Ahad, 10 April 2016

Penyelewengan 1MDB ~ Makin Terungkai Kuasa Siapa..!


Kalau dah Kementerian pun tidak berkuasa dan tidak dirujuk..! Jadi 1MDB bergerak dengan arahan dan kuasa siapa?

'MOF diketepi, hanya tahu tentang operasi 1MDB melalui akhbar'

PAC Kewangan Kementerian (MOF) langsung tidak tahu mengenai operasi anak syarikatnya 1MDB, demikian didedahkan oleh Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).
Menurut Hansard pendengaran PAC mengenai 1MDB pada 19 Mei 2015, Irwan dan Datuk Seri Mohamad Isa Hussein dari Kementerian Kewangan Inc (MKD) berkata. 1MDB tidak dirujuk kepada kementerian atau MKD mengenai operasi atau hal ehwal korporat mereka.
"Langsung operasinya (1MDB) kita tak tahu. Kita tak tahu. Semua kita baca dalam surat khabar," Irwan memberitahu PAC.
Malah, tidak ada pegawai kementerian berkenaan dalam 1MDB.
Mohamad Isa berkata, Memorandum dan Artikel Persatuan (M & A) 1MDB melarang pegawai kerajaan daripada menganggotai lembaga pengarahnya.
Tiada penjelasan diberikan apabila PAC bertanya mengapa M & A itu tidak diubah walaupun MKD mempunyai kuasa untuk berbuat demikian.
Sebaliknya, Mohamad Isa membawa perhatian kepada Perkara 117 M & A itu yang menyatakan bahawa kelulusan perdana menteri dikehendaki bagi sebarang perubahan kepada M & A.
Perkara 117 juga menyatakan bahawa kelulusan perdana menteri diperlukan bagi pelantikan dan penyingkiran pengarah.
Apabila ditekan mengenai kementerian itu yang kelihatan kurang kawalan ke atas 1MDB, Irwan berkata mereka diketepikan.
Kenapa MOF tak buat laporan Polis? Atau peluk tubuh jer macam gambar kat atas tu pun senang..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Ohh begitu rupanya...banyakkan mkn tahu kurangkan tempe..semuanya tak tahu...Habis apa yg mereka tahu...?ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang Najib pilih orang yang ikut kehendak dia 110% mengetuakan Kemnterian yang penting bagi nya. Ingat, dia lantik bukan Melayu sebagai Ketua Setiausaha Negara (KSN) - kali pertama dalam sejarah PTD. Dan di atas kepala 2-3 orang Pegawai Melayu yang lebih kanan. Juga luar biasa. Sebab PTD sentiasa mengagungkan kekananan.

      Maka Ketua Setiausaha Negara (KSN) mengesyorkan bukan melayu jugak menjadi Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Kewangan - yang gambar di atas itu. Itu jawatan yang nombor dua paling penting.

      Maka apa saja yang Najib hendak, akan di buat. Yang Najib tak hendak, di senyap atau di ketepikan. Termasuk DEB. Sebab nak ambik hati Cina. Kalau KSN dan KSU KK itu Melayu, susah lah nak senyapkan DEB. Masa Najib mula pegang jawatan, dia sibukkan "Transformasi", sudah nampak PTD tak senang hati dengan beberapa kata kata dan tindakan nya setakat itu. Dasar Baru Ekonomi nya mengenepikan DEB. Merongot llah PTD. Sampai dia gunakan berapa ramai "consultants" asing menjalankan kerja PTD di Jabatan nya untuk "transformasi" itu.

      Teruk Melayu kalau Najib tak undur atau di ganti. Khuatir nya - Melayu bosan dengan nya dan UMNO akan tewas di PRU14.

      Tak masuk akal, KSU kementerian Kewangan buat dek saja pasal 1MDB. Tentu sebab main kayu tga punya pasal. Sesuaikan kehendak atau ketidak-hendak Najib, buat tak nampak aje apa yg di lakukan dek Pengurusan 1MDB.

      Padam
    2. Blog ni hari hari posting mdb..mdb.. Dah takdak tajuk lain dah ka?? Daj muak ..asyik asyik otsng yg sama komen.. Abu bakar.
      Ultraman.. Dah takdak isu lain dah...cari lah isu baru pulak...dah cuak..

      Padam
  2. Lagi menghairankan, memang terbukti 1MDB beroperasi dalam keadaan penuh rahsia dan curiga tetapi dalam cabinet hanya Tan Sri Muhyiddin dan DS Shafie ajee yang bersuara, anggota cabinet lain jadi lembu cucuk hidung.... Mooo here,,,,, moooo there......Old blody Najib had a farm.... Iya.....Iya.... yooooo.????!!!!

    BalasPadam
  3. Apa guna Irwan Serigar KSU Kementerian Kewangan, Sidek Hassan Mantan KSN, Nor Mohamed Yakcop mantan Menteri Kewangan Kedua, Chen Zhen Ming CITIC China, Khaldoon Khalifa Mubadala, dan Shiekh Hamad Abu Dhabitu dilantik jadi ahli Lembaga Penasihat 1MDB jika mereka ini hanya sekadar ada jawatan, tetapi tak buat apa-apa malahan mereka tak ada peranan apa-apa pun dalam 1MDB, apa ini semua?

    Malahan Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB, pasal apa tak buat sebarang mesyuarat? Malahan mengapakah ahli Lembaga Pengarah 1MDB tidak membentangkan sekurang-kurangnya setahun sekali perjalanan operasi 1MDB kepada ahli Lembaga Penasihat 1MDB itu?

    Malahan walaupun 1MDB adalah syarikat milik kerajaan di bawah Kementerian Kewangan, mengapakah Kementerian Kewangan diketepikan begitu sahaja sampaian surat pelantikan dan pemecatan individu itu dan ini tidak diketahui oleh Kementerian Kewangan, apatah lagi pasal pelaburan berbilion-bilion itu, apakah Kementerian Kewangan sebagai induk kepada 1MDB diberitahu mengenai perkara itu?

    Mengapa sampai begitu gila sekali operasi 1MDB ini hingga induk 1MDB iaitu Kementerian Kewangan diketepikan sama sekali dalam pengurusan 1MDB?

    Sila cybertrooper Mohd Najib jelaskan mengenai perkara ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan si puak PENJAJAH DAPBANGKAI BABI ni PENGGANAS-EJEN ZIONIS/MOSSAD-ISRAEL-SOROS/CIA/GANGSTER/PENYANGAK/LANUN/PERASUAH-no 1 pikiaq depa akan MENJAJAH seluruh bumi PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA BERZAMAN kita; tak lama lagi! Sebab tu depa nak pastikan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu serta UMNO TERCINTA kita dapat diGULINGkan secara HARAM! Ini adalah melalui MO-ZIONIS yg. akan terus MENYERANG dgn. amat GANAS, dgn. pelbagai FITNAH, PENIPUAN dan PENGHINAAN kpd. mana-mana pemimpiun BUMIPUTERA Islam/Melayu kita yg. bukan mcm. si PETUALANG2 KITUL-si PENJILAT2-KAKI BANGKAI DAPBANGKAI BABI spt. puak si DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak beranak berIJAZAH tu serta puaka-puaka HOMO/PORNO kat PKRHOMO tu!

      Bilalah si BOTAK amat SIAL-anak si madey JAHANAM ni nak diHAPUSkan dgn. SEGERA dr. UMN*?! Tengoklah PENGHINAAN dan GERTAKAN berterusan si botak SIAL-anak madey ni kpd. YAB PM Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kita - dgn. menggunakan perkataan 'penghapusan', iaitu disyaki mahu YAB PM diGULINGkan dari 1MD* kita (DENDAM anak beranak SIAL ni setaelah bapa BANGSAT dia diNYAHkan dari PETRON*S, LAD'*, PROT*N dsbnya!)! Lihat di -
      http://www.mukhrizmahathirfc.com/2016/04/lembaga-penasihat-1mdb-patut-dimansuhkan.html, Lembaga Penasihat 1MDB Patut DiMansuhkan!

      #Hormat UMNO/YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak#

      #NYAHkan si PETUALANG-PETUALANG Kitul si PENYANGAK-PENYANGAK/PENYAMAQ ZIONIS Botak SIAL-anak madey/si KULI SEMBAP-yidin depa dari UMN*!#


      #Selamatkan MALAYSIA/RAKYAT/UMNO/BUMIPUTERA (juga bermaksud PRIBUMI/ORANG ASAL-ASLI/INDIGENOUS/NATIVE/ABORIGINAL/FIRST NATION PEOPLES/TRIBAL) – dari DEKLARASI PENJAJAHAN SIAL madey-kit SIAL BANGKAI BABI-EJEN2-KANIBAL ZIONIS/ISrael KEPARAT!# (Lihat di - https://helenang.wordpress.com/2016/03/19/dap-using-malay-haters-to-attack-umno/ , DAP using Malay haters to attack Umno, March 19, 2016)

      Selamatkan UMN*/BUMIPUTERA TERCINTA kita dari EJEN-EJEN PENYANGAK PENYAMAQ ZIONIS si DIKTATOR madey-amat BANGSAT/DAPBANGKAI/PKRHOMO KEPARAT (Lihat di
      -http://snapshot2016.blogspot.my/2016/03/pegawai-media-bn-iqbal-irwandy-jelas.html#more , Pegawai media BN, Iqbal Irwandy jelas penyokong PKR! , 19 March 2016)

      Padam
    2. Nek Tempoyak baru sedar diri selepas menurun semasa bertapa di Gua Gunung Senyum ke?

      Jurus mencarut dan maki hamun Nek Tempoyak makin dahsyat, makin keterlaluan, inikah jenis manusia yang dah tahap warga emas tetapi berkelauan macam orang yang tak ingat ugama?

      Sila ulas mengenai isu mengapakah perlu ada Lembaga Penasihat 1MDB sedangkan Lembaga Penasihat itu selama bertahun-tahun wujud, tetapi langsung haram tak pernah bermesyuarat, maka ada gunanya Lembaga Penasihat itu?

      Malahan 1MDB selaku anak syarikat kepada Kementerian Kewangan, mengapakah 1MDB bertindak sesuka hatinya dan peranan Kementerian Kewangan selaku induk 1MDB diketepikan hinggakan KSU Kementerian Kewangan sendiri menyatakan dia tak tau apa-apa pasal urusan 1MDB walaupun di adalah ahli Lembaga Penasihat 1MDB dan Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan?

      Sudahlah model perniagaan 1MDB ini model tiga suku yang jenis melingkup, model pengurusan pun jenis wayar putus, anak syarikat bebas sesuka hati sampaikan induk pun tak dapat nak pantau anak syarikat itu, teruk sangat dah 1MDB ni.

      Sila jawab soalan ya Nek Tempoyak, bukannya maki hamun atau mencarut tau.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Dengan diNYAHkan si LANUN-madey ni dari LA*A, nasib baik juga LANGKAW* terutamanya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dgn. kpg-kpg. SAWAH PADI/NELAYAN amat INDAH, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA Islam/Melayu berzaman kita AKHIRNYA, telah di SELAMATkan dari GENGGAMAN KUKU BESI puaka-puaka LANUN/PENYANGAK/PENYAMAQ/PEMBUNUH-madey ANAK BERANAK serta TOKEY-TOKEY PENJILAT depa!
      Tengoklah tanah-tanah KAMPUNG Bumiputera TIOM*N dan juga LANGKAW* yg. telah diKUASAI Tokey-Tokey SingaPORK serta TOKEY-PENJILAT-madey no.1, VincentSIAL (juga PENYOKONG DAPBANGKAI-no-1 - dimana, BERJUTA yg. diROMPAK dari duit RAKYAT terutamanya bangsa BUMIPUTERA kita termasuk dari hasil rompakan termasuk dari tanah-tanah KAMPUNG pusaka nenek moyang BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, di Langkaw* dan Tiom*n telah didermakan si KULI-Tokey VincentSIAL ni pd. TUAN dia, PENGGANAS KANIBAL-dilatih-MOSSAD/ISrael, DAPBANGKAI BABI!)

      Pi Pantai Cenang di Langkawi - dah jadi mcm. Bt. Feringghi, nak cari PERNIAGAAN perhotelan dan kedai-kedai BUMIPUTERA, bukan main susah! MASJID-MASJID besaq pun boleh kira kat Langkawi dan Tioman tu! Aku ingat lagi hotel 'Islam' diberi nama yg. PELIK masa ditubuhkan bawah si BOTAK amat SIAL-anak si madey tu ; nasib baik dah diTUKAQ sikit! Baik TUKAQ terus kpd. nama yg. bercorak Islam kalau betul hotel Islam! Dan JANGAN pula si lanun-madey ANAK BERANAK ni ada pegangan SAHAM dlm tu! Dahlah bapa BANGSAT dia masa tu dok control LA*A!

      Dan ada tpt. dan jln. di pusat bandar, nama seolah nama PENJAJAH - cthnya De Ba*on! APA KEJADAHnya ni! TUKAQ cepat - MENCEMARkan nama TRADISI Bumiputera Islam/Melayu kat LANGKAWI saja! Dan bagi kerja kat anak-anak BUMIPUTERA LANGKAWI /TIOMAN utk. kerja di industri hotel – dgn. dilatih dgn. kursus perhotelan/pemandu pelancong/pemandu bot/tukang masak amat canggih – bukan setakat jadi pencuci atau kerja bawahan! Contohnya aku jumpa anak jati BUMIPUTERA Langkawi kerja kat sangkar ikan TERAPUNG tu; pandai betul dia pasal pelbagai ikan (malangnya tak diberi kursus B. Inggeris supaya dpt. bertutur dgn. PELANCONG juga)!

      Nek Tempoyak.

      #PULANGkan tanah-tanah pusaka LANGKAWI dan TIOMAN kepada pemilikan bangsa BUMIPUTERAnya, terutamanya jenerasi MUDA; yg. terpaksa BERPINDAH ke luar dan PERBANYAKkan flat/rumah-KOS RENDAH di LANGKAWI/TIOMAN untuk jenerasi muda BUMIPUTERAnya!#

      Padam
    4. Tanah di Bandar Malaysia yang dikuasai oleh Cina dari China tu apa cerita? Bukan sikit, tapi 30% daripada 488 ekar tanah Bandar Malaysia tu, ini Nek Tempoyak tak mau melalak ke?

      Malahan apa buktinya Pulau Tioman dan Pulau Langkawai telah diserahkan kepada bangsa asing? Kerana majoriti penduduk dan tanah di kedua-dua pulau berkenaan adalah tanah milik kerajaan, malahan orang bumiputera pun banyak tanah di kedua-dua pulau itu.

      Nek Tempoyak tak mau ulaskan mengenai stesen-stesen janakuasa elektrik yang menjana 14% daripada bekalan tenaga elektrik di negara ini yang dah dikuasai oleh kerajaan asing kerana dijual oleh 1MDB dengan persetujuan Najib selaku Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB selaras sengan M&A 117 1MDB?

      Tak payahlah nak mencarut sana sini, sila jawab mengenai perkara ini terlebih dahululah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Selama ni Nek Tempoyak kata YTL tu kroni Tun Dr. Mahathir, dan kini terbongkar bahawa kerajaan Najib telah luluskan sambungan kontrak IPP di Stesen Janakuasa Elektrik Paka kepada YTL lagi, mengapakah kerajaan Najib luluskan kontrak IPP di Stesen Janakuasa Elektrik Paka kepada pihak yang dikatakan sebagai kroni Tun Dr. Mahathir?

      Sekarang ni YTL tu dah jadi kronik Najib lah pula ye?

      Mengapakah perlu disambung kontrak IPP dengan YTL itu?

      Sila jelaskan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Aku setuju dan sokong pendapat Abu Bakar berkenaan Nek Tempoyak. Dia buat gitu nak sabotaj pos yang di keluarkan, coba menarik perhatian pembaca dan perbincangan ke arah lain dengan maki hamun, biadap dan kurang ajar nya.

      Pedulikan dia tuh. Tiada siapa yang baca copy paste nya bila terbaca saja 1-2 ayyat atau perenggan pertama.

      Padam
    7. Kejora Liberal dah 'menurun' jadi Nenek Tempek Koyak dgn bahasa Sundal Jalang Tua.

      Padam
    8. Masuknya Nek Tempoyak, bermakna, memang benar semua salah laku yg telah dibuat oleh Najib n the gang.

      Padam
    9. Nek Tempoyak... ko kutuk la DAP ke Tun ke.. rakyat dah tak suka Najib... tak tgk ptg td rosmah kena boo masa bg piala kt LCW.. hahaha kelakar

      Padam
  4. Tahulah sekarang siapa berfakta dan suapa yang memfitnah. Nampak jelas cai najib tak banyak membaca dan menganalisa. Semuanya main dengar dan tulis. Sekarang jelas mereka memfitnah tdm, rakan blogger yg mempuntai pebdapat yg serupa tdm. Faktanya mereka memounyai fakta memburukkan orang ajer. Fakta sebenar tidak ada.

    BalasPadam
  5. Hasan Cari Makan PAC kata Shahrol Azral Ibrahim Halmi adalah bertanggungjawab terhadap penyelewengan yang berlaku di dalam 1MDB, manakalah Najib disucikan semuanya.

    Kalau kita tengok dalam isu perjanjian syarikat usahasama antara 1MDB dengan Petrosaudi, Najib sendiri ada dan menjadi saksi majlis perjanjian tersebut. Mustahil Najib tak tau pasal itu semua kerana dia sendiri hadir ke majlis itu, kalau tak tau, dia hadir pasal apa, pasal Rosmah suruh ke?

    Najib perlu memberikan penjelasan mengapakah sepanjang kewujudan Lembaga Penasihat 1MDB yang dianggotai oleh Najib selaku Pengerusi, Shiekh Hamad Jassim Qatar selaku Penasihat Khas, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob selaku ahli, Tan Sri Ali Hamsa KSN selaku ahli, Tan Sri Sidek Hassan selaku ahli, Tan Sri Irwan Serigar selaku ahli, Khaldoon Khalifa Mubarak Mubadala Abu Dhabi selaku ahli, dan Chen Zhen Ming CITIC China selaku ahli, mengapakah tiada langsung sebarang mesyuarat Lembaga Penasihat ini?

    Apakah fungsi Lembaga Penasihat sekiranya mereka hanya ada jawatan tetapi tiada peranan dan tiada kerja langsung untuk dibuat?

    Mengapakah dalam Lembaga Penasihat itu, hanya Najib sahaja yang punya kuasa kerana dia ada kuasa pecat dan lantik CEO serta pengarah, malahan berkuasa dalam urusan kewangan 1MDB termasuklah pelaburan oleh 1MDB, maka apakah peranan Penasihat Khas dan ahli-ahli Lembaga Penasihat 1MDB yang lain?

    Apakah selama ini Pengerusi, Penasihat Khas, serta ahli-ahli Lembaga Penasihat 1MDB menerima apa-apa bayaran samada dalam bentuk gaji atau elaun atau apa-apa bayaran lain atas kapasiti jawatan mereka itu?

    Jika ya, apa gunanya bayaran itu dibuat sedangkan mereka tak buat apa-apa kerja pun, malahan peranan mereka diketepikan, hinggakan tak tahu apa yang berlaku di dalam 1MDB dan hanya tahu melalui akhbar sahaja seperti yang dilaporkan oleh Tan Sri Irwan Serigar itu?

    Harapnya cybertrooper Najib terutama Nek Tempoyak dan Keris Berayon dapat memberikan ulasan dan penjelasan mengenai perkara ini, tapi tak payahlah mencarut dan maki hamun bagai, beri penjelasan secara ilmiah.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  6. Woi bakar tadi aku tengok badminton cong wei menang, ada rosmah mansor,muka dia lain benar! Seolah baru botox

    BalasPadam
  7. Mana dia si go flybkite?
    Syabas tuan abu bakar..

    BalasPadam
  8. Jadi apa fungsi mof dan lain2 semua tu? Nampak sangat tak buat kerja. Majlis Raja2 takkan nak diamkan saja?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Tun dah mintak perhatian Raja Raja terhadap Kempen Selamatkan malaysia.

      Majlis Raja Raja boleh mesyuarat dengan sendiri nya -

      "Should the Yang di-Pertuan Agong or at least three members of the Conference request it .. the Keeper of the Rulers' Seal may convene a meeting of the Conference of Rulers." -

      https://en.wikipedia.org/wiki/Conference_of_Rulers

      Padam
  9. Berapa juta Najib beli nenek punya tempoyak?. Merepek macam bangkai. Jawab lh soalan saudara abu bakar tu?. Nek tempoyak kn tau semua,

    BalasPadam
  10. Bagaimanakah 1mdb sebuah syarikat yang diperbadankan tidak diketahui perjalanan urusan perniagaannya?

    Cukup mudah untuk mereka mencuci tangan apabila salah laku dan penyelewengan berlaku keatas 1mdb.

    Sila Letak jawatan tan sri irwan serigar....bertanggunjawablah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam kata Tun mahathir -jenayah di rahsiakan

      Padam
  11. Petang tadi ada rumour berkenaan dengan lapuran AG telah dibocorkan pada SR dan blogger tertentu. Dikata Najib bertanggungjawab!!!!!!!!!

    PAC hanya suruh siasat shahrol dan pengurusan. AG mahu najib di siasat kerana jenayah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. AG mahu najib di siasat kerana jenayah? AG Pandi? Wahh.

      Padam
    2. AG amrin buang

      Padam
  12. yg makin terungkai... abu dibakar jadi debu... makin menggila spin tak hingat protun or anti DSN ni... nak jawab soalan abu debu terbakar yg tak akan habis sampai kiamat buat apa ? move on lah ... do better thing ... else go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak reti nak jawab, kata move on saje le si mamat fly kite nih. Tak membantu idola dia si Najib pun, ha nya menyenyeh di sana sini bersama Nek tempoyak.

      Ada yang kata dia sama orang nya dengan Nek Tempoyak yang selalu copy paste komen. Konon nya nak nunjuk ada ramai penyokong Najib. Kesian.

      Padam
    2. aku mmg suka makan tempoyak... my favorite tapi aku takda kena mengena dgn nenek tempoyak ni.. yes thats true I mmg malas nak jawab dan layan soalan spin korang semua ... sebab tak kemana dan apa jua jawapan tetap kena spin dan menuju matlamat halal kan cara pegangan madey... janji berkuasa .. masa dulu 22 tahun atau sekepas pencen.. dia tetap nak berkuasa demi kroni dan penuhi hajat nak jadikan boboy PM... so plain simple .. jgn buang masa.. do better thing.. move on or else go fly kite !!

      Padam
    3. Kejora Liberal dah 'menurun' jadi Nenek Tempek Koyak (2 in 1). Bahasa tak beradab ala Sundal Jalang Tua selari dgn Skandal penipuan idolanya, Sheikh Najibul Bullshit.

      Padam
  13. Aku setuju dan sokong pendapat Abu Bakar berkenaan Nek Tempoyak. Dia buat gitu nak sabotaj pos yang di keluarkan, coba menarik perhatian pembaca dan perbincangan ke arah lain dengan maki hamun, biadap dan kurang ajar nya.

    Pedulikan dia tuh. Tiada siapa yang baca copy paste nya bila terbaca saja 1-2 ayyat atau perenggan pertama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam pada itu, ayuh kita ramai lanyak & ajar dia cukup2. Saya tak akan berhenti menjejakki dia sehingga dia hilang lenyap. Itu ikrar saya.

      Padam
  14. Rahman dahlan xde twit ke suruh punahjahat emiritus 1mdb bertanggungjawab?

    BalasPadam
  15. Blog ni khas untuk penfitnah dan pengampu mamak pluralist/syiah/komunis..ini bukan tuduhan ini fakta... semua pemimpin dari utara mme haprak semua jadi kaldai yahudi ini pun fakta... tak heran blogger dan macai spt Abu 'baka' yahudi ... kelam kabut dan samdol suman amat pun barua yahudi... mereka tak berminat untuk mengkritik LGE yg terang bersuluh berfakta banglo terlajak laris dan assmin RM2.00 telan 32 GLC selangork bernilai 40billion... kaldai fitnah untuk tuan yahudi rothchild sedang terdesak ... cemas... gelabah semua fitnah x menjadi kenyataan... semua cai cai fitnah 1 soalan lansung x jawab napa tak turun demo bagi silau berkilau dataran spt yg dijanjikan atau demo dah x laku..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya dlm harsad..
      So apa yg terkandung dlm hasard parlimen adalah fitnah lalalalalalalala....?

      Go fly wau laaa..

      Padam
  16. Kang Man tkyah layan komen orang gila tu, aku pun tk pernah baca sbb tk faham sepatah pun...dan awk tkpayah lah mencarut!

    BalasPadam
  17. 8:19 komen awak taraf sampah!
    Next.....

    BalasPadam
  18. Ahakssss.... boboi manja budak botak tak turun demo... manja budak botak pun tak tunai apa yg dijanjikan.. no wonder kena rejek di negeri sendiri... ada ati nk jadi PM... puiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai najis nk pusing..
      Cerita psl 1mdb kona sana sini..

      Takot ke cai?
      Hansard Pac tu cai.
      Fitnah ke fakta?

      Padam