Sabtu, 23 April 2016

HOT ~ UMNO & Barisan Nasional Tidak Menzalimi Rakyat..!


Tradisi membela rakyat..! Dari rakyat kepada rakyat..! Jangan memangsakan rakyat..! 

ICU henti peruntukan DUN diwakili Mukhriz

Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri menghentikan peruntukan tahunan bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Hitam yang diwakilinya.
Katanya, beliau telah dimaklumkan oleh ICU bahawa semua DUN diberikan peruntukan kira-kira RM300,000 untuk melaksanakan sebarang projek kecil-kecilan.
Bagaimanapun, beliau berkata, DUN Ayer Hitam terkecuali daripada menerima peruntukan itu setelah ICU mendapat arahan daripada Putrajaya.
“Setiap DUN mendapat peruntukan, malah DUN diwakili pembangkang juga dapat yang disalurkan melalui penyelaras Barisan Nasional (BN). Tetapi, entah kenapa DUN mantan Menteri Besar telah dipotong daripada senarai itu,” katanya, semalam.
Bekas Menteri Besar Kedah itu berkata, ICU baru-baru ini telah memberi taklimat kepada semua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN, tetapi beliau tidak dijemput.
“Setiap Adun diberikan senarai dan memang DUN Ayer Hitam tiada dalam senarai itu. Ini semua adalah permintaan daripada rakyat. Contohnya minta untuk baiki surau atau jalan berturap. Itu tujuan perbelanjaan kecil-kecilan. 
“Permohonan dihantar ke pejabat Adun sebelum disalurkan kepada ICU. Jadi peruntukan itu bukan untuk wakil rakyat sebaliknya untuk memenuhi permintaan rakyat,” katanya.
Katanyanya, beliau akan meminta penjelasan daripada ICU kenapa DUN Ayer Hitam dikecualikan daripada menerima peruntukan.
Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu, Mukhriz yang juga anak bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, merampas kerusi DUN Ayer Hitam daripada PAS dengan majoriti 2,446 undi.
Ketika kempen PRU itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menjanjikan kepada rakyat Kedah bahawa Mukhriz akan dilantik menjadi Menteri Besar jika BN dapat menawan semula negeri itu daripada PAS.
Kemenangan BN di Kedah dengan memperoleh 21 daripada 36 kerusi DUN, mengangkat Mukhriz sebagai Menteri Besar seperti dijanjikan.
Bagaimanapun, tidak sampai sepenggal mentadbir negeri, Mukhriz digulingkan sekumpulan pemimpin UMNO negeri diketuai Timbalan Pengerusi UMNO Kedah dan Adun Bakar Bata, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah setelah mendapat restu Putrajaya.
Berpolitik biar matang..! Berjiwa besar..!
Amanah dan tanggungjawab kepada pengundi dan rakyat adalah asas perjuangan UMNO dan Barisan Nasional selama ini..!
Jangan dicemari dengan sikap bodoh sombong..! Akhirnya nanti melopong..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

44 ulasan:

  1. Begitulah...mohd najib kata dia berjiwa besar..sanggup maafkan musuh politik beliau..kalau bencikan mukhriz sekalipun jgn abaikn pengundi air hitam tuu..silap catur menyesal nantii..ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana jiwa besar nya? Cara pemikiran pun nampak "debased", nampak macam bebudak kecik kalau benar begitu ramai keluar di gambar dengan sepandok "I love PM" dan takda lain.

      Itu cuba teknik mengulang, menyuap ke dalam mulut rkyat kata kata yang di harap membikin bberapa orang benar benar percayakan nya. Takkan rakyat begitu bodoh.

      Tapi pemikiran kuncu2 Najib memang banyak yang begitu. Saperti Pandi, Peguam Negara baru, tak berapa lama selepas di lantik, keluarkan kenyataan Najib tak bersalah. Hassan, Pengerusi "Cari Makan" PAC buangkan dua ayyat dari Laporan yang dah di setujui dek semua Ahli Ahli PAC bila mengeluarkan Laporan nya kpd khalayak ramai.

      Padam
  2. Zalim dan kejam sungguh regim najib ni. Mari kita semua doakan najib telungkup terjunam dimuka bumi ini dan dibalas dengan sehina hinanya dengan seksaan dunia dan akhirat olih yang sebenarnya berkuasa, Allah subhanawataala.

    BalasPadam
  3. Umno dah takder dah....yang ada united macai najib only.

    BalasPadam
  4. Ngo Justice for papa yg telah berjuangan bermati-matian semasa 1997-98 ingin cerita kejahatan tun m pada penduduk serawak sehingga hari Tak pun projek bakun Tak memberi maknafaat pada rakyat pada Rumah panjang bakun eletik masih Tak bekal kan itu kebusukan projek di bina oleh tun m itu, malah di kata hanya mampu terangkan Bandar serawak je Tak mampu terangkan semenanjung,racangan awal projek itu mampu terangkan seluruh Malaysia termasuk Indonesia dan brunai tapi Tak buat selepas siap projek itu sime daby terpaksa tanggung hutang sehinggakan terpaksa jual syraikat tayar milik negara mungkin anda penah dengar sime tayar tapi dah Tak lagi ia telah beli oleh syrikat German. Ini salah satu kejahatan tun m pada Negara, rancangan problem bakun mula 6billion telah meningkat pada 15billon itu salah satu kejahatan tun m pada negara. Selepas gagalnya projek bakun llp salah satu penipuan tun m itu untuk menipu petronas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Liberal Munafik Sialan (4:35)...

      Adakah ini lagi satu rekaan songsang kamu? Jika benar, bagi tahu kami source sebenar dari siapa, bila & cerita lengkapnya, anak Haramjadah...!!!!

      Padam
    2. nipis telinga ya autaman ?? go fly kite better !!!

      Padam
    3. Lagi satu penipuan dari Kejora Liberal tuan2 & puan2. Hati2 & waspada terhadap pembawa berita angin & dakyah songsang.

      Padam
  5. Sikap mencantas seseorang bila tidak sehaluan semakin menjadi-jadi oleh Najib. Semua yg tak dengar arahan dia kena buang tanpa diberi peluang untuk membela diri. Ini yg dikatakan law of the jungle. Termination or expulsion took place without due consideration on the Principle of Natural Justice. No show cause letter. No hearing or trial for the case to be heard. Yg amat menyedihkan lagi, kenapa harus warga DUN Air Hitam dijadikan mangsa kekejaman Najib dgn gerombolan2 serakah di Negeri Kedah? Kenapa peruntukan tahunan RM300,000 diberhentikan juga? Nak marah dendam tujukanlah saja pd Mukhriz, kenapa rakyat Air Hitam turut jadi korban? Apa nak jadi dgn Najib nie.....?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kah tun m kata rm300,000 rasuah pada dun bn, macai protun m cari duit untuk adakan program untuk rakyat, itu kan duit rasuah selalu tun m cakap akan, bagi bn itu bukan duit rasuah itu bagi peruntukan.suruh tun m Cakap lagi duit itu duit haram Dan duit rasuah, minta peruntukan pada siapa saja ahli dekarasi Rakyat itu

      Padam
    2. Nampak sangat kementahan daya fikir Kejora Liberal. Dia fikir peruntukan itu macam duit cash dalam akaun peribadi yang bila2 masa boleh dikeluarkan. Otak dia sama selari dgn otak songlap Najib.

      Padam
    3. Buat saudara othman.....
      Begini,bila najib sepuluh kali bodoh, penyokongnya mesti lebih bodoh sbb tu menulis tu menunjukkan tahap bangang nak mampus. Apa fakta pun di bagitau tetap ada alasan bodoh utk menepis kebenaran. Asyik menyalak TDM. Boss bodoh bangang nak mampus takkan kuli2 batak dia kat bawah ni bijak? TIDAK.Dasar hati hitam walhal duit2 mereka pun kena belasah jugak. Lainlah kalau lari cukai. Tu pun mereka tak nampak? Bodoh sial kan? Otak Mmg beku....janji hulur duit ....5sen pun ambik,kalau jenis ni lah. Dah Mmg jenis hina nak suruh diaorang pikir.....maaf lah. Sampai mati pun tak kan mampu. Tahap gampang ni mcm tu lah....buang masa je diorang ni...maklum lah BODOH SIAL.

      Padam
    4. fakta auta autaman ... go fly kite !!!

      Padam
    5. 642, ko malu ye, kena sebat, boss ko pun kena sebat, di kata bodoh nak mampus. Tak reti nak jawab, takda fakta dan hujah nak gunakan, keluor komen bodoh fly kite ko, ye? Sian.

      Padam
  6. Ngo rahsia justice for papa telah kembali aktif menentang kekejaman tun m, kami dulu telah berjaya mememaksa dr m melepaskan jawatan pm keluarkan kebusukan tun m itu menipu petronas dengan mengunakan kroni Dan buat bailout untuk syrikat kapal anak nya. Kami menasihat para ahli justice for papa 'jangan ikut dekalasi rakyat untuk Anak tun m jadi PM, ingat kami berjaya mengegarkan tun m sehinggin beliau melepaskan jawatan, kami Tak takut pada tun m ,khairuddin telah mangikihanat anwar dengan menghasilkan buku 50dalil berunsur fitnah konon mengangkui sudaraMara anwar, khairuddin lupa jasa anwar bagi dia kaya raya ketika di merempat dulu, dia juga konon bercakap ada orang pecah perpaduan deklarasi Rakyat untuk Anak tun m jadi pm, cukup2 lah penipuan anda khairuddin anda telah bankrap, hutang anda dibanyar oleh tun m supaya anda buat kerja menjatuhkan najib,
    Saya meminta ahli ngo refomasi 1998, otai refomasi bersama2 kami NGO justice for papa menentang penipuan khairuddin Dan tun m deklarasi menjadikan Anak tun m jadi pm
    Kami mendapai cerita peintip kami dalam umno 'dulu tun m telah memaksa najib menjadikan mukhriz sebagai MB sebelum dia jadi pm malaysia perkara mesti menentangnya sebab cita2 tun m menjadikan Anak dia jadi pm adalah salah, apabila najib Tak mahu ikut cakap tun m dia menjadikan Anak dia TPM, tun m telah marah pada najib, Malaysia bukan Singapore segala kuasai oleh keluarga Lee.
    Bantu kami menentang tun m Dan menentang deklarasi melantik Anak sendiri jadi pm, penipuan ini mesti hentikan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sheikh Aljuburi & Shekh Najibul Bullshit...kedua-duanya anak murid yg tak tamat pengajian tapi telah mendurhaka kpd gurunya kerana merasa diri dah hebat. Rasakan kualat atas perbuatan bila di penghujung kerjaya diaibkan dgn penuh kehinaan. Itu baru dibayar Cash di dunia, belum di akhirat nanti.

      Padam
    2. He.he.he bagus berani menentang penipuan tun m pada Rakyat Malaysia al juburi dah tak ikut deklarasi macai tun m itu he.he.he

      Padam
    3. guru ko la autaman ... madey mana pandai mendidik... mengkroni pandai ler ... org tua nyanyok je lah !! better fly kite !!

      Padam
  7. Fumakilla 4.43pm berkata... "dulu tun m telah memaksa najib menjadikan mukhriz sebagai MB sebelum dia jadi pm malaysia..."

    Itu rekaan "duluuuu" chai, hari ini mukhriz beri tempoh 7 hari untuk SUA najib, tengku sarifudin untuk tarik balik kenyataan beliau.

    Nah fumakilla, ini baru ada teloq, Najib punya kat mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saman je la ... jgn buat chong chin cai cinabeng !! go fly kite !!!

      Padam
    2. He.he beliau ahli telah berpaling tadah di sebab jawatan dah tentu dia tahu rahsia justice for papa , apabila jawatan tergugat sarifuddin menarik balik kata2 dia, sebenar semua ahli jusTice tahu tun m memaksa najib bagi anak nya jawatan penting Tak patut dia dapat,ini hasil intipan kami yg kami intip najib

      Padam
    3. Anuar tu salah dh masuk dalam pasal cucuk salah lobang...justice apakabenda lagi...isu dh basi

      Padam
  8. Fumakilla 4.43

    "Bantu kami menentang tun m...."

    Kah kah kah kah minta talian hayat ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tidak. Ha nya jemputan dengan iklhas, tarak pakai suap wang tunai atau dedak yang Najib Mr Cash Is King sentiasa buat.

      Padam
  9. Osman bakar.... oh... osman bakar.... ooooppsss silap lagi osman bakar tu citer p.ramlee rupenye..kikiki.. suman amat mme projrk bakun meningkat kos pada 16billion dan pengerusi Ekran Tan Khong Hing kroni momok mudah lupa mintak nyawa sehingga sekarang untuk dibailoutkan oleh kjaan najib gara gara kegagalan momok tua bina projek Bakun hasilnya 1 biji mentol masin belum menyala akibat krisis Ekran dan Dam Bakun saman orang peribomi sarawak hingga srkarang brlum diambil tindakan lagi....
    Berkenasn ICU di Dun Boboi botak kjaan tidak menyalurkan bantuan melalui boboi botak secara terus... bantuan kjaan masih smpi ke Dun Si Boboi klu disalur trus ke boboi takut duit dusalah guna... lagi satu pun keluarga boboi semua kaya raya hasil bailout dan kontrak mewah 22 tahun momok tua jadi PM.... pakai jer duit poket sendiri slma 2 jerrr..brapa sen ssgt la pada keluarga bailout si momok tua...small amount utk keluarga momok mudah lupa tuhhh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh nya kamu Mamat 5:26 PTG. Takda langsong beri sebab kenapa peruntukan untuk ADUN kawasan itu di hentikan. Dah macam budak kecik depa yang makan dedak si Najib Cash Is King. Hingga peruntukan untuk rakyat kawasan ADUN iitu pun hendak di hentikan.

      Dan kamu keluorkan cadangan mengarut pulak. Tak tau lulus apa kamu sekolah dulu.

      Padam
  10. Pada bulan Jun 2015, SI PENIPU itu berkata:

    “Biar saya terangkan dengan jelas: Saya tidak pernah mengambil dana untuk kepentingan peribadi seperti yang didakwa oleh musuh-musuh politik saya – sama ada dari 1MDB, SRC International atau entiti lain, seperti yang disahkan oleh syarikat-syarikat ini sendiri.”

    Malangnya, seperti yang telah dibuktikan banyak kali (dan didedahkan sendiri oleh Peguam Negara), dia terbukti menerima wang dari SRC International dan dalam artikel yang diterbitkan oleh WSJ kelmarin, sekurang-kurangnya USD681 juta juga telah diambil daripada 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. recycle spin je lah kerja ko ... go fly kite !!!

      Padam
    2. Duit yang di sebat Najib masuk ke ekaun2 peribadi nya berjumlah RM4.2 bilion (bukan RM2.6 bilion), dan dari lima (5) punca, termasuk SRC, anak syarikat 1MDB.

      Padam
    3. Nak tau butir lanjut jumlah dan 5 puna wang yang masuk ke ekaun Najib itu, baca lah JEBAT MUST DIE blog - 3-4 pos yang lalu

      Padam
  11. Dun mukhris + Dun mat said mis soruu

    BalasPadam
  12. Dah dibuktikan banyak kali. ....???? Tunjukkan bukti tu bodohhhh....!!!! Document ade..?...Memo ada..? Surat menyurat mana..? Artikel yg diterbitkan WSJ bila..? BANGLO TERLAJAK LARIS LU SEBUT AJER BUKTI DOCUMENT...DATA...TARIKH...MEMO...SURAT KELULUSAN... SEMUA ADA....ITU BARU ADA BUKTI DAN FAKTA.... vongoksss....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh, bangang dan bengap, kesemua korang Projib.

      Politik bukan Mahkamah, bangang. Politik ada lah persepsi. Najib kata tak ambik wang untuk kegunaan peribadi, pengundi dah tak caya lagi. Pandi kata Najib tak bersalah pun rakyat dah sangsi. Sekejap kata itu, sekejap kata ini, siapa nak caya lagi?

      Kata nak saman SR, WSJ, NYT pun tak saman sampai sekarang. Persepsi pengundi Najib bersalah, takut kalah kalu saman.

      Atau takut banyak lagi pekong busuk keluor bila bicara di mahkamah kalau saman.

      Kau tak tau Najib dan UMNO akan lingkup kalau Najib terus sebagai Presiden parti dan PM? Itu pasal dia perlu letak jawatan atau di gantikan.

      Padam
  13. Sejak pendedahan IPIC dan pendedahan PAC, KENAPA TIDAK NAMPAK SEBARANG URGENCY atau KESUNGGUHAN DI PIHAK KERAJAAN UNTUK MENANGANI PERKARA INI ?

    USD3.5 bilion dah lesap, tapi masih perlu dijelaskan. Maknanya kena 1MDB kena cari duit lain untuk gantikan yang hilang itu. 

    Lebih RM14 bilion duit rakyat HILANG tapi apa reaksi kerajaan ?

    Masih duk sibuk hentam Tun Mahathir ? Halo ! Priority la .... HAKIKATNYA memang terbukti ada masalah besar dengan 1MDB dan TERNYATA sebanyak RM14 bilion dah hilang. 

    Tapi ada Najib komen apa2 ? Ada pemimpin2 yang sibuk pertahankan 1MDB komen apa2 ? Ada ditubuhkan Task Force untuk siasat ? 

    Tidak ada kedengaran langsung ...... APA NI ? ?

    Ketika semuanya masih dalam bentuk dakwaan, mereka kata itu semua fitnah. Tapi bila sudah TERBUKTI dan diAKUI oleh Arul, oleh PAC, oleh BNM dan oleh Ketua Audit Negara .... KENAPA SENYAP ? ?

    BalasPadam
  14. Punca semua masalah ini tidak lain dan tidak bukan kerana Malaysia telah melantik samada SEORANG PM PENYAMUN DAN PEMBELIT PALING BESAR SEANTARO ALAM @ KEDUA DUANYA SEKALI. Jika PM Malaysia bukan jenis ini, mustahil kehilangan duit negara ribuan juta RM ini boleh berlaku. Lebih menyedihkan perbuatan haram dan menyamun semega ini dan secara terang terang boleh disokong dan dimegahkan oleh hampir semua YB YB dan MP dalam UMNO BN. Dimana lagi rasionalnya utk rakyat pertahankan PM PENYAMUN SERTA REGIM PEMBELIT yang seburuk dan sehina ini utk terus memacu mada depan negara. Anda benar2 baghal dan bengap andai terus mengizinkan regim korup sebegini bermaharaja lela dan buat sesuka hati.

    BalasPadam
  15. Tunjukkan bukti dan duit itu dah hilang... fakta dan bukti duit itu hilang sila kemukakan fakta...document..tarikh duit hilang... sila tunjukkan dan publish dlm blog red bean army putramerdeka ini srkarang... putramerdeka tunhukjan bukti kalau lu ada telo.... atau telo dah masuk lam.perut...ada brani...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak bukti? Mintak dengan rpk. Kan dia tu sumber rujukan penyokong najip? Kah kah kah

      Padam
    2. sumber lidah fitnah dari SR & WSJ adalah ... pastu dogol putramerekah dan autaman ninakan spin cam bagus jer... recycle spin... ikut lirik lagu sumbang org tua nyanyok madey ... hilang hilang hilang .. mmg hilang akal org tua madey ni !!! better go fly kite !!

      Padam
    3. Cai,go fky kite!!apak kau..!

      Padam
    4. Setuju dengan 7:33 PTG bahawa cai Jibo di 6:51 PTG perlu go fky kite bapak dia

      Padam
  16. Jangan tktau dari dulu rejim umno mmg kejam, contoh pembinaan jln,jln akan dibina tk sampai di kawasan pembangkang,sya bg satu contoh sahaja.Sekarang bila terkena pada mukhriz baru korang nk bukak mata.
    Umno parti yg mengkhianati bangsanya sendiri, yahudi pun tk jahat dengan bangsanya sendiri.

    BalasPadam
  17. Boboi banyak duit 1mdb tak pernah lari dari masalah sedia berhadapan rintangan dan fitnah ... momok 22 tahun bail out company anak beranak dan kroni beratus billion .... ada yg x sempat bail out mcm di Bakun.. taik momok smpi org laen kena cuci...babi tul...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Da naseb ko jd pencuci taik..nak buat mcm mana..org lain ok je,ko pulak yg xpasal2 mengaku cuci taik apahal..stupid+idiot..go fly kitee lps cuci taik..kahkahkah..

      Padam