Ahad, 10 April 2016

VIDEO 18PL ~ Paling Lahsyat..!


Layan..


Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Masalah jh low ni korang dah tahu apa yg Tony phua kata?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpenting utk tau apa tony phua kata psl jho low psl dua2 ahli DAP.
      yg penting kita nk tau mana jho low dpt duit juta2..
      Kita nk tau apsal jho low naik kapal mewah bersama najis dan keluarga tp najis boleh kata xkenal jho low

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Saya pun ada sejarah hitam dan tidak percaya pd slogan Malaysian Malaysia yg dijelmakan semula oleh Najib melalui Satu Malaysia. Inilah punca sebenar yang menyebabkan saya tinggalkan Spura dan berhirah ke Malaysia.

      Padam
    4. Oo mr ultraman ..rupanyer ko ni pelarian lah yer... Skarang tgah myalak kat krajaan msia... Apa lagi angkat beg lah cabutt.. Get back to ehere you was belong... Beatles

      Padam
  2. Jika kita imbas balik sebelum ini Datuk Seri Ahmad Said telah menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Terangganu menarik diri dari TIA yang kemudiannya diubah menjadi 1MDB itu adalah kerana Najib hendak mencagarkan telaga minyak @ petroleum di Terengganu.

    Juak-juak Najib menuduh Datuk Seri Ahmad Said sebagai penipu dan mengada-ngadakan cerita.

    Tetapi jika kita baca Laporan dari PAC, lihat pada perkara 4 Latar Belakang Syarikat, baca dan fahamai pada perkara 4.2 yang menyatakan perkara seperti berikut:

    "Tujuan asal penubuhan TIA adalah untuk mewujudkan dana kekayaan negara (Sovereign Wealth Fund) dengan dana permulaan sebanyak RM 11 bilion. Dana berkenaan akan diperolehi daripada pendapatan royalti tertunggak sebanyak RM 6 bilion dan dana daripada terbitan bon di pasaran kewangan tempatan sera (serta) luar negara dengan CADANGAN KERAJAAN PERSEKUTUAN MENYEDIAKAN SEJUMLAH RM 5 BILION BERSANDARKAN PENDAPATAN MASA DEPAN MINYAK TERENGGANU."

    Sila lihat dan teliti perkara 4.2 dalam laporan PAC itu yang saya tulis dengan huruf besar di mana berdasarkan perkataan dan ayat tersebut jelas menunjukkan Najib menggunakan Kerajaan Persekutuan untuk MENCAGARKAN MINYAK DI PERAIRAN TERENGGANU.

    Perkataan BERSANDARKAN PENDAPATAN MASA DEPAN MINYAK TERENGGANU itu menunjukkan pendapatan masa depan minyak Terengganu itulah yang hendak dicagarkan oleh Najib.

    Maka dengan perkara ini, adalah sangat jelas Datuk Seri Ahmad Said tidak menipu apabila beliau menyatakan bahawa Najib hendak mencagarkan telaga minyak di Terengganu, kerana perkara 4.2 dalam laporan PAC itu telah menyatakan dengan jelas perkara itu.

    Kepada sesiapa yang nak dapatkan dokumen PAC mengenai 1MDB itu bolah layari laman web parlimen / PAC seperti berikut: http://www.parlimen.gov.my/pac/hansard-pac-list.html atau lebih cepat dengan link ini: http://www.parlimen.gov.my/pac/laporan-mesyuarat-pac.html?

    Sila download dan baca dengan teliti perkara di dalam laporan itu.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  3. 1MDB ni kenapa pengarah saja yg salah setiap keputusan syarikat melibatkan wang yg banyak mesti adakan mesyuarat antara lembaga pengarah dan penasihat dan pengerusi...sekarang ni siapa penasihat pengerusi atau pengasas 1MDB bukankah najib....kenapa dia tak bersalah....harap org umno ni tolak najib sebelum msia lebih parah...

    BalasPadam
  4. Bila tanya pencacai apa aset 53 billion yang 1mdb ada? Jawapan pencacai "checkmate"...

    Kalau nak tau apa checkmate tu, tanya pencacai.

    BalasPadam
  5. Soal jawab diantara PAC dan arul kanda;

    Tony Pua: Bank statements?
    Arul Kanda: I am speaking in general terms Yang Berhormat because...
    Tony Pua: Bank statements surely it can be... they [JAN] have been asking for it since May.
    Arul Kanda: As I said earlier...
    Tony Pua: Cannot be taking six months to get from the bank, right?
    Arul Kanda: Again, Yang Berhormat, I am not sure which statement or which document in particular.
    Tony Pua: Every month. I think they have asked for every month’s [statements], right?
    Arul Kanda: Again, Yang Berhormat, I think we have to be detailed in our questions.

    mudah je, tanya penyata bank 1mdb mana?

    Lebih mudah jika...

    Kalau PAC tanya pencacai dah tentu jawapan pencacai checkmate.

    BalasPadam
  6. "When I repeated my question, “What is the difficulty of getting bank statements to the auditor-general?”

    Arul Kanda’s response summed up his debating credentials, “So again, Yang Berhormat, saya rasa soalan tersebut terlalu broad. Kita perlu... lebih jelas apa yang diperlukan...” (I think the question is too broad. We have to be... more clear in what is needed)."

    Sepatutnya beri pada pencacai untuk jawab persoalan ini....

    Jawapan mereka sudah pasti checkmate.

    BalasPadam
  7. Jika tan seng giaw berkeyskinan tinggi menerima hakikat PAC tidak ada unsur tidak sihat dari najib mengapa kita lebih2 lagi orang islam sukar terima laporan PAC tsb...bolg ini tertumpu pada 1 hal saja iaitu fitnah najib melalui 1mdb....tanpa fakta yg kukuh... telan bulat bulat fitnah WSJ yahudi.. panama news...dan bank Swiss dan singapork pangkalan bank fitnah najib...bila tunjuk fakta suruh rujuk gagal malah suruh buat laporan polis dsbnya ... terbaru entri boboi botak apa saja yg tun mamak minta campurtangan asing boboi manja ni paling kedepan mengulas tindakan mamak kutai ni... dan macai fitnah mamak pun sahut menyahut bust fitnah... isu kronik banglo terlajak laris.. syarikat 2 ringgit telan 32 glc di selangor sebanyak 40 billion tak ada tempat dlm blog haprak ini... sah blog fitnah proksi yahudi malaysia...cukup2 tinggu 2 tahun lgi masa tu kita tgk sapa yg kena....tungguuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab kita org islam kita kena jujur.
      Mana laporan audit?, wang keluar masuk.
      Mana report bank negara?
      Mana dia aset rm53 billion? Dlm bentuk apa? Sila listkan.

      Tak perlu nak kait yahudi ke komunis ke....
      Orang yahudi pun masuk penjara sebab rasuah.

      Cai jawab, aku nak tahu semua detail. Kalau betul ini semua fitnah, skrg juga aku sokong najib.

      Padam
    2. Bodo nyerr 12.26 nsk detail PAC dah bagi ko nak detail lain ko kena cari sendiri la bodooo..ko yg beria ia nak detail lu sendiri cari ..menyalak jer tak kemana beb.....kikikiki

      Padam
    3. Eh cai 12.14...takkan ni pun tak boleh jawab?
      Ke cai tong kosong je!

      Wakaka...sucker, what a waste!

      Padam
    4. Kejora Liberal 12:46/12:46

      I REITERATE.......
      Seseorang seperti kamu yg cakap berbolak balik, suka menyamar pelbagai watak, mencarut, memburukkan peribadi orang tanpa bukti kukuh, baling batu sembunyi tangan, memang jelas tidak boleh dipercayai kerana telah hanyut digoda syaitan.

      Saya tetap berpegang pd ajaran orang2 tua, HONESTY (KEJUJURAN) IS THE BEST POLICY. Najib telah banyak kali membohong dalam isu duit berbilion dalam akaun peribadinya. Tak pernah dalam catatan sejarah di manapun jua ada pemimpin berbuat demikian.

      Berbekalkan ilmu dan pengalaman hidup, Insya Allah, saya tidak akan giur & mudah dibeli dgn duit suapan, apatah lagi dgn prinsip jahanam Cash is King anutan Najib & Rosmah.

      Padam
  8. Dah terbongkar semua dalam handsard.

    Patut pun lembaga pengarah menawarkan diri letak jawatan. Walaupun dapat gaji mereka dah tak sanggup dikaitkan dgn business banggang tu.

    Aku berani kata dgn bukti hansard ini juga bekas ceo tidak bersalah jika dibicarakan.

    Penyamun...mana nak lari??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab itulah samada Najib, Arul Kanda, dan Lodin Wok Kamaruddin yang sepatutnya membuat laporan polis selepas pendedahan oleh PAC ini tidak membuat sebarang laporan polis terhadap pendedahan tersebut, sebabnya ada perkara yang hendak disembunyikan, Shahrol Azral Ibrahim Halmi ini adalah jadinya seperti Sirul jugalah, jadi kambing hitam untuk menutup kesalahan orang berpangkat lebih besar yang menjadi dalang utama perkara itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Dulu ko orsng melalak mak lapuran pac..mcam tuduh passl lapuran di osakan sekejap sehimgga dibentangkan di parlimen..lepas bentang meroyan pula.. Suruh najib buat lapuran polis... Terus lah meroyan juak juak ko..

      Padam
    3. Tanpa Nama10 April 2016 3:04 PTG, kamu ni tak pernah bersekolah ke?

      Bukankah dalam laporan oleh PAC mengenai 1MDB telah menerangkan terdapat kesalah-kesalahan yang serius menjurus kepada perbuatan pecah amanah dan salah guna kuasa.

      Maka Najib selaku Pengerusi Lembaga Penasihat yang mempunyai kuasa penuh terhadap 1MDB, atau pun Arul Kanda selaku CEO 1MDB, atau pun Lodin Wok Kamaruddin selaku Pengerusi 1MDB sepatutnya membuat laporan polis terhadap pihak-pihak yang dinyatakan oleh Hasan Cari Makan Pengerusi PAC sebagai patut disiasat itu seperti Shahrol Azral Ibrahim Halmi yang dituduh melakukan kesalahan oleh Hasan Cari Makan Pengerusi PAC itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abu bakar ko senditi lah gi buat lapuran kat sprm.. Dari melalak dalam blog ni takfak hasilnya.. Pergi lah abu bskar ....grenti nama ko sebaris dgn si lafixi tu..dan dijulang penyalamat rakyat msia..

      Padam
    5. Tanpa Nama10 April 2016 3:53 PTG, apahal pusing cerita pula?

      Masalahnya, pasal apa Najib, atau Arul Kanda, atau Lodin Wok Kamaruddin begitu takut untuk membuat laporan polis berdasarkan laporan oleh Hasan Cari Makan dalam laporan PAC yang dibentangkan pada khamis lalu?

      Tak payah putar sana sinilah, sila jawab, pasal apa Najib, Arul Kanda, atau Lodin Wok Kamaruddin tidak buat laporan polis, pasal apa? Mereka takut Shahrol Azral bongkar semuanya di mahkamah ke?

      Sila beri hujah berkenaan isu, bukannya merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Tulah abu bakar.. Aku suruh ko saja buat lapuran.. Mcam ko kata pgurudan mdb tak berani.. Hah apalagi ko sendiri lah pergi repot.. Dari ko melalak siang malam suruh dia orang buat repot ...

      Padam
  9. Ada najib ada rosmah...mesti akan ada ' kambeng ireng' thuuiihhh!

    BalasPadam
  10. Komen yg perlukan kecerdikan..anak cucu Ghaffar Baba..tak kesampaian IQ..In trend dan rahsia... yg perlu pembaca tau.. Jadi usah buang masa..dgn nya..

    BalasPadam
  11. Cakap & pidato memang tegas & keras, penuh dgn sindiran tajam, tapi cukup teratur dan mudah difahami, tidak seperti Kejora Liberal @ Nenek Tempoyak yg tak tentu hala, maki carut kotor, biadab, tak berlimiah & berfakta, penuh auta. Selain itu, si bangsat Kejora ini pengecut tak mahu dedahkan diri sebenar dan sentiasa lari dari saya untuk berdebat face to face dgn saya.

    Ambil perhatian semua.

    BalasPadam