Jumaat, 8 Mac 2013

Akhirnya Komunis Tian Chua Di Haramkan Masuk Sabah..!


Cina bangsat Komunis yang bernama Tian Chua ini memang patut di HARAM kan masuk ke Sabah.! Dasar haram jadah macam ni perlu diajar..! Perlu diingatkan bahawa soal nyawa, kedaulatan negara dan keharmonian masyarakat bukan perkara yang boleh di buat mainan..!

Bukan semua perkara boleh dipolitikkan bangsat..!!! hark pttuuiihh..!!!

Seorang wakil rakyat Sabah menggesa kerajaan negeri mengharamkan kemasukan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua ke negeri itu kerana mendakwa pencerobohan militan Filipina di Kampung Tanduo adalah sandiwara Umno.
Anggota Dewan Undangan Negeri Lahad Datu, Datuk Nasrun Datu Mansur berkata kenyataan Tian Chua itu adalah fitnah dan menggambarkan pemimpin pembangkang terbabit langsung tidak menghargai nyawa manusia.
"Kita tidak mahu dia bawa budaya songsang ke negeri ini dan kita berharap dia tidak dibenarkan pijak kaki di Sabah sampai bila-bila," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis terhadap Tian Chua di Balai Polis Lahad Datu, di sini Jumaat.
Nasrun yang juga Ketua Umno Bahagian Silam, berkata rakyat pelbagai suku kaum di negara ini, khususnya di Sabah, harus menolak individu yang membawa budaya asing dan biadab.
Sementara itu menurut laporan pihak polis sudah 79 lanun dan kuncu kuncunya telah ditahan oleh pihak berkuasa...syabas! 
Pasukan keselamatan menahan 79 orang yang disyaki mempunyai kaitan dengan kejadian pencerobohan kumpulan militan di Kampung Tanduo, dekat sini, sejak 12 Februari lepas.
Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata mereka ditahan di sekitar Sabah, termasuk di Kampung Tanduo, Lahad Datu dan Semporna.
Bagaimanapun beliau enggan mengulas kerakyatan mereka yang ditahan itu.
"Siasatan masih dijalankan dan hasil soal siasat terhadap mereka telah membawa banyak kejayaan kepada Op Daulat untuk membanteras penceroboh itu," katanya kepada pemberita di markas sementara di Felda Sahabat 16, di sini, Jumaat.
Sejak pencerobohan itu, lapan anggota polis terkorban iaitu dua dalam pertempuran di Kampung Tanduo pada 1 Mac dan enam lagi dalam serang hendap di Semporna pada 2 Mac manakala di pihak musuh, seramai 52 orang terbunuh. - BERNAMA
LU FIKIR LA SENDIRI!!!

5 ulasan:

  1. sepatutnya jgn di benarkan masuk sabah jer....DI LARANG MEMASUKI MALAYSIA....TARIK BALIK STATUS CITIZENSHIP NYA....baru betul

    BalasPadam
  2. Betol...Tiang Chuak neh sepatotnya di haramkan mnjadi warganegara Malaysia.....pi la dok kat Spork ngr pak tiri ang tuh...

    BalasPadam
  3. tiang chuak ingat dengan adanya peliwat tua tu dia boleh senang nak kutuk orang. sori lah tiang setengah, hang tu aku tengok kelibat pun dah nyampah. hang bapak segala rasis. muka macam jamban pecah, badan renggeh sekeping. ada orang nak hairan? bila bila masa orang boleh sapu muka hang, orang hanya takut kat Tuhan saja.

    BalasPadam
  4. kalau diimbas kembali cuma cina sekor ni aje yg kuat menyalak.. dia patut ingat bumi mana yg dia pijak langit mana yg dia junjung.. sekolah kat mana dia pergi....sapa bg bukuteks masa sekolah dulu.. tolong sedar diri..jangan sampai melayu buat hal..gambar kau memang famous

    BalasPadam
  5. Aku sokong. Bukat setakat Sabah saja, satu Malaysia pun tak boleh. Bangkai punya maanusia. Kalau sesiapa jumpa bangkai ni kat mana2, lempar dengan ayaq longkang, telor busuk atau apa2 saja yang terpegang kat tangan.

    BalasPadam