Sabtu, 23 Mac 2013

Apabila IGP Mengamuk!


Cukup cukup ler...berhenti la membawa fitnah! Pasukan Polis telah melaksanakan yang terbaik.


Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berang apabila polis dituduh menjalankan operasi merampas dan memusnahkan dokumen pengenalan diri yang diberikan kepada masyarakat Sulu di Sabah.

“Tunjukkan bukti jika benar polis yang bakar dokumen orang Sulu di Sabah. Jangan buat tuduhan liar. Saya tiada masa hendak layan semua ini. Hentikanlah perkara tidak masuk akal ini,” tegas beliau semasa sesi wawancara khas media di Bukit Aman, semalam.

Menurutnya, tindakan itu jelas bercanggah dengan akta polis dan ianya tidak pernah dilakukan oleh pihak berkuasa sejak konflik di Sabah itu bermula.

“Saya sedih dengan tuduhan sesetengah pihak. Anggota saya sudah ada yang mati, cedera ketika menentang pengganas tetapi ada lagi tuduhan buruk seperti ini. Anggota yang berada di barisan hadapan menghadapi situasi  yang amat mencabar tetapi masih ada manusia yang ingat isu ini perkara main-main.

“Tanggungjawab polis untuk jaga keamanan. Saya ucapkan terima kepada seluruh rakyat Malaysia yang mendoakan dan menyokong kami (pasukan keselamatan). Kami perlukan semangat patriotisme sekarang,” katanya pada sidang media di Bukit Aman, semalam.

Beliau turut melahirkan rasa kesal kerana ada pihak sanggup mempolitikkan isu keselamatan negara dan mempertikaikan peranan yang dilakukan oleh pihak berkuasa.

“Saya sudah diam lama, tetapi biar saya beritahu sekarang! Saya tak layan cakap-cakap mengarut. Tolong jangan isukan  keselamatan negara. Kalau polis tak bagus, beri cadangan untuk penambahbaikan. Kalau pihak berkenaan ada banyak duit, berikan pada polis, tak payah saya minta dari kerajaan untuk beli lebih banyak senjata dan kenderaan.

“Saya amat bangga dengan anggota saya kerana sanggup menggadai nyawa. Kehidupan kami adalah kehidupan anda demi untuk menjadi Malaysia negara yang kuat dan maju,” katanya dengan nada tegas.

Katanya, anggota keselamatan  juga menghormati mayat musuh dengan  menyempurnakan jenazah pengganas yang mati ditembak namun masih ada yang menyalahkan polis dengan membuat tuduhan yang tidak berasas.

“Kalau kamu tuduh macam itu, bawalah bukti pada saya,” katanya.

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

8 ulasan:

  1. fuckatoon dah ketaqqq..

    sebelum suruhanjaya diraja menyiasat berkenaan i.c di Sabah terbongkar kerja dan tangan mereka, baik buat serangan sikologi awal untuk divert people mind.

    Polis pulak jangan diam diri, dakwa dan tangkap penyebar fitnah itu..SAMPAI BILA NAK JADI PUNCHING BAG ??

    gen2felda

    BalasPadam
  2. aku pelik sungguh ngan penyokong2 pembangkang ni...masih terus menyokong PR ...satu2 kebenaran dah terbuka setiap hari ...tapi masih pekakkan telinga dan butakan mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. INI LAH AJARAN DAP ..... MARI KITA TOLAK DAP DAN PR......

      Padam
  3. So jgn lembik!!

    Tangkap musibat2 yg buat fitnah tu!!

    Bangsat2 tu kalau tak di ambil tindakkan musibat2 tu makin besar kepala!!

    Pembangkang tu maknusia paling keji di muka bumi ini sebab makan hasil dari hasil lendir Anwar Aljubs aka Homoseksual man!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. YG NI AKU SOKONG UNDANG2 SPORE AND CINA TANGKAP KEMUDIAN MASA SOAL SIASAT TANYA ,40 HARI TAMPA VISITORS SEGALA BENGKAK ,LEBAM DAH SEMBUH , BAWA MAHKAMAH JIKA DIA TUDAK KENA PUKUL MASUK LOKAP 40HARI NO VISITOR -CKP LAGI ULANG BUAT SAMPAI DIA SAIKO LEBIH BAIK BERAKYATKAN BINATANG DRPD MANUSIA SETAN2

      Padam
  4. Tan Sri, Saya bersama rakan2 (9 org) dengan ikhlasnya ingin mengatakan sokongan kami kepada pihak polis dan tentera yang berjuang mempertahankan kedaulatan negara. Usah pedulikan mereka yang dari kumpulan kecil ini menjadi pembelot, sangat bangsat dan pengkhianat negara. Kami rasa 98% rakyat Malaysia menghargai jasa pasukan keselamatan. Terus Berjuang Tan Sri semoga Allah bersama Tan Sri dan semua pasukan keselamatan kesayangan kami.

    BalasPadam
  5. Selagi malaysia ini aman inilh sikap sebahagian dri kita, selagi puak ni tak d kalahkan teruk dalm PRU 13 ini lah sikap meka selagi undang2 kin lwmah ini lah peluang nak buat apa pun, kalau wakil puak ini tanya probok Igp tak pulak dia kata" U ulang Lagi I Saman U" kalau. Puak media tanya kat boss meka silap sikit nak saman saja, dimana hak kebebasan bersuara dan hak kebebasan media yg meka la laungkan

    BalasPadam
  6. Anggota keselamatan kita antara yang terbaik di dunia...tetapi mereka tidak mendabik dada..Teruskan usaha dengan menyiasat detail peristiwa berdarah ini.
    Puak tajaan Yahudi Zionist ini menyerang kedaulatan dan keamanan bumi Tanah
    Melayu dari pelbagai sudut.Bermacam cara mereka lakukan agar perpaduan bangsa dan agama bertelingkah.Namun nasib kita baik sebab lebih ramai yang memileh untuk berfikir dari mengikut emosi.Selepas ini CIA Yahudi akan guna puak Syiah pulak.Mereka akan buat seperti mana yang berlaku di negara Islam yang lain...lemah dan hancur,kekal mundur.
    Di utara negara kita...konflik selatan Thai asyik bergolak dengan letupan bom..banyak nyawa terkorban.Myamar bermandi darah.Puak jahanam ini ingin kucar kacirkan seluruh negara ASEAN.

    BalasPadam