Ahad, 17 April 2016

Kenapa Puad Perlu Membangangkan Diri..?


Bukan main senyum Ketua Pengarah JASA yang tak ubah seperti pegawai perhubungan awam 1MDB ni..!

Untuk sekian kalinya Puad menjalankan kewajipan kepada 'bos' nya..!

Muhyiddin antara jemaah kabinet luluskan 1MDB, kata Puad

Timbalan Presiden Umno yang digantung jawatannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin diingatkan beliau seharusnya menyedari urusan 1MDB kerana dirinya adalah sebahagian daripada bekas anggota jemaah menteri dan tidak sepatutnya membuat tuduhan sekarang.
Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Mohd Puad Zarkashi dalam kenyataan hari ini mempersoalkan mengapa Muhyiddin membisu pada masa lalu tetapi kini berkata penubuhan 1MDB adalah tidak perlu.
“Muhyiddin mungkin terlupa bahawa dia merupakan anggota Jemaah Menteri yang meluluskan penubuhan 1MDB pada tahun 2009 dan jaminan kerajaan untuk pinjaman Islamic Medium Term Notes sehingga RM5 bilion pada 1 April 2009.
Puad sebenarnya yang perlu diingatkan bahawa penubuhan 1MDB sendiri ditolak oleh kerajaan negeri tanah asal nya Terengganu apabila berniat untuk mencagarkan telaga minyak seperti mana yang dibentangkan dalam laporan PAC..!
Teguran demi teguran dan kerisauan yang dibangkitkan oleh Muhyiddin selama inilah yang menyebabkan jawatan TPM yang digalas hilang malah Shafie, Gani Patail dan ramai lagi pegawai tinggi yang 'dibisu' kan dari menyuarakan isu 1MDB..!
Sebagai anggota kabinet tentunya keputusan sebulat suara diambil setelah melalui proses mesyuarah sesama anggota kabinet..! Tentunya apa yang diungkapkan oleh Muhyiddin lebih tepat dan benar berbanding sangkaan jahat Puad yang tidak pernah berada didalam jemaah kabinet..!
“Muhyiddin juga lupa dia juga merupakan antara anggota Dewan Rakyat yang meluluskan peranan 1MDB bagi menarik pelaburan asing dari Timur Tengah, China dan India seperti yang dibentangkan dalam ucapan Bajet Tahun 2010 pada 23 Oktober 2009.
Sebagai anggota Dewan Rakyat tentunya usul yang dikemukakan oleh pihak Kerajaan perlu disokong..! Setelah mendengar hujah dan cadangan baik lagi cantik molek..! Kalau Ahli Lembaga Pengarah 1MDB sendiri dibelakangkan oleh pihak pengurusan serta Lembaga Penasihat sendiri pun dilihat gagal dan tidak berfungsi bagaimana seorang Ahli Dewan Rakyat dapat menentukan arah tuju dan strategi 'penyelewengan' yang bakal berlaku semasa bil berkenaan dibentangkan? 
“Amat menghairankan apabila tiba-tiba sahaja Muhyiddin mempunyai 17 hujah mengenai 1MDB sedangkan sebelum ini, dia sering mendakwa tidak tahu, tiada maklumat, tidak pernah diberi taklimat dan dia tidak faham mengenai 1MDB melainkan selepas membaca The Edge dan pelbagai alasan lagi,” katanya.
Lebih menghairankan dunia hari ini apabila wujudnya kaki ampu dan kaki bodek yang sentiasa membenarkan sebarang unsur penyelewengan seperti mana yang dilaporkan oleh PAC..! Malah rakyat dan dunia ada 1001 sebab untuk berasa risau dan khuatir akan situasi yang melanda 1MDB..! Itu belum tengok statement bank lagi..!
Puad yang juga adalah ketua pengarah, Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) menyindir sama ada 17 hujah itu ditulis oleh penulis ucapan Muhyiddin yang juga menyerupai dengan soalan lazim yang dikemukakan oleh ahli parlimen DAP, Tony Pua.
Itu jer la standart hujah seorang Ketua Pengarah yang tak lebih lagaknya sebagai pegawai perhubungan awam 1MDB apabila cuba mengaitkan sebarang persoalan dan teguran yang tak mampu dijawab dengan mengaitkan pihak pembangkang..! Persoalan rakyat dan negara yang sebegini besar cuba diremehkan dengan memberi jawapan politik yang sinikal lagi dangkal..! Standart penjilat, pengampu dan panyapu..!
Sekadar membangangkan diri jer la..!
Siapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. Bila masa pulak TSMY meluluskan & bersetuju dgn penubuhan & peranan 1mdb yg ditemberangkan oleh si ZAKAR TAK PUAS2 ini. Dengan makcik-pakcik22 kampung & Kejora Liberal yg duduk bawah tempurung boleh lah dia putar belitkan. Deyyyy....pegi jaln daaaaaaaaa, ZAKAR....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he nak bodoh kan orang, lupa The Edge nak kena saman dengan penjenayah di yg palsu dokumen thailand itu, he.he.he

      Padam
    2. Tsmy tahu APA pasal 1mbd di buka penasihat lagi penasihat hanya tahu 20% pejalan syrikat, lagi pun tsmy itu dah buat bankrap projek NFc lembu Dan gagal dalam projek wifi 1bestari

      Padam
  2. Dia ni la kalah pada pru lepaskan malulah fuad kt kubu kuat umno pon bole kalah,,,,lagi nk banyak bunyi tak yah masuk campurlah ,
    Mulut kau bau lomgkang lar, kau dgan tsmy macam langit dgan bumi cakap 2kau mcam tong sampah,,,suruhla ajib jawab sendiri pertuduhan yang dilemparkan suruh dia jadi anak jantan bapak dia razak jangan jadi pondan,,,,kau fuad tk payah nk jadi hero sebab kau tu zero lepas tu nonsense,, nak tanya Jasa tu peranan dia apa,, berapa ajib bagi ,,,,sharil dapat sejuta...tulah angkat timbanglah telur najib...tupun kalau ajib masih lagi ada telor..
    Fuad kau berhentila sokong najib rakyat dh menyampah dgan dia kau pun sama rakyat benci tu pasal kalah....kes lembu, kes jakim, kes kbs ,kes ltat banyak lagila yang best dia semua menteri lepas yang kena orang yang dibawah

    BalasPadam
  3. pencacai najib...yg nie saalah standard dia...low class punya ketua pengarah.
    patutlah kalah...same level with 3.85cgpa

    BalasPadam
  4. Poad...Ko siapa?...Ko adalah bekas MP yang dah kena REJECT pengundi ko sendiri...Sedarlah ko tu tak de dalam Parlimen sekarang apatah lagi dalam Kabinet....Ko bukan wakil rakyat lagi...RAKYAT DAN TOLAK KO DALAM LONGKANG...Tak pernah kawasan Parlimen yang ko wakili tu kalah tau tak?...ENKGO je yang buat kerusi tu kalah...

    KO PAHAM TAK?...PENGUNDI KO DAH TAK NAK KO LAGI!....
    Sekarang ni ko buat cerita lawak pulak...bilamana ko ada dalam Kabinet?...buat cerita macam ko "insider man" pulak...

    POOORAHHHH!....POAD...kalau berani balik Batu Pahat lah...cakap dengan orang BP....

    Aku orang BP tau!...Ethan...Goblok kuey iki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Goblok sebab de'e pangan dedak, lo.

      Padam
  5. Adakah Puad dan UMNO mahu menghalalkan kehilangan RM14 billion dan menggalaskan hutang ini dibahu rakyat?

    BalasPadam
  6. Guang end takut nak berdebat Puad Zarkashi he,he.he konon patuhi Arahan polis he.he.he, tak payah tuan punya blog tukar cerita ia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jejora Liberal (1:55)

      Jgn sibuk hal tepi kain orang. Bila kita nak berdebat?

      Padam
    2. Yg aku tahu tun m sedang berkawan puak Liberal dari Anak dia marina malah pemain jubur pun sangup berkawan he.he.he

      Padam
    3. Itu Marina punya pasal...dia sendiri kena jawab soalan kubur nanti. Bukan salah ibu & bapanya yg melahirkan. Kita umat Nabi Muhammad SAW bukan penganut Kristian yg ada kepercayaan 'Inherit Sins'. Lagipun dia dah besar panjang & ada suami (TDM pun dah lepas tanggungan kena bayar zakat-fitrahnya). Ada FAHAM....!!!

      Padam
  7. Assalam.....sdra Putrkraken,

    Almarhum ayah saya kelahiran Batu Pahat dekat Kuari. Saya banyak saudara keponakan keturunan Jawa di sana, Kelang, Pontian, Spura & Tanah Jawa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kabare waras ,telur he ulas

      he.he.he ada faham tak

      Padam
    2. Gaya2 pertutoran Othaman Ahmad ni mirip2 pusing 2 mamak..

      Kalau dia muka Jawa dan mengaku jawa..susah nak percaya..

      Mungkin ada keturunan tok2 dia dkk darah keturunan kalingga

      Padam
    3. Anonymous 2:19

      Sebenarnya saya makhluk manusia ciptaan Allah SWT dari keturunan Nabi Adam SAW. Leluhur saya berasal Jawa Tengah (dari rumpun Melayu juga) dan telah diperintahkan oleh gurunya berhirah ke Spura & Tanah Melayu pd awal abad 20 untuk berdakwah, menyubur, memakmur & menyemarakkan kembali ukhuwah & jemaah masjid & surau. Pergaulan/socialising saya tidak terbatas hanya tumpu pada kalangan masyarakat Melayu saja, tapi juga kepada kaum India, Cina, Orang Puteh @ Wong Londho, Jepun, Taiwan, dll.

      Padam
    4. Yang goblokw pertikaikan Melayu baca lah definasi Melayu dalam Perlembagaan negara dan apa yang di tulis di buku yang mengatakan Melayu berasal dari dan merangkumi semua yang di Gugusan Pulau Pulau Melayu ini, sekarang berjumlah lk 350 juta -

      1. Tamadun Alam Melayu
      2. The Malay Civilization

      terbitan Persatuan Sejarah Melayu, boleh di dapati di Wisma Sejarah, bangunan 5 tingkat kepunyaan mereka sendiri, depan IJN, Jalan Tun A Razak, KL.

      Persatuan itu di tubuhkan sejak zaman British lagi dan ahli2 nya sekarang termasuk Professor2 dalam bidang Sejarah, Pengajian Melayu, Kaji Asal Usul Manusia (Anthropology), Kaji Bahan Purba (Archaeology), Sains DNA dll.

      Padam
  8. “Muhyiddin mungkin terlupa bahawa dia merupakan anggota Jemaah Menteri yang meluluskan penubuhan 1MDB pada tahun 2009...."

    BUKAN SETAKAT TSMY MALAHAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA MENYOKONG USAHA NAJIB SUCI, MURNI DAN HALAL.

    Kerana apa?

    Tujuan 1mdb adalah untuk menjana pendapatan negara seterusnya rakyat dapat menikmati hasil dan faedahnya hasil usaha najib ini (timakasih najib)

    Tetapi, hari ini apa hasilnya yang dijana 1mdb?

    1.menindas rakyat melalui skim bayar bayar balik hutang 1mdb selama 30 tahun.(timakasih najib)

    2.aset negara dijual kepada syarikat negara komunis (timakasih najib)

    3.penyamun dan pengnyolap 1mdb bukan disiasat oleh negara ini sebaliknya oleh 6 buah negara asing kerana perbuatan melakukan penggubahan wang secara haram.(timakasih najib)

    4.hutang negara meningkat kepada 50 billion hasil usaha "win win" najib (errr aset 53 billion 1mdb tu kat mana?...timakasih najib)

    5.mentaati pemimpin yang korup dan menzalimi rakyat adalah wajib, ingkar atau derhaka bermakna "KUUUUUFUUUUR" dan "MUNAFIQQQQQ" terkeluar dari agama islam (yang ni....timakasih pencacai)

    6.Hasil Usaha pemimpin2 dan pengipas2 pengampu antara nya puad zakarshi perlu dipuji.(timakasih najib.

    Dan terakhir

    7.#respectmypm (masyuk ni 50k satu website bersamaan 1 juta SEBULAN tak caya? Tanya parpukari blog) adalah slogan yang amat berjaya, uptodate, selepas slogan i love PM, I love RM & i love Rosmah Mansur.

    pheeeewwwwiiiiittt!!!!!

    p.s

    Marilah kita merenung kata2 kafir harbi Tony Pua ada bertanya....

    "Duit 1mdb hilang atau tidak?"

    BalasPadam
  9. Si Puad nak jilat Jibby, moga2 dapat lah jawatan..kilat dan jilat bontot Jibby...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada lg ka ruang pungkok najib nak dijilat
      dah ramai dok jilat dah
      takpun depa ikut giliran

      Padam
  10. ORANG MACAM NI KALAU SURUH TONGGENG PUN DIA SANGGUP..JADI ADA DEDAK

    BalasPadam
  11. Nak debat anytime any way.... syarat utama perlu debat ' blogger red bean army ini sudi kiranya mrnyiarkan article banglo LGE dan rasuah serta salahguna kuasa banglo terlajak laris dan jln manggis'.... blog RBA ada berani mahu sahut cabaran debat.... terutama Amat Suman red bean army...

    BalasPadam
  12. Mukadimah semasa nak tubuh 1MDB tu nampak elok tujuan nya. Tapi bila dah tertubuh, hanya seorang saja yang merancang pengisiannya tanpa berunding dengan mana2 pihak mahupun kabinet. Semua tersentak dan tersedak bila SR menyatakan yang 1MDB telah berhutang 42b dan pemilikan tanah dibawah harga serta beli ipp dengan harga tinggi.
    Atas rasa tergejut yang teramat maka setiap orang bertanya, mengapa dan mengapa???
    Setiap soalan rakyat dijawap secara tidak konsisten oleh najib dan 1MDB. Maka makin banyak syak wasangka terhadap najib dan 1mdb.
    Hingga saat ini apa yang najib lakukan terhadap siasatan, dan apa yang dilaporkan oleh pac sendiri yang menambah ketidak percayaan rakyat terhadap najib dan kerajaan. Bukan kerana fitnah sr atau wsj atau tun m atau mana2 bloger.
    Najib sendiri yang perlu tepuk dada tanya selera.

    BalasPadam
  13. Najib sebagai pm ada kuasa penuh untuk mengarah semua pihak buat siasatan. Arahannya "kun fayakun". Samada nak siasat secara pro atau kontra terletak pada keiklasan najib. Dan rakyat yang terdedah pada berbagai sumber dan info, akan menilai dari akal dan mata hati samada najib iklas atau tidak, benar atau tidak atau sebagainya.

    BalasPadam