Isnin, 18 April 2016

SPRM ~ SABAR..!


Sabar..! jangan alih isu..! jangan alih tiang gol..!

Dalam isu banglo ni takde anggota SPRM yang ditukar..! tiada serbuan yang dibuat keatas pejabat SPRM..! Tiada pulak kedengaran pihak SPRM sampai buat sembahyang hajat..!

SPRM tidak menerima tekanan..! SPRM sedang menjalankan siasatan..! Jangan jadikan SPRM kambing hitam untuk menutup pekung hanyir 1MDB..! 

Guan Eng kalau dibuktikan bersalah hukum dia..! Tiada siapa pun mahu membela pesalah..! Lebih lagi membela penjenayah yang wewenang berkuasa dan berleluasa merompak berbilion ringgit duit rakyat dan kekayaan negara..!

Guan Eng salah...hukum..! Begitu juga dengan mereka yang bersalah menyeleweng didalam 1MDB..! hukum juga..! Jangan pilih bulu..! Jangan jadi penyapu..!

SPRM nafi lengahkan siasatan kes banglo Lim

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa semua pihak tidak mengeluarkan kenyataan mengelirukan berhubung siasatan yang sedang dijalankan terhadap isu pembelian banglo melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.
"Perlu diingatkan bahawa setiap siasatan rasuah mempunyai perbezaan melibatkan pengumpulan bukti, pengesahan dokumen serta mengambil keterangan saksi yang menyebabkan siasatan terbabit turut berbeza-beza," kata SPRM dalam satu kenyataan.
SPRM berkata demikian bagi menjawab dakwaan beberapa pihak bahawa badan itu melengahkan siasatan terhadap kes berkenaan.
Lim didakwa Julai lalu membeli banglo di bawah harga pasaran yang didakwa sebagai pertukaran untuk menjual tanah milik kerajaan negeri di Taman Manggis pada harga murah.
Pengarah Siasatan SPRM Datuk Azam Baki sementara itu dipetik dalam laporan berita hari ini menegaskan badan anti-rasuah itu akan menjalankan siasatan secara telus dan tanpa tekanan mana-mana pihak.
Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan, Parti Cinta Malaysia dan peguam Abu Backer Sidek Mohamad Zan antara pihak yang dilaporkan menggesa SPRM mempercepatkan siasatan terhadap Lim.
Lim sendiri ketika isu itu mula ditimbulkan menggesa siasatan pantas SPRM terhadap beliau.
Sementara itu SPRM berkata, kes tersebut dan kes rasuah RM100 juta melibatkan seorang pegawai Kementerian Belia dan Sukan tiada kaitan dengan seorang pegawai SPRM yang baru-baru ini didapati bersalah di mahkamah atas tuduhan rasuah.
Dilaporkan minggu lalu seorang pegawai SPRM di Putrajaya, Kenny Chua Boon Meng, dijatuhi hukuman penjara tiga bulan dan denda RM3,000 atau penjara tiga bulan ', kerana menipu seorang pegawai polis sebanyak RM20,000.
Keadilan itu buta..! buta warna..! buta harta dan buta kedudukan..! 
Keadilan untuk semua..! bukannya berpihak..!
Jangan pulak keadilan dijadikan bahan untuk meraih 'dedak' sebanyak mungkin..! Akai ada ker?
Lu Fikir La Sendiri!!!

76 ulasan:

  1. xde pegawai yg teringin nk bocor maklumat dan khianat mcm khianat pd kes derma.

    isu banglo tokong lim xde akses utk pecat atau tukar pegawai yg betul2 ikhlas. anjing2 belaan pakatan haprak dlm SPRM seronok sbb tokong byk kawan maa.. kasi kenyang

    tkyag buat entry bodoh lah just nk jilat tulang babi.

    kalau ya pun dh kenyang makan dedak berlendir ditabur mamakgila. takkan lah tulang babi pun kau gamak jilat jugak admin.

    jahanam ketrunan mak bapak kau lahir anak sial kotor sampai mcm ini.

    cukup2lah tkpyan sampai babi pun kau nak jamah.

    byk sgt dosa tu mana nk settel

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai 3.33 bertaubatlah....kubur kata mari tak semestinya dipenghujung senja. Nanti malaikat Tanya, jangan cakap kami tak ingatkan.

      Padam
    2. dh kelu xboleh jwb spin meroyan

      kau tk rasa nak bertaubtkah?

      kau rasa doa kau selama fitnah Najib Ahmad maslan Zahid semua tu dh naik kelangit clear??

      lepas tu duk jadi barua kafir LGE ni dpt pahala kah??

      kau suruh org bertaubat main2 sbb nk cover kerja dosa selama beribu2 posting blog laknatullah ni?

      mampos nnt kau loyar buruk mcm ni lah dlm kubur!

      Padam
    3. Semalam jam 8:30 malam Tun Mahathir turun bertemu rakyat di Pasar Malam Jalan Tuanku Abdul Rahman sambil menyampaikan mesej Deklarasi Rakyat dan menyeru orangramai supaya tampil menyokong serta menandatangani Deklarasi itu.

      Hampir 2 jam Tun dikerumuni orang ramai yang berasak2 mahu bersalam, mengambil gambar dan menyatakan sokongan kepada perjuangan Selamatkan Malaysia menerusi Deklarasi Rakyat.

      Memang hebat Tun yang sudah berumur 91 tahun itu yang ternyata masih punya tenaga dan semangat yang amat tinggi dalam perjuangannya. Di mana saja, majlis siapapun ... Tun Mahathir akan redah !

      Yang pasti, semalam membuktikan Tun Mahathir masih disayangi rakyat tanpa mengenal bangsa dan umur.

      Menariknya dalam ucapan singkatnya, Tun turut beri komen terhadap kenyataan Menteri Luar Arab yang kononnya mengesahkan dana 2.6 itu sebagai derma. Tun berkata -

      - .... kalau kita nak tahu banyak mana 42 bilion ringgit, kalau kita beli sebuah rumah dengan harga 42 ribu ringgit, 42 bilion ringgit boleh beli satu million (juta) rumah ! Inilah banyaknya wang yang dipinjam. Dan sekarang ni dia tak mampu bayar, jadi dia kena cukai macam2 kepada rakyat untuk nak bayar hutang.

      - ... Menteri Luar Arab, setelah berjumpa dengan Najib, mengaku bahawa duit itu datang daripada negara Arab. Tetapi pengakuan olehnya sahaja setelah berjumpa dengan Najib tidak boleh diterima. Kita nak bukti2 yang duit ini datang daripada negara Arab.

      Siapakah yang ada duitnya yang begitu banyak ? Tunjuk kepada kita ! Bank mana yang digunakan untuk simpan duit itu ? Perniagaan apa yang memberi dia keuntungan begitu besar sampai boleh bagi kepada Najib 861 million dolar Amerika ataupun 2.6 bilion ringgit ? ( sebenarnya 681 million )

      - Kononnya dia dah bagi balik .... Apa bukti dia bagi balik ? Takdak bukti langsung. Cuma cakapnya saja.....

      Bila ditanya apa buat dengan duit ini, oooh, saya tak salah guna duit. Tetapi itu cakap saja, kita nak tahu daripada surat2, dokumen2 bahawa dia dah bagi balik. Mustahil setelah dapat 2.6 bilion ringgit, dia bagi balik 2.3 ringgit. ( sebenarnya 2.03 bilion )

      ... haaaa orang gila pun tak bagi ...

      .. Najib merosakkan negara.

      Padam
    4. aku dan isteri pun bergambar dgn TDM masa jumpa dia di Langkawi dulu.. sesiapa pun rakyat yg ada skal akan buat bila dapat peluang .. tapi bukan aku setujupun gelagat dia bersekongkol dgn DAP .. itu musuh utama aku sebagai bangsa Melayu.. madey dah lupa diri dan tamak kuasa .. sampai sanggup mengemis tandatangan ... jgn mimpi lah bro.. go fly kite !!

      Padam
    5. Duit loan RM42 bilyon dialir keluar entah ke mana. Ya Allah, tersentak jantung bila dengar kita kena bayar duit bunga saja RM190 juta kpd pihak bank. Itu belum pinjaman pokok lagi. Busines jenis apa yg Najib/1mdb buat, takkan nak gadai semua tanah rezab Melayu? Power station yg digembar gembur sebagai asset pun dah tahap putus darah (monopause), tak laku lagi kalau dilelong. Temasek Holdings Spore ditubuhkan tak pinjam duit bank. Rezab simpanan Spura terlalu banyak. Najib nak ikut orang tapi tak ukur diri sendiri. Ada kah masuk akal dgn RM1juta hendak buat business real estate berbilyon-bilyon. Kesudahan Reza Aziz anak Rosmah yg beli aset/harta2 di Beverly Hills & New York, bukan 1mdb. Kejadah apa nie Najib.......??????

      Padam
    6. tulisan "Ya Allah" keluar dr lidah seorang munafik.
      seorang pembohong yg pura2 mcm 'terkejut'.

      tulisan kau 99% pembohong. itu shj aku boleh kata. mati esok kau merangkaklah jawab dpn Allah SWT.

      atas dunia ligat berbelit.. takpa sbb dunia Tuhan bagi peluang jalan mana nk pilih.

      mencairkan aset untuk hutang bukan kegagalan dan jauh sekali rasuah atau seleweng. tp bila nawaitu itu sudah bersama syaitan maka Al-Quran pun kau akan pakai utk tegakkan kemunafikan.

      Nauzubillahi minzalik dr terikut2 dgn bisikan2 org2 munafik ini.

      Padam
    7. saudara 11:22 jangan kata2 termakan diri... jenuh nak cari orang nak mintak maap nanti...

      Padam
    8. Sabri Degreat, Assalamualaikum....

      Setiap perkataan tidak baik yg diluakkan oleh si Kejoral Liberal akan jatuh kpd dirinya. Dia yg tidak jujur & tidak mahu bertanggung jawab berselindung tanpa nama, sering mencarut, ketawa mengilai macam puaka jembalang, berlakon pelbagai watak untuk menggabui orang, mereka-reka cerita keburukan tanpa ada nas, hingga tergamak menuduh seorang Ilmuan tersohor seperti Dr. Zakir sebagai kafir.... bolehkah kita percayai...???? Kebathilan yg nyata pun dianggap benar!

      Padam
  2. "Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa semua pihak tidak mengeluarkan kenyataan mengelirukan berhubung siasatan yang sedang dijalankan terhadap isu pembelian banglo melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng".


    My comment:
    So...I rest my case, just wait & see. Exodus of 'Bangla' by the million into the country is far more serious repercussion as caompared to 'Banglo' issue. Betul tak teman2?

    BalasPadam
    Balasan
    1. otaman

      kalau betul kau org Islam yg ada iman.

      kau ckp ikhlas krn Allah.

      kenapa semasa Najib diasak SPRM.. media bocor segala2 maklumat bukan.. xde satu habuk pun teguran dan amaran SPRM mcm kes LGE?

      kes LGE terang2 maklumat yg sgt rasmi dan jelas aktiviti haramnya telah berlaku.

      S&P tukar milik dan pegangan2 saham individu terlibat dalm 3 syarikat yg membida.

      kenapa kamu semua sanggup menjadi baru kepada kafir semata2 kamu benci Najib?

      Padam
    2. admin blog ni memang ANJING yang bapak nya BABI telah KONGKEK emaknya keturunan anjing...so lahir seorang PUTERA yg berjiwa MERDEKA...bebas nak makan dedak bersalut najis babi dan berkuah kan lendir tahik anjing....
      cakap banyak pun tak guna.....anjing hanya mendengar arahan tuan nya iaitu se ekor BABI...puihhh!!!

      Padam
    3. sorry to admin blog ini bukan setakat anjing..malah bagi kau lebih hina dari seekor babi jantan yg sedang mengawan dengan babi betina dalam kandnag babi yg penuh dengan NAJIS

      kalau babi itu fitrah Tuhan jadikan ai dengan sifat kebinatangan..sifat jijik sbg pameran dan gambaran kpd manusia jgn tiru..tp manusia yg mcm admin blog ini.. lebih jijik dr itu.

      dia tak peduli man abenar mana salah janji TEMOLOK di suap sumbat dgn wang dan habuan. lidah bengkok belit atau jari jemari yng maha pendusta lagi maha pemfitnah pun tidak di pedulikan.

      Babi yg busuk dgn najisnya dalam kandang tk melakukan kerosakan pd umat manusia..tidak buat fitnah atau lakukan pertumpahan darah atau perang

      tp spesis laknatullah mcm admin blog ini.. mereka tidak kisah kalau tumpah darah atau berdusta kerana bg mereka TEMOLOK 1st. perut diisi sbyk2 dgn benda2 HARAM.. dna puas megerjakan benda2 yg merosakkan umat

      bila masuk topik LGE.. barua2 yg lebih hina dr babi ini kelihatan lah sifat 'perjuangan alif baa taa' merek kununya...

      cukup hina org2 ini.

      Padam
    4. kejora Liberal 3:47

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
    5. Apco dangan apcon lain ia he.he.he nampak bodoh macai pkr ini Sila taip apco Dan lepas apcon, anwar tak tahu beza apcon dengan apco. Kami tahu apco syrikat perkenalka pelaburan di seluruh dunia, apcon syrikat komunikasi milik keluarga bush, bukankah tun m rapat bush itu Dan bush telah upah bekas jenderal yahudi itu.

      Aku heren tengok kau ini tak tahu bezakan apco dengan apcon milik keluarga bush itu

      Padam
    6. Tun m menyabab 5negeri jatuh tangan pembankang itu telah berpakat kroni apek dia untuk jatuh Pak lah di Penang semua ahli umno tahu perkara itu, dengan mengunakan isu tanah NGO cina di jual oleh gerakan pada hal apek jual tanah NGO itu ,betapa jahat tun m itu, finah Pak lah dengan menyabab 5negeri jatuh ke tangan pembankang. 29 kampung melayu jual oleh apek dap, sila dapat balik 29kampung macai fanatik tun m itu, gara2 bermusuh dengan Pak lah Penang jatuh ke tangan dap, gara2 bermusuhan pak lah 29kampung tergadai. Tun m menyabab menang dengan Pak lah, menang kampung tergadai buat apa fanatik sila Othman Ahmad

      Padam
    7. 6:26....

      Apa yang kamu meraban nie..nak katakan bahasa Melayu jauh sekali, tak faham langsung....!!! Well, if you can't express in simple Malay, why not I suggest you do it in English. Okay? And I always look forward anxiously to debate with you, kiddo.

      Padam
    8. otaman munafik kalau tk boleh jawab ko buat bodoh2 kata org meraban.

      hati kalau dh tk betul sgala ucapan tulisan juga menyimpang. pendusta.

      Padam
    9. Tuduhan kamu itu bersandarkan apa...ada laporan dari Bernama, tv3 Suku, Utusan, Berita Harian, Special Branch, atau apa2 bahan pun..?? Sila tunjukkan bukti supaya kamu tidak keliahatan bengap & pembohong, FAHAMMMM...????

      Padam
  3. Jika kita berpegang teguh kepada agama sebagai panduan dan amalan hidup kita semua akan dapat hidup dengan aman dan sejahtera. Semua agama pun mengajak ke arah kebaikan. Tidak akan ada bencana buatan manusia sebegini hebat melanda negara. Walaupun masih berakal kita diperbodohkan. Walaupun masih berharta kita dimiskinkan. Walaupun masih tersenyum kita dianiayakan.

    Aku tau SPRM dan juga PDRM cukup tercabar dalam menjalankan tugas, mencari kebenaran dan menegakkan keadilan. Aku harap mereka terus menerus berusaha. TUNJUKKAN kejujuran dan keikhlasan supaya rakyat tidak tersalah anggap.

    Menyentuh tentang Pejabat Peguam Negara... Hilang habis maruah jika Apandi Ali masih di situ. Begitu juga PAC yg diterajui Hassan Arifin. Kedua2 lembu pemakan dedak Mohd Najib ni sahih jadi korban bersama tuan mereka nanti.

    Untuk BNM, aku kecewa dgn Zeti. Terpalit juga dgn najis Mohd Najib di hujung kariernya yg sepatutkan cemerlang.

    Sekali lagi aku berpesan kepada SPRM dan PDRM, TUNJUKKAN kejujuran dan keikhlasan

    BalasPadam
    Balasan
    1. cehh ckp bab Tuhan awal2 kemain
      rupanya munafik je lidah kau

      kalau AG bersih Najib sebab jelas mmg Najib di konspirasikan. Kenapa kau ckp itu salah maruah bla2.

      mana dia tunjuk sikit satu dokumen jelas yg rakyat nk tengok depan mata Najib rompak duit IMDB atau rasuah.

      tolong jawab yg tu dulu jgn belit merata

      kes LGE ini SANGAT JELAS. bahan bukti tak payah sibuk2 nk upah penyagak pergi buat report di SWISS Police atau UK Scotland Yard atau FBI atau ke Singapore.

      sekali petik memang terburai bukti2 berkanun jelas nama2 kaitan dengan kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa CM Lim.

      tp kenapa layanan berbeza??

      kamu semua tak betul dan menipu maka kamu menipu juga Allah.

      lidah petah bagai ckp mukadimmah Tuhan sana ini

      ini semua copy paste gelagat ostad2 PANgok mcm mat sbu.

      diri mereka sendiri terpalit najis kotoran tp tak malu bercakap pasal orang lain kunun kotot?

      Kenapa kamu gamak menjilat tulang2 babie2 ini semata kamu terlalu benci pada Najib?

      kt mana penyelewengan Najib buat yg menjejaskan kamu sebagai rakyat?

      LGE terang2 mencabul hak rakyat.. itu baru satu kes. di penang terlalu banyak kes yg disembunyikan. baru petik satu luruh 3-2 kaitan yg laian.

      semua ada bukti.. ada rekod di pejabat2 berkaitan.

      kes Najib sampai skrg tk keluar pun print record transaction pindahan wang dr Abrar ke SRC ke akaun Najib.. tunjuk lah kalau betul kita turun ke jalan ramai2 asak najib turun jawatan.

      kalau setakat menyalak dlm ni maknanya mmng tipu

      UMNO Penang berani pergi depan Pejabat SPRM Putrajaya bawak sepanduk persamaan kes Khir Toyo LGE. UMNO Penang berani kejar LGE turun KOMTAR ajak debat dan sahkan bukti.

      Tapi malang bila SPRM jd BARUA penyangak sebenar.!!

      Rakyat sbrnya tak ditipu Najib..tp rakyat dikencing hidup2 oleh circle anti najib dan pakatan jahanam ini termasuk ejen2 mereka dlm agensi2 besar spt SPRM!!

      karutlah lepas ni sprm jgn berlakon lah tangkap org itu ini.. tangkap 3 3kor kepala besar ini dulu

      DATO SYUKRI

      DATO BAHRI

      DATO MUSTAFAR ALI.

      Padam
    2. kejora Liberal 4:05,

      Saya ulangi.......

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
    3. Tun m menyababkan 5negeri jatuh tangan pembangkang itu telah berpakat kroni apek dia untuk jatuh Pak lah di Penang semua ahli umno tahu perkara itu, dengan mengunakan isu tanah NGO cina di jual oleh gerakan pada hal apek jual tanah NGO itu ,betapa jahat tun m itu, finah Pak lah dengan menyabab 5negeri jatuh ke tangan pembangkang. 29 kampung melayu jual oleh apek dap, sila dapat balik 29kampung macai fanatik tun m itu, gara2 bermusuh dengan Pak lah Penang jatuh ke tangan dap, gara2 bermusuhan pak lah 29kampung tergadai. Tun m menyabab menang dengan Pak lah, menang kampung tergadai buat apa fanatik sila Othman Ahmad

      Padam
    4. 6:54....

      Apa yang kamu meraban nie..nak katakan bahasa Melayu jauh sekali, tak faham langsung....!!! Well, if you can't express in simple Malay, why not I suggest you do it in English. Okay? And I always look forward anxiously to debate with you, kiddo.

      Padam
    5. Othman Ahmad gagal berdebat, ini blog bahasa melayu bukan blog British ADA faham, he.he.he

      Padam
    6. Kejora Liberal 8:45..

      Baik...silakan kita debat dalam BM, tapi jangan jadi pengecut, pakai anonymouse atau Tanpa Nama yg tak bertanggung jawab. Boleh?

      Padam
    7. Tanpa Nama18 April 2016 4:04 PTG

      Kamu ni bangang ke apa?

      >> Awal2 lagi kamu cakap ‘bersih Najib sebab jelas mmg Najib di konspirasikan’.
      >> Baris kedua pulak kamu cakap ‘tunjuk sikit satu dokumen’
      Kenapa ayat pertama kamu terima membuta tuli cakap AG yg dilantik dan diberi gaji oleh Mohd Najib tu? Lepas tu mintak aku tunjukkan bukti dokumen pulak.
      >> Lepas tu kamu tulis ‘tp kenapa layanan berbeza??’
      Sama jugak dgn kenyataan Menteri Arab tu. Kalau belah korang berhujah guna air liur menyembur2 takpe, semua sah sahih betul benar belaka. Tapi kalau TDM cakap semua nak kena ada dokumen? Kenapa layanan berbeza2 yek???

      >> Lagi satu kamu tulis ‘semua ada bukti.. ada rekod di pejabat2 berkaitan.’
      Pasal nak tuduh orang lain pandai, cuba bagitau apa yg kamu tulis tu dekat Mohd Najib. Wang beribu juta tu masuk keluar dari buku akaum Mohd Najib, bukan dari buku akaun TDM. Mohd Najib atau hamba abdi dia yg hantar pulang derma tak laku tu kepada Tok Arab. So dia atau hamba abdi dia yg tau bila tarikh hantar, sebanyak mana, ke akaun mana bank mana. Hal 1MDB pun serupa jugak, semua transaksi kena mintak kebenaran dari dia sebagai Mr.117. TDM hanya pandai tuduh saja, tapi yg boleh buktikan TDM buat ‘fitnah’ ialah Mohd Najib. Tapi ada Mohd Najib berani? Kamu tau kenapa Mohd Najib tak berani? Kalau kamu tau hal sebenarnya maknanya murtad le kamu, sebab menaruh syak wasangka terhadap tokong kamu yg suci murni tu… Heh heh heh…

      Sebenarnya kalau Mohd Najib ni Perdana Menteri yg baik, ikhlas, jujur, PANGLIMA ISLAM yg menegakkan syiar Islam hingga tersohor ke serata dunia, dia tidak akan biarkan diri dia diFITNAH. Cepat2 dia akan pertahankan maruah dia, menegur tuduhan yg salah itu supaya TDM tak mengulang FITNAH itu, supaya FITNAH itu tak merebak ke seluruh negara. Dia akan doakan supaya TDM sedar dan balik ke pangkal jalan, doakan agar diri dia sendiri terpelihara dan dilindungi. Tapi apa tokong kamu buat? Membisu seribu bahasa. Dia lebih seronok mengaku ‘saya tak curi balak, tak curi bauksit’ dari bercerita secara jujur dan ikhlas, telus dan lurus. Sejak dari awal lagi dia dah menipu, kona kiri dan kanan nak bagi rakyat percaya. Hanya penyembah2 dia saja yg pandai mengangguk dan percaya. Kalau dah kata aku anti Mohd Najib, cuba kamu pulak sebagai penyembah dia pergi minta sekeping bukti utk yakinkan aku yg aku ni sesat. Insyaallah aku akan padamkan semua komen aku dalam blog2 selepas mintak ampun dari korang semua. Takde pasal aku nak seronok2 fitnah sesiapa. Sekupang pun aku tak untung atau rugi.

      HAKIKAT yang paling nyata ialah Mohd Najib ada semua bukti di tangannya. Kenapa dia tak tunjukkan walau sekeping kertas yg boleh rakyat terima dan percaya bahawa dia ‘di konspirasikan’. Tak teringin ke dia nak pertahan maruah diri dia? Dan juga maruah kamu?

      Jadilah manusia yg berfikir.

      Padam
  4. SPRM adalah gambaran 'kuasa' bagaimana bila Pakatan Haprak memeritah mereka akan tenyeh org UMNO cukup2 dan pada masa yg sama akan jadi barua kepada penjenyah2 sebenar.

    CUKUP JELAS SANGAT TIDAK BETUL DAN TIDAK ADIL!! Apakah rakyat akan TERBELA dengan syaitan2 berkolar putih dlm SPRM ini??


    Dato Syukri + Dato bahri + Dato Mustafar Ali

    ini 3 ekor berok lahanat pengkhianat besar yang memainkan peranan dalam usaha menjatuhkan DS Najib dn masa yang sama menjadi BARU talibarut babi2 DAPiG dan Pakatan Haprak.

    Sbb itu kita hairan kenapa SPRM tak sibuk nak raid taukeh2 besar judi arak atau kes Cameron Highlands yg melibatkan taikun2 besar Cina Dapig.

    Kenapa menteri2 UMNO shj yg cuba diheret sedangkan yg buat salah ialah kakitangan awam atau penjawat awam.

    Kes derma 2.6bllion begitu TERGEDIK2 Dato Syukri dan Bahri bini dua ekor tu mahu sgt2 dakwa najib. tanpa perlu tunggu habis siasatan dan juga kelulusan AG SPRM telah mendahului AG dan PAC.

    SPRM juga membiarkan maklumat itu bocor hingga ke luar negara. SPRM LANGSUNG tidak tegur dan beri amaran jangan tuduh atau buat spekulasi atas kes najib.. ZERO memang takde langsung!!


    APA INI?? RAKAT DITIPU HIDUP2 SPRM dikuasai parasit2 Pakatan Haprak!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin ni saya taksirkan sbg seorang bloger yang hatinya busuk.
      Rasanya admin ni pemakan dedak yang diberi Yahudi.

      Padam
    2. xboleh jawab bro..sbb itu lah blog dedak xpired ni xde crowd. tau dh blog pembohong dan cacai tahik mamaktua tu dgn puak dapig laknatullah.

      Padam
    3. kejora Liberal,
      Tahniah atas lakonan syok sendiri 3:56, 4:17, 4:24.

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
  5. BAB....SPRM DAN BUAH MANGGIS LGE .... LAMBAT PUKIMAK.... JILAKE PUNYA BLOGGER .... BOLE BAWAK BERSABAR LAGI TU.... BUTUH MAK LU...BAIII...... BRAPA TOKONG SUDAH BAYAR ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kejora Liberal 4:05

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
    2. Sila jawab tun m gagal dalam melaksanakan 30%ekuati bumiputera setelah bagi tanggungjawab 22tahun. Hebat main kau Cuba buat orang marah pada najib 'Othman Ahmad taktik ini tak berkesan orang gunakan akal fikiran tak terpedaya kemarahan , lihat apa belaku di Penang itu menyesah tak guna 29 kampung melayu di jual oleh dap semata kemarahkan pengundi marahkan Pak lah, hebat permain kau, Cuba bangkit kemarahan pengundi terhadap najib, kalau umno jatuh lebih banyak lagi kampung melayu akan jual oleh anwar Dan dap itu ADA faham tak, pkr bodoh gagal pertahan 29 kampung melayu Penang itu. Anwar sebuk nak jadi PM

      Padam
    3. Pergi sambung belajar sebab grammar BM kamu TERUK sekali.


      Anyway, bottom line of the last 2 the General Elections results speak itself the failure & weakness of Tun Dol & Najibul Bullshit's leadership.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Padam
    4. Malu sikit ,kami tahu tun m berpakat dengan kroni apek dia untuk jatuhkan Pak lah itu,kami tak bodoh.
      29 kampung melayu dijual selepas tun m berpakat dengan kroni apek dia jatuhkan Pak lah di Penang itu, semua ahli umno tahu perkara itu

      Padam
    5. 6:59....

      Apa yang kamu meraban nie..nak katakan bahasa Melayu jauh sekali, tak faham langsung....!!! Well, if you can't express in simple Malay, why not I suggest you do it in English. Okay? And I always look forward anxiously to debate with you on this matter, kiddo.

      Padam
    6. Tanpa Nama 18 April 2016 4:05 PTG
      BAB....SPRM DAN BUAH MANGGIS LGE .... LAMBAT PUKIMAK.... JILAKE PUNYA BLOGGER .... BOLE BAWAK BERSABAR LAGI TU.... BUTUH MAK LU...BAIII...... BRAPA TOKONG SUDAH BAYAR ....
      ............................................................

      Kejora Liberal,

      Ayat kamu di atas sudah cukup jelas mencerminkan betapa kamu nie sakit jiwa, tidak beradab, salah asuhan, tidak berpelajaran, anak terbiar, perusak bangsa..........

      Padam
  6. kalau kena melayu, india..cepat beb, dah lama dah...tengok kes Dr Khir Toyo, begitu cepat sekali tindakan. Konon SPRM nak tunjuk tak pipih bulu..tapi the truth is pilih bulu cina...

    BalasPadam
  7. Qalam Qabut.

    kau bukan org yg baik dn ikhlas dlm perjuangan

    aku baca tulisan kau

    jelas kau kot mana pun nak kutuk Najib jugak

    depan mata kes LGE dan SPRM babikan rakyat ini kau langsung tak kutuk. kau koner jauh baring.. nuuu ko tala Najib balik..

    sorry ckp org macam kau mmg SIAL.. bahasa agama panggl MUNAFIK

    aku bukan penyokong najib. kalau sah ada bukti jelas najib menyeleweng aku sanggup turun demo mcm tahun 1998 dulu jatuhkan Najib

    tp org2 yg nk jatuhkan najib tu sbrnya penipu dan najis. tak berani dan pengecut. sbb itu aku tak sokong puak2 kau.

    kes LGE terang. dokumen2 berkanun, rekod jabatan2 termasuk SSM, Pejabat Tanah Galian, memo dr Pejabat KM komtar, S&P pembelian telah SAH merekodkan transaksi malah Duti Stem LHDN jelas menunjukan nilai sebenar tanah tersebut.

    apa lagi mau pusing tp kenapa puak kau tk serang LGE pun?

    jd kalau memilih2 dlm kunun 'berjuang'. asalkan puak yg bg kau makan dedak buat jenayah apa pun kau nak bela.. bygkan kalau rejim ini memerintah. pa akan jadi dengan malaysia.

    terang2 mcm ni pun boleh bohong.. yg sipi2 atau yg tersembunyi nanti confirm lah rakyat kena tipu kering.

    So ini semua kerja Tuhan nk bgtau bg org2 yg mahu berfikir..sebenarnya siapa penyangak..siapa munafik ..siapa kafir lahanat.. naya je Ahmad Maslan di maki hamun.. Najib di caci maki dgn cacian yg amat2 buruk..

    semoga Tuhan Maha Esa tunjukkan lagi org2 ini siapa.. dan jatuhkan lah mereka2 ni dan selamatkan lah malaysia dr munafik2 dan para kuffar2 laknatullah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kejora Liberal 4:12

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
    2. Terima kasih kerana panggil nama aku Qalam Qabut. Dah tak tergamak aku nak panggil kamu Babi atau Barua atau Haramjadah.

      Aku cuma boleh berusaha utk jadi orang yg baik dan ikhlas. Tapi kamu dah tak sempat2 pulak nak buat rumusan katakan usaha aku itu gagal.

      Kalau setakat baca komen aku di mana2 blog pun dalam tempoh 3-4 bulan ni memang kamu terpancut awal, tak sabar2 dah nak buat keputusan. Kalau kamu rajin google saja nama aku dan baca komen2 aku sejak tahun 2011.

      Memang aku tak komen pasal LCE sejak 3-4 bulan ni. Bukan sebab dia dah jadi malaikat, tapi ada setan iblis yg lebih besar yg perlu dihapuskan. Mohd Najib bukan saja merompak harta negara, tetapi meracun fikiran rakyat dgn 'Cash Is King'nya. Rosak negara kita dgn rasuah, dari peringkat Perdana Menteri hingga ke pelayan pejabat.

      Jika LGE jadi petualang peringkat negeri, Mohd Najib peringkat negara. Jika LGE peringkat parti, Mohd Najib pula perosak bangsa. Aku pilih utk perangi Mohd Najib dulu ketika ini. Bila dia sudah tersungkur baru aku perangi LGE dan DAP. UMNO dan BN "tidak akan memenangi PRU14" selagi Mohd Najib jadi kepalanya. Dia yg perlu dicantas dulu utk beri kita peluang pertahankan satu2nya kuasa yg ada pada orang Melayu.

      Aku hairan bagaimana orang UMNO berfikir, bijak sungguh beri nasihat kepada LGE, suruh bercuti, suruh tunjukkan transparensi, integriti dan macam2 lagi, tapi tak pandai pulak nak suruh Mohd Najib buat begitu. Kalau Mohd Najib benar2 tidak bersalah apa salahnya dia tunjukkan kebenaran yg dipegang dan diamalkannya.

      Mohd Najib yg ada semua bukti kesuciannya, bukan ada di tangan Tun M atau Sarawak Report atau WSJ. Dia yg boleh dapatkan bank statement, dia yg boleh tunjukkan regala resit2 belian. Dia sahaja yg boleh ceritakan kisah 2.6b dgn lurus dan tepat kerana dia yg benar2 terlibat dari menerima dan memulang wang derma itu. Kenapa dia bercerita berbelit lidah, kenapa perlu orang lain pulak yg bercerita bagi pihaknya. Dia juga ada kemudahan buat sidang media dgn tv1,2,3,4,5 dll. Tapi dia tak buat.

      Sebagai seorang Perdana Menteri Malaysia, Presiden parti keramat orang Melayu UMNO, dan sebagai seorang Islam, Mohd Najib wajib memperbetulkan tuduhan2 yg dikatakan 'FITNAH' itu. Dia tak sepatutnya membiarkan 'fitnah' itu merebak dan merebak. Dia patut betulkan tuduhan Tun M itu supaya negarawan itu tidak terus menerus menyebar 'fitnah'. Tetapi Mohd Najib bukan saja biarkan 'fitnah' itu terus tersebar ke serata dunia tetapi dia bagaikan seronok pula lihat rakyat jelata bercakaran sesama sendiri berpunca dari dirinya.

      Mohd Najib bukan saja tak tau jaga maruah dirinya, tapi dia tak peduli pun maruah orang Melayu dan negara Malaysia tercemar. Yang dia pentingkan ialah survival dirinya, kuasa dan hartanya.

      Kamu tanyalah siapa pun dalam negara kita ni sama ada UMNO/BN boleh menang atau tidak dalam PRU14 nanti. Kamu fikirlah seikhlas2 hati. Bagi diri aku, aku cukup yakin UMNO/BN akan lingkup selagi Mohd Najib terus menerus bergayut dgn talian hayat UMNO. Bukan Tun M atau aku yg akan hancur UMNO tetapi ketua agung kamu sendiri. Dia patut turun atau diturunkan untuk beri ruang UMNO bernafas. Insyaallah saf akan kita rapat dan luruskan utk perjuangan seterusnya.

      Mohd Najib perlu BERKORBAN atau DIKORBANKAN, utk kelangsungan perjuangan demi agama, bangsa dan tanahair. Sama ada dia benar bersalah atau tidak sudah tidak relevan kerana namanya sudah busuk, kehadirannya hanya memecah-belahkan perpaduan rakyat dan ahli UMNO sendiri.

      Mohd Najib Must Go!

      Aku cadang kamu letak Mohd Najib ke tepi sekejap dan berfikir cara manusia. Kalau setakat nak menyalak sana sini salahkan orang sebab tak sokong Najib, sebab tak caci LGE, teruskalah salakan kamu tu sampai ke dalam mimpi. Aku tak rugi atau untung satu sen pun.Aku celoteh panjang ni pun sebab fikiran aku masih terbuka utk cari kebenaran, cuba tegakkan kebenaran, dan berharap kita semua boleh bersatu semula secepat yg boleh.

      Terima kasih kerana sudi membaca,
      QQ

      Padam
    3. Silalah bangkit kemarahan orang ramai terhadap najib itu , umno jatuh lihat kemusnahan pada orang melayu, cukup Pak lah jatuh dipenang dulu di sebab fitnah terhadapnya cukup 29kampung melayu jual oleh dap itu sebabkan kemarahan pada umno itu, tun m sila dapat 29kampung melayu di jual itu balik gara2 marah pada Pak lah itu. Kami pertahan umno Dan kepempinan di pilih. Mat sabu Dan anwar ADA ke merusuh ketika kampung melayu dijual sila jawab, tun m ADA ke merusuh ketika 29kampung melayu di jual, yg aku umno pertahan kampung tersebut di jual, umno pertahan kampung manggis, busuk2 najib dia tak menjual orang melayu seperti tun m,anwar Dan mat sabu itu ADA faham

      Padam
    4. WSJ kekenal penipunya, WSJ dah mengaku derma pada 2.6 billon itu pada najib, lupa WSJ adalah ahli media icij pemberi Dana terbesar adalah Soros merosak Negara di seluruh dunia

      Padam
    5. Qalam Qabut

      ko ni perasan riak. sama peal mcm mamaktun.

      lepas tu sapa pulak yg duk panggil2 nama ko dgn carut marut tu?

      kau sakit mental ke? cukup2lah nk salahkan Najib.

      Mcm lah kau dijamin selamat diakhirat nnt. Aku tkut kau merangkak cari Najib di mahsyar dgn billion manusia lain.. celah mana ko nk cari dia?

      org yg ingat Allah takkan berterusan bohong menipu dan fitnah.

      sebaliknya org itu adalah pewaris2 dajjal. dajjal takkan masuk syurga.. neraka kekal

      Padam
    6. Aku bukan riak tapi nak ucap terima kasih saja. Korang nak panggil aku apa pun aku tak kisah. Korang yg dapat pahala.

      Jika kamu berada dipihak yg benar, sila tunjukkan kat aku di mana aku bohong dan fitnah. Memang aku tak mau merangkak di Padang Mahsyar nanti mencari Mohd Najib di celah kaki korang yg berdiri rapat di belakangnya. Sebab tu aku sentiasa ingin mencari kebenaran.

      Tapi tak mainlah kebenaran yg dibagitau dgn air liur saja. Takkan Mohd Najib mau simpan segala bukti2 sahih yg ada di tangannya itu sebagai bahan bela diri di mahkamah nanti? Buat masa ni lantak le korang bergaduh sesama sendiri. Nak fitnah pun fitnah le, aku apa peduli... Macam tu ke cara Mohd Najib si Panglima Islam berfikir?

      Padam
  8. Chai...nah sekarang lu bleh komen sepuas hati.

    Takkan 4,5 komen je.

    Nak komen sampai tahun depan pon Takper....

    Tapi lu komen lu balas balik la (macam tak biasa) gunakan seluruh bakat syok sendiri lu.

    Sebab

    Kami tak berminat citer pokok manggis ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Kami tak berminat citer pokok manggis ni."

      haaaa mengaku pun puak korang puak sial..puak tak betul. org yg betul dlm perjuangan akan berjuang apa shj yg betul.. lawan yg tak betul..

      rupanya sbb dedak berlendir yg tamat tempoh..janji temolok dn perut kembung kenyang.. mampos esok kau tahu lah balasan.

      yaa itu sbrnya.. kami tak minat sbb kami dibayar dengan dedak utk paku najib je.

      so jgn duk perasan kunun perjuangan alif baa ta..

      kalau dh sebahagian dr puak penyengak dan penipu xpyh lah nk mengaku diri tu macam malaikat.

      baik tukar je banner blog ni buh gambar korang duk cium punggung BABI letak kepala LGE sekali.

      Padam
    2. kejora Liberal 4:21

      Sama sekali kami tidak membaruah diri kpd Kafir tapi Najibul Bullshit yg memperhambakan diri kpd USA & Yahudi Zionist. Dia yg melantik Yahudi APCO & Goldman Sachs sebagai Consultant negara hingga sanggup membayar ratusan juta USdollars. Kami tak pakai baju cheongsam & main tanglong. Kami tak basmikan DEB tapi Najibul Bullshit yg amalkan meritokrasi konon taksub & mengimani 1Malaysia, sama-rasa sama-rata.

      Berzaman-zaman Penang dikuasai Perikatan/BN tapi terlepas jatuh ke tangan Cina DAP bila ketiadaan Tun Mahathir. Bukan itu saja, 4 negeri lain juga ditawan pembangkang dek kombinasi pemimpin2 bangang Tun Dol/Najibul Bullshit.

      Impak atau kesan kes LGE tidak seberat kes 1MDB & isu derma yg memudaratkan, membebankan, menyiksakan, memalukan rakyat & negara. Jika nak ambil kisah atau peduli tentang rasuah, kes penyelewangan RM100 juta & RM19 juta dana kaum India oleh Kementerian Belia & Sukan lebih memalukan & merugikan negara.

      Usahlah nak berlagak alim...padahal kamu yg selalu meremehkan ugama. Contoh kamu menuduh saya & Dr. Zakir Naik pembawa ajaran sesat dan, .... mana ada orang beriman sering mencarut kotor dgn perkataan 'butoh', 'fuck'', 'pukimak' seperti kamu. F A H A M .......!!!!!!

      Padam
    3. otaman kaki carut ni meroyan apa haa?
      baik kau mengucap lah. kot2 mati malam nanti

      apa ko nk bawk? ko nk bawak segala fitnah ko pada Najib dn tersengeh2 dpn Maha Pencipta?

      Padam
  9. Umpama nek tempoyak punya komen, terus skrol ke bawah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pon sama xbaca pon isi tahik blog ni

      scroll paling bwh tuk post comment je

      tahu dh keliling aku dlm blog laknatullah ini bukan manusia..tp syaitan2..

      so lawan je la moga2 Tuhan tunjuk kebenaran!

      Padam
    2. Umpama main badminton, sendiri serve sendiri balas.

      Padam
  10. LGE dah bagi cendrahati pada SPRM Pulau Pinang ari ni... prigram bersama SPRM sah dah jadi barua tokong manggis.... video menteri luar arab dah kuar derma 1mdb..... ahmad osmah dan barua red bean army sekelian .... cepat buat fitnah.... cepattt..!!! Sapa cepat fitnah cepat tokong bayar.... jgn lambat2 fitnah dan cepatfitnah weeiii...buat fitnah segera..act now...!!.

    BalasPadam
  11. TN 4.12 ptg semoga Tuhan Maha Esa tunjukkan lagi org2 ini siapa.. dan jatuhkan lah mereka2 ni dan selamatkan lah malaysia dr munafik2 dan para kuffar2 laknatullah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya akan terus jejak dia sampai ke liang lahad.

      Padam
    2. Othman Ahmad nanti akan mendapat bahan bakar mayat kayu2 kapir ADA faham

      Padam
  12. Orang umno kata bukti mereka jelas, sprm tak perlu siasat, terus bawa ke mahkamah dan hakim jatuh hukum. Seperti bang non, bukti kena jelas, peguam lge bukan bisu di mahkamah. Ada berapa ramai loyar utk defend lge. Serupa bang non la. Pi mahkamah bukan pendakwanya ahli umno sahaja, ada juga loyarnya yang nak defeng lge. Kalu ikut cakap cai, maknanya nak kata sprm belah dap la kalu lge lepas akibat tak vukup bukti.
    Najib langsung tak ke mahkamah, sampai ag dah lepas walaupun sprm kata ada kes. Ambil masa lama sampai ag kata nak sebelum masuk tahun baru. Kita tak mahu pemimpin rasuah bukan setakat cakap, tapi juga tindakannya. Walau dari mana2 parti pun. Sila ambil tindakan serupa kerana ramai pemimpin jadi kaya selepas jadi yb.

    BalasPadam
  13. Kepada pencacai ternakan najib sekalian,

    Apa kata kalau najib dan LGE pergi mahkamah?

    LGE rasanya takda masalah pergi mahkamah; yang takder teloq tu je yg suka menyorok celah kain rosmah.

    Alangkah indahnya jika LGE buat kenyataan akhbar mengajak najib saman wsj dan lain2 media dan beliau bersedia untuk melakukan perkara yang sama berhubung kes pokok manggis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. LGE bkn xde mslh tp dia tahu org2 ini melindungi dia.

      SPRM siap bagi amaran lagi jgn ckp2 pasal kes LGE.. wa taruh sama lu..

      tp kes najib sprm taruh sama.. siap berjanji akan pastikan Najib mesti kena dakwa.. lepas tu maklumat2 yg hanya ada pd SPRM boelh bocor habis ke media asing..

      kalau mcm tu lah.. apakah bodoh nk bertarung di lantai gelangang yg sudha disengetkan?? BODOHH oii!!



      LGE dh bela pencachai dgn dedak perasia babie.. dn di aboleh beli org2 ini. jadi tk heran lah dia lagak mcm cool.

      kenapa masa diasak UMNO dia gelabah.???

      tgk gelagat Ketua SPRM Penang..

      punya bangang dlm rakyat termausk Cina Penang nantikan siasatan LGE yg maha penyamun tiba2 si berok SPRM ni kasi pingat pulak pd pentdbiran LGE?

      kalau mcm ni layanan Najib terima dlu aku rasa hancur SPRM kena baling najis oleh haprak2 mamatuntaik dn pakatan haprak!

      Padam
    2. macam ni la... orang umno boleh focus jatuhkan LGE.. tak kisah pun... lantak pi la... kami nak fokus kat penyamun lagi besar ya... penyamun kecik... hang macai umno boleh go a head... hahaha

      Padam
  14. 5.28
    apakebodoh punya statement ko...LGE punyan kes pokok manggis sprm la bawak... yg ko nak suruh najib bawak kes dia punyaa hal... apa kejadah punya statement nk ajsj satu sama kain pulak. Paham isu ke idak..?.. vongokss

    BalasPadam
    Balasan
    1. 5.46

      Pokok manggis atau jalan manggis?

      Ehhh salah taman manggis?

      Padam
    2. Pokok asam si pokok manggis
      Najib dah baham 42bilyon dah habis

      Padam
    3. Dap Dah jual 29kampung melayu Dan india
      1mbd tak penah jual kampung melayu

      Padam
    4. 7.09

      Najib jual aset negara kepada syarikat negara komunis....apanama edra?

      Padam
    5. Lupa ia ketika negara hura hara kes memali dulu tun m sebuk ke China komunis itu

      Padam
    6. lepas tu kasi arahan bunuh hendap org kampung Memali.. Akta apa dia pakai bunuh org mcm katak?
      kes tk selesai bro.. hutang bwk ke akhirat la kalau dunia lepas

      Padam
    7. 8.47 & 10.35

      Skrip yg diulang ulang dan sudah diperjelaskan.

      Nak cakap chai bodoh memang bodoh, chai tabur fitnah memang fitnah, semuanya terang dan jelas.

      Seperti kata chai berikut;

      "hutang bwk ke akhirat la kalau dunia lepas..."

      Chai dah bersedia ke nak jawab?

      Padam
  15. Saudara otoman yg peteh berbicara dn selala melemparkan cabaran untuk berdebat.Untuk makluman saudara otoman macam mana dan bagaimana cara untuk seseorang menyahut cabaran saudara maksud saya untuk berhubungan dgn saudara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ada di sini. Silakan, tapi jangan jadi pengecut, pakai anonymouse atau Tanpa Nama yg tak bertanggung jawab. Boleh?

      Padam
  16. Masa momok mudah lupa jadi PM isu liwat 1 momok mudah lupa nyorok kat hakim bila dipanggil mahkamah...

    BalasPadam
  17. Kihkihkih..
    Cai najis ilang idea..

    Kihkihkih
    Lge salah sama2 kita balun..

    kihkihkih
    Najis salah xberani sebut..

    Kihkihkih..
    Lepas ni crk alasan bodoh mane plk nk kasik nmpk najis suci murni

    BalasPadam
  18. 1MDB and MOF have failed to perform certain payment and other obligations owed by them to the IPIC group pursuant to the terms of the binding term sheet, including the obligation to pay to IPIC US$1,102,725,000 plus interest accruing under the terms of the binding term sheet.
    "As a result, 1MDB and MOF are in default pursuant to the terms of the binding term sheet and IPIC's and Aabar's obligations under the binding term sheet have been terminated," it said.

    The announcement comes amid reports that IPIC is refusing to pay US$50 million in interest on behalf of 1MDB, due tomorrow, for the Malaysian funds' US$3.5 billion bond, potentially sending 1MDB into default.


    Bala lagi!
    1mdb dan kem kewangan dipersalahkan.
    Kontrak ditamatkan.
    Jawab bugis, jangan tak jawab.
    Hari tu komain suka bila arab mental buat u-turn.
    Lepas ni nak jual apa lg?
    Duit IPIC kena bayar, duit interest US50 million pun nak kena bayar, due esok.
    Sama2 kita saksikan apa bugis buat lps ni.

    BalasPadam
  19. dr satu sudut kalau mcm ni punya topik isu pun blog ni dh kencing kita.

    so mcm manalah tipu fitnah yg berlonggok2 pasal najib sebelum2 ini

    dan macam mana pulak lah otak tuan2 pemberi dedak pd admin blog ini.

    macam mana pula ketua kepada tuan2 pemberi dedak luput ini.. tentu maha penipu lagi tak boleh diharap.

    Semua ini Tuhan Maha Esa yg tunjukkan Kekuasaan-Nya

    lagi jelas siapa sebenarnya penyamun dan talibarut kafir laknatullah.

    Insya Allah semakin kekal yakin aku mentaati DS Najib Razak sebagai PM dan undi aku hanya untuk UMNO BN. Ameen.

    Wallahualam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak taat pada pemimpin yang korup lagi zalim bernama najib?

      Ketika rakyat mengharungi banjir dan najib bermain golf di Hawai manakala rosmah bershopping sakan?

      Ingat chai,

      Jika ada fitnah ditabur disini

      Seperti kata chai berikut;

      "hutang bwk ke akhirat la kalau dunia lepas..."

      Chai dah bersedia ke nak jawab?

      Padam