Khamis, 21 April 2016

Tak Boleh Cari Makan Ler..!


Macam mana pulak tu..!

Sunting laporan PAC: Hasan patut letak jawatan

Tindakan Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Datuk Hasan Ariffin menyunting laporan panel PAC berkenaan kes 1MDB adalah satu langkah tidak wajar.

Pengerusi Biro Integriti, Anti-Rasuah & Salahgunakuasa Persatuan Peribumi Perkasa (Perkasa), Azrul Akmal Saharudin berkata, tingkah laku menggambarkan beliau tidak menunjukkan sikap jujur dan amanah dalam jawatankuasa tersebut.

“Biro ini memandang perkara ini dengan amat serius dan mempersoalkan integriti Hasan sebagai Pengerusi PAC. Kelakuan sebegini juga tidak sesuai dengan kedudukannya sebagai ahli parlimen.


“Walaupun, Hasan semalam menyatakan ia telah disunting kerana maklumat itu masih dalam siasatan, ianya adalah tindakan yang tidak wajar kerana ianya telah mendapat persetujuan semua ahli panel untuk dimasukkan ke dalam Laporan PAC dan jika ia perlu dikeluarkan, Pengerusi PAC perlu membincangkannya dengan semua ahli panel,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Berikutan tindakan tidak wajar Hasan, pihaknya meminta supaya Pengerusi PAC itu meletakkan jawatan.

Pihaknya dalam pada itu turut menyarankan kerajaan menubuhkan sebuah Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) untuk menyiasat kes 1MDB secara menyeluruh.

“Dengan Suruhanjaya DiRaja sahaja, siasatan terhadap kes ini dapat dijalankan tanpa ada gangguan dan laporan yang disediakan adalah telus dan boleh dipercayai sepenuhnya sekali gus akan membantu membersihkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang terpalit dengan skandal ini jika beliau didapati tidak bersalah oleh Suruhanjaya Siasatan Diraja,” katanya lagi.


Baru nak cuba jadi editor..! dah kantoiii..! nampaknya tak boleh cari makan ler..! 

Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. Kami Dari umno terima kasih terima tun m ITU
    Kami harap pkr jaga tun m dengan baik2
    Kami harap tun m tubuh team b untuk lawan team a anwar ITU
    Kami harap team yg menang lawan lawan kerusi pelastik wwf dia menangi oleh protun m ITU

    Sekiah terima kasih Dari kami he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko cara ketawa pun tak convincing. Oang ketawa hahahaha hohohoho, ko ketawa he.he.he terhenti henti. Mana oang nak caya apa ko cakap. Rentikan le. Mempelesit aje pasal Team a & b plak.

      Oang dok nyekel pala Hassan yang macam Pandi nak lepaskan Ah Jib gor ngata Jibo tak bersalah pasal 1MDB dan RM2.6 bilion yang sabenor nya RM4.2 bilion di terima dari lima punca berlainan.

      Padam
    2. Pegawai2 tinggi kerajaan dihuni oleh orang yang memntingkan poket sendiri dari melihat keperitan rakyat bawahan..1yang diberi kpd rakyat,2 yang diminta balik sebagai ganti..membuat sesuatu dgn sukahati mereka..langsung tak membawa manfaat dan faedah kpd rakyat..si pengampu teruslah mengampu..apa punya jenis pemimpin spt ini..akhir zaman semakin dekat..generasi sekarang menghina org terdahulu..spt macai diatas ni..generasi cai ni menghina kepimpinan tun m yg dulu..kalau org tua tu xbwk perubahan kat malaysia ni,mgkin cai ni masih ddk dlm utan,ddk atas pokok berkawan dgn monyet..

      Padam
    3. Tu m cara ny keras,tegas dilihat mencengkam rakyat..tp utk kebaikan rakyat..mengingatkan umat melayu jgn berleka leka,jgn mgharap sepenuhny bantuan kerajaan,bangkit utk membela agama,bangsa dan tanahair..pemerhatiannya terhadap umat melayu ni dizahirkan dlm buku dilema melayu.penyakit kronik umat melayu sprti malas dan mengampu dikritik sekeras2 ny dlm buku beliau..tidakkah anda semua sedar ttg perkara ini..sblum mengkritik kajilah pemimpin ini sedalam dalam nya,renungkan kata2 nya fikir sejenak idea ny..team kepimpinan beliau adalah yg cemerlang dlm sejarah..syg ny generasi sekarang tidak memahami maksud perjuangan beliau sehingga ade yg menghina,mengkritik memfitnah beliau..memetik kata2 saidina ali k.w.j "aku lebih senang menerima pandangan SI TUA kerana byk ilmunya,luas pandangan ny,dlm pengetahuan ny dan byk pengalaman ny.."seperti jua slogan yg pernah tun m katakan,KEPIMPINAN MELALUI TELADAN..renung2kan lah saudara..

      Padam
    4. Sdra 12:47,

      Ulasan mukadimah Kejora Liberal @ 11:31 bukan saja tak masuk akal waras, tapi rekaan dakyah bodoh dari seorang yg tak sempurna didikan & tak beradab sopan langsung. Sengeh 'he..he..' itupun dah cukup menggambarkan betapa bengap & selenganya spesi ini. Harap maklum.

      Padam
  2. Kita akan lihat protun m team b
    Kita akan lihat anwar nepostim team a
    Siapa akan akan menang lawan Gusti kerusi WWF 'dia akan berkuasa dalam pkr
    Ingat tak 'azmin vs Khalid lawan Gusti kerusi WWF itu menangi oleh azmin
    Aku tengok pertandingan puak protun m vs anwar
    Siapa akan menang sila ikut cerita seterusnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko kepala sewel ke? Orng cakap pasal Mat Cari Makan Hassan Pengerusi PAC, ko cakap pasai Nuorul Al Juburi plak? Ko dah lama tak dapat ke. Pigi le ngendeng kat Penjara Sg Buluh tuh. Mujur mujur dia ada keluar di tepi sekejap.

      Padam
    2. Tah,bodo betol anon 1134 ni..cai cytro nk kondem tun m..semak!

      Padam
    3. Ko nak divert attention daripada masalah Ah Jib Gor, ye? Tak jalan, Mamat. Hampir semua orang tau Ajib dngan 1MDB dan wang dlm ekaun dia songlap dari situ.

      Padam
    4. Satu rekaan dakyah bodoh Kejora Liberal (11:34) yg tak masuk akal langsung.

      Umum tahu Tun Mahathir hanya mahu Najib disingkirkan demi menyelamatkan Malaysia dari punah ranah & malu besar dek kebodohan & keserakahan Najib.

      Padam
    5. Tun m ingin Musnahkan anwar Dan najib jika gagal musnah najib dia mesti musnah anwar ITU dulu

      Jadi yg mana dapat lihat peluang untuk dimusnahkan aku tengok anwar dulu bakal dimusnah oleh tun m ITU

      sila ikuti cerita seterus nya
      Team a anwar vs team b protun m
      Berjaya anwar kekal kuasa nepotism utara dia?
      Berjaya kah tun m kekal kuasa nepotism utara Dan kronisma dia

      Saya tertungu2 cerita seterus nya

      Padam
    6. Kita terus berjuang sampai ke titisan darah terakhir untuk menyingkirkan Najibul Bullshit dan cari pengganti dari kalangan ahli UMNO yang tidak buat apa yang Najib buat.

      Yang penting, pengganti Najibul Bullshit tidak akan mengulangi dosa2 yg telah mendatangkan musibah di darat, udara, laut maupun gunung yg tak pernah terjadi dalam catatan sejarah.

      ANGKARA DAN SILAP BESAR NAJIB:

      1. Dayus, kena Queen Control

      2. Pecah amanah

      3. Membohong & menipu

      4. Mencuri & menyalahguna kuasa, harta & perbendaharaan negara

      5. Membuat perilaku memalukan hingga maruah negara hina di dalam dan luar negara

      6. Berkiblat & Guna Khidmat Penasihat Yahudi, USA & UK.

      7. Membenarkan agen Yehudi Zionis, Goldman Sachs beroperasi & malah bersekongkol mengguna pakai kelicikan mereka dlm penipuan/riba terutama dlm kes 1MDB. Tak lupa juga Apco Yahudi sebagai Consultant dlm pentadbiran kerajaan.

      8. Mengamalkan meritokrasi & sanggup menghapuskan DEB (Hak Keistimewaan Melayu).

      9. Talent Corp yg mengutamakan bangsa asing hingga kepakaran anak bangsa sendiri diketepikan.

      10.Mengikut jejak Temasek Holdings yg dikendalikan oleh keluarga pm Spore (Najib tubuh 1MDB juga melibatkan keluarganya... Anak Rosmah & teman rapat Jho Low).

      11.Mentransformasikan slogan PAP/DAP 'Malaysian Malaysia' dan dijelmakan dengan "1Malaysia" yg meranap & menjahanamkan
      hak istimewa Bumiputera.

      Kajang bukan sebarang kajang
      Kajang berlipat bertulis panjang
      Bangkang bukan sebarang bangkang
      Kita bangkang pemimpin bangang

      Padam
  3. Wahhh..orang macam nii pun ada...tubuhlah berapa banyak badan siasatan...tak guna juga kalau tiada integriti..masing2 nk jaga tempolok saja..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  4. PERIBAHASA MELAYU LAMA IAITU IBARAT MEMIKUL BIAWAK HIDUP.

    Nah inilah dia contoh terbaik.
    Sesiapa pun yang memikulnya pasti akan terkena air liur, libasan ekor atau kerkahan biawak tersebut.
    Dah nama biawak.

    Biawak ni jika dikejar
    laju larinya
    membelah belukar
    menyelam diair
    memanjat pokok
    ia binatang ciptaan allah yang fleksible
    sifat melawannya kuat
    suka merasa suasana dengan lidah sebelum membuka langkah
    tetapi biawak baik.

    Biawak sebenar tidak pernah tahu apa itu pitis
    apalagi pitis itu sebanyak 681 American Pies.

    BalasPadam
  5. SDP MJILAT TUN M..SDP LGI MKN DEDAK...TRSKN MJLAT HINGGA PUNGKOQ BERKEDUT ITU TEGANG SEMULA..JILATTTTT JGN X JILATTTT KIKIKIKI

    BalasPadam
    Balasan
    1. KO KOREJE MENJILAT PUNGKOK AH JIB GOR KE? DAPAT KE PUNGKOK FLOM?MASIH TEGANG LAGI KE? KUKUKUKU

      Padam
  6. Sebab itu Laporan PAC tidak boleh membantu membersihkan imej Najib.

    Sejak mula lagi, Hassan dah kata dia "Cari Makan" punya Pengerusi.

    Dahtu dia beritahu semua yang hadir di testimony itu boleh tutup microfon kalau tak mahu apa yng di kata di masuk rekod Hansard Parlimen.

    Katun le jadi nya Laporan PAC itu. 1MDB dan RM2.6 / RM4.2 bilion tak boleh selesai punya. Sampai PRU14. Kalau Najib tak di gantikan akan lingkup lah UMNO. Kalu dia di gantikan tentu ramai penyokong UMNO tutup mulut sampai PRU14.

    BalasPadam
  7. Biawak ni suka sembur bau busuk,utk melindungi diri dari musuh.

    BalasPadam
  8. hanya mengigati sesama kita terutama isu dari WSJ atau ape sekalipun surat khabar dari luar terutama bukan dari agama kita..

    Allah berfirman,

    يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَافَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu geng protun team b itu diarng amek half saje itu hukum agama
      itu tkde kena dgn diarang dia tidak pakai la.Itu hukum agama itu kalo kena dgn diarang baru dia suka pakai laa.

      Padam
    2. Dulu ada seorang Munafik branded/hukum saya sebagai kafir & pengamal ajaran sesat bila saya memperakui sebagai peminat Dr. Zakir Naik. Sekarang ternyata tuduhan si Munafik Laknat itu meleset dan boomerang/jatuh kepada dirinya. Itulah sifat2 munafik yg diguna pakai Kejora Liberal (1:25).

      Untuk pengetahuan sidang pembaca2 blog, Dr. Zakir adalah murid & pewaris kpd Sheikh Ahmad Deedat, seorang penceramah Islam yg fasih & hafal Bible. Kedua-duanya digeruni oleh pihak gereja sedunia & pendakwah Kristian kerana mereka sendiri tidak dapat menghafal Bible.

      Saya meminati Sheikh Ahmad Deedat sejak membaca buku2 pd tahun awal 1980an. Banyak kaedah2 ilmunya saya gunakan ketika berhujah dgn teman2 Kristian. Kebetulan saya dulu menuntut di Sekolah Dakwah Gereja Anglican kepunyaan Inggeris di Spura dari Primary 1 sampai Pre-University. Dalam pada itu saya juga menuntut di Sekolah Agama Al Islamiyah Aljunied untuk ilmu akhirat selama 6 tahun. Saya juga agak fasih dgn Bible. Ramai teman Kristian tidak sedar latar belakang saya dan mereka agak terkejut bila saya sebutkan ayat2 bible. Hingga kini saya masih aktif di You Tube berdebat dgn paderi, penganut Kristian & Atheis.

      Padam
  9. Abdul Hemeed itu sudah cakap itu Tun M sudah tarak betul.

    Bila itu Tun M mau saman itu worang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari selasa depan tun m saman...dia punya pasal nk saman pe tak...memang masalah buat ko...?ProOO00ootTt

      Padam
    2. Tak saman akan jadi masalah le Tun M. Bangkai dah mula terdedah dan busuk dah mula melantong baunya.

      Padam
  10. Prime Minister Najib Razak is likely to remain in office until the 2018 elections and possibly beyond, political commentator Donald Greenlees has suggested in an op-ed published by the Australian Strategic Policy Institute’s blog, The Strategist.

    Ini apa mcm Ostolia punya olang sudah belot ka? Tun M kurang bagi dedak ke? Atau bagi dedak sudah expired?

    BalasPadam
    Balasan
    1. We are not bothered by this isolated opinion. Our political will is conclusive & final.... Najibul Bullshit & his pack of coyotes have to be banished for good. Got it, dude...???

      Padam
    2. betul apa yang dikatakn oleh pihak australia tu sebab dgn UNDI parlimen dan undi parti jer bole jatuhkan najib.. desakkan rakyat dan raja2.. hanya bole beri tekanan.. tapi PRU 14.. BN jgn harap la lagi.. to late

      Padam
  11. Antara yang muka buruk dan perangai buruk:-
    Hasan aripin
    Hasan malik
    Pandi
    Najis@bibir merah air liur menyembur2

    BalasPadam