Rabu, 27 April 2016

Politik Politikus..!


Democratic politicians guide on how to still win votes even when losing.
It works almost anywhere, almost everytime.
Almost.
Lu Fikir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Siapa itu' tun m ITU memang kan anwar 'demokatik ADA Kota untuk tun m suka kan peliwat tegar anwar, siapa buat ITU tun m juga he.he.he,
    Jambu juga tun m ITU suka kan he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamat he.he.he

      Bodoh nya kamu cakap pasal kote Anwar. Kamu jenis dia ke?

      Padam
  2. grandmaster politikus is madey the exdictator ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamat go fly kite

      Bangang nya kamu tak tau Tun Dr Mahathir jauh lebih demokratik dari Ah Jib Gor gigil lutut yang buang Gani Pattail dengan serta merta tanpa alasan dan pakai tangan ghaib tukarkan tempat kerja pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion dalam ekaun peribadi Ajib.

      Padam
    2. Demokatik ADA Kota untuk anwar memang 'ITU demokatik tun m he.he.he
      Kami tak Lupa ITU ia

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Drpd dgr repek lalut Kejora, lebih baik dgr sendaloka Ayam Perasan dgn Kambing Tua.

      Pada suatu hari, ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing.

      Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

      Ayam : Kambing, pekabo?

      Kambing : Baik. Wah,ayam.. bukan main lagi kau. Kau nak ke mana bergayo ni.

      Ayam : Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

      Kambing : Tapi kan ayam, macam mana pun ko bergayo & banyak cong, ko jalan tetap kaki ayam, kan?

      Ayam : Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.....

      Kambing : Apsal pulak?

      Ayam : Nampak macam bagus, Tapi TELUR nampak...

      Kambing : Sekurang-kurangnya ada juga. Telur kau mana? Tak nampak pun...!!!!

      (Kejora & Najib sampai sekaeang penakut tak ada telor).

      Padam
  3. Setiap kali nak pilihanraya ada je kes serangan culik di sabah.

    BalasPadam
  4. Politikus yang sekor tuh tak pakai bom, tapi pakai taktik buang ahli kabinet, gantung jawatan Timbalan Presiden UMNO, kasi berbagai amaran kpd Ketua2 Cawangan, buang ahli ahli dari parti, bung kerja Gani Pattail dengan serta merta, pakai tangan ghaib tukarkan tempat kerja pegawai2 degan serta merta.

    Poliikus demokratik tahi ayam.

    Walau gitu pun, masih begitu ramai yang laungkan supaya dia undur atau di gantikan. Kalau tak, UMNO akan kalah di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu politikus cantas namanya. Siapa yg jadi penghalang sume kena cantas. Tanya pun tak boleh.

      Padam
    2. yg kena cantas tu suma org kuat madir the great dictator, madir gunakan kayu2 ni utk buat onar dari dalam.

      ko cite pasai ghani patail. dia tu ayam tambatan madir sejak dari dia diktator PM sampai masa najib.

      buat apa najib nak simpan pentaksub org tua diktator tu .. kalau madir pun dah lama gani patail tu dia tahan ISA (kalau zaman dia dululah).

      Padam
    3. Lu olang umno mau bungkus takpa maa..wa punya pati ada.. Wa pati lu olang melayu boleh kasi undi itu pilihsn laya..lu olang kasi pati wa plintah ini malaya...lakyat misti suka..hali hali lakyat dapat makan flee maa..sardin spesial maa..biasa lu olang makan sardim flee banjir phnya musim maa...

      Padam
  5. Update terkini online deklarasi rakyat oleh momok tak dapat sambutan.....momok meroyan sakan...kah kah kahh..... momok mintak nyawa .... selamatkan boboi botak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramai kawan aku pekerja kerajaan nak sain deklarasi tu tapi takut kalau2 dia org dapat dikesan melalui no k/p yg dinyatakan dlm butir2 penandatangan. Dia org takut dikenakan tindakan. Jadi dia org kata kena tunggu PRU dia org bertindak melalui kertas undi.

      Padam
    2. kalau betul mcm tu apa nak takut. Elok kita jgn jadi pengkhianat atau meletak taik dlm tempat kita makan.

      tulis surat berhenti kerja dan sign deklarasi. Baru ada pelir ...

      Padam
  6. Kami hanya minta bukti duit Dari 1mbd bank dari JP Morgan masuk ke dalam akaun ambank hanya dua muka surat keluar masuk wang, ITU pun gagal bagi oleh tun m Dan khairuddin,

    Kalau ada bukti baru aku tandatangannya dekarasi rakyat, kalau dulu pandai pulak tun m Dan khairuddin sedia akan bukti bejela2 untuk tangkap anwar itu, ini aku lihat bukti JP Morgan masuk Wang dekat rbs milik 1mbd ITU bukan boleh jadikan bukti

    Nampak sangat fitnah di buat khairuddin bankrap dibela oleh tun m, Tak rasa pelik ke khairuddin terlepas dari mahkamah untuk istihar bankrap, aku yakin tun m bayar hutang khairuddin ITU sebagai balasan dia Arah oleh tun m buat kerja untuk jatuhkan najib

    BalasPadam
  7. 1mdb la bodoh!!!! Bahlol!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kesiam mader dan boboi kepala botak berkilatnya, pentaksub dan penyokongnya suma org setengah sewel/gila mcm dia 2 beranak jugak!

      Padam
  8. Tukang spin (sikit lagi naik taraf jadi tukang sihir!) dan kaki putar-belit, ini wopa Arul sudah cakap dia punya kenyataan org sewel seluruh Malaysia suda kasi pusing banyak ligat ...

    Kenyataan Media oleh Arul Kanda, Presiden/Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB

    Dikeluarkan pada 27 April 2016

    Untuk hebahan segera

    Penjelasan mengenai kenyataan terkini oleh Arul Kanda, Presiden & Pengarah Eksekutif Kumpulan, 1MDB


    “Saya merujuk kepada pelbagai komen berkenaan kenyataan terkini saya mengenai kebarangkalian wujudnya penipuan berkaitan 1MDB. Saya harus menjelaskan bahawa saya tidak pernah “mengakui bahawa wujudnya penipuan” seperti yang telah tersilap didakwa oleh pelbagai pihak dan kemudiannya disalah-laporkan oleh media tertentu. Apa yang saya katakana adalah berdasarkan kandungan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Peguam Negara Switzerland pada 12 April 2016, bahawa 1MDB haruslah bersifat terbuka untuk menerima kenyataan sekiranya wujud sebarang aktiviti penipuan dan ianya tidak boleh dipandang ringan. Adalah dikesali apabila sesetengah pihak mengambil langkah untuk memanipulasi dan memutarbelitkan ayat saya untuk agenda mereka sendiri.

    Apa yang lebih penting, menurut pendapat peribadi saya adalah ketegasan 1MB berkenaan deposit sebanyak USD3.5 bilion yang telah dibayar kepada Aabar BVI. 1MDB tetap yakin mengatakan bahawa kami telah berurusan secara langsung dengan eksekutif kanan, oleh itu urus niaga ini mengikat IPIC dan Aabar PJS, ini adalah satu isu dalaman untuk mereka selesaikan. 1MDB tidak akan menjauhkan diri, bahkan kami akan terus mencari jalan penyelesaian yang terbaik untuk meleraikan pertikaian dengan IPIC ini melalui perbincangan dan sekiranya perlu, sebarang penimbangtaraan, dalam memastikan penyelesaian segera, demi kepentingan semua pihak yang berkenaan.

    Untuk sementara ini, 1MDB akan terus memberi kerjasama penuh kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dalam penyiasatan mereka terhadap syarikat ini. 1MDB sentiasa berpendirian dan akan terus kekal dengan pendirian, sekiranya terdapat mana-mana salahlaku yang wujud, maka tindakan tegas harus diambil berdasarkan undang-undang.”

    – Arul Kanda, Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB

    BalasPadam
  9. Timakasih fumakilla, jasamu dikenang...

    "bahawa 1MDB haruslah bersifat terbuka untuk menerima kenyataan sekiranya wujud sebarang aktiviti penipuan dan ianya tidak boleh dipandang ringan."

    Arul kandar

    BalasPadam
  10. Kenyataan adik najip psl 1mdb macai najis tk nk cerita ke...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenyataan mader dan pentaksub pasal 1MDB lagi teruk mcm taik kering berlumur dibadan .. tak mau ulang2 ke?

      Padam