Ahad, 24 Mac 2013

HUBAYA HUBAYA..! PEMBANGKANG RANCANG HURU HARA DI HARI MENGUNDI...!


Hubaya..hubaya..! Anwar yang disekutu bersama dengan parti ajaran sesat yang dinaungi oleh tuhan politiknya DAPig merancang untuk menimbulkan huru hara ketika berlangsungnya Pilihanraya umum yang bakal menjelma.

Anwar, DAPig dan hamPAS sedar bahawa nyawa kekuasaan yang ada hanya tinggal dihalkum, oleh yang demikian mencemarkan PRU merupakan satu lagi cara atau strategi bagi menimbulkan keraguan rakyat akan ketelusan serta keadilan didalam perjalanan pilihanraya disamping menambah keimanan kuda belang untuk terus menyokong mereka.

PRU 2008 mereka terperanjat kerana kemenangan, dan diwaktu itu tiada istilah tidak adil, tidak telus dan menipu, tapi 2013 mereka sudah menjangkan kekalahan, itu sebab Anwar pun dah melarikan diri ke kawasan yang dia rasa lebih selamat.

Apa pun rakyat akan cuba disusahkan, rakyat akan cuba diheret kekancah hina dan jijik mereka. Bagi mereka politik matang ialah berpolitik cara binatang...!!!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mendedahkan wujud usaha terancang pihak tertentu - yang dilabel sebagai 'kumpulan ajaran sesat' - mahu mencetuskan kekecohan dan suasana huru-hara di tempat mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, pihak-pihak berkenaan mula mengambil langkah tersusun menyediakan individu-individu, yang terdiri daripada pengundi, bagi mencetuskan suasana kecoh, dengan diberi latihan khusus.

"Kami juga ada memperoleh nota yang digunakan oleh mereka untuk tujuan latihan mencetuskan kecoh di bilik mengundi," kata beliau ketika berucap pada Program Taklimat Pegawai Pengurus Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di Bukit Tinggi di sini, hari ini.

Pegawai Pengurus PRU13 bagi kawasan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya menerima watikah pelantikan masing-masing hari ini daripada Abdul Aziz.

Kata Abdul Aziz, nota latihan yang dikenalikan kumpulan berkenaan diperoleh pihaknya baru-baru ini.

Sambil melabelkan kumpulan itu sebagai "pengacau", beliau berkata, nota yang diperoleh antara lain memberi panduan kepada pengundi tentang cara-cara menimbulkan protes dan rasa tidak puas hati berkenan kertas undi.

"Berdasarkan maklumat nota ini, pengundi diminta mempersoalkan (status) kertas undi,  dan mendesak diberi kertas undi lain, dan jika tidak dilayan, akan menjerit di tempat mengundi untuk menarik perhatian ramai dan media," katanya.

Bagaimanapun Abdul Aziz berkata, pihaknya belum membuat laporan polis mengenai perkara tersebut.

"Setakat ini, kami memberi penerangan kepada pegawai pengurus supaya ambil langkah berjaga-jaga.

"Pegawai-pegawai pengurus perlu berhati-hati dengan kumpulan yang menyebarkan ajaran sesat ini, yang meminta pengundi mencetuskan kekecohan pada hari pengundian," kata beliau lagi.

Bagaimanapun beliau tidak mendedahkan butiran pihak terbabit.

Tambah beliau, kumpulan berkenaan juga menghasut pengundi dengan mendakwa dakwat kekal yang bakal digunakan tidak halal.

Sambil menekanan kerahsiaan undi terjamin, Abdul Aziz berkata, meskipun setiap kertas undi ada nombor siri, tetapi maklumat itu tidak dicatatkan pada daftar pemilih, malah kertas undi tidak membawa nama atau nombor kad pengenalan seseorang pengundi.

Penggunaan dakwat kekal merupakan antara pembaharuan diperkenalkan pada PRU13 kali ini.

Mengulas mengenai dakwat kekal, kata beliau, SPR akan menggunakan dua warna masing-masing bagi pengundi biasa dan pengundi awal.

Katanya, sebanyak 10,000 botol dakwat kekal disediakan bagi pengundian awal dan 200,000 bagi pengundian biasa.

Seramai 10.3 juta layak untuk mengundi pada PRU13.

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

7 ulasan:

  1. Jaga-jaga mainan DAP dalam PRU nanti. DAP bercadang guna lambang PAS jika ROS membatalkan party mereka. Jadi pencacai PAS akan "takebeer" semasa PRU 13 nanti untuk menyokong DAP yang dilihat telah pudar sejak timbul isu Kalimah Allah.

    BalasPadam
  2. Kalaulah maklumat dan risikan macam SPR lakukan maka tidaklah terjadi apa yg telah terjadi di Lahat Datu.Nampaknya SPR lebih bijak daripada pihak polis dan tentera!
    Oleh itu kerajaan harus tukar pegawai SPR menjadi pegawai polis dan tentera, selamat negara dan tiadalah kematian.
    Atau SPR telah menjadi talibarut politik dan bukan lagi badan yang bebas?

    BalasPadam
  3. SPR ini macam-macam sekarang ni
    satu masa kempen suruh pengundi pergi mengundi.Pada masa lain menakut-nakutkan pengundi.Apa mainan sebenarnya ni?
    Cubalah jangan bias!

    BalasPadam
  4. 7.01 loyar burok

    BalasPadam
  5. 7.09 ni satu lagi loyar burok
    sebiji macam nuar gay

    BalasPadam
  6. SPR@ABDUL AZIZ BERPOLITIK TOLONGLAHH KALAU NAK JADI CALON
    BERITAU SIANG MALAM BOLEH KITAORANG SOKONG!!!!
    Satu undi penting untuk Malaysia
    Sudah lama PR menunggu PR13.Berceramah sana sini bertungkus lumus,we kalau nak buat kekacauan tak perlu tunggu hari mengundi,bila- bila masa saja tetapi itu bukan cara PR berjuang.Hari mengundi yg perlu tanda x jika itu yg betul-betul disokong!Jangan cakap ada kekacauan.
    Andai jiwa Abdul Aziz kacau baik beliau letak jawatan secara terhormat.
    PR13 jadi calon BN atau bebas!


    BalasPadam
  7. Raya boleh x jadi sbb kurma tak habis jual
    Pilihanraya boleh x jadi sbb nak bagi ihsan 5 tahun lagi.BOLEHKA?
    BULAN-ROKET-MATA-DACING=X
    SPR apa @ siapa =TIMBANG [bukan dacing] dgn ADIL[bukan parti keADILan rakyat]

    BalasPadam