Ahad, 1 Januari 2012

Dr Juanda Berhenti Jadi Mufti..?


Mufti Perlis Dr Juanda Jaya menegaskan anggota polis perlu mengambil tindakan dengan bijak dan bukan bertindak di luar batasan sehingga menyebabkan kepada kecederaan orang awam.

“Pembantaian mahasiswa di UPSI amat membingungkan. Kenapa sampai perlu menumpahkan darah sesama sendiri yang diharamkan oleh agama? Apakah pintu musyawarah (berunding) sudah tertutup?

Kalau beginilah dakwaan mufti ni terhadap pihak Polis...tak heranlah kenapa dulu dia tersasul mempersoalkan kesahihan haji YAB PM dan Isteri! Menerima berita fitnah dari puak pembangkang langsung mengeluarkan pendapat! Agaknya mufti ni suka sangat baca blog, twiter dan facebook pembangkang!

Itu jugak lah yang berlaku hari ini bila dia sebok membuat kenyataan lalu dipetik oleh Malaysiainsider...kenapa pulak dia tak baca blog/twitter/facebook pihak kerajaan BN dalam mencari jalan tengah dan jawapan sebenar selepas menghadamkan kupasan pihak pembangkang?

Nampak sangat mufti ni tertipu lalu membuatkan dirinya boleh jadi penipu dengan mengeluarkan pendapat yang dia sendiri tertipu! Nampak sangat mufti ni tak memahami akan tugas dan bidang kuasa pihak berkuasa terutama pihak Polis apabila berdepan dengan kedunguan, kebiadapan dan keganasan perusuh perusuh di UPSI tu!

Biarlah pihak Polis menjalankan tugas mereka! Doa dan sokonglah kalaupun tak mampu membantu! buat kerja kamu sebagai mufti! bukannya pegawai pendaftaran mahupun pihak Polis!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Bukan semua yang jadi Mufti tu layak belaka !

    Kes silap pilih je !

    BalasPadam
  2. Kalau aku jadi polis pun aku terajang. Kurang ajar punya budak, Mufti jangan jadi kurang ajag.

    BalasPadam
  3. Jaga urusan agamabukan urusan polis.Kalau nak berpolitik letak jawatan dan aktif dalam politik baru tahu yang mana betul dan yang mana penipu dan lakonan terancang.

    BalasPadam
  4. mufti oh mufti... mufti yang tak sabar... mufti yg tak mahu memahami undang2 (nak layan vvip sokmo kot)... mufti nie sendiri pun tak membuka kepada rundingan... cakap lebih pun tak guna mufti oiiii!!!... berkahwin ngan 'org luar' takpe jgn terpengaruh gan 'org luar' udah lah yer... skali terkena sibuk2 nak kecoh2... undang2 bukan ditangan sendiri k...

    BalasPadam
  5. Tuan Mufti ialah tuan MUFTI PERLIS. Ulang sekali lagi Tuan ialah tuan MUFTI PERLIS. Ada faham ka tuan Mufti? Yang dok sebok hal kat negeri orang tu apahal? UPSI dalam negeri Perlis ka? Yang nak sebok hal PERSEKUTUAN tu apa hal? Tuan MUFTI tidak ada seinci hak pun nak bercakap pasal hal ini dalam kapasiti Tuan Sebagai MUFTI melainkan jika Tuan MUFTI cakap ini ialah pendapat peribadi Tuan, bukannya pendapat seorang yang memegang jawatan MUFTI. Kalau nak gian nak jadi MUFTI MALAYSIA/PERSEKUTUAN tunggu Anwar jadi President dan Malaysia jadi Republik. Itu pun kalau jadi Republik Islam Malaysia. Tapi rasanya tak ada la kot. Masa tu Malaysia dah tak ada Sultan-Sultan dah. Ada paham ka Tuan MUFTI? Satu lagi tolong jangan mendahului Sultan Perak selaku ketua agama tertinggi di mana UPsi berada atau wakilnya MUFTI Perak sendiri. Jaga negeri Tuan Mufti dahulu. Ada paham ka? Mesti la paham kalau tak macamna nak jadi MUFTI.....

    BalasPadam
  6. Mufti seharusnya bijak. Berfikir dan mengkaji semua sudut baru bercakap.
    Jangan nanti rakyat memandang rendah tahap pemikiran mufti.
    Mufti haruslah bijaksana? Bersuara berlandaskan Al Quran dan Hadith, bukanberlandaskan emosi.
    Biar akal mengatasi nafsu dan emosi, barulah institusi Mufti dan Agama dihormati Rakyat.

    BalasPadam
  7. Kenapa dia begitu pantas mengeluarkan kenyataan..?? Gila glamour ker..??

    BalasPadam
  8. kalau tak puashati,mintak jer kerja dengan Nik Aziz. Tak pun dengan Azizan Kedah tu.Silapnya org kita jugak,masa nak ambik jadi mufti dulu,tak tengok dulu,dia ni pakai bendera mana. Rasanya tak puashati pasal ic anak dia. dah org cadangkan tukar warganegara isteri tak mahu.Cap ayam belanda punya mufti

    BalasPadam
  9. Ini mufti wahabi la beb........ Kita jgn jadi bengong mcm dia. Puak-puak ni ramai dlm pakatan dan UMNO pun dah ada jgk

    BalasPadam