Selasa, 26 April 2016

Rayuan Tun Mahathir..!


Rayuan dan rintihan seorang negarawan..!

DEKLARASI RAKYAT

1. Saya adalah antara empat puluh lima orang yang terawal menandatangani Deklarasi Rakyat mendesak supaya Dato Sri Najib diberhentikan dari menjadi Perdana Menteri Malaysia. 

2. Saya menandatangani deklarasi ini kerana semua jalan yang sah untuk menamatkan jawatan Dato Sri Najib sudah ditutup rapat olehnya.

3. Yang pertama UMNO sudah tidak lagi diurus sebagai sebuah parti demokratik yang memberi hak kepada ahli dan pemimpin untuk memilih pemimpin. Dahulu Presiden parti boleh ditegur, dicabar dan ditandingi. Ahli bebas mengundi mana-mana calon yang mereka suka. Sekarang hak ini sudah ditamatkan oleh Najib. Sesiapa yang menegurnya dilucutkan jawatan dan ditamatkan keahlian. Dan bermacam tekanan lain dikenakan.

4. Yang jelas ialah tidak ada lagi harapan atau peluang bagi UMNO menukar pemimpin dan menamatkan salahlaku Najib.

5. Rakyat juga kehilangan hak melapor kepada polis berkenaan salahlaku Najib. Mereka akan disoal, ditangkap, dimasuk dalam tahanan dan dihadapkan ke mahkamah. Peguam mereka juga akan ditangkap.

6. Akhbar dan TV tidak boleh melaporkan berkenaan salahlaku Najib. Rakyat disogok dengan berita palsu menafikan semua dakwaan salahguna kuasa olehnya, berkenaan skandal 1MDB dan 2.6 billion Ringgit yang ada dalam akaun peribadinya, kehilangan berbillion Ringgit duit Kerajaan, kemerosotan kewangan Kerajaan sehingga tidak dapat membekal Kementerian-Kementerian dengan peruntukan mengikut bajet, pemberian wang kepada pemimpin tertentu semasa PRU 13, peranan Jho Low, syarikat dan banknya melesapkan berbillion Ringgit duit 1MDB, cara hidup mewah keluarga Najib yang tidak dapat dibiayai oleh seorang Perdana Menteri dan bermacam lagi.

7. Wakil Rakyat UMNO membisu dan meluluskan apa sahaja akta yang dikemukakan kepada mereka. Undi tidak percaya tidak boleh diadakan kerana wakil rakyat UMNO tidak berani dan tidak akan sokong, walaupun mereka ketahui skandal disekelilingnya.

8. Kemungkinan UMNO memperbaiki keadaan atau menyingkir Najib sudah tidak ada lagi. Ahli UMNO sendiri tidak langsung ternampak mengambil berat akan masalah negara. Kebencian mereka kepada tokoh tertentu mengatasi kesayangan dan kesetiaan mereka kepada negara.

9. Oleh itu hanya rakyat yang cinta dan sayang negara sahaja yang boleh bertindak. Memang tidak ada peruntukan dalam Perlembagaan bagi rakyat bertindak. Tetapi dari sejarah perjuangan melawan Malayan Union, tuntutan rakyat supaya Raja-Raja Melayu menolak Malayan Union berjaya. Kita boleh percaya kali ini juga tuntutan rakyat akan mendapat layanan yang sama.

10. Oleh itu saya rayu kepada rakyat tanpa mengira kaum atau parti supaya menandatangani Deklarasi Rakyat untuk menyelamatkan negara kita Malaysia. Lebih ramai sokongan kepada Deklarasi Rakyat lebih besarlah kemungkinan matlamat menamatkan kedudukan Najib sebagai Perdana Menteri dicapai.


Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak


Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku

Pak Pandir - Yang remeh dan yang temeh..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

83 ulasan:

  1. Saya sudah menandatangani....anda bagaimana..ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sudah prooooott ... go fly kite !!!

      Padam
  2. "Saya menandatangani deklarasi ini kerana semua jalan yang sah untuk menamatkan jawatan Dato Sri Najib sudah ditutup rapat olehnya." -

    Yang paling ketara ia lah Najib buang Gani Pattail dari jawatan Peguam Negara dengan serta merta dan tanpa alasan yang masuk akal.

    Takda pun surat doktor mengesahkan penyakit buah pinggang Gani tak membolehkan nya menjalankan tugas nya seperti biasa.

    Tambah pulak ada "tangan ghaib" yang tukarkan tempat kerja pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 billion.

    Paling meningkat bila Najib lantik bekas Hakim Apandi sebagai PN dan tak lama kemudian Pandi ikrarkan bahawa Najib tak bersalah, arahkan SPRM hentikan siasatan 1MDB dan RM2.6 bilion itu.

    Tapi boss Pandi selama 10 tahun, bekas PN Abu Taib Othman, dan juga bekas Ketua Hakim Zaki Azmi, telah kata Pandi salah bila mengarahkan SPRM hentikan siasatan. Dan Jawatan Kuasa Penyasihat SPRM telah mengatakan badan itu boleh meneruskan siasatan nya. Dan SPRM telah umumkan bahawa mereka meneruskan siasatan.

    Ayoh, mari kita laksanakan Deklarasi Rakyat dan Selamatkan Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila masa bn cakap pasal gani sakit buah pingang, pandai macai ubah tambah cerita gani ADA lagi dua bulan lagi untuk berhenti dia berhenti awal APA salahnya. Bn tak ADA buang dia yg boleh buang dia yg pertuan agong, kalau tahu gani peguam Negara paling gagal mendapatkan balik pulau Batu putih ADA faham tak. Sepatutnya dia dah lama berhenti sebab Malaysia kalah di mahkahmah di belanda isu pulau Batu putih ADA faham tak , masih kesihan dia masih simpan orang macam itu. Sampai dia masih ADA dua bulan lagi untuk berkihmat talk pilih Japan until berhenti ADA faham tak

      Padam
    2. Kalau tahu gani orang tun m 'dia lah buat kita hilang pulau Batu putih, elok dia behenti walaupun dia masih ADA dua bulan lagi untuk berkerja

      Padam
    3. 4.36 tulis terang skit la fumakilla, loghat patai timur bleh, sarawak bleh, onputih bleh (fuck je) ....tak kan tulis berterabor chai?

      Padam
    4. ghani patail ada rekod buruk pulau batu puteh terlepas ke tangan s'pore. ghani patail juga tidak sensitif bila menyebut Allah boleh digunakan oleh penganut kristian sebagai nama tuhan mereka. ghani patail kurang sihat, maka elok juga dibersarakan agar boleh beri tumpuan menjaga kesihatan. duit tak cukup? elaun pencen saja dah berlebihan untuk sara diri, keluarga dan penjagaan kesihatan.

      Padam
    5. 5.50 woww fumakilla!

      Dah naik pangkat? Jawapan dari jamban...

      Padam
    6. Cakap mengarut pasal Pulau Batu Putih tak habis habis. Kalau gitu, ngapa tak cakap pasal si bodoh Tengku A Rahman kasi Spore kpd Lee Kuan Yw FOC?

      Kamu dah takda modal lagi ke? Tak tahu berapa penting nye Batu Putih tuh.

      Pada hal cara Najib perintah macam macam tak betul. PRU13 hampir kalah. Skandal besar 1MDB dan RM4.2 bilion dalam ekaun bank dia pulak.

      Perlu gantikan Najib nih, kalau tak, lingkup UMNO di PRU14.

      Padam
  3. Deklarasi untuk Anak tun m jadi PM he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala butoh onak kau lah...ada otak boh kat kepala kote..anak haramjadah

      Padam
    2. anon 4.25

      budak ni pening makan dedak banyak..boss dia spin untuk tutup kes cakap mukriz nak jd PM dia pun pecaya..nanti boss dia cakap mukriz nak jadi presiden US pun mesti pecaya nye..

      Padam
    3. org madey jer nak jadi Presiden US... bullshit biar lah ada asas .. go fly kite !!!

      Padam
    4. org kampung.... ingat org takut ke bila sumpah seranah tu.. pegi main wau bulan lah !!

      Padam
    5. Hidup "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan"!!. lol..

      Padam
  4. Zaman tun m umno boleh beli undi ketua bahagian 'hebatkan tun m.
    Malah ADA Kota untuk bertanding 'hebat tun m.
    Anak didik tun m 'Anwar boleh menang Tampa bertanding kerena politik wang 'hebat tun m

    Mari tandatanga dekarasi Anak tun m jadi PM
    Siapa setuju

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.41 memang ko tulis camtu tak bagi org balas balik ekk?

      "Mari tandatanga dekarasi Anak tun m jadi PM Siapa setuju"

      Chai lu siapkan dekarasi tu, kami sokong je, yang penting najib n rosmah masuk kedalam.

      Padam
    2. Gamba momok mudah lupa dah lebih 20 kali di recycle...deklarasi ni pun dah 10 kali ulang tayang oleh blogger baru api putramerdeka red bean army... napa baru 25 ribu org jee... kempen 1 juta bebes aljuboori 2014 smpi la ni baru 70 ribu... kah kah kah dari dataran ke sebijikk booth deklarasi tepi stadiom darul aman mana maunyeerr.... kah kah kah... skg tandatangan cara online plakk... blogger dan macai batu api ni bole sain palsu seorang guna nama 100 org... nnpk ssgt deklarsi x menjadi..

      kah kah kah

      NI LA SATU SATU NYE ENTRI BLOGER BATU API PUTRAMERDEKA YANG TIDAK MERUJUK PADA WALL STREET JOURNAL. .. PANAMA NEWS DAN SARAWAK NEWS....AHAKSSS...!!!


      FucccCCCCKKKKKK!!!!!

      Padam
    3. Mangkokkkkk hayuuunnnn...ProOO00ootTt

      Padam
    4. "...napa baru 25 ribu org jee... kempen 1 juta bebes aljuboori 2014 smpi la ni baru 70 ribu... kah kah kah"

      Betul kah? Bermakna ada pembohongan disini...

      Padam
    5. 5:30 PTG amat bodoh gambar recycle pun nak cakap. Membohong pasal DK sana sini.

      Beratus soalan rakyat pasal Najib dan 1MDB RM4.2 bilion tak reti nak jawab. Asyik mengata SR, WSJ dan NYT tak boleh percaya. Tapi Najib tak berani saman depa. Bodoh punya keroja.

      Padam
    6. Hidup "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan"!!. lol..

      Padam
  5. Anak Mohd Najib yg mana ye yg kerja dgn Goldman Sachs? Ada sesape tau? Ataupun anak Rosmah ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tidak salah namanya meon bin najib

      Padam
    2. "Kalau tidak salah namanya meon bin najib..."

      Lawak ke der? Cer citer ckit?

      Padam
    3. Meon nama Bugis ke?

      Tapi tak kisah le anak yang mana satu. Bukan kah dia ada anak dengan sorang pompuan Cina dia kawin sekejap di Taman Tun Dr Ismail masa dia Timbalan Menteri dulu?

      Yang penting nya kalau betul anak dia ada berkerja dengan Godlamn Sachs, itu rasuah sebab dia pakai firma Yahudi tuh sebagai punasihat gomen.

      Padam
    4. Hampir2 kena kahwin koboi di Port Dickson dgn Zina Zain, tapi dapat cover line oleh si Isa Samad.

      Padam
    5. Sambungan (Penyelewengan Isteri Najib)

      Destinasi Rosmah Makan Angin & Nyopping Sakan:
      Hawaii ke Indianapolis
      Indianapolis ke Los Angeles
      Los Angeles ke New York
      New York ke kota London
      London ke Dubai
      Dubai ke Bangkok
      Bangkok ke Malaysia

      Pesawat jet kerajaan Malaysia yg diguna pakai Rosmah untuk cuti berpoya & nyopping sakan memakan kos RM30,000 sejam dengan menggunakan minyak jet yang berkualiti tinggi RM7.68 segelen yang ditaja sepnuhnya oleh duit pembayar cukai rakyat Malaysia.

      Agak2 berapa jumlah kos keseluruhan untuk biaya perjalanan si Perempuan tak bertanggung jawab itu.....???

      Padam
    6. fitnah le ikut suka ... mmg kaki go fly kite !!!

      Padam
    7. othman.. ingat kapal tongkang ke nak tumpang tumpang.. DSN is way far better leader then madey... clear cut madey hilang pedoman sekarang ... itu padahnya tamak haloba .. hamba kroni ... cehh go fly kite !!

      Padam
    8. Memang, Najib & Rosmah fikir mentadbir negara macam mentadbir tongkang pecah, ikut suka hati mereka. Inikan duit rakyat & negara. Kalau bercuti, pergilah naik kapal terbang awam & guna kocek sendiri bukan guna percuma jet eksklusif kerajaan, itu penyalah gunaan kuasa namanya. Semua ada rekod, ini bukan rekaan & bacalah......

      Genap dua minggu, jet VIP milik kerajaan dengan nombor pendaftaran 9M-NAA membuat perjalanan mengelilingi dunia dan mendarat di Bangkok petang ini namun teka-teki mengenai lokasi isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor masih belum terjawab.

      Sehingga kini masih belum jelas, siapakah yang menggunakan pesawat tersebut memandangkan suaminya, Datuk Seri Najib Razak sudahpun pulang ke tanah air sejak Sabtu lalu.

      Menurut laman penjejak penerbangan Flightradar24, pesawat jet Airbus 319 jet itu berlepas dari pengkalan udara Subang pada 20 Disember dan berlepas ke Honolulu, Hawaii selepas persinggahan singkat di Osaka, Jepun.

      Najib dilaporkan bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama di Hawaii, namun kemudiannya bergegas pulang apabila mendapat kritikan meluas kerana tiada dalam negara ketika situasi banjir meruncing.

      Perdana menteri turut memberitahu media bahawa keluarganya berasa sedih kerana beliau terpaksa memendekkan percutiannya.

      Najib tiba di Kota Bharu pada petang 27 Disember dengan satu pesawat lain. Beliau dipercayai dijemput dengan menggunakan pesawat kerajaan di Hong Kong, namun tidak dapat dipastikan bagaimana beliau tiba ke destinasi tersebut dari Honolulu.

      Pada masa tersebut, jet asal yang digunakannya sudahpun berada di Indianapolis, Amerika Syarikat, selepas persinggahan singkat di Los Angeles.

      Pesawat itu berada di Indianapolis selama enam hari sehingga 31 Disember, dan kemudiannya berlepas ke Long Angeles, dan seterusnya ke New York, London, Dubai dan destinasi terakhir di Bangkok – dengan perhentian singkat sehingga beberapa jam di setiap lapangan terbang sehingga ia tiba di Bangkok.

      Pesawat tersebut mendarat di Don Mueang International Airport, Bangkok pada jam 2.11 petang ini selepas perjalanan semalam 41,900 kilometer dan masih berada di destinasi tersebut ketika berita ini ditulis.

      Pesawat 9M-NAA merupakan antara beberapa jet orang kenamaan yang dikendalikan oleh Tentera Udara Diraja Malaysia.

      Sila sambut dgn tangan terbuka jika kamu mahu komen balas terhadap kenyataan yang bernas & sahih saya. Silakan....

      Padam
    9. APA bodoh punya macai pkr ini, lupa rosmah balik lambat ADA program di amerika selaku Bini PM ADA faham tak, Bini Obama pernah pergi jepun guna air force one semata2 tengok pelajaran kanak2 di jepun sedangkan obama ADA dekat amerika, pakai jet pribadi cakap mebazir

      APA saja di buat oleh macai protun suci patut kata menbazir Dan tak patut kata pakatan haramjadah menbazir,
      Tun m ulang alik ke k.l ke langkawi ITU tak mebazir, Bini balik Kedah Naik jet pribadi tak menbazir, macai2 pergi melancong ke Thailand bersama2 anwar tak mebazir,
      Kalau macai macai juga. Tun m mebazir pergi swiss konon tunjukan pertujukan automotive antarabangsa gagal juga ia cari pelaburan orang beli kereta proton ITU ia,
      Bertapa mebazir tun m ITU. Kalau buat kerja tak bersunguh2 baik tak payah.

      ITU dalam pemikiran macai tun m dan pakatan haramjadah ITU terlalu bodoh

      Padam
    10. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    12. Okay, nak tengok kamu temberang ke tidak.

      1) Apa tarikh program bini Obama & Rosmah dgn anak2 Jepun itu?
      2) Apa source atau link yg menyatakan Tun Dr. Siti Hasmah menyalah guna pakai jet kerajaan untuk bercuti balik ke Kedah.
      3) Apa source atau link yg Tun Dr. Mahathir menyalah guna kuasa pergi ke Switzerland dan Langkawi.

      Ingat, saya tuntut semua ini kamu buktikan. Saya sendiri tidak akan berkata apa2 terhadap Najib & Rosmah jika saya tidak ada source atau link. I've got my professional link, unlike you who fond of making senseless desultory remarks.

      Padam
    13. Saya memetik ulasan Kejora Anak Haramjadah yg dgn sikap kurang ajar membabi buta mentohmah.......

      DSN is way far better leader then madey... clear cut madey hilang pedoman sekarang ... itu padahnya tamak haloba .. hamba kroni ...

      Tun m ulang alik ke k.l ke langkawi ITU tak mebazir, Bini balik Kedah Naik jet pribadi tak menbazir

      Tun m mebazir pergi swiss konon tunjukan pertujukan automotive antarabangsa gagal juga ia cari pelaburan orang beli kereta proton ITU ia,
      ----------------------------------------------------------.

      Semalaman saya menanti sehingga masuk waktu subuh namun anakharamjadah ini seperti biasa membabi buta menerjah tuduhan liar tapi langsung tak ada apa2 bahan untuk dibuktikan. Saya tetap akan menjejakki dia untuk mengajar anak haramjadah ini supaya semua orang tahu betapa pembohongnya dia sama juga seperti Najib.

      Padam
    14. Tak payah APA ADA sumber macai protun itu tunjuk tun m pergi langkawi Naik jet peribadi, naik jet pribadi pergi langkawi blog macai dan fecabook aku cabar kau tun m pergi mekah Naik jet pribadi cari

      Padam
    15. Kejora Liberal...

      You failed miserably to rebut me in the absence of any authentic proof or evidence. look punky, you at many times merely managed to cry & cry like an infant.

      Jika tidak boleh berhujah, lebih baik berhenti dari menulis karut marut supaya kamu tidak kelihatan bodoh & bengap.

      Padam
  6. Alhamdullilah,antara terawal sudah menandatangani DR

    BalasPadam
  7. kesian mahataik..apa yg di angankannya tak juga menjadi..harap2 dia tak jadi si tua kereput yg gila akibat kecewa..keh keh keh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Legacy dia terpahat dalam catatan sejarah & akan dikenang sepanjang zaman.

      1. Penyeragaman masa Msia Timur & Semenanjung dan diterima pihak maritim dunia. (Spura & Brunei ikut ubah 1/2 jam lebih awal).
      2. Lebuhraya Ekspress Utara Selatan.
      3. Putra World Trade Center (Ibupejabat UMNO)
      4. Petronas Twin Tower
      5. Jambatan Pulau Pinang
      6. LRT
      7. Proton (Perusahaan Otomobil Nasional)
      8. Litar Perlumbaan Antarabangsa Sepang bertaraf dunia
      9. Cyberjaya Multi Media Super Corridor (Silicon Valley of Malaysia)
      10.Lapangan Terbang KLIA bertaraf dunia
      11.Pelabuahan Antarabangsa Tg Pelepas bertaraf dunia, dll

      Tun zzzz & Najib hanya tumpang senang inisiatif Tun Mahathir. Najib hanya perabih duit negara untuk mentahkedarah Rosmah & anak2nya, si Reza & Jho Low.

      Padam
    2. Keh keh keh..anon 0752 menaip,tgn bau ta*k.keluakn komen,komen mcm ta*k.dlm ati pon busuk mcm ta*k.mkn dedak,dedak da basi bau ta*k.dan sebenar ny anon 0752 dari spesis TAIK.!

      Padam
    3. 8.18
      osman bakar .... ooo.... osman bako... ishhh ishh itu citer p.ramlee daa... suman amat ado satu lagi yg ko tinggal... suman ko pun mudah lupo jugak... terkini pendokong bersama pluralist/syiah/komunis serentak drmi boboi yg krcundang dlm semua pertandingan parti umno...

      suman...ooo ...suman amat



      FucccCCCCKKKKKK!!!!!

      Padam
    4. Anon 8.31

      Ko terlupa tambah hasil legasi Najib

      1.HUTANG 1MDB kini cecah RM 50 BILLION
      2.Mengaku terima RM 42 JUTA masuk ke akaun peribadi TAPI tidak tahu sapa masukkan.

      #UndurNajib

      Padam
    5. Bab.hutang bole diselesai... bab bailout ratus.billion smpi skg kjaan tanggung... bakun smpi la ni 1 bijik mentol pun x nyala... lgi haprak bab ...sekongkol dng pluralist/syiah/komunis hutang bawak sampai neraka .... lu sanggup ke..?




      TaaaUUBATT la...... ahaks

      Padam
  8. 7.52 sendri mau ingat chai, harap2 jugalah ko tu tak mati dalam keadaan ketakutan, hidup tabur pembohongan, cakap orang fitnah ko sendiri tidak menceritakan hal sebenar,makan duit haram, sumbat pula pada darah daging ko...nauzubilllah.

    BalasPadam
  9. Najib cakap rumah murah minimum harga 200 ribu nak tanya harga ni tunjuk majib bodph ,ket atau sebenarnya rakyat kena tipu sebab dulu undi bn, percaya dgan janji rakyat diutamakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. APA macai ini bodoh sangat, yg aku tahu najib cakap 200-300 ribu lebih ikut lokasi, kalau dekat Bandar ADA Ke Rumah ITU 200ribu, kau cari untuk aku ini aku cabar kau ini

      Padam
  10. Perjanjian PRN sarawak antara parti PKR. .DAP.. PAN dicabuli sesama srndiri.... kalau ada momok mudah lupa yg jadi orang tengah sebagai pendokong pluralist/syiah/komunis ase asenya dah lama selesai kan... kan.. kan... kan.....



    fuvkkkkk

    BalasPadam
  11. Ramainya pengampu tegar pencetus huruhara dikalangan org Melayu negara, sampai kepala boboi dan pelir bapaknya jadi berkilat bersinar krn ramainya yg jilat.

    kihkihkih ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah! Banyak pahala kamu dapat harini, memperjuangkan AGAMA, bangsa dan tanahair.

      Padam
    2. Alhamdulillah aminnnn .... untungnya TN 1022 ptg kat atas tu krn yg doakan dia QalamQabut tuuuu ...

      - qbb -

      Padam
    3. Hidup "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan"!!. lol..

      Padam
  12. dah sampai madey merayu ... itu petanda pemfitnah dah habis modal.. dah hilang pedoman ... dah sampai waktu go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam istilah politik itu namanya 'Turba' pemimpin Turun Ke Bawah, bukan duduk bawah kelengkang bini, AG & KPN.

      Kamu budak umbun2 masih lembik apa tahu asam garam politik. Bekas bodyguard Tun Mahathir (komando darat, udara & laut) pernah bercerita Tun Mahathir kerap menyusup di tengah2 malam untuk melihat sendiri keadaan keliling ibukota, pasar borong, kawasan setinggan & perumahan.

      Padam
    2. ko tau semua lah.. yg bagus madey aku pun tau... 22 tahun jadi PM aku mmg support dia... bila dah hilang pedoman buat benda merepek ... mmg lah aku tak sokong ... ada faham ? mmg ini hal politik .. madey bapak segala bapak politikus ... mmg hebat.. byk kroni .. sampai pembankang pun dia swing .. tapi tahap madey skrg dah nyanyok .. patut go fly kite !!!

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Nyanyuk apa kebendanya? Kalau nyanyuk takkan terus dijemput tuntuk dialog, simposium, di dalam dan luar negara? Dia masih segar, sihat, berjalan & mengembara ke sana ke sini tanpa tongkat atau dibantu orang. Masih berucap tanpa teks & menjawab tanpa gentar terhadap soalan2 provokasi pemberita. Mana ada insan seumur dia masih aktif sedemikian rupa. Pak Lah & Najib yg begitu muda pun dah nampak uzur & tak secergas & secerdas dia.

      Saya memang hilang sabar kerana kamu yg budak semalam begitu kurang ajar suka melempar dakyah & fitnah tengek tanpa bukti terhadap Tun Mahathir. Ulasan2 kamu selama ini memang kebudak-budakan macam orang tak tamat sekolah menengah. You are way below the standard of an amateur writer, let alone the educated professional one.

      Padam
  13. Ingat...Selagi Najib kekal PM, Guan Eng tidak akan diheret ke Mahkamah, sama seperti Khir Toyo. Kehilangan WANG & harta-pusaka Rakyat ditangan 1MDB-Najib, jauh lebih besar dari Banglo Guan Eng.

    Lagi pun jika Guan Eng diheret ke Mahkamah, Kerajaan BN akan dipandang serong oleh penyokong DAP dan akan membawa implikasi perkauman. Malah Guan Eng bersikap 'tutup-mulut' dalam skandal 1MDB dan ternampak seolah-olah beliau mahu Najib terus jadi PM. Yang untung adalah Guan Eng. Dengan PM yang lemah dan terpalit banyak skandal, CEC haram DAP yang tidak diiktiraf ROS masih berkuasa setelah hampir 2 tahun. Hebat DAP nih. Tiada siap berani ambil tindakan walaupun mereka melanggar undang-undang pertubuhan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cantik le RD lipat. Mau menang moto GP tu ...

      Padam
  14. Kahkah kah... tak ade orang nyanyuk ngaku dia nyanyuk....... kah kah tak ade orang ngaku aku ni pelupa sedangkan dia si momok mme lupa........ kah kah deklrasi rakyat ditunjangi pluralist/syiah/ komunis
    Yg pluralist nok deklarasi mesia masukkan aljuboori utk dmasukkan dlm deklrasi
    Yg Syiah biasalah senyap sunyi ..... sbb salah satu rukun iman syiah ialah takkyiah (munafik)
    Yg komunis pulak budak libral Rara anjing betina DAO sekolahkan momok tua... deklarasui utk jatuhkan kjaan BN...... tapi momok nak najib ajer ditukar
    Kah kah kah........
    Osman Bakar ....oppps lupa lak tu citer p.ramlee...... budak suman amat
    Ko bole nnpk deklarasi caca marba mcm krluarga golmal....karbatak mcm keluarga 69

    Nnpk ssgt deklrasi nyanyok dari momok mudah lupa

    Momok nk najib dituka....... ko agak ko budak suman sapa yg momok nsk ganti najib tuh.....thuiiiiii.......

    Sila jawab osman bakar..... ooops suman amat.... sile le jawab...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu nie memang patut disekolahkan kembali kerana kedua orang tua gagal untuk mendidik kamu dgn baik sehingga tergamak memaki & menghina orang tua seperti Tun Mahathir.

      Tun Mahathir dari dulu hingga kini tidak pernah terlintas menyenaraikan anak2nya di dalam 'Succession Plan'. Yg kamu mendesak saya untuk mengemukakan siapa akan ganti Najib, kenapa? Kata uMNO ada 3 juta ahli, takkan tak seorang pun yang berkelayakan?

      Padam
    2. Hidup "Rasuah Didahulukan Penyamun Diutamakan"!!. lol..

      Padam
    3. Awal2 pagi Pencacai memulakan tugas, jam 1.03 atau ko baru lepas berwirid tu yg keluarkan komen macam jamban...

      Padam
  15. JAKARTA 26 April - Menteri Hal Ehwal Agama Indonesia, Lukman Hakim Saifuddin mencetuskan kontroversi apabila membuat kenya­taan bahawa suami di negara ini mengamalkan rasuah bagi meme­nuhi kemahuan isteri yang tamak.

    lukman hakim saifuddin
    Katanya, seseorang itu mengamalkan rasuah atas pelbagai sebab, namun permintaan melampau ahli keluarga terutamanya isteri, menjadi penyebab utama suami bertindak di luar batasan dan terpaksa me­nerima suapan.
    “Saya menasihatkan ahli keluarga supaya jangan membuat permintaan melampau. Kebiasaannya, permin­taan luar biasa dibuat golongan wanita,” katanya seperti dilaporkan akhbar Kompas.
    Beliau berkata demikian merujuk kepada kehidupan mewah isteri golongan elit Indonesia yang gemarkan pakaian serta beg tangan berjenama.
    - See more at: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/isteri-tamak-punca-lelaki-amal-rasuah-1.292749#sthash.ILinyTwC.dpuf

    BalasPadam
  16. Masya Allah.....satu sindiran yang amat tepat bertepek kat muka Najib & Rosmah. Malunya....!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. berapa banyak pahala dapat ni, suka sangat nampaknya?

      Padam
  17. Bro 7.02, Utusan malaysia nak kena penumbuk padu dari rosmah ni...

    BalasPadam
  18. Ada satu manusia ifrit tua 90(000)+ thn mengamuk sakan pasal tak dapat bawak balik Malaysia duit UMNO yg disamun dan diletak atas nama proksi RM200b, bila MoF tak mahu (berani) sign dan PM tak mau masuk campur utk luluskan.

    Sbnrnya org lain dah tau org tua ifrit tu acah nak tengok PM boleh masuk perangkap ke tidak .. Kalau PM masuk perangkap, modal besarlah dia berkempen utk wawasan boboi dia ..

    Kalau PM cuba tolong, mmg mcm kata bidalanlah 'melepaskan anjing tersepit' mmg kena gigit baliklah jawabnya.

    Ini semua penolong manusia ifrit nama Abdul Hameed yg cakap, buka reka-reka. Bagaimana pun berapalah pahala aku dapat krn sampaikan citer ni ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Byk pahala ko dapat anon0923..tp syg ny ko da dirasok ifrit yg sebenar..ade lebih baik kau buat rawatan di pusat perubatan alternatif islam utk terapi jiwa atau dapatkan nasihat pakar mental utk membetulkan kembali saraf karat didalam otak kau..kesian tgk budak terencat ni..

      Padam
  19. 9.23 citer jelas skit chai? 200b tu dari mana? Ada tak dlm akaun? Tunjuk 200b? Nak bawa keluar atau masuk? Ada link? Beri kami faham? Tak ada kepala takda ekor cam mana nak faham?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejak bila engkau boleh faham apa pun org lain cerita? Engkau bukan ke dilahirkan BEBAL DARI AZALI? ..

      Padam
    2. gelihati pulak aku baca jawapan 933 pg ni .

      928 pg, ikut tulisan 923 pg tu abd hameed penolong (peribadi?) khalifah rohaniah kau tu ..

      baik kau tanya sendiri dgn khalifah rohaniah kau supaya dpt jawapan first-hand.

      Padam
  20. yang ni betul2 btul2 klaka.. tau tak lagu pak pandir tu keluar sebab kritik pemerintahan kuku besi tun M... itu lah dia gambaran umno masa zaman tun M.... skrg admin guna ke najib pulak... so basicly 2x5 = 5x2.. moral of the story xpyh taksub dengan ahli politik sebab buat ape pun, jatuh bangun ke, kat atas ke, kat bawah ke harta benda diorg 7 keturunan makan x habis.. kita yg nk bising2 lebih ni xdpt ape pun... baik kerja dan usaha lebih keras untuk tingkatkan pahala dan pendapatan keluarga sendiri... pegi mampos sama politik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. INILAH KOMEN YG PALING AKU SETUJU BEBENOR.

      org2 yg taksub pemimpin politik ni sbnrnya tak sedar diri dia mengumpul 'pahala', pahala dlm bentuk DOSA, buat bekalan akhirat. kalau kafir lainlah, dosa pahala tak penting.

      aku dari dulu lagi tak ambik pusing pun, lantaklah dorang ni nak dabik dada ke , nak berebut kuasa ke. nak tuduh menuduh ke. semua pada aku pegi jahanam. baik aku keje cari rezeki utk diri dan keluarga. sampai skrg 1 sen pun aku tak pernah terima atau disogok oleh org politik.

      Apa yg aku pastikan bila PRU aku tetap keluar mengundi, dan aku undi parti yg aku boleh harap jaga aku dan keturunan aku agar tak merempat ditanahair sendiri.

      Padam
  21. Tolak Najib: Dua cawangan Umno berdepan tindakan

    KOTA BHARU - Umno Kelantan akan mengambil tindakan tegas terhadap dua cawangan parti itu di Machang berikutan tindakan mereka yang secara terbuka menolak kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai presiden parti.

    Setiausahanya, Datuk Hanafi Mamat berkata, ia kerana tindakan tersebut dianggap tidak mengikut saluran seperti yang ditetapkan perlembagaan dan peraturan parti.

    “Sepatutnya mereka guna saluran yang dibenarkan untuk mengkritik atau menegur di mana semua ahli sudah dimaklumkan mengenai perkara ini, tetapi bila secara terbuka tentang presiden maka bersedialah untuk dikenakan tindakan.

    “Apa yang mereka lalukan bertentangan dengan nilai-nilai dan budaya Umno, kita tidak menyekat ahli untuk tegur kepimpinan tapi tegur dengan berhemah. Jangan sampai menyertai gerakan yang mahu menjatuhkan presiden hingga menjejaskan perjalanan parti,” katanya.

    [ARTIKAL BERKAITAN: Dua cawangan di Parlimen Machang tolak Najib]

    Beliau diminta mengulas berhubung mesyuarat Umno Cawangan Lepan Simpol dan Banggol Judah dekat Machang Sabtu lalu yang sebulat suara meluluskan usul menolak kepimpinan Najib sebagai kepimpinan parti.

    Usul tersebut diterima tanpa bahas oleh kira-kira 70 ahli yang hadir pada mesyuarat dua cawangan tersebut.

    Hanafi berkata, bagaimanapun tindakan dua cawangan tersebut tidak menjejaskan parti secara keseluruhan di negeri ini malah tidak memberi kesan kepada kedudukan Najib.

    “Kita sebagai pengundi ada hak untuk memilih tetapi kena tunggu pilihan raya umum dan begitu juga dalam parti, kita ada hak untuk memilih atau menyokong pemimpin untuk sandang mana-mana jawatan tetapi tunggu pemilihan parti dan sekarang bukan musimnya.

    “Kita sangat menerima teguran demi kebaikan bersama, Umno sangat demokrasi tetapi biar kena dengan caranya,” katanya. - Dipetik dari Sinar Harian Online

    Kalau kita tengok dengan gelagat pemakan dedak dan tukang ampu Najib seperti Setiuasaha UMNO Kelantan Hanafi Mamat ni, dia sendiri tak faham undang-undang parti, apakah membuat usul supaya Presiden meletak jawatan disebabkan keperluan demi kepentingan parti adalah melanggar peraturan parti? Peraturan apa yang dilanggar dengan usul itu?

    Selama ini Najib, Adnan Mansor dan kuncu-kuncu serta balaci pemakan dedak Najib sibuk menyatakan bahawa ikut saluran parti, tapi dah ikut saluran parti pun dikatakan tak ikut saluran parti juga, nak ikut saluran apa? Saluran lubang jubur ke?

    Harapnya semua ahli UMNO di Banggol Judah dan Lepan Simpol menandatangani Deklarasi Rakyat, bila Adnan Mansor hantar surat tunjuk sebab, nyatakan sahaja bahawa mereka tandatangan Deklarasi Rakyat itu bukan atas kapasiti ahli UMNO, tetapi atas kapasiti rakyat.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  22. "... moral of the story xpyh taksub dengan ahli politik sebab buat ape pun, jatuh bangun ke, kat atas ke, kat bawah ke harta benda diorg 7 keturunan makan x habis.."

    Baik Najib,Tun, pembangkang, malah sesiapa pun, takder sesiapa yang mahu berkompromi tentang korup, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat.

    Tulisan pencacai 10.47 mengajak kita bersubahat....nauzubillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. spin, pusing laju-laju 1103 pg. mudah-mudahan boleh menang tempat pertama pertandingan gasing kebangsaan ...

      Padam
    2. Kan dah nampak tak keruan otak kita! TN 10.47 tak ada masuk belah mana2. Dua2 sama saja 2X5. Sebab tu dia tak mau ambik kisah ttg politik.

      Tak tau kat mana yg TN 11.03 cakap 'mengajak kita bersubahat' tu aku pun tak tau. Tapi dia ada cakap 'takder sesiapa yang mahu berkompromi tentang korup, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat'. Aku kira betul le tu, nahi mungkar.

      Tup tup keluar TN 11.44 suruh TN 11.03 spin laju2. Apa kejadahnya ni? Sebab tak mau berkompromi tentang korup, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat' kamu nak kutuk2 pulak. Apesal? Kamu lebih suka berkompromi tentang korup, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat?

      Kikiskanlah sifat taksub kepada pemimpin tu. Yg baik kita puji, yg salah kita keji. Tak kira siapa.

      Letak agama di tempat yg paling atas, insyaallah kita akan jadi manusia baik. Kalau pemimpin pun letak agama di tempat yg paling atas, insyaallah kita akan sokong. Tak perlu kempen utk sayang dan hormat kerana ia akan muncul secara ikhlas dari hati. Dan tidak akan ada penyelewengan, dan tidak akan ada 'fitnah' yg tak tertepis2.

      Padam
  23. Terima kasih Tanpa Nama27 April 2016 10:47 PG.

    Kalau dah '2x5 = 5x2' maka kita patut biarkan ianya membodohkan kita buat kedua kali? Aku rasa PATUT jugak jika kita masih mahu anggap diri kita bodoh, dan sanggup diperbodohkan. Tapi kalaulah Mahathir yg duduk di tempat Mohd Najib sekarang ni, aku rasa dia pun akan ditentang sepertimana yg dilakukan kepada Mohd Najib sekarang ni.

    Habis dah masa nak gunakan kuasa yg diberi rakyat sebagai peluang utk memperbodohkan rakyat. Zaman dah berubah. Ramai dah mula kembali ke jalan yg diredhai Allah. Ramai yg ingin dan sedang cuba mencari dan menegakkan kebenaran.

    Jika Mohd Najib berupaya tunjukkan dia berada dijalan yg benar, aku tak ragu2 mengubah haluan. Aku pun bukan membabi buta nak sokong dan junjung Tun M, bukan setuju dgn semua tindakannya baik dulu maupun sekarang. Tetapi yg semakin jelas membawa mudarat kepada agama, bangsa dan negara sekarang ini ialah Mohd Najib. Sebab itulah dia yg perlu diturunkan supaya bangsa dan negara kita dapat bernafas kembali.

    Aku setuju dgn kata2 'baik kerja dan usaha lebih keras untuk tingkatkan pahala dan pendapatan keluarga sendiri' tapi tak setuju 'pegi mampos sama politik'. Kerana politiklah yg buat Mohd Najib berada di takhta. Dengan kuasa politiklah dia seleweng dan songlap harta negara. Maka kuasa politik yg ada di tangannya itu patut dirampas kembali untuk selamatkan negara kita Malaysia dari kehancuran.

    Selagi dia berada ditempatnya, kita akan terus bergaduh sesama sendiri, mencaci mencerca sesama saudara, berpuak dan bertelagah sesama seagama. Sedih bila agama diketepikan demi survival kuasa politik. Hilang adat dan abad bangsa kita demi perjuangan politik, kuasa dan harta dunia.

    BalasPadam
  24. Nasib baik saya tak ikut tertipu..buat
    apa ikut org tua nnyanyuk tu..kerjaap
    berdosa tak masuk akal..kan betul Allah tunjukkan Najib yg benar..PM sampai Nov 2016 masih tatap teguh sbg
    PM..Najib bijak sukar digugat..musuhnya Madey asyik kena ' Checkmate' je..

    BalasPadam
  25. yg menghairankan kita melihat barisan kepimpinan PPBM mendukacitakan..tiada
    Tokoh hebat macam Persatuan Kampung Pasir dua butir je..mana pergi yg selama ini kita dimomokkan ramai tokoh2 hebat diperingkat Pusat dan negeri jdi pendukung kuat..jelas parti baru ini tidak menarik dan tak ada Uump!



    BalasPadam
  26. akan terima nasib spt parti2 serpihan
    yg lain," Hidup segan mati tak mahu. "

    BalasPadam