Selasa, 26 April 2016

Hakim Baru Pulak..!


Hakim baru atau lama yang penting keadilan..!  Keadian tertegak bukan kerana individu..! Keadilan tertegak bukan kerana kuasa..! Rakyat dan dunia sedang memerhati secara rapat..!

Hakim baru akan dengar kes saman RM2.6b Dr M ke atas Najib


Saman RM2.64 bilion yang dikemukakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan dua yang lain terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan didengar di hadapan seorang hakim baru.
Ini adalah kerana hakim yang dijadualkan untuk perkara itu, Hakim Datuk Rosnaini Saub akan dipindahkan dari Kuala Lumpur ke Mahkamah Tinggi Shah Alam, berkuat kuasa 2 Mei.
Menurut peguam Mahathir, Mohd Haniff Khatri Abdulla, arahan pemindahan untuk Hakim Rosnaini dikeluarkan sebelum beliau ditugaskan untuk mendengar kes itu dan sebelum ia difailkan.
Berikutan itu, Haniff berkata, Rosnaini tidak membuat sebarang perintah hari ini, apabila perkara itu ditetapkan untuk pengurusan kes.
Walau bagaimanapun, peguam itu berkata, mahkamah menetapkan 26 Mei ini untuk mendengar permohonan Najib untuk menangguhkan semua prosiding, termasuk permohonan perdana menteri untuk tidak memfailkan pembelaan dan injunksi mareva dipohon oleh Mahathir untuk membekukan aset Najib.
Berikutan ini, kedua-dua pihak, melalui peguam mereka, bersetuju bahawa kenyataan pembelaan Najib yang pada asalnya dijadualkan esok, ditangguhkan sementara menunggu keputusan perbicaraan 26 Mei.
"Jika mahkamah tidak bersetuju membenarkan penangguhan, Najib perlu memfailkan pembelaannya menjelang 2 Jun," kata Haniff.
Dr Mahathir, bekas ahli Wanita Umno Langkawi Anina Saadudin dan bekas Naib Ketua Umno bahagian Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan pada 23 Mac lalu memfailkan saman terhadap Najib bagi kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah-laku tort misfeasance dalam jawatan awam.
Najib adalah defendan tunggal dalam tuntutan itu.
Ketiga-tiga plaintif adalah sebahagian daripada gerakan Deklarasi Rakyat untuk menyingkirkan Najib sebagai perdana menteri.
Mereka memohon perintah mahkamah untuk mengisytiharkan Najib melakukan tort misfeasans dalam jawatan awam dan tort kemungkiran fidusiari dengan menyalah-gunakan kedudukannya.
Menurut mereka, Najib sebagai perdana menteri, pengerusi BN, presiden Umno dengan niat jahat dan mala fide menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran USD700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.
Mereka juga memohon perisytiharan yang sama di mana Najib menyalah-gunakan kedudukan beliau untuk mengambil tindakan terhadap Anina dan Khairuddin.
Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.
Kertas takkan mampu membungkus api..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

68 ulasan:

  1. Antara resit-resit barangan dan pembelian yang telah dibongkar oleh ABC News:

    1) USD1,039,369.91 (RM3,320,670.65) untuk pembelian barang kemas intan permata di dalam bulan September 2014 melalui kredit kad AmBank.

    2) RM360,000 dibelanjakan di gedung pakaian JAKEL

    3) RM395,782.40 dibelanjakan untuk menginap di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur

    4) RM178,000 dibayar kepada Two One Holidays Malaysia, sebuah ejen pelancongan.

    5) RM167,959.50 dibayar kepada Signature Exotic Cars, sebuah syarikat kereta mewah (mungkin kerana pembelian kereta berkuasa tinggi)

    Wall Street Journal juga membongkar dokumen-dokumen pembelian yang telah dibelanjakan oleh Najib. Antaranya:

    1) USD130,625 (lebih kurang RM418,000) telah dibelanjakan di kedai Chanel semasa Najib Razak bermain golf bersama Presiden Barack Obama dalam bulan Disember 2014 (ketika itu banjir besar melanda Semenanjung Malaysia). Bayaran dibuat melalui kredit kad AmBank.

    2) USD70,000 (lebih kurang RM224,000) diberi kepada anaknya Ashman (seorang DJ amatur).

    3) USD14 juta (lebih kurang RM44.8 juta) telah diberi kepada syarikat gedung pakaian JAKEL dari tahun 2011 hingga 2014

    4) €750,000 (lebih kurang RM3,750,000) telah dibayar kepada De Grisogono, sebuah kedai barangan kemas intan permata di Itali di dalam bulan Ogos 2014.

    -Kredit kepada jebatmustdie.blog

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah nafikan semua memang betul
      Yg tak betul bagi di DJ duit ITU fitnah paling bodoh macai pkr buat.
      Anwar bagi saiful pakaian mewah tak pun orang Bising
      Tun m Dan keluargan kaya raya berbelajar mewah tak pun orang bising
      Betty isteri guang end pakai pakai mewah bambo guci

      Najib di suruh pakai kereta proton Dan bini dia disuruh pakai baju bandal Pasar malam ITU pemikiran macai pkr itu

      Hai CAI ini abat 21 tak akan menteri dan PM termasuk pembangkang semua tak boleh pakai mahal Dan pakai kereta mahal. Cara mendapatkanya

      tak rasa pelik guang end dapat Mercedes Dan rumah no swimming pool ITU murah

      kau ingat kita macam pilipina ke 'Rakyat dia tak pakai selepar Dan presiden marcos pakai kasut mewah

      Aku agak pemikiran macai macai pkr masih tahun 70 kot
      Australia bodoh kita konon Rakyat kita miskin tak pakai kasut not tak ADA pakaian

      Lupa Dari beli dekat kedai Kain apek baik , najib beli kain dekat jakal milik bumiputera, maklum macai cerburu jakel sebab najib tak beli Kain dekat kedai apek

      Padam
    2. 1.30 "Tak payah nafikan semua memang betul.."

      Timakasih chai...

      Padam
    3. "Anwar bagi saiful pakaian mewah..."

      Anwar dah ke masuk dalam, najib bila lagi?

      Padam
    4. "Tun m Dan keluargan kaya raya berbelajar mewah tak pun orang bising "

      Dah bagitau sama chai, najib kan ke berkuasa, selongkarlah...

      Padam
    5. "Betty isteri guang end pakai pakai mewah bambo guci..."

      Kami hanya berminat bagaimana rosmah ada ber beg beg jenama mahal seperti birkin?

      almari rahsia didalamnya pelbagai matawang asing?

      Intan berlian berjumlah berjuta juta ringgit?...ada resit lagi tu.

      Padam
    6. "Najib di suruh pakai kereta
      proton..."

      Apa masalahnya? Takder jati diri ke chai?

      Padam
    7. "Hai CAI ini abat 21 tak akan menteri dan PM termasuk pembangkang.."

      Takder masalah tu chai, yang penting gaji mesti sama dengan harta yg dimiliki dan bukan melalui penyamunan, perompakan, pengnyolapan dan penganayaiaan terhadap rakyat marhaen.

      Padam
    8. "tak rasa pelik guang end dapat Mercedes Dan rumah no swimming pool ITU murah..."

      Pergi report polis la chai, tengok Tun umur 90 tahun, masih memikirkan nasib rakyat, sudah pun buat laporan polis terhadap pengnyolapan najib ini.

      Padam
    9. "kau ingat kita macam pilipina ke 'Rakyat dia tak pakai selepar.."

      Filipina dan indonesia hari ini tiada kompromi terhadap amalan rasuah....

      Padam
    10. "Aku agak pemikiran macai macai pkr masih tahun 70 kot..."

      Zaman ni dah tak pakai kot kot.

      Padam
    11. "Dari beli dekat kedai Kain apek baik , najib beli kain dekat jakal milik bumiputera..."

      Timakasih chai kerana mengesahkan najib beli kain kat jakel.

      Padam
    12. Harap maklum, semua tuduhan2 tu tak boleh dipakai. Kita tak boleh percaya dgn media luar negara yg dikontrol oleh YAHUDI.

      TV3 pun belum buat Jejak Kasih mengenai tuduhan yg berkaitan perbelanjaan di Jakel dan lain2 tempat di Malaysia, sekarang ni sibuk di Sarawak. Oleh itu tidak terbukti kebenarannya.

      Kita tidak boleh percaya dgn tuduhan2 liar sebegini, FITNAH namanya. Ada niat jahat nak buruk2kan mana Perdana Menteri Malaysia. Aku tak tau kenapa tetapi nampaknya semua YAHUDI seluruh dunia sedang berpakat dan bersekongkol.

      Kalau kita perhatikan semua berita2 ini membawa berita buruk semata2 utk Mohd Najib, 1MDB dan negara kita Malaysia. Takkanlah semua buruk saja? Takkan takde satu pun berita baik tentang PM kesayangan kita? Tentang 1MDB syarikat utama negara kita?

      Padam
  2. Ada Pemakan dedak manafikan ini semua... Jgn alih tiang gol ye...

    BalasPadam
  3. Ketika rakyat ditimpa musibah banjir, najib dan rosmah berjoli sakan hampir setengah juta duit rakyat di Hawai.

    Tatkala najib beriadah dan bermesra dengan obama di padang golf, rosmah pula pergi ke kedai chanel untuk aktiviti melepaskan stress dan tekanan hidup.

    Timakasih rakyat kerana menahami.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketika banjir najib dari amerika balik pergi ke Pahang Dan seluruh malaysia, tun m ketika isu memali tun m pergi ke China, tun musa marah tun m pergi china Tampa pedulikan isu memali, tun musa masih ADA lagi tun m lari kemana lagi, lupa anwar Naik basikal melawat Rakyat di new Zealand ketika negeri bawah pakatan hadapi banjir ITU hasil didik tun m melawat China pedulik rakyat isu memali hebatkan tun m ITU mendidik anwar

      Padam
    2. Apa ko merapu nih? Tuligh tarak perenggan, tarak nokhta, pemikiran ko kelam kabut kke, tak tau mana satu atau apa mesej ko.

      Ko HARAPANTAT ke? PANTAT istilah oghng Noghoghi tu hah.

      Padam
    3. Sdr 2.07 "istilah oghng Noghoghi tu hah."

      Kelebihan fumakilla adalah, beliau boleh bercakap loghat pantai timur, loghat Sarawak bleh...cakap omputih pun bleh....(fuck je...)

      Padam
    4. Biar saya saksi mata perbetulkan dakyah songsang budak hingusan, si Kejora Liberal Munafik.

      Ketika krisis UMNO 1987, Coolie, Musang Hitam, Tun zzzz & Najibul Bullshit semua berada dalam team B menentang Tun Mahathir. Setelah UMNO dipulihkan kembali bak kiambang bertaut semula, dengan semangat kesatuan & persatuan, Tun Mahathir menerima mereka2 ini kembali dan diberi kedudukan & jawatan. Tapi mereka2 ini tidak pernah bersyukur dan terus menyemat dendam kesumat hingga ke hari ini.

      Perihal kes Memali, itu adalah pernyataan peribadi si Musang Berhati Hitam yang tidak ada bukti kukuh. Saya memang tak minat langsung dgn si Musang Hitam kerana pendiriannya yang terlalu liberal. Bayangkan dua (2) kali perkhawinannya pun masih tidak mahu ambil perempuan Melayu Islam sebagai isteri. Anak lelakinya pula dinamakan 'Carlos' yg mati ketika musibah Highland Towers pd tahun 1993. Sebagai Pengerusi Perbadanan Pembangunan Wilayah Selatan, beliau telah menghapuskan DEB & mengutamakan meritrokrasi. Sekali gus ianya membunuh peluang & harapan anak2 bangsa meraih pekerjaan di peringkat eksekutif & pengurusan.

      Padam
    5. Si Najibul Bullshit pula, ketika negara dilanda banjir besar, dia dijemput pulang dari bercuti main golf, dgn menaikki jet TUDM. Sementara Jet Mewah serba lengkap ditinggalkan untuk si Rosmah meneruskan percutian sambil menyopping sakan di pusat2 beli-belah terkemuka di USA & Eropah (Ada link & laporan lengkap tentang peristiwa ini).

      Padam
    6. Genap dua minggu, jet VIP milik kerajaan dengan nombor pendaftaran 9M-NAA membuat perjalanan mengelilingi dunia dan mendarat di Bangkok petang ini namun teka-teki mengenai lokasi isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor masih belum terjawab.

      Sehingga kini masih belum jelas, siapakah yang menggunakan pesawat tersebut memandangkan suaminya, Datuk Seri Najib Razak sudahpun pulang ke tanah air sejak Sabtu lalu.

      Menurut laman penjejak penerbangan Flightradar24, pesawat jet Airbus 319 jet itu berlepas dari pengkalan udara Subang pada 20 Disember dan berlepas ke Honolulu, Hawaii selepas persinggahan singkat di Osaka, Jepun.

      Najib dilaporkan bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama di Hawaii, namun kemudiannya bergegas pulang apabila mendapat kritikan meluas kerana tiada dalam negara ketika situasi banjir meruncing.

      Perdana menteri turut memberitahu media bahawa keluarganya berasa sedih kerana beliau terpaksa memendekkan percutiannya.

      Najib tiba di Kota Bharu pada petang 27 Disember dengan satu pesawat lain. Beliau dipercayai dijemput dengan menggunakan pesawat kerajaan di Hong Kong, namun tidak dapat dipastikan bagaimana beliau tiba ke destinasi tersebut dari Honolulu.

      Pada masa tersebut, jet asal yang digunakannya sudahpun berada di Indianapolis, Amerika Syarikat, selepas persinggahan singkat di Los Angeles.

      Pesawat itu berada di Indianapolis selama enam hari sehingga 31 Disember, dan kemudiannya berlepas ke Long Angeles, dan seterusnya ke New York, London, Dubai dan destinasi terakhir di Bangkok – dengan perhentian singkat sehingga beberapa jam di setiap lapangan terbang sehingga ia tiba di Bangkok.

      Pesawat tersebut mendarat di Don Mueang International Airport, Bangkok pada jam 2.11 petang ini selepas perjalanan semalam 41,900 kilometer dan masih berada di destinasi tersebut ketika berita ini ditulis.

      Pesawat 9M-NAA merupakan antara beberapa jet orang kenamaan yang dikendalikan oleh Tentera Udara Diraja Malaysia.

      Dalam kenyataan tahun lalu, PMO menyatakan bahawa jet itu masing-masing melibatkan sebuah pesawat Boeing Business Jet, Global Express, a Falcon 900, dan terbaru sebuah pesawat Airbus.

      Menurut kenyataan tersebut, pesawat berkenaan bukan untuk kegunaan eksklusif Najib tetapi juga untuk Yang di-Pertuan Agong, Yang Dipertua negeri, anggota kabinet, tetamu kerajaan dan pegawai tinggi serta orang kenamaan.

      Cakap tak serupa bikin, konon jet mewah itu dibeli khas untuk keguanaan DYMM Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agong. Ternyata si Rosmah Puaka joli sakan nyopping, malah suaminya bergegas dijemput pulang naik jet lain.

      Padam
    7. Sikap berdiam diri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berhubung ‘kehilangan’ jet eksekutif kerajaan semasa lawatan banjirnya akan membunuh pengorbanan dan kegigihan Perdana Menteri itu.

      Bekas Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Shahbudin Husin mendakwa, penjelasan yang tidak meyakinkan mengenai pesawat itu dengan keadaan sebenar tidak mencetuskan tandatanya, sebaliknya mencetuskan pertikaian demi pertikaian yang merosakkan imej Perdana Menteri sendiri.

      Katanya, ramai yang meluahkan pertanyaan bagaimana jet yang didakwa menghadapi masalah teknikal boleh berada di pelbagai bandar raya dan negara dan tidak dihantar kembali ke tanah air selepas dibaiki.

      Adakah jet itu untuk kegunaan DYMM Seri Paduka Yg Dipertuan Agong, atau untuk kegunaan Seri Puaka Perempuan Bengong Rosmah Mansur....????

      Padam
    8. Destinasi Rosmah Makan Angin & Nyopping Sakan:
      Hawaii ke Indianapolis
      Indianapolis ke Los Angeles
      Los Angeles ke New York
      New York ke kota London
      London ke Dubai
      Dubai ke Bangkok
      Bangkok ke Malaysia

      Pesawat jet kerajaan Malaysia yg diguna pakai Rosmah untuk cuti berpoya & nyopping sakan memakan kos RM30,000 sejam dengan menggunakan minyak jet yang berkualiti tinggi RM7.68 segelen yang ditaja sepnuhnya oleh duit pembayar cukai rakyat Malaysia.

      Agak2 berapa jumlah kos keseluruhan untuk biaya perjalanan si Perempuan tak bertanggung jawab itu.....???

      Padam
    9. Othman,

      Hawaii ke Indianapolis 3760
      Indianapolis ke Los Angeles 1560
      Los Angeles ke New York 2130
      New York ke kota London 3010
      London ke Dubai 2960
      Dubai ke Bangkok 2640
      Bangkok ke Malaysia 660
      Jumlah 16720 batu nautika

      Jika cruising speed 400 knots akan ambil masa 41.8jam
      Kamu cakap kos RM30,000 sejam = RM1,254,000.

      Semua angka adalah anggaran kasar saja. Tak termasuk segala cukai dan fee airport.

      Saja seronok2, nak hilangkan stress otak. Dah empat lima tahun tak naik kapalterbang.

      Kamu tak cerita pun
      1. Jet tu pi buat maintenance. Kamu bukan tak tau Mohd Najib ni bukan percaya sangat dgn orang lain. Timbalan dan Bendahari UMNO sendiri pun dia tak percaya. Sebab tu suruh bini dia ikut sama.
      2. Kot dia pi jenguk anak dia yg ada di LA (kalau aku tak silap) waktu tu. Kebetulan kot...

      Padam
  4. Laporan pencacai kepada ketua mereka?

    Semua dah checkmate boss, mereka tak boleh jawab maki hamun kami...roger n out from fumakilla.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Good riddance fumakilla. Now spray unto yourself.

      Padam
  5. Mcmana Madey supply dedak-dedak pd ABC News dan WSJ tu ye? Pakai kontena ke atau guna Parcel Post, atau seludup dlm seluar dalam?

    Mesti dia guna duit UMNO yg dicuri guna nama proksi utk bayar penghantaran dedak tu ye? Mesti banyak berbilion tu? Yelah, Mat Salleh mana nak makan sikit2 mcm blogger dan agen Fumikilla Madey, cukup dgn dedak dah berdebu ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pandai membaca rupanya...Kasihan

      Padam
    2. BN (Barua Najib) ni masih tak sedar apa nak jadi dgn Malaysia akibat 1MDB.

      Seronok pulak mencaci Tun M...

      Kesian...

      Padam
    3. Apabila pencacai dedak 5ringgit bersuara..hanya cacian saja yg dia tau..

      Padam
  6. Alih Tiang Gol....

    Kalau Tun M guna guna duit UMNO...jelas sejelasnya Presiden UMNO kini boleh Check tentang perkara tersebut.....

    #AlahaiCai.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba cerita pada kami macam mana Anak tun m ITU boleh kaya
      Sedangkan dia bapa Dan keturunan hanya guru je

      Padam
    2. Lain kali Jgn tengok tv3suku baca utusan je...habis semua org Yg kaya semuanya berasal dr keturunan kaya kaya ke...bertapa cetek nya pemikirannya...tun n isteri adalah doktor bukan guru...ni pun kau tak tau

      Padam
    3. KAH KAH KAH KAH KAH... Adoiii... Sapa yang hantaq budak TADIKA masuk sini ni???

      "Cuba cerita pada kami macam mana Anak tun m ITU boleh kaya Sedangkan dia bapa Dan keturunan hanya guru je"

      Kalau repot dekat Mat Maslan sahih kena terajang pungkoq

      Padam
  7. nah...yang cantiknya kes ni ialah tuntutan ganti rugi teladan rm2.6 bilion dan ganti rugi berpanjangan rm42 juta.



    BalasPadam
  8. Antara berita dunia mengenai 1MDB:
    http://www.cnbc.com/2016/04/24/seychelles-assisting-global-probe-into-malaysias-1mdb-wealth-fund.html
    http://www.straitstimes.com/business/companies-markets/ringgit-falls-for-fourth-day-as-1mdb-confirms-in-default-on-bonds
    http://www.economist.com/news/finance-and-economics/21697270-investigators-focus-mystery-missing-billion-turning-screw

    Satu berita yg aku terjumpa dan takleh baca (sebab kena subscribe) ialah: "Goldman hired daughter of Malaysia PM ally"
    Appointment made as bank sought closer ties with Kuala Lumpur
    http://www.ft.com/intl/1MDB-scandal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ringgit kembali kukuh bukan disebabkan 1mbd
      Tun m sila Naik ringgit 2.50 seperti sebelum 1997 ITU ia

      Padam
    2. Ketika dan saat ini nilai dagangan wang ringgit kita berbanding dengan dolar Amerika semakin baik. Kadar pertukarannya mencatat angka 3.89 berbanding 4.30 yang pernah berlaku beberapa bulan yang lalu...

      Sewaktu nilai ringgit lemah dan mencecah 4.30 ianya menjadi modal dan bahan daripada juak juak murahan seteru politik YAB Datuk Sri Najib.

      Mereka menyalak sana sini menakut-nakutkan rakyat meramalkan nilai ringgit akan pergi lebih teruk melepasi 4.80 sekiranya Najib masih kekal sebagai Perdana Menteri. Tindakan juak juak murahan ini seolah-olah mohon dihalalkan kerja jahat mereka melancarkan gerakan mahu tumbangkan Najib..

      Padam
    3. Mamat 149 PTG,

      Juak kamu lebih teruk dari murahan. Kalu kamu ngaku terima puluhan ribu Ringgit lain le. Tapi aku fikir kamu ha nya terima dedak dari Najib aje.

      Dah ber tan fakta dan hujah di keluarkan mengapa Najib mesti di gantikan, kalau tak, UMNO akan lingkup, Mamat.

      Kamu kasi lah fakta dan hujah yang munasabah mengapa kamu fikir dia bagus utk bangsa Melayu (majoriti di negara ini), utk negara ini, utk UMNO menang PRU14.

      Satu hapah pun kamu tak kasi, bermakna takda fakta dan hujah menyokong nya.

      Padam
    4. Sdra QQ...

      Sekiranya berita itu benar, maka sahlah Najib laki bini anak beranak lebih percaya & yakin pada puak Yahudi Zionist daripada Tokoh Negarawan Sebangsa & Seugama.

      Padam
    5. Sdra Othman,

      Sekiranya berita itu benar! Kalau ada sesiapa boleh confirm molek juga. Tapi ini hanya makluman sampingan saja. Yg paling atas ialah Mohd Najib dan kerja ibadahnya.

      Padam
  9. Kerja jahat mereka dibuat dan dilancarkan tanpa henti dengan tujuan mahu mengheret rakyat membenci batang tubuh yang bernama Najib Razak. Sesi ceramah dengan kaedah menunggang nama Perhimpnan Rakyat terbukti gagal menghimpun bilangan hadirin yang ramai walaupun menjadikan Tun Dr Mahathir sebagai Bintang Utama mereka.... Kesian !

    Apabila juak juak murahan ini sibuk membuat kerja jahat cuba menggulingkan Najib, dengan kehendak Allah swt satu per satu kebenaran diperlihatkan menyebelahi Perdana Menteri kita.

    Tuduhan demi tuduhan terhadap Najib kononnya menjadi dalang dalam isu panas 1MDB menerima tamparan hebat apabila Jawatankuasa PAC selesai menunaikan tanggungjawab siasatan mereka.

    Perlu diingat..., Jawatankuasa PAC ini turut dianggotai oleh Ahli Parlimen Pembangkang ! Berpeluh peluh juak juak murahan ini apabila PAC mengesahkan Najib tidak terlibat.

    Sehubungan dengan tersiarnya laporan rasmi Jawatankuasa PAC ini, Arul Kanda selaku Presiden dan Pengarah Ekskutif 1MDB muncul dikaca tv menerusi siaran RTM yang ditonton jutaan rakyat Malaysia.

    Arul Kanda yang memiliki kelebihan bertutur dengan baik berjaya memberikan penjelasan mengulas laporan PAC. Menurutnya, antara perkara yang sangat penting perlu rakyat Malaysia faham adalah; TIDAK ada satu pun perkataan Salah Laku ataupun Jenayah dalam laporan Jawatankuasa PAC.

    Arul menjelaskan lagi apa yang harus diberikan penekanan adalah beberapa kelemahan yang perlukan 'further investigations by the authorities'.

    Keesokan harinya pula, Tun Dr Mahathir masih lagi ditunggang oleh juak juak chauvanist parti Lim Kit Siang mengadakan sebuah forum di IDCC Convention Centre bertajuk "Najib-Bersubahat Atau Tidak Bersalah?" seolah-olah mahu mempertikaikan keputusan Jawatankuasa PAC.

    Agak agaknya mereka mereka ini hilang ingatan bahawa salah seorang Jawatankuasa PAC iaitu Dr Tan Seng Giaw merupakan orang lama DAP dengan jelas sebut Najib tidak bersalah....!!

    Dengan kehendak Allah swt sejak semalam pula dah mula tersebar video klip kenyataan rasmi dari Adel Al-Jubair, Menteri Luar Arab mengesahkan mengenai dana derma ‎negara Arab kepada Najib.

    Begitulah kisahnya yang boleh kita nlaikan sendiri.... kerja jahat oleh juak juak murahan Pembangkang menunggang Tun Dr Mahathir semakin menemui jalan buntu untuk menghasut pemikiran rakyat !

    Pada waktu yang sama kebenaran sentiasa menyebelahi Najib yang sentiasa "cool and relax".

    Buat pemakan pemakan dedak kumpulan Pro Tun Dr M perlulah muhasabah diri dan kembalilah ke jalan yang benar....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suroh pm n Pemakan dedak muhasabah diri dr menipu rakyat..
      Pulangkan duit rakyat macamana dia pulangkan 2.6b

      Padam
    2. Kamu saja yang mengata Najib "cool and relax", konon. Kamu tak sedar pun dia gigil lutut, kelam kabut, tunggang langgang hingga buang Gani Pattail serta merta tanpa sebab munasabah, pakai tangan ghaib tukarkan tempat kerja pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM, dsb nya.

      Masih panik tu ha, kamu tak sedar. Tak tau kat mana yang kamu tengok cool and relax.

      Padam
    3. Pada saya mudah saja. Mana2 pemberitahuan, dakyah, komen yang tidak diketahui asal usulnya, mentelah lagi yang Tanpa Nama, saya anggap berita karut marut rekaan sendiri. Justru ulasan 1:50 saya anggap sebagai dakyah dari seorang pengecut yang hanya berani mengulas tapi tak mahu bertanggung-jawabkan dgn menyembunyikan diri sebenarnya. Fullstop...!!

      Padam
    4. 1.50 fumakilla (aku tengah ada mood ni)

      "Sesi ceramah dengan kaedah menunggang nama Perhimpnan Rakyat terbukti gagal..."

      Tang mana gagal chai? Adakah tiada rakyat hadir perhimpunan? Tiada rakyat tandatangan deklarasi? Tiada sokongan? Mana satu?

      Padam
    5. "....dengan kehendak Allah swt satu per satu kebenaran diperlihatkan menyebelahi Perdana Menteri kita."

      Cuba terbalikkan cermin tu chai, mungkin senget cermin tu, penalaan dah lari chai lihat betul2 cermin tu kebenaran berpihak pada siapa sebenarnya?

      Padam
    6. "...1MDB menerima tamparan hebat apabila Jawatankuasa PAC selesai menunaikan tanggungjawab siasatan mereka."

      Nak sambung.....selesai menunaikan tanggungjawab siasatan mereka seterusnya terdapat unsur2, penipuan, perompakan, penyelewengan dan pengnyolapan berlaku terhadap 1mdb.

      Padam
    7. "...Berpeluh peluh juak juak murahan ini apabila PAC mengesahkan Najib tidak terlibat."

      Chai dah baca transkrip PAC tak? seperti kata nizar dun negeri perak satu masa dolu..."dimanakah terdapatnya mengatakan najib tak bersalah?"

      Ingat tak chai, kata2 nizar dun perak?

      Padam
    8. "Arul Kanda selaku Presiden dan Pengarah Ekskutif 1MDB muncul dikaca tv menerusi siaran RTM yang ditonton jutaan rakyat Malaysia."

      Arul kanda dah nak letak jawatan dah...serik katanya.

      Padam
    9. "Menurutnya, antara perkara yang sangat penting perlu rakyat Malaysia faham adalah; TIDAK ada satu pun perkataan Salah Laku ataupun Jenayah dalam laporan Jawatankuasa PAC."

      Takder salah laku? Ye ke, shahrol dikambing hitam camner plak?

      Padam
    10. "...perlukan 'further investigations by the authorities'".

      Tak betul la "tidak ada salah laku" maksudnya perlu buat forensic investigation? Faham chai? Tanya ye kalau tak faham...

      Padam
    11. "... Dr Tan Seng Giaw merupakan orang lama DAP dengan jelas sebut Najib tidak bersalah....!!"

      Lihat balik kenyataan bersama dr tan bersama sama dengan ahli parliman yang lain duduk semeja dengan wartawan dalam sesi soal jawab, ini baru betul.

      Bukan baru keluar bilik terus diasak pertanyaan.

      Sama juga seperti menteri luar arab saudi tu, diasak pertanyaan.

      Minta menteri luar arab saudi ajak wartawan buat satu sidang media beserta sessi soal jawab boleh tak chai?

      Padam
    12. "Dengan kehendak Allah swt sejak semalam pula dah mula tersebar video klip kenyataan rasmi dari Adel Al-Jubair, Menteri Luar Arab mengesahkan mengenai dana derma ‎negara Arab kepada Najib."

      Dah jawab dah kat atas tu, seperti kata fumakilla, dah checkmate dah...

      Padam
    13. "Buat pemakan pemakan dedak kumpulan Pro Tun Dr M perlulah muhasabah diri dan kembalilah ke jalan yang benar...."

      Amin.

      Padam
  10. Today it is made public the following statement by the Russian Federation and its Prime Minister Vladimir Putin, has been asked for an arrest warrant against the International Terrorist Finance, the Hungarian currency-Mogul George Soros, the Russian secret services have found that Soros was using foreign currency derivatives with other Danes to start an attack against the Russian Currency Shares in the market.

    It should be noted that Soros was using these derivatives with the help of Luxembourg banks, which is forbidden after the contract was made by the EU called Basel II.

    Both the IMF (International Monetary Fund) and European Union have issued an Interpol “Red Notice” which is not only against the immediate arrest of Soros, but also against the Sharks on Finance, Bush, Clinton, criminal organization, Marc Rich and his firm, which is located in Switzerland, the Commodities Broker-Richfield, which is why the Russian Premier Putin has recently met the Chef of the Federal Reserve Bernanke Bermard making clear that the Russian Federation will not accept that such use is made of people like Soros and Rich to commit criminal acts of the derivatives market and Finance, which led to social destabilization across the globe..... Putin Vs Rothchild

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.58, Apa kena artikel ni dengan najib tak bayar hutang 1mdb?

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Sdra 2:22 ptg..

      Si Kejora nie nak tunjuk lagak konon dia English educated tapi tak pernah nak sahut cabaran berdebat dgn saya dalam bahasa Inggeris.

      His poor command of English that he (2:01) has demonstrated all this while, clearly confirmed this idiot is only good at copying & pasting without understanding the said text. What a poor lad he is...!!!

      Padam
  11. Jacob Rothschild has accused Russian president Vladimir Putin of being a “traitor to the New World Order.”

    Putin’s refusal to tow the NWO line makes Jacob Rothschild nervous, as he needs Russia on their side in order to fulfill the Illuminati agenda..... lain kali baca la benda yang berfaedah dari fitnh sepanjang masa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.01 & 1.58, Apa kena nengena artikel ni dengan najib tak bayar hutang 1mdb?

      Padam
    2. Pemakan dedak Najib selalu coba deflect ke tempat lain bila Najib kena kutuk. Tak tau apa nak jawab, cari apa saja yang di fikir nya boleh menarik pemikiran pembaca. Tapi bukan aku saja, kawan di 222 PTG pun menindas kepala dia.

      Kesian penyokong Najib nih. Tak tahu apa nak jawab. Dah banyak sangat soalan sebab Najib dah banyak sangat buat hal. Suruh dia letak jawatan aje le. Atau mintak UMNO gantikan dia. Nak naikkan benanh basah, mesti tak boleh punya.

      Padam
    3. I reiterate again, with his poor command of English that he (2:01) has demonstrated all this while, I reckon this idiot is only good at copying & pasting without understanding the said text. What a poor lad he is...!!!

      Padam
  12. Nampak-gayanya Guan Eng akan terlepas dari disiasat beli Banglo tanpa swimming pool dibawah harga pasaran. Maka berputih-matalah mereka yang satu ketika dulu menyokong Khir Toyo.
    Najib tidak mendapat sokongan kaum Cina. Sanggup 'berbelanja-besar' kepada mereka demi 'membeli' sokongan. Mereka desak ISA dihapuskan, Najib turuti. Mereka desak guna dakwat kekal ketika buang undi, Najib turuti juga secara bodoh dan membazir WANG Rakyat. Siapakah agaknya yang dapat AP untuk import dakwat kekal?

    Untuk membuktikan Kerajaan BN dan telus, tidak pilih-bulu, atas tuduhan yang dimulakan Pembangkang, Khir Toyo dibicarakan. Yang jelas, Khir Toyo di 'kambing-hitamkan' demi membuktikan UMNO adil dan tidak bersifat perkauman. Bangsa sendiri pun dihukum.

    Malangnya dengan DAP, kerajaan Najib tidak ada telor untuk bertindak. Malah ROS pun tidak berani ambil tindakan keatas DAP yang ingkar arahan untuk diadakan semula pemilihan CEC.

    Dengan kemelut 1MDB kehilangan WANG berBillion ringgit, 2.6 Billion masuk akaun peribadi/isteri, pembelanjaan mewah luar Negara (Bukan di Medam MARA), Wang-besar kepada adik dan anak....terbaru anak KPN buka kedai jual senjata-api......saya yakin Kerajaan Najib tidak akan 'ada telor' untuk dakwa rasuah keatas Guan Eng.
    Itulah akibatnya bila PM sendiri diselimuti banyak skandal. Oleh yang demikian, jika mahu Guang Eng dihadapkan ke Mahkamah, Najib mesti diturunkan terlebih dahulu. Mungkin sebab itu juga Guan Eng tidak pernah 'bising' mengenai 1MDB, malah ternampak seolah-olah mahu Najib terus menjadi PM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang, sejak sebelom PRU13, Najib membongkok ke belakang nak senangkan hati DAP dan kaum Cina -

      1. Buang ISA (Lim Kit Sang dan Lim Guan Eng dah kena ISA)
      2. Buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Hak dan Kepentingan Melayu di Perkara Perkara sensitif Perlembagaan negara. (Nasib lah Ketua2 Bahagian, MT, Pemuda dan Wanita UMNO bantah).
      3. Ketepikan dan senyapkan DEB yang telah menaikkan keadaan ekonomi Melayu dan Bumiputera
      4. Kasi biasiswa kpd kaum yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun lalu, yang beratus jutawan nya menderma utk biasiswa dll sehingga UTAR tak mahu terima RM30 juta derma seorang juruter jutawan Cina sebelom PRU13

      dan bermacam macam lagi Najib buat untuk kepentingan Cina.

      Namun demikian, Najib di kasi Tsunami Cina.

      Dia masih buat gitu jugak lagi. Dahtu buat hal dengan 1MDB dan RM44.2 bilion masuk ekaun bank dia dari 5 punca berlainan.

      Sekarang ramai Melayu pun dah bosan dengan dia. Kalau dia tak undur atau di gantikan, akan lingkup UMNO dan kepentingan Melayu di PRU14.

      Padam
    2. APA LAGI CINA MAHU?? Tajuk utama akhbar utusan masih segar dlm ingatan..

      Padam
    3. Tukar nama dah (Ajibghor)
      Hapuskan ISA dah.
      Hapuskan DEB dah.
      Pakai Cheong Sam & main tanglong pun dah.

      Inikah dia pemimpin Melayu yang sebenarnya.....????

      Padam
  13. Selamat datang ke House of gereja Illuminati di mana anda boleh menjadi kaya terkenal dan popular dalam kehidupan, Sertai persaudaraan Great Illuminati di seluruh dunia, Kami berada di sini untuk membantu anda menukar dan mengubah hidup anda dengan cara yang paling positif. menyertai Illuminate kultus dalam talian hari ini dan mendapatkan wang segera 55 juta dolar dengan rumah percuma di mana-mana anda memilih untuk hidup di dunia dan juga mendapat 300,000 dolar bulanan gaji Jika anda berminat sila emailkan bawah illuminatihomeofrichs@gmail.com OR Call untuk menyertai +2349033375429 Jika anda tidak mahu untuk menyertai Illuminati tidak membaca mesej ini. Peraturan * Anda mestilah berumur 18 tahun. * Anda tidak perlu membincangkan rahsia Illuminati kepada sesiapa. * Kami tidak berminat untuk sesiapa yang telah mendapat pengetahuan mereka tentang Illuminati berdasarkan apa yang mereka telah mendengar dari Media Massa (Berita atau Seni Persembahan), Conspiracy Ahli teori (Authors Amatur atau Profesional atau Spekulator), Internet Khabar angin, atau bid'ah lain. * Sebaik sahaja anda menyertai Illuminati dalam tempoh seminggu daripada keahlian anda, anda akan mencapai matlamat yang paling besar dalam kehidupan dan juga mempunyai kekayaan dan kemasyhuran. * Tidak ada yang membuang mesej daripada GREAT Illuminati jika dibuang orang itu akan disiksa siang dan malam. * Kegagalan untuk memaksa kepada perintah dan peraturan GREAT Illuminati akan melihat kemasyhuran dan kekayaan anda diambil kembali. *. Salah satu peraturan Illuminati adalah "Kami tidak bercakap mengenai Illuminati" jadi saya tidak boleh mengatakan terlalu banyak mengenainya di sini. Jika anda benar-benar berminat kembali kepada kami melalui E-mel: illuminatihomeofrichs@gmail.com ATAU hubungi +2349033375429 Jangan bermain permainan minda.

    BalasPadam