Rabu, 27 April 2016

Adnan Tidak Mahu Sarawak Dikaitkan Dengan Skandal 1MDB..!


Melihat kepada gambar diatas memang diakui bahawa hubungan keduanya begitu akrab dan rapat..! Namun disebaliknya, hubungan yang rapat tidak bermakna Tok Denan mahu skandal yang kian membusuk dan bernanah dipalitkan keatasnya dan menyebabkan BN Sarawak 'sukar' menghadapi pilihanraya yang sedang berlangsung..!

1MDB tiada kaitan Sarawak, tegas Adenan

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem berkata, bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai kaitan dengan skandal 1MDB.
Katanya, pembangkang mahu membawa 1MDB ketika Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak sebagai satu isu.
"Ini adalah pilihan raya negeri, bukan pilihan raya umum. Mereka mahu membangkitkan isu negara kerana mereka mahu mengheret perkara 1MDB ini (ke PRN).
"Kami tidak ada kaitan dengan 1MDB," katanya kepada pemberita, di Wisma Bapa Malaysia, di Kuching sebentar tadi.

Itulah pendirian tegas dari seorang CM yang tahu menilai peranan dan tugas seorang Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB..!

Air dan minyak takkan boleh bercampur..! benar dan salah tidak akan boleh diganding..! Bersih dan kotor tentu berbeza tidak mengira masa..!

BN Sarawak tak makan dedak..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Maka tidak heranlah apabila PBB Dan BN memang nanti, Najib yg sememangnya tidak ada teloq Dan tidak ada maruah dengan suci murni nya tampil ke pentas Dan mengangkat tangan meraikan kemenangan PBB dan BN.

    P.s

    Lebih baik suruh rosmah naik ke pentas tu je....

    BalasPadam
  2. Ternyata indah juga kebersamaan..walaupun tidak selalu..jelas dan nyata mohd najib dan rosmah hanya jadi beban kepada umno....ProOO00ootTt

    BalasPadam
  3. Penyelewengan 1mdb menyebabkan kewujudan gst. Tak secara langsung rakyat yang membayar hutang 1mdb. Walaupun onar dibuat oleh orang umno, tetapi terpalit keseluruh rakyat malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gst nak adakan era mahathir bersama anak didik dia anwar tapi tak ADA telur takut kroni apek dia
      Baca sejarah tun m itu sendiri

      Padam
    2. Anon 4:36, pokoknya Tun tak buat. Itu namanya pemimpin berjiwa rakyat. Bukannya "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan". lol..

      Padam
    3. Akibat tidak membaca sejarah dgn lengkap,bakteria spt bangla 0436 terus menuduh pd org yg xsepatutny..pencetus idea GST tun daim,GST utk orang kaya..tp tun m menolak cdgn sbb ekonomi negara masih kukuh dan cukai2 sedia ada tlh pon dikenakan pd mereka yg berkenaan cuma perlu diprkemaskan lg sistem percukaian negara..xmcm GST zaman najib ni xkire org sng ke susah semua dia sapu..org yg trtentu boleh claimnajib,org biasa nk claim mcm mn..?bodoh puny bangla!

      Padam
    4. Daim tak sokong najib tapi sokong tun m ITU, kena dia beria2 nak gst ITU dilaksanakan oleh daim ITU Dan tun m akan merujuk segala masalah ekonomi pada daim , day tun gst akan dilaksanakan satu hari nanti, lupa anak tun m pun tak bising pasal gst sehinggakn dia buang baru dia sebuk buruk gst itu

      Padam
    5. Adenan Satem sememangnya bijak walau berada dalam keadan tersepit membaca perasaan rakyat. Pada umumnya, warga Bumi Kenyalang mahu melihat BN menang tapi waktu yg sama mereka juga tidak mahu Najib yg korup kekal sebagai pemimpin meneraju negara.

      Beliau sedar Najib akan cuba curi kredit kononnya rakyat Sarawak menyokong kepimpinan beliau padahal Adenan sendiri resah jika muka & nama Najib ditonjolkan sepanjang kempen berjalan kerana nama Najib sudah menjadi liabiliti & memalukan Negara & bangsa, khususnya kaum bumiputera.

      Padam
  4. Dalam tersirat, adnan mengakui 1mdb bermasalah dan najib terlibat dan pbb tidak berupaya menangkis dan menjawap permasalahan 1mdb. Sebab itu beliau tidak mahu isu ini dimainkan. Pbb hanya komponen bn yang dikuasai umno, luah mati emak telan mati bapa.

    BalasPadam
  5. Berita dari media antarabangsa:

    Tajuk: ‘Najib Razak 1MDB scandal: Malaysia's troubled state investment fund defaults on bonds’
    http://www.abc.net.au/news/2016-04-26/malaysias-troubled-1mdb-fund-defaults-on-bonds/7360546

    Tajuk: ‘1MDB scandal: Malaysian government ultimately to pay for all of state fund's obligations’
    http://www.ibtimes.co.uk/1mdb-scandal-malaysian-government-ultimately-pay-all-state-funds-obligations-1556909

    Tajuk: ‘Malaysia’s Reputation Takes Another Hit as State Fund Defaults’
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-26/1mdb-says-it-s-in-default-after-missing-interest-payment

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduhhh... Kenapalah media YAHUDI ni sibuk sangat dgn Malaysia ni. Kalau nak sebut pun sebut 1MDB sudahlah, kenapa kaitkan dgn 'Najib Razak 1MDB scandal', 'Malaysian government', 'Malaysia’s Reputation' pulakkk!!!

      Dajei sungguh Yahudi ni!!!!!!!!!!!!!!!

      Padam
    2. Mampus Cina! Mampus Yahudi! Najib suci murni!! Prooot..lol..

      Padam
  6. Sdra seperjuangan QQ. Joe Harry, Ted Manoff & TN 2:52 ....

    Semangat jitu serta kegigihan kamu semua itu tidak ternilai harganya dalam memerangi skandal penyelewengan & korupsi yang memalukan rakyat & negara.

    Salam perjuangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedari scandal tun m lebih besar hutang dari 1mbd.
      Sampai Sekarang Rakyat tangung hutang disebabkan tun m, menolak dekalrasi menjadi anak tun m jadi pm, bererti kita selamat diri dari legasi hutang tun m ITU

      Padam
    2. Dah2,cai 0443..ko ngn cai lain da mati akal nk spin ITU, ini..komen bau jamban..

      Padam
    3. Saya memetik ulasan Kejora Anak Haramjadah yg dgn sikap kurang ajar membabi buta mentohmah.......

      DSN is way far better leader then madey... clear cut madey hilang pedoman sekarang ... itu padahnya tamak haloba .. hamba kroni ...

      Tun m ulang alik ke k.l ke langkawi ITU tak mebazir, Bini balik Kedah Naik jet pribadi tak menbazir

      Tun m mebazir pergi swiss konon tunjukan pertujukan automotive antarabangsa gagal juga ia cari pelaburan orang beli kereta proton ITU ia,
      ----------------------------------------------------------.

      Semalaman saya menanti sehingga masuk waktu subuh namun anakharamjadah ini seperti biasa membabi buta menerjah tuduhan liar tapi langsung tak ada apa2 bahan untuk dibuktikan. Saya tetap akan menjejakki dia untuk mengajar anak haramjadah ini supaya semua orang tahu betapa pembohongnya dia sama juga seperti Najib.

      Padam
    4. Tanpa Nama27 April 2016 4:43 PTG legasi hutang 1MDB telah memalukan rakyat.

      Berhubung isu faedah bon yang perlu dibayar itu, pihak IPIC dikatakan akan membayar faedah itu tetapi pada masa yang sama, masyarakat dunia sendiri telah melihat betapa jijik dan tidak tahu malunya 1MDB yang telah menipu IPIC dalam isu jaminan bon tersebut.

      1MDB dan kerajaan Malaysia berhadapan dengan tuntuan undang-undang oleh pihak IPIC di peringkat antarabangsa, perkara ini adalah amat memalukan Malaysia dan rakyat Malaysia, hanya disebabkan 1MDB dan Najib, tak pasal-pasal Malaysia menanggung malu, rakyat Malaysia menanggung malu.

      Malaysia akan dikecam hebat oleh masyarakat antarabangsa dan akan dicop sebagai penipu.

      Zaman Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri dahulu, Malaysia disegani oleh masyarakat antarabangsa, tetapi sekarang ni Najib jadi Perdana Menteri Malaysia dipermalukan dengan begitu hina hanya disebabkan ketamakan Najib dan perangai mangkuk hayun 1MDB.

      Dengan apa cara sekalipun, Najib perlu ditumbangkan, keadilan perlu ditegakkan, Malaysia tidak sepatutnya dipertanggungjawabkan atas perbuatan buruk Najib dan 1MDB, ini hanya boleh dilaksanakan sekiranya Najib tumbang dan dia diheret ke mahkamah dengan orang dan pihak yang terlibat dalam kegiatan jenayah ini untuk diadili dan dihukum dengan sekeras-kerasnya.

      Pengkhinatan Najib dan kuncu-kuncunya ini sangat melampau, patutnya dihukum gantung hingga mati atas kesalahan memalukan negara serta mendatangkan kemudaratan yang melampau kepada negara.

      Tak guna penjarakan Najib sebab nanti negara juga yang kena tanggung makan minum Najib di penjara.

      Najib perlu dihukum dengan tegas, pengkhianat seperti Najib ini perlu dihukum gantung sampai mati, kesalahan yang dibuat oleh Najib ini sangat melampau, sangat memalukan, negara kita dan kita sebagai rakyat menjadi mangsa akibat perbuatan keji Najib itu.

      Selamatkan Malaysia, tandatangani Deklarasi Rakyat, tumbangkan Najib, Najib perlu dihukum gantung sampai mati sebab mengkhianati negara.

      Pertahankan maruah negara kita, pertahankan kedaulatan negara kita, pertahankan hak kita sebagai rakyat Malaysia!

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Kejora Liberal...

      You failed miserably to rebut me in the absence of any authentic proof or evidence. look punky, you at many times merely managed to cry & cry like an infant.

      Jika tidak boleh berhujah, lebih baik berhenti dari menulis karut marut supaya kamu tidak kelihatan bodoh & bengap.

      Padam
    6. Othman Ahmad baca kitab WSJ ada pada tun m lupa WSJ penah tulis tun m yg rasuah ITU, kami tak percaya pada WSJ tun m suruh kami percaya najib ITU rasuah tampa fakta Dan bukti, Lupa tun m ulang alik Kedah,umor,Dan pergi kempin pakai jet pribadi ,serupa anwar Naik jet pribadi suci bersih

      https://youtu.be/d_w5rAkHMjI
      https://youtu.be/uh2bMV4r2Qo
      https://youtu.be/kU9b8Gag4Gg

      APA lagi macai bukti ADA, segala2 buat tun m suci tak ADA dosa, tun m Dan anwar bertaraf maksum.
      Jadi kalau najib atu bini dia Naik jet pribadi dosa patut kutok ITUlah pemikiran macai tun m

      Bodoh betul macai ini, tun m sendiri tak betul nak tegur orang, tun m suka kereta posche dari proton sebab ITU masalah proton ITU sampai dua tahun baru tun m kesan kerosakan kereta proton itu

      Padam
  7. Sokong saudara abu bakar!!!

    BalasPadam
  8. Sokong Sdr Abu Bakar, Sdr Othman Ahmad, Sdr QalamQabut, Sdr ted manoff dan Sdr Joe Harry.

    Syabas. Harap sdr2 sekelian teruskan Komen komen itu.

    Juga yang lain tain tanpa namma yang bertujuan dapatkan Najib undur atau di gantikan. Supaya UMNO tak lingkup di PRU14.

    Kawan akan join dgn fakta hujah bila ada masa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai satu nama dia seorang 'macam lah aku tak tahu taktik bodoh macai dalam blog terutama protun m ITU Dan liberal Dari anwar ITU he.he.he

      Padam
    2. Berhujahlah dgn ilmu...kalau bengap sangat copy je dr blog Pemakan dedak... Adnan satin punya komen 1mdb tun pula Yg sangkut... Pemakan dedak kalau tak sebut nama tun sasau jadinya

      Padam
  9. TQ Bro.

    Satu yg aku harap dekat kamu, dan kawan2 lain juga, tak kisah samaada pro atau anti Mohd Najib, beranikanlah diri dgn letak identiti. Setakat Mr117 (kalau Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB lah) pun dah cukup. Senang kita nak berhujah atau bertujah.

    Aku respect Keris Berayon dan Tun Tot (tapi dah menghilangkan diri pulak).

    Tapi kalau setakat tanpa nama, kadang2 hujah tu walaupun bernas akan hilang begitu saja. Susah nak ingat/kenal kalau setakat Tanpa Nama.

    Tengok saja red manoff yg femes dgn prooooottt nya. Tapi aku meluat dgn Tanpa Nama yg selalu cakap FuuuCCCCKKKK..!!!!!! Aku meluat bukan sebab dia mencarut, tapi sebab dia penakut. Letaklah nama Mr.FuuuCCCCKKKK..!!!!!! pun takpe, kalau dia gentleman.

    Apa pun jom kita sama2 berdoa supaya pertelingkahan ni berakhir secepat mungkin. Sama2lah kita berjuang demi agama, bangsa dan negara sambil mencari dan menegakkan kebenaran.

    BalasPadam