalnya yang dilihat merujuk kepada kuasa budi bicara Sultan Selangor dalam perlantikan menteri besar.
Bangsat..! Barua...! Biadap...!
Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. APAKAH ANWAR ADA KUASA MUTLAK UNTUK MELANTIK BINI JADI MB ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. TOLONG LA BUKAK MINDA SIKIT....ANWAR CUMA ADA 2 ORG YG DIA PERCAYA.....SATU JIJAH....SATU LAGI AZMIN....TU SEBAB ANWAR CUMA NAK JIJAH JE JADI MB

      ANWAR NI BERDIRI ATAS KELEMAHAN MENTAL PENILAI/PENGANALISA POLITIK....SEBENARNYA ANWAR NI SENDIRIAN....TAPI DIA BIJAKSANA MEMANIPULASI KEADAAN....MEMUTAR BELIT FAKTA....BERMAIN KATA DAN EMOSI

      PELAJARI SEJARAH PERIBADI ADOLF HITLER....ANWAR NI ADA CIRI2 HITLER.....SEMANGAT DIA KUAT...TAK KIRA PENDAPAT TU SALAH KE BENAR....DIA REMPUH...PADA AWALNYA HITLER CUMA PREBET DLM TENTERA GERMAN.....BEGITU JUGA ANWAR...CUMA PEJUANG KECIL DARI ABIM....HITLER BERJAYA DAN MENGUASAI SEPARUH BENUA EROPAH...ANWAR AGAK BERJAYA

      HITLER AKHIRNYA TUMBANG KERANA RAKUS DAN SILAP PERCATURAN DI RUSIA.....ANWAR JUGA SDANG MENEMPA LUBANG YG SAMA DI SELANGOR !!!!!!

      Padam
  2. apo crite ni...

    https://www.youtube.com/watch?v=dWhBdRuwvxA

    BalasPadam
  3. PENULIS BABI LAKHANATULLAH NI MANA ADA ILMU MACAM AZIZ BARI PUN NAK SEMBANG TAK LAYAK PUN

    BalasPadam
  4. Kesan dek tiadanya ISA...

    BalasPadam
  5. ok..ok, kalau tak ada sesiapa yg berkuasa mutlak dalam amalan demokrasi, kenapa pulak anwar ketum ada kuasa mutlak nak melantik bini dia menjadi mb? siap paksa2 pas pulak ikut telunjuk bengkok dia tu? tanpa nama bari sebagai ayah abdul aziz ni, eloklah dia ni dinamakan abdul aziz BARUA. apa tidaknya, menggunakan pengetahuan yang tak setinggi mana tu untuk kepentingan parti yang dia sokong. tak boleh pakai oleh semua orang, hanya layak jadi BARUA.

    BalasPadam
  6. Bijak Nuar Ketum main game plan nya.
    Tindakannya menaikkan bini sendiri yang bodoh dan xde kebolehan atau track record tiada siapa pun berbahas dan fokus.
    tp yg difokus ialah org2 yg lawan dan tk terima sepat kering bini Ketum tu.
    Sedangkan apa alasan pecat Khalid? sesuka hati mcm diktator Nuar Ketum dn sekutunya pecat Khalid.

    sudah zalim pd Khalid lepas tu naikkan bini sendiri.. ini budka tadikan pun tahu tak betul. tak cukup lg langgar Sultan pulak.

    Pokok awal-KENAPA PECAT KHALID dan APA ALASAN PILIH JIJAH SEPAT YANG TKDE BAKAT JD MB tu?? kenapa ini tk dihujah pd puak KETUM-DAP??

    BalasPadam
  7. NUAR tu kan ANUGERAH TUHAN kata bini dia JIJAH SEPAT KIPAS HIKMAT, Sebab tu penyokong PKR tak berani nak lawan...macam AZIZ BARI ni..Tak sangka ya manusia yang belajar tinggi macam dia ni cuma ada OTAK tapi tak BERAKAL,
    Satu soalan kepada AZIZ BARI...bolih kah mengikut Perlembagaan Persekutuan Manusia macam AZIZ BARI ini di lucutkan KERAKYATAN dan diistiharkan sebagai Persona Non Grata????

    BalasPadam
  8. Tak ada dlm perlembagaan Anuar boleh lantik
    Babi @ bininya jadi MB.

    Dalam perlembagaan..Sultan boleh pilih. Dewan cuma mencadangkan.

    Aziz Babi x perlu bodohkan audien.

    BalasPadam
  9. Jika Sultan tidak berkenan melantik Wan Azizah is juga bukan satu kesalahan jenayah.

    BalasPadam