Khamis, 14 April 2016

1MDB Filem ~ Haram..Harami..!


Terus dipersenda dan dihina..!

Mana harga diri?

Pengarah dicalon Oscar bikin filem 'usik' 1MDB

Seorang pengarah yang pernah dicalon untuk Anugerah Oscar kini menerbitkan sebuah dokumentari yang cuba menghubungkan penerbit karya Hollywood Wolf of Wall Street dengan dakwaan skandal berbilion ringgit 1MDB.
Penerbit filem British itu, Mike Lerne bercita-cita membongkar dakwaan skandal melibatkan pembiayaan filem lakonan bintang layar perak Leonardo DiCaprio itu, menurut laporan eksklusif The Hollywood Reporter.
Lerner dicalonkan untuk Anugerah Oscar selepas menerbitkan Hell and Back AgainThe Square dan Pussy Riot: A Punk Prayer.
Filem terbaru beliau The Master and His Wolf (tajuk sementara) dikatakan akan cuba menghubungkan Datuk Seri Najib Razak, 1MDB dan wang AS$100 juta yang membiayai filem terbitan Red Granite Pictures.
Ia juga mungkin mengheret DiCaprio yang dilapor mendapat bayaran awal $25 juta untuk membintangi filem arahan pemenang lima kali Anugerah Akademi Martin Scorsese itu.
Red Granite, yang dimiliki oleh anak tiri perdana menteri, Riza Aziz sebelum ini menafikan sebarang aktiviti ‘meragukan’.
Pejabat Peguam Negara Switzerland dilapor mendakwa mempunyai "elemen" untuk mengesyaki dana AS$3.5 bilion 1MDB dibayar kepada sebuah syarikat di British Virgin Island untuk manfaat "sebuah syarikat yang berkaitan dengan industri filem.”
1MDB dan Najib dalam kenyataan mereka sering mempertahankan diri daripada dakwaan salah laku.
The Hollywood Reporter melaporkan penggambaran filem telah selesai dibuat di Malaysia dan akan bersambung di Amerika Syarikat, Luxembourg, Hong Kong, Singapura dan Abu Dhabi – yang masih menyiasat dakwaan sekitar 1MDB.
Selain DiCaprio, pengarah filem itu juga berharap dapat bercakap dengan Jho Low, hartawan Malaysia yang dikaitkan dengan 1MDB dan terkenal selepas berparti dengan aktres Hollywood Paris Hilton.
Confirm haram..! harami..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Gambar2 tertera di atas macam kenal aje. Kan itu wajah si Tembam yg dah rembat RIBUAN juta duit 1MDB ketika dia dalam bot mewah bersama Najibul Bullshit, Rosmah & sorang lagi yang dah kena cekup di USA. Apa itu tak cukup bukti lagi kah, Kejora Liberal........??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takat gamnar mcamtu nak dijadikan bukti kes di mahkamah atas dakwaan penyelewengan dana mdb...belum boleh dijadkkan bukti dimahkamah... Untuk bukti skodeng boleh lah gambat mcamtu..

      Padam
  2. Jeles aku tak terpilih berlakon. DiCaprio jadi siapa? Siapa berlakon jadi emak Reza? Suspenggg aku.

    Othman, tolong email aku d gmail

    BalasPadam
  3. Leonardi dicaprio jdk najis..
    #PMpenipu
    #PMtelorhilang
    #cashisking
    Kahkahkahkah

    BalasPadam
  4. mungkin ramai macai dan pemakan dedak akan dpt watak sambilan,...

    cai sekalian kena la posting lebih sket,...lagi bangang komen,..lg besar watak bule dapat,...kan cai,...

    BalasPadam
  5. meroyann laa pemakan dedak mahatuntaik.. ibarat korek isi kelapa sampai ke tempurung.. tempurung tu dh keluar serdak hitam.. dikorek2 lagi..akhirnya mereka akan makan debu serdak hitam itu sendiri.



    selagi tk naik Mockeris boboi kepala botak tu takkan 'amanlah' UMNO dikerjakan puak lahanat ini.

    Jika Najib turun jgn haraplah akan noktah. Hanya org bodoh shj trmakan tipudaya ini. gagal faham dn terus menjilat dedak ditabur ke tanah ini.

    PAC dan AG telah sahkan segalany2. tapi sama sepertu kaun Bani Israel. kebenaran mereka tolak.. mereka angkuh akhirnya Tuhan laknat mereka sampai ke kiamat. Org yg tolak kebenaran akan menerima nasib seperti kaum bani israel.


    wallahulam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahalol! Gani patail sampai kena pecat.

      Padam
    2. "kebenaran mereka tolak.. mereka angkuh akhirnya Tuhan laknat..."

      Jika najib dipihak yang benar, saman ajelah wsj tu? Kata dipihak yang benar....maruah chai maruah, bukan pasal najib ada teloq atau tidak, sebab najib memang tak tau bawa kereta.

      Padam
    3. "Jika Najib turun jgn haraplah akan noktah."

      Takder noktah tu maksud najib nak balas dendam? Apa2hal sumbat najib dengan pencacainya sekali kedalam,pastu baru citer....

      Padam
    4. "PAC dan AG telah sahkan segalany2"

      Sah kan najib takder kes? Kalau macam tu, ayuh najib, pencacai, saman mereka2 yg tabur fitnah terhadap najib...ada berani?

      Padam
  6. Ada otak ker 1259 tu... isk isk... mgkn da termkn taik Najis sbb tu tgal otak aje tu... akal dh xde... PAC dn AG da memaksumkn Najis kn... elok sgt la tu... betapa binawe nyer kaum Najis hanyir celaker 44...

    BalasPadam
  7. TN 12:59 ko buat lawak ke,....

    'korek isi kelapa sampai ke tempurung.. tempurung tu dh keluar serdak hitam.. dikorek2 lagi..akhirnya mereka akan makan debu serdak hitam itu sendiri.'

    kekeke,..y ko pegi korek kelapa sampai ke serdak hitam tu buat ape,...pastu ko mkn,...untuk ape?,...aku dan org lain x terpikir pun nk buat perkara mcm tu,..ko plak bule tau,..mesti ko penah buat,..kn cai,...kekeke

    BalasPadam
  8. Kekeke patut lah bodoh! Cai najis makan serdak kelapa + dedak
    Kekeke..

    BalasPadam