Rabu, 20 Mac 2013

ADNAN Mula Menggempur Lanun Pagi Ini...!


Operasi membersihkan saki baki daki lanun sedang dalam fasa terakhir..! fasa akhir tau..! bukan pasar..! last stage! maknanya kasi bersih lanun hidup atau mampossss!!!
Lahad Datu: Kenderaan perisai berantai yang tiba kelmarin, mula memasuki ladang sawit FELDA Sahabat 17 di sini, bagi membantu pasukan infrantri Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menjejak saki-baki pengganas selain mengurangkan risiko kecederaan atau kematian anggota pasukan keselamatan.
Panglima 1 Divisyen Tentera Darat Mejar Jeneral Datuk Mohd Zaki Mokhtar berkata, kemampuan 12 kenderaan berkenaan yang juga digelar Adnan, dilengkapi persenjataan berat termasuk meriam dan mesingan itu membolehkan lebih banyak lokasi mampu digeledah pasukan keselamatan.
“Kenderaan berperisai ini mampu mengharungi pelbagai bentuk muka bumi, termasuk kawasan paya.
“Kami yakin dengan tahap mobiliti, daya perlindungan dan kemampuan kenderaan perisai ini bagi melancarkan Op Daulat,” katanya pada sidang media di FELDA Sahabat 16, di sini, semalam, yang turut dihadiri Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib.
Mohd Zaki berkata, lebih banyak lokasi mampu diredah pasukan keselamatan dalam usaha menjejak saki-baki pengganas yang berkeliaran.
“Pagi ini kenderaan berperisai berantai mula masuk ke kawasan operasi termasuk Tanjung Batu membantu pasukan hadapan.
“Kita harap semuanya berjalan baik dan dengan bantuan Adnan, lokasi lebih luas boleh diredah,” katanya.
Katanya, orang ramai diminta bersama-sama berdoa agar usaha membersih sepenuhnya kawasan berkenaan dapat dilaksanakan. Kenderaan berperisai itu dibawa ke sini menggunakan kapal Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang berlabuh di Pelabuhan Tawau Ahad lalu, sebelum diangkut menggunakan treler ke FELDA Sahabat.
Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin sebelum ini berkata, ATM akan menempatkan 12 Adnan serta dua helikopter Augusta A109LOH milik Tentera Darat Malaysia (TDM) bagi memperkukuh Ops Daulat.
Sementara itu dilaporkan Lanun dah putus harapan, hilang semangat dan mahu menyerah diri..!!! serah tak serah pasukan keselamatan kita pasti rentap punya...segmen berbual dah lama takde..!!!
Ramai anggota kumpulan pengganas Kiram yang sedang menyembunyikan diri daripada diburu pasukan keselamatan, bersedia menyerah diri setelah berputus asa untuk meneruskan perjuangan mereka dan mengalami kebuluran.

Sumber berkata, pengganas yang kini berpecah kepada beberapa kumpulan kecil dikesan sudah hilang arah dan berada dalam keadaan tertekan akibat trauma dengan insiden yang berlaku.

Beliau berkata, ini kerana sebelum datang ke Lahad Datu, Sabah untuk menuntut negeri itu, mereka telah dijanjikan bayaran RM80,000 setiap seorang dan diberikan pangkat dalam pasukan polis atau tentera jika misi mereka berjaya.

Malah, katanya, anggota yang sedia untuk taat setia menyumbangkan bakti sebagai 'polis' dan 'tentera' dalam misi pencerobohan itu dijamin bahawa tiada pertumpahan darah akan berlaku menyebabkan mereka tidak ragu-ragu menyertai kumpulan pengganas Kiram.

Jangan sesekali percaya lanun ni...bunuh ajer semuanya..!!!
Lu FIkir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Hati hati jgn pisang berbuah dua kali tipu muslihat mereka.....moga Allah lindungi semua pasukan keselamatan kita

    BalasPadam
  2. PENGGANAS DAH SAIN MATI KATAK SBBKN US600 JEK BROO KEHKEHKEH

    BalasPadam
  3. lenyek mereka biar sama rata ngan bumi.....
    cincang sebagaimana mereka cincang polis kita.

    BalasPadam
  4. CADANGAN:

    MULA MULA TABUR DARI ATAS DGN JET PEJUANG.
    LEPAS TU BAGI KERETA PERISAI TABUR DARI BAWAH.

    LEPAS TU JANGAN MASUK...

    TUNGGU KALAU ADA SEKOR KE, DUA EKOR KE, YG PATAH KAKI, TAK MATI, KELUAR.....TAK PAYAH TANGKAP.MENGHABIH KAN BOGHE AJE...
    TABUR LAGI KASI HABIS...KALAU KITA UBATKAN DIA DI HOSPITAL PUN DIORANG TAKKAN BERTERIMA KASIH....

    BalasPadam
    Balasan
    1. setujuuuuuuuuu
      habiskan.
      jangan tak habis

      Padam
  5. JANGAN TINGGAL BENIH MEREKA ATAS BUMI SABAH .BUNUH KESEMUA MEREKA .BERANI BUAT BERANI TANGGUNG .KALAU ATM DAH NAIK MINYAK ,AMEKAU.MUDAHMUDAHAN WIRA WIRA KITA YANG JADI SHUHADA ,ROH MEREKA KINI BERTERBANGAN DI SEMUA PENJURU SYURGA .AYUH ATM DAN PDRM ,BANTERAS MEREKA NI HABISHABISAN.ADIOS SELAMAT BERJUANG .

    BalasPadam