Jumaat, 31 Julai 2015

Ahli Parlimen UMNO Gesa Najib Jelaskan..!


Makin ditarik...makin terbelit..! Dalam saat AG menyiasat isu panas 1Dunia ni tup tup... tertinggal bas..! Dalam sebok PAC meneliti dan menemuduga mereka yang terlibat dalam kemelut 1MDB tetiba di anugerahkan jawatan Menteri dan Timbalan...bukan sorang tapi 4..! Tak ke semua ni membangkit kecurigaan rakyat sedunia...!

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak digesa segera menjelaskan mengenai situasi siasatan 1 Malaysia Development (1MDB) oleh pasukan khas memandangkan pertukaran jawatan peguam negara iaitu kepada Tan Sri Mohamed Apandi Ali, kata Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir.
Ahli Parlimen Umno itu antara tetamu yang kelihatan berada di rumah bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yasin berkata, gesaan tersebut dinyatakan kerana tidak mahu situasi di mana peguam negara digugurkan pada saat akhir penyiasatan syarikat bermasalah akan memberi gambaran negatif kepada kerajaan.
"Yang kita bimbang dari segi institusi apabila peguam negara digugurkan pada saat-saat akhir kerana kita tahu ada siasatan dan ia kini di peringkat akhir. Ini memberi gambaran negatif kepada kerajaan.
"Saya harap perdana menteri dapat jelaskan status siasatan pasukan khas mengenai 1MDB ini," katanya ketika ditemui di hadapan rumah bekas timbalan perdana menteri di Bukit Damansara, Kuala Lumpur hari ini.
Beliau yang juga merupakan ahli Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) turut mengulas mengenai situasi berlaku terhadap badan tersebut apabila tiga daripada anggota dan termasuk pengerusi dilantik menjadi timbalan menteri dalam rombakan Kabinet.
Katanya, buat masa kini, segala pelantikan ahli PAC baharu akan diputuskan oleh speaker dalam sesi Parlimen akan datang iaitu pada Oktober ini.
Dah ada jawapan pun...! itu kan hak mutlak seorang Perdana Menteri..! Tak gitu???
Lu FIkir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. QS: 61. Ash Saff 2-4. "Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh".

    Bandingkan diantara golongan rakyat marhaen menentang golongan yang diupah dan dibayar oleh ahjibgor!

    BalasPadam
    Balasan
    1. woii munafik..ko xpyh cemarkan nama dan kemuliaan Al-Quran utk halalkan kerja2 lahanat tu,!
      ayat yg selalu di bacakan oleh ularmak2 PAS tu..kunun utk pertahankan jemaah PAS.. tp sbb mereka munafik maka jemaah mereka hancur skrg!

      Padam
    2. ni sah wahabi atau pas ghb jenis lgbt....kaum ni memang suka pakai dalil alquran untuk mengangkat diri sendiri seolah begitu baik...seolah olah dia tuhan.....padahal, mereka serendah rendah mahluk...

      Padam
    3. 9.17, baik PAS mahupun UMNO, kedua dua nya sama, ahli tak puas hati mereka tubuhkan parti yang baru.

      Dalam hal UMNO, pemimpin iaitu NAJIB telah menyeleweng dan salahgunakuasa! maka wajib Najib letak jawatan!

      Apabila dah tersepit contoh draft surat AG tu, diminta letak jawatan secara terhormat tanpa akan di dakwa, Najib dengan Punahsihat enggan melakukan perkara bermaruah iaitu letak jawatan

      Nah sekarang Najib bersedialah untuk didakwa di mahakamah!

      Padam
  2. Bagus Najib....sekarang dah tahu ramai pengkhianat dalam umno dan mp sendiri.....lepah ni masa tuk buang pengkhianat ni.....lepah segalanya selesai...bangkit dan teruskan agenda tuk negara...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah tahu Najib dok tengah buat benda bodoh, tak kan kita tak boleh tegur. Yang dah tahu salah tapi masih jadi pak turut, jadilah kita macam anjing belaan. Asal diberi habuan, kita akan jilat saja tuan kita. Begitulah anjing Najib, walaupun dah tahu terlalu banyak sangat rasuah dan penyelewengan, kita tidak berusaha untuk mengelak tapi kita sendiri bersubahat..

      Padam
    2. Tanpa Nama31 Julai 2015 9:17 PG....kalau dakwaan awak masih berlandaskan dalil sarawak report dan the edge tong dan ho dna gusto.....tak payah lah nak beriya mcm nampak sendiri....tak payah lah panggil org anjing belaan kerajaan...

      lebih baik jadi anjing belaan kerajaan daripada jadi anjing belaan ho, tong dan rewcastle kapiaq....

      janganlah cakap byk selagi awak bertuhankan sarawak report...

      Padam
    3. 8:49 PG ...

      Pagi dah buat kawak.

      Siapa pengkhianat sebenarnya ...

      Muka dan wajah dah tak berseri lagi ...

      Allah SWT itu Maha Adil ...

      Allahu Akbar.

      Padam
    4. Chai ahjibgor ni masih tak tau cerita sedang panas berlaku ohhh bukan pasal draft surat AG tu sebaliknya adalah punahsihat2 dan chai2 ahjibgor sedang merancang untuk berpaling tadah!

      Ada diantara mereka sudah pun mencari masterji baru!

      Padam
  3. Semakin ramai lahir orang orang yang keliru antara pengamanah dan pengkhianat , antara kaca dan permata , antara baik dan buruk dan.....

    BalasPadam
  4. guna ayat Al-Quran lepas tu munafik lawan pemimpin. Allah suruh taat pemimpin slg tk suruh kufur pd Tuhan..
    rakyat tetap sokong Najib krn Najib berkhidmat utk rakyat. Yg berjiwa rakyat shj kenal siapa pemimpin utk rakyat

    kalau keparat2 yg cari tender, kroni makan besar mmg tk boleh hidup dgn AhJib gor...

    Najib akan tnjuk kpd cai2 mcm atas tu mcm mana nk selesaikan isu 1mdb.. dia tk bodoh mcm Moheden gopoh jd alat perkakas Madeyy.. Madeyy diam seribu bahasa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awat ko bodoh sangat. Jangan ingat semua rakyat bodoh macam ko. Guna sikit ayat quraan, macam ko betul pula. Bangang nak mampus.

      Padam
    2. dah gilo ko apo ko bersekutu dengan pemimpin yang salahguna kuasa dan menyeleweng?

      Padam
    3. dah gilo ko apo ko bersekutu dan bertuhankan ho tat, tong, gusto dan sarawak report?

      Padam
    4. 9.31 adalah satu contoh apabila tak dapat balas menggunakan balik jawapan balas rakyat marhaen.

      Sedarlah wahai chai ahjibgor, kamu semua dibayar dan diupah untuk memberi jawapan bernas dan berfakta, bukan copy paste kemudian ubahsuai jawapan balas rakyat marhaen.

      Rakyat marhaen ni pula, bukan nya dibayar...nah sekarang siapa yang ikhlas di sisi Allah SWT?

      maki hamun pula lepas ni chai?

      Padam
  5. Pengkhianat yg amat laparrr skrg xboleh tahan lagi.Mau tak Mau Najib mesti bersihkan UMNO dr parasit dan pengkhianat!

    melantik ahli PAC menjadi anggota Kabinet apa masalahnya? mereka akan diganti. Org yg menggantikan itu dipilih bukan Najib pilih bodoh laa cai2 nih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib tengah beli masa dan memperbodohkan orang macam ko.

      Padam
    2. Ho tat, tong, sarawak report kapiaq tengah ketawa terbahak bahak memperbodohkan orang sgt bodoh macam ko.

      Padam
    3. 9.33 tak perlu sarawak report,ho tat dll pun dah terbukti dan berfakta Najib menyeleweng dan salahguna kuasa.

      Chai boleh cerita jho lok taik tu? Bagaimana pula dengan punahsihat apco yahudi tu? Apa hubungan merela dengan ahjibgor? Dan mengapa kaum cina memberi panggilan mesra ahjibgor kepada najib?

      Padam
  6. Kadang -kadang kita lupa sesuatu tindakan dikaitkan tanpa usul periksa. kalau lah TS Muideen rasa ade fakta dan kebenaran , kenapa beliau tidak mahu membuat kenyataan atau pun penafian? Kenapa hendak berselindung dengan jawapan saya masih lagi Timbalan Presiden dan akan jalankan tanggungjawab. Bukankah semua orang tahu TS Muhideen masih lagi Timbalan Presiden? kenapa tidak mahu membuat kenyataan yang jelas mengenai isu 1MDB? Come on lah Tan Sri , bantu rakyat berikan jawapan yang tepat mengenai isu 1MDB and kami nak dengar dari mulut Tan Sri dan bukan dari pelawat yang melawat Tan Sri. Berani kerana benar. Kenapa mereka yang pergi melawat beliau pulak di maklumkan dan mereka ini pula jadi orang penterjemah bagi pihak TS Muhideen? Kenapa MP yang meminta DS Najib memberikan penjelasan tidak mahu bersuara didalam parlimen? Selepas jumpa TS Muhideen terus jumpa reporter suruh pulak bagi penjelasan? Kenapa MP ini tidak menggunakan saluran dan ruang yang diberikan didalam parlimen? Kenapa hendak jadi jaguh diluar parlimen? Kalau rasa tidak kepuasan hati dan ada bukti kenapa MP ini tidak mahu membuat laporan kepada pihak yang berkuasa? Jangan dok dengar sebelah pihak sahaja..MP kena banyak buat kerja pencarian maklumat dan tidak mendengar sebelah pihak sahaja. Sesiapa yang digugurkan dari Kerajaan adalah orang yang dizalimi. Pelik la dengan MP ini.Takkan tidak tahu kuasa PM. Elok la pilihanray aakan datang, tolonglah lantik MP yang berfikiran lebih ke hadapan dan bukan kebelakang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau takpe...dia tu opportunist, bukan nak menegak kan kebenaran dan sebagainya....tamak dan gelojoh mcm anwar....kalau dia konfiden najib salah, tunggu je lah siasatan habis, dia akan jadi PM by default....tapi sebab jahat, Allah nak tunjuk...bukan lah perancangan manusia yg menentukan segalanya...

      Padam
    2. 9.27 Muhyidin pun keliru dengan 1mdb tu, lebih banyak persolan dari jawapan yang diberikan. Lebih malang persoalan yang diajukan penuh dengan fakta fakta yang kukuh dan tidak mampu ditepis oleh Najih, punahsihat dan chai2 upahannya.

      Apabila persoalan tak dijawab, malah Tun yang berumur 90 tahun sanggup dan boleh hadir di forum nothing2hide hanya untuk BERTANYA....apa kah tindakan Najib? Ya betul, Najib dan penahsihat2nya lari telah lintang pukang enggan hadir ke majlis forum tersebut.

      Setiap persoalan tidak dijawab dengan jelas, apakah akibatnya? Ya betul, ianya menimbulkan lebih banyak persoalan, sehinggakan rakyat marhaen bertanya soalan mudah dan hanya ingin jawapan mudah, beri sahaja jawapan Ya atau Tidak...mudahkan? Ya atau Tidak, adakah Najib beri jawapan?

      Najib diminta meletak jawatan secara bermaruah bermaksud dia tidak akan didakwa, itu pun dia enggan jadi siapakah yang patut dipersalahkan? bolehkah kami rakyat marhaen kategorikan Najib ini seorang degil+bodoh=sombong? Mungkin tabung war chest dia masih ada lagi, tetapi sampai bila? lama kelamaan akan habis jua....malah punahsihat dan chai2 bloger nya juga sudah berkira kira dan merancang untuk meninggalkan Najib, bukankah najib ini seorang yang degil+bodoh=sombong?

      Najib jangan jadi degil+bodoh=sombong, letak jawatan ajelah

      Padam
  7. MP kulim baharu ni ke barat ke timur ke selatan ke utara dgn ank lelaki TSMY..ke mana2 berdua..so paham2 ajelah yek

    BalasPadam
  8. Kalau TPM, orang yang paling rapat dengan PM sendiri keliru dan tak faham dengan isu 1MDB, yang macai-macai Najib ni lagi lah...

    Itu belum lagi suruh macai-macai ni jelaskan secara detail supaya Rakyat faham.

    BalasPadam
  9. Kalau baca Malayssikini,lain bunyi tajuk dan ceritanya,tapi bila baca The Star,walau pun akhbar yg agak pro DAP, agak berbeza maksudnya.inyanya saranan biasa dan beralasan.

    BalasPadam
  10. Sudah tiba masanya untuk kita ramai2 tinggalkan BN/UMNO yang makin karut...

    BalasPadam
  11. bn dan umno tidak semakin karut tapi insyaAllah semakin steady dan ampuh....kerana tak karut lah apa yang kita ada pada hari ni adalah dari perjuangan umno.....dari semua pm hinggalah pada pm Najib sikit sebanyak hasil usaha kerajaan pimpinan umnolah ,kita dapat merasai nikmat nya termasuklah yg melalak lalak mengatakan kerajaan tak betul laa,zalim laa dan lain-lain ..tetap gemok gedempul.segar bugar,..mewah hidup,ada keta dua tiga butir...anak-anak berjaya..so apa lagi yg tak puas hati??....tentang Najib....berilah masa dan peluang pihak yg berautorti buat siasatan ..dan selesaikan....umno tetap releven untuk selamanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.23pm adakah kamu bercerita berkenaan ketua bahagian umno yang disuap Najib berjumlah 2 juta seorang semasa PRU tempohari?

      Padam
    2. 11:23....
      guna nama sendiri la. ada tulur tak ?

      Padam
  12. TANPA NAMA 31 Julai 2015 11:23 PG

    TANPA NAMA YANG MAKIN MELALUT..TAKPA LA SYOK SENDIRI...LANTAK KAU LA LABU

    UMNO DAHULU X SAMA DENGAN UMNO SEKARANG YANG MAKIN ZALIM

    BalasPadam
  13. banyaknya lahabau dungu batu api ronson. pi mampos la lu orang. sembang mau lebih. abuk pun tarak. chaiiitttt......

    BalasPadam