Jumaat, 8 Mac 2013

ZALIM..!!! Gambar Lanun Penggal Leher Serta Cebisan Paru Paru & Hati Anggota Keselamatan Kita..!


Astagfirullahalazim..! Dalam dunia binatang takde manusia..! TAPI..dalam dunia manusia memang ada binatang..!!!

Keadaan mayat salah seorang anggota polis yang dipenggal kepalanya ketika diserang hendap oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah, baru baru ini. Bulatan atas, anggota badan manakala bulatan bawah, kepala - UTUSAN
Cebisan organ paru paru dan hati salah seorang anggota polis yang dibunuh kejam oleh pengganas Sulu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Sabah, baru baru ini - UTUSAN
Ditawan kemudian dipenggal kepala merupakan antara kekejaman yang tiada tara dilakukan pengganas Sulu ke atas anggota keselamatan negara.

Bukan itu sahaja, seorang anggota pasukan keselamatan yang turut ditawan dirodok perutnya menggunakan parang Sulu atau barong sebelum dadanya dibelah dan dikeluarkan segala organ dalaman.

Badan wira negara juga ditetak sehingga bercerai beberapa anggota badan sebelum dicampak ke laut manakala ada antara mereka maut kerana kedua biji mata mereka dicungkil menggunakan senjata tajam.

Seorang lagi anggota pasukan keselamatan walaupun terselamat menjadi cacat apabila kedua-dua belah tangannya kudung akibat ditetak dan kepalanya dikelar menggunakan kerambit.

Kesemua wira negara itu diperlakukan sedemikian selepas diserang hendap pada 2 Mac lalu di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna.

Perbuatan yang sangat sadis dan tidak berperikemanusiaan itu menimbulkan tanda tanya apakah mereka ini di bawah pengaruh dadah atau ilmu hitam.

Malah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga menyatakan beliau amat dukacita apabila niat suci Malaysia untuk tidak membenarkan setitik darah tumpah di bumi Sabah dibalas dengan kekejaman oleh pengganas Sulu terhadap anggota keselamatan.

Dalam pada itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menerusi Facebook hari ini mengesahkan, selepas operasi menyelamat dibuat anggota komando VAT 69, mayat anggota polis ditemui dalam keadaan diperlaku dengan penuh kejam.

"Apabila tiba di Kampung Simunul, pasukan polis diserang hendap oleh penceroboh. Enam anggota polis terkorban manakala dua yang lain cedera. Enam penceroboh bersenjata telah dibunuh pihak polis.

"Polis menghantar pasukan penyelamat untuk membawa keluar mayat wira-wira kita. Mayat anggota polis ditemui dalam keadaan diperlaku dengan kejam oleh penceroboh bersenjata tersebut," katanya.

Dalam serangan itu, enam anggota polis maut iaitu Supritendan Ibrahim Lebar, Asisten Supritendan Micheal Padel, Sarjan Baharin Hamit, Sarjan Aziz Sarikun, Koperal Salam Togiron dan Lans Koperal Mohd. Azrul Tukiran.

Semua mereka yang maut itu kemudian diberi kenaikan pangkat berkuat kuasa serta-merta sebagai menghargai jasa dan pengorbanan wira yang diumumkan sendiri oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Terdahulu, pada 1 Mac lalu, pengganas Sulu juga bertindak keji apabila berpura-pura menyerah diri dengan mengangkat bendera putih sebelum menembak mati dua anggota komando VAT 69 dan mencederakan tiga yang 
lain di Kampung Tanduo, Lahad Datu.

Allahyarham Asisten Supritendan Zulkifli Mamat, 29 dan Sarjan Sabarudin Daud, 46, yang menyangka pengganas Sulu ikhlas kemudian bangkit daripada posisi meniarap menyebabkan kedua-dua mangsa maut ditembak di kepala.

ZALIM DAN KEJAM...!

KEPADA PASUKAN ATM DAN PDRM YANG SEDANG MENJALANKAN OPS DAULAT...TOLONG HAPUSKAN SEMUA SAKI BAKI LANUN TERSEBUT...

RAKYAT MALAYSIA MENYOKONG PEMBUNUHAN LANUN ZALIM INI..!

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

41 ulasan:

  1. INI YANG PEMIMPIN2 DAN PENCACA2I PR KATA DRAMA? SEMOGA MEREKA AKAN DAPAT BALASAN SEUMPAMA ITU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan reka fitnah supaya orang membenci Anwar. Tiada bukti kukuh Anwar terlibat, jangan kena saman pula mcm Utusan dan TV3 kerana fitnah Anwar.

      Padam
    2. AIK, DELETE MESEJ AKU LA PULAK... NO BALL AT ALL....

      Padam
    3. satu2 nya pembesar yg seronok ketika PDRM dan ATM bermati matian membebaskan sabah si celaka anwar ni..jd tepuk dada tnya selra la sapa lg dalang dy jgn jd bodoh

      Padam
    4. Tanpa Nama....dari man wujud nay project IC...tak kan dari PKR...dari wujud nay perjanjian tak dari PKR...berita jgn d layan fithnah jagn d degar ,,,,,tgo jelaja PKR tu semua sarawak pun dia nyayi lagu yng sama.......
      kita kena sama fikir lorh,,

      Padam
  2. Ya Allah tak tahulah nak cakap apa lagi...aku harap si bangsat anuWar dan pencacai2 yang menyokong pengganas tu pun menerima nasib seperti yang terjadi pada anggota polis tersebut. Amin

    BalasPadam
  3. INI SEMUA ANGKARA DAJJAL AL JUBURI YG KEMAROK NAK JADI PIIEMM.....KRN NAFSU SERAKAH DAJJAL ITULA SHNGGA SGP BERSEKONGKOL DGN PUAK YG BERHATI SYAITAN....

    TOLAK DAJJAL JUBOR
    TOLAK PAKATAN HARAM JADAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. YANG PALING DAJJAL SEGALA DAJJAL ADALAH ORANG YANG BUAT FITNAH DAN CERITA TANPA SIASATAN. DAN ANAK DAJJAL PULA ADALAH ORANG YANG PERCAYA DAN BAWA BERITA FITNAH ITU MACAM ORANG DI ATAS. :)

      Padam
    2. BAPAK DAJJAL IALAH YANG SUPPORT SI DAJJAL ALJUBURI YANG TERBUKTI DIA DALANG SEDANGKAN PUAK-PUAK SULU YANG MENGAKU SI DAJJAL ALJUBURI. MANAKALA ANAK-ANAK DAJJAL IALAH YANG CUBA BUAT BG DAJJAL NAMPAK BAIK MCM SORANG DAJJAL KAT ATS NI

      Padam
  4. PATI tu pun angkut sekali!

    BalasPadam
  5. Puak PR kata sandiwara sbb mereka Producer,Penulis Skrip dan Pengarah...sponsored by CIA..
    Tunggulah balasan Allah untuk segala onar yg telah mereka lakukan...Kita semua di akhir zaman,balasan nya pantas...Insyaallah.

    BalasPadam
  6. AKU DAH MUAK DENGAN LAKONAN KERAJAAN NI.....

    DAH MACAM MACAM ANUAR BUAT MENGHURU HARAKAN NEGARA TAPI MASIH LAGI TIADA TINDAKAN YANG DIAMBIL OLEH PIHAK BERKUASA.....

    NAK TGGU APA LAGI....TGGU SAMPAI NAGARA NI RANAP DAN RAKYAT MEMBERONTAK BARU NAK AMIK TINDAKAN....

    AKU DAH LAMA BERASA PELIK DENGAN PIHAK BERKUASA YANG MASIH LAGI MENDIAMKAN DIRI WALAU PUN BERBAGAI LAPORAN POLIS SUDAH DIBUAT OLEH RAKYAT......

    HISHAMMUDIN LU MEMANG TAK BOLEH BERTINDAK
    LU DAH GAGAL
    INI AMARAN KERAS SEKERAS-KERASNYA DARI AKU
    HISHAMMUDIN WAJIB,HARUS,KENA LETAK JAWATAN SEGERA



    BalasPadam
    Balasan
    1. hishamuddin hanya tahu calkap:"amanghan..saye beghi amagahan.............."pundeklah amaran kau tu....

      Padam
  7. nasb baik kita ni islam takut hukuman allah jika tidak lama dah setan2 m'sia kena penggal , binatang nuar patut semua keturunan dia dihapuskan-sial ,juga taik cua

    BalasPadam
  8. Tiada maaf bagi pengganas-pengganas Sulu. Lanyak mereka habis-habis!

    BalasPadam
  9. Di pagi Jumaat ini, Penghulu segala hari, saya menadah tangan kepada mu, Ya Allah agar di musnahkan semua Petualang Petualang Negara.

    BalasPadam
  10. Kalau yg mengaku lebih Islam sanggup jual kalimah Allah???
    Yg mengaku tentera/pejuang Islam pula bettindak zalim lebih teruk dari Yahudi....nak cakap Islam lagi....terlaknat oleh kamu gulungan2 munafik dan dajjal!!!.....

    BalasPadam
  11. TU PSL WA CKP LU JGN KASI CHAN KAT KIMAK2 PENGGANAS GENG KIRAM NI BROO...DPT CEKUP KASI TAJI CUKUP2!!...BANGKAIIII!!!....KROOOHHHAARRKKKKKK PTUIHHHHH!!! >X[

    BalasPadam
  12. Penceroboh sulu ni perangai saling x tumpah mcm puak israel zionis...inikah yg dinamakan tentera Islam...iblis apa yg merasuk mrk ni smpai tgamak berkelakuan bgitu...selayaknya pengganas mrk yg ditawan oleh tentera kita..juga dilakukan sedemikian juga...tapi kita tahu..polis & tentera kita manusia yg bertamadun & masih berhati perut...bagi talibarut2 puak dajal d Msia ni...hrp pihak berkuasa amik tindakan secepat mgkin..bukti dah ada...apa tngu lagi? Kembalikan ISA..ISA..ISA di Msia ini..kami rakyat biasa amat cintakan keamanan & kemakmuran utk diwarisi oleh anak cucu kelak..Rakyat akan lebih yakin pd BN jika ISA d hidupkan kembali...

    BalasPadam
  13. ANWAR IBRAHIM PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA & NEGARA. SUNGGUH KEJI MANUSIA YANG BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM NI. DIA HARUS DI BAWA KE MUKA PENGADILAN. YA ALLAH, di hari Jumaat yang menjadi penghulu segala hari ini, ku mohon Engkau tunjukan kebesaran Mu kepada hambaMu yang bernama ANWAR BIN IBRAHIM ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. AAAAA MIIIINNNNNNN!!!!!!!! MAHA SUCI ALLAH....TUNJUKLAH PADA RAKYAT MALAYSIA INI SIAPA SIAPA HAMBA MU YANG LEBIH BAIK JADI PEMIMPIN UMAT ISLAM DISINI.

      Padam
  14. Bunuh menbunuh, adakah ini ajaran islam yg korang belajar dr sekolah?

    BalasPadam
  15. Pengganas ni dipengaruh syaitan!!..Kan berkawan ngn syaitan, boleh!!..Elok nya pemimpin2 fuckatan Nuar Brahim, Teng Chang Kim, Lateefa Koya, Ten Chuak, Gone Eng, Lim Kit Siang, Pok Nik, Hadi Awng dihantar ke Lahad Datu & berikan senapang sorang satu...Hadi Awang x pyh sbb dh ada senapang sndri dan Lim Kit Siang bg senapang ngn peluru getah!!!...Kita tngok drama ke xdrama...atau msing2 dh siap2 trkencing dlm seluar????

    BalasPadam
  16. pemimpin pr dah kantoi dah...dah faham sangat..apa yg berlaku mesti puak pr salahkan umno/bn.....rupanya puak pr yg buat drama dan sandiwara..checkmate!!!

    BalasPadam
  17. Ini semua salah anuar... Jet pejuang hilang enjin pun salah anuar, kapal selam tak boleh menyelam pun salah anuar, stadium tgganu runtuh pun salah anuar, hospital serdang syilingnya runtuh dan mencederakan 2 org staff yg di buat oleh kintraktor BN juga salah anuar, skandal PKFZ pun salah anuar, rakyat sabah sarawak hidup daif pun salah anuar, pencerobohan di LD pun salah anuar, kes rogol meningkat pun salah anuar, bini najib si rosmah terbeli cincin 25 juta pun salah anuar, kak jat terbagi 250 duit feedlot kat laki dia pun salah anuar, Lebuh raya pantai timur jalannya beralun pun salah anuar, apco ajen yahudi yg mnjalinkan hubungan perdagangan dgn Malaysia pun salah anuar, duit Yapiem hilang salah anuar, hutang negara meningkat mendadak pun salah anuar... Ape lg nk tambah...??? jalan berlubang kat depan rumah aku pun slah anuar, longkang tersumbat pun salah anuar... wakakaka... Semuanya salah anuar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau ni org yg sama drp atas hingga yg ini, penjilat hantu anuar kafir lg setan

      Padam
  18. bising btul kamu ni . tau cakap seja .

    BalasPadam
  19. Anwar al-juburi memang sial dan celaka puak-puak pembangkang saja yg buta perut tdk tahu al-juburilah pengkhianat dan penderhaka kpd negara ini. Sewajarnya al-juburi ditangkap dan dihumban dlm lubang cacing yg masih bacul menyahut seruan rakyat agar sumpah laknat dan terlalu bacul menyaman Dato'Eskay dan Ummi Halfilda yg terang-terang menuduh al-juburi melakukan kemungkaran yg sungguh menjijikkan imej islam di negara ini.

    BalasPadam
  20. aduii tlng la padan ni gmbr kesian kluarga perwira kita... mereka mesti sedi melihat gmbr ni... jgn g share... cukup la kita tahu tntang hal ini... ckup la kita tahu sulu itu sanggat kejam, haiwan lg baik brbanding org sulu yg %^%&...

    BalasPadam
  21. sini UMNO BN ka..p mampus la UMNO BN..!!

    BalasPadam
  22. Hapus kan geng2 kiram, bakar mereka hidup2. Bangsat betul.

    BalasPadam
  23. jangan disebabkan fanatik sampai dibutakan hati dan perasaan.. cubalah guna logik akal dan fikiran..kan allah dah kurniakan akal utk kita gunakan sebaik2nya...al fatihah

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe xsemestinya smua kaum suluk jahat ,

      Padam
  24. KALAU DI KAITKAN DGN TRAJADI PERISTIWA SABAH BERDARAH INI SPT MANA YG KITA LIHAT DAN SAKSIKAN DLM PERLAKUAN DGN PRAJURIT KITA DI VIDEO KLIP YG TERSEBAR DAN DISEBAR KEPADA KITA SECARA DISENGAJAKAN OLEH MEREKA INI INI SEOLAH-OLAH MEREKA INI MAHU KITA MERASA MERANA DAN MAHU MENUNJUKKAN PESANAN YG MEREKA INI MELAKUKAN DENGAN BERMOTIFKAN DENDAM YG SUDAH LAMA MEREKA PENDAMKAN ....DAN KEPADA KITA YG DI DALAM KENCANA PERBUATAN MEREKA INI KEMUNGKINAN MAHUKAN KITA MENCARI JAWAPAN ATAS PERLAKUAN MEREKA INI....DAN KITA AKAN SECARA LANGSUNGNYA MENJADI NEGARA YG KETAKUATAN DAN BANYAK MENGILUSTRASIKAN PELBAGAI ANDAIN DAN MENYAMAKAN PERLAKUAN MEREKQ INI SEPERTI PADA PANDANGAN YG TAK BERASAS SEHINGGA MEMBABITKAN KEKEJAMAN2 SPT DIMANA-MANA NEGARA LUAR LAKUKAN....JANGANLAH KITA TERLALU MENJAWAB SESAMA SENDIRI DAM MENGIKUT PERASAAN KITA UNTUK KEJADIAAN INI....APA YG MEREKA LAKUKAN INI MESTI ADA SEBAB YG DALAM YG TELAH LAMA MEREKA SIMPAN DIDALAM DENDAM MEREKA..MENJELASKAN DGN KEKEJAMAN MEREKA INI ADALAH SPT MELEPASKAN KEMARAHAN MEREKA SEHINGGA DILUAR HUKUM AGAMA.KEMUNGKINAN BERLAKUNYA KEPADA DIRI(LAZIM)SECARA INDIVIDUNYA KITA BLH MELAKUKAN PERKARA2 KEJAM APABILA DISITUASI KITA MARAH DAN KETAKUTAN...KITA MESTILAH TAHU BAHAWA PUNCA INI SEPERTI BERMUSUH YG SEBENARNYA ADALAH SERUAN SETAN YG TAK HENTINYA MAU MEMBUAT CIPTAAN TUHAN SALING BERBUNUHAN DAN BERDENDAM SESAMA MANUSIA....SEKIRANYA KITA BERSATU DAN TAK MEMBEZA-BEZAKAN ANUTAN MASING-MASING KITA BLH MEMATAHKAN PEKERJAAN2 SETAN INI UTK DAN YG MAU MEMBINASAKAN SESAMA MANUSIA.....WAR OF SATAN IS GOD BUT THE SATAN KNOW GOD IS IMPOSIBLE CAN LOOSE BUT THE SATAN KNOW A WEAKNESS OF THE POWER OF GOD IS A HUMAN-BEING WHOSE A THE LOVE ONE IN A CREATION OF GOD...LETS PRAY FOR WE ENEMY(SATAN) ABOUT LOVE IS LOVES CAN SEPERATE OF OUR SOUL. ALMIGTHY OF GOD A SURE TO LISTEN AND JOIN TO BREAK A SATAN PLAN FOR OUR WORLD ...AMENNNN

    BalasPadam
  25. SEBENARNYA.... APA YG BERLAKU DI LAHAD DATU BUKAN KERJA ANWAR... INI ADALAH HASIL PAKATAN TALI BARUT SULUK YG DAH JADI WARGANEGARA MALAYSIA DI SABAH... BACALAH SABAHKINI, KAMI ORANG SABAH LEBIH TAHU APA YG BERLAKU...

    BalasPadam
  26. kalau xsuka anwar..xpyh nk fitnah...kamu semua xtahun hukum hkan ke...dulu nk kiamat dah....byk sgt fitnah sesama islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar fitnah Najib okey pulak. Menipu, merasuah masa jadi Menteri Kewangan okey pulak. Main jubor lelaki muda okey pulak.

      Padam
    2. hai kita fikirlah pkr tu parti perjuangkan anuar dahulunya bukan parti politik , tak tahuke saudara . trajedi sabah parti mana yang tolong parti lain kenapa diam ,, nanti kalau memerintah ada tolong ka sekarang pun tak nam pak muka ucap takziah pun tarak ,

      Padam
  27. Tanpa nama aku tengok ko ni sokong sangat dgn anwar. bagus ko jadi
    Kekasih si anwar boleh juga ko di juburnya malam2.

    BalasPadam