Sabtu, 23 April 2016

Ali Bakal TYT Atau Menteri..?


Sebenarnya malas nak ulas berita tongkol hanyut ni..! tapi bila dah beriya iya sangat berkata...

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Ali Rustam berkata kumpulan penentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak lagi layak untuk mewakili Umno dan BN kerana mengkhianati perjuangan parti dengan melemparkan pelbagai fitnah terhadap presiden mereka.
Justeru, katanya pemimpin berkenaan tidak wajar dibenarkan bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang di bawah tiket BN.
"Jika mereka (Muhyiddin, Shafie dan Mukhriz) tidak menyokong Umno dan perdana menteri maka tidak wajarlah mereka mewakili Umno (pada pilihan raya umum akan datang)," katanya kepada pemberita di ibu pejabat Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB), Kuala Lumpur hari ini.
Ali kini bersih lagi suci..! Ali sudah bersih dan suci dari salah laku dalam pemilihan UMNO dulu..! 
Ali juga walau sudah berpenggal penggal menjawat jawatan CM Melaka telah kalah di kawasan sendiri didalam pilihanraya yang lalu. 
Namun mungkin Ali merasakan telah kembali diterima rakyat apabila di angkat sebagai Senator..! Cuma mungkin dalam rombakan kabinet yang lalu Najib masih melihat Ali belum sesuai diberikan jawatan didalam kabinet..!
Khabarnya TYT akan mengakhiri tugasnya dalam beberapa bulan lagi..! Mungkin Ali boleh diangkat menjadi TYT bagi mengimbangi  pengaruh 'Sultan Melaka'..!
Atau Ali juga sudah besar dan gagah serta bersedia untuk diberikan jawatan Menteri didalam Kabinet Najib usai PRN Sarawak jika rombakan kabinet berlaku..! Peluang Ali menawarkan diri bertanding Timbalan Presiden UMNO sekali lagi pasti terbentang luas jika bergelar Menteri..!
Itu mungkin cita cita Ali..! Ali berhak dengan cita citanya..! Namun Ali juga perlu bersedia menerima penilaian rakyat dan pengundi..!
Kalau jenis Ali ni la..???
Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. Entahlah...dulu kalah pru salahkan org cina..entah apa motif ali nii tiba2 nk jadi heero tamil..sudah2lah..ProOO00ootTt

    BalasPadam
  2. Sebentar lagi cendiakawan dedak akn memberi komen yg lebih ilmiah,komprehensif dan berinspirasi..kita tunggu kupasan oleh pendedak tegar ni ttg ali rustam yg dah mula mengeluarkan bunyi2 tikus setelah sekian lama menyorok dlm lubang..tv3 da mula mention kpd dua org kuat najib ni iaitu tok ali ni dan phhooaatt zakar she..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuat Zakar & Ali Roasted ibarat barang obsolete (tak boleh diguna lagi) dah kena reject dgn pengundi2 di PRU 13. Cakap mereka dah tak ada ummp. Ali Roasted (Ali kena panggang) dulu diketengah & diangkat Tun Mahathir menggantikan TS Rahim Thamby Chik. Inipun spesi tak kenang budi & durhaka kpd guru & orang tua.

      Padam
    2. Othman Ahmad, kalu politik berpaksikan kenang budi dan setia pd sifu itu politik sesat namanya. Kamu kena terimalah hakikat penyokong2 tegar najib bermati2 matian mempertahankan najib sebab mrk pun terhutang budi dan mahu setia pd tokay mrk. Disitulah salahnya politik kenang budi. Nilai kebenaran, keadilan, serta sifat tanggungjawab pd rakyat diketepikan kerana mahu membalas budi dan setia kpd ketua. Kesetiaan kpd ketua sudah melampaui kebajikan rakyat. Inilah padahnya politik kenang budi.

      Padam
    3. Kita bangsa Melayu kaya dgn adab sopan dan budi bahasa. Sementara agama kita mewajibkan hormat & mengenang jasa baik (tentu bukan rasuah) orang dan guru yg mengajar, asalkan ia tidak menyalahi hukum2 agama. Jika mereka bersalah pun, kita kenalah tegur dgn penuh sopan. Begitu juga pemimpin, jika mereka tidak menyesengsarakan rakyat, kita sokong & hormat. Tapi jika mereka menipu, mengambil kesempatan menyalah guna kuasa, mencuri, joli sakan anak beranak laki bini, terpaksalah kita sanggah. Kita kenang budi Tun Mahathir yg banyak jasanya kpd rakyat & negara, jauh sekali dari imbuhan wang sesen pun atau kedudukan. Tun Mahathir tak pernah saya anggap idola, tapi beliau merupakan mentor saya. Berbeza dgn mereka yg totok & buta sejarah, dibuai lena dgn imbuhan sogokan & kedudukan. Pegangan 'Cash Is King', sandaran kpd nasihat puak Zionist Yahudi (APCO & Goldman Sachs) telah menyesatkan Najib hingga sanggup merasuah & membeli orang untuk mendapat sokongan demi terus berkuasa.

      Pulau pandan jauh ketengah
      Gunung Daik bercabang tiga
      Hancur badan dikandung tanah
      Budi yg baik dikenang juga

      Padam
  3. Dulu Ali di dapati dek UMNO Disciplinary Cttee di bawah Najib jugak bahawa dia bersalah politik wang dan di larang pegang jawatan.

    Dah korapsi lagi ke si Najib nih nak lantik si Ali?

    Sebab nak balas budi Ali sokong dia ke? Macam lantik si Salleh Said Keruak Menteri sebab selalu terpekik pekik dalam blog dia mengampu Najib.

    Takda had ke korapsi si Najib? Dah teruk sangat ke? Dah membuang tebiat ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lah Khairy Jamaludin jugak di dapati bersalah politik wang sama masa dengan Ali Rustam tapi di lantik ke jawatan Menteri.

      Isa Samad yang jugak di dapati bersalah politik wang dan di larang di beri jawatan tapi Najib kasi dia jawtan Pengerusi FELDA.

      Dah korapsi tak habis habis sana sini lah si Najib nih.

      Mesti desakkan dia undur atau di gantikkan. Kalau tak, jahanam UMNO kalah di PRU14.

      Padam
    2. Itu semua Anak didik tun m yg ajar he.he.he lu fikir sendiri, bakata peli bahasa guru kencing berdiri Dan Anak murid kencing berlari

      Padam
    3. PELI bahasa hotok mu!! Sumbak parok macai dedak nih..!

      Padam
  4. ali hanya ada dua plihan...pertahankan umno atau pertahankan 1 mdb...harap ali dapat susun ikut keutamaan.

    BalasPadam
  5. Adoiii...dah mula dah tv3 nii..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btol tu ted..ni td tgk tv3 ,nk hempas tv ni pon ade..psl ghafar baba,tun m langsung tak disebut,di hntam lagi ade..dari tv yg rosak baik tukar siaran lain.huhu..jilake..

      Padam
    2. Kalau tangan ak dapat tembus skrin tb, dh lama ak cekik2 penyampai berita itu,hu hu hu

      Padam
  6. Tidakkah bekas Ketua Menteri Melaka yang KALAH di Parlimen Bukit Katil pada pru13 itu sedar, yang lebih menjadi persoalan majoriti rakyat sekarang ialah sama ada UMNO dan BN wajar atau tidak terus diberi kuasa memerintah negara ini?

    BalasPadam
  7. Ini lah satu satu entri blogger barua red bean army yg tulis pasal Rostam Ali tanpa merujuk pada akhbar Wall Street Journal dan the economis dari USA ... kah kah kah kah


    FuuuccCCKKKKK....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...sewel sudah mangkok hayun niii..

      Padam
    2. 1000.. adalah Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen Bugis Penyamun

      Padam
    3. Fuuuck kau yang bodo...kita orang bukan red army bean la fucker...kitaorang orang umno gak yang tak sokong ajobngok bukan macamkau dahla fucker bongok plak tu , tula makan lendir banyak...
      Fuuuuucccvkkkk

      Padam
  8. kuat jilat gerenti dpt jawatan..confirm punya..

    BalasPadam
  9. Sape suruh tgk tv3suku? dn yg sewaktu dgn nya...pukul 8mlm mmg aku tk hadap tv, aku biarkan dulu berita2 politik habis, sbb aku alergic dn kekadang trauma pun ada bila tertengok muka najib rosmah dn yg sepenyamun dgnnya.




    BalasPadam
  10. Tahniah kedah 1 jdt 1..... stadium darul aman penuh weeeiiii..... booth deklarasi save malaysia budak boboi tepi stadium darul aman kosong.... kah kah kah




    Boboi lari dari booth deklarasi ....... kah kah kah




    FuuuCCCKKKKKK.........!!!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berita lanjut di sini...
      http://www.kedahlanie.info/2016/04/kfa-bawah-mat-bashah-mintak-bantuan.html

      Mat Bashah mintak KFA mintak polis jaga penonton... Rakyat masih belum jemu boooooo Menteri Besar Kedah tu...

      Padam
  11. Kami ahli justice for papa, memasti para ahli Tak tandatangan deklarasi tun m menjadikan Anak sendiri pm, itu janji kami,
    Sekiah terima kasih pada para perjuang berjuang bersama2 kami tahun 1997-98 depat masjid kampung ,di pasar seni, club sultan sulaiman Dan depan sogo penah lelah kami sebelum tertubuhnya pkr , sebab itu kami minta supaya para ahli justice for papa jangan tandatangan deklarasi jadikan Anak tun m pm itu ,kalau tidak perjuangan kami adalah di persia2 kan refomasi 1997-98

    Hidup semangat refomasi 1998
    Lawan tetap lawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cisss...patutlah seri tadii...ada cubaan alihkan tiang gol rupanya...ProOO00ootTt

      Padam
    2. Nakan annuar jd pm ke?

      Padam
  12. masih x sedar diri..umur mcm ko tu pencen sajalah.
    patutlah bodek sakan sgt..

    BalasPadam
  13. orang Melaka cakap malun ni ialah Mr 10 percent..

    BalasPadam
  14. saya sokong kalau mukhris, muhyiddin & safie dibuang terus dari UMNO.. kah kah kah.

    banyakkan calon bangang macam bekas MB Melaka ni. Dengan adun Boroi PKR pon kalah.

    Kesian betul bekas MB ni.

    BalasPadam