Jumaat, 3 Januari 2014

Perang Salib Di Malaysia?

Stop using 'Kalimah Allah' in Bibles, Herald - Sultan Selangor

In a statement today, the sultan said this was meant to avoid the confusion among Muslims in the state, especially with regard to the use of ‘Kalimah Allah’ among non-Muslims in their respective religions.

“This is because ‘Kalimah Allah’ for the Muslims refers to the ‘One God’, prescribed in the Surah Al-Ikhlas (in the Al-Quran).
“The people of Selangor, especially, must respect and adhere to the ‘muzakarah’ (decision) made by the National Fatwa Committee, Selangor Fatwa Committee, laws as well as the unanimous decision made by the Court of Appeal in the case involving the Home Minister and eight others versus the Titular Roman Catholic Archbishop of Kuala Lumpur on Oct 14, 2013,” he said.
The sultan also advised all quarters not to use the opportunity to use the ‘Kalimah Allah’ issue as part of their political agenda because it involved the faith of the Muslims.

Nampak tak apa nasihat dan keputusan yang telah dibuat mengikut peruntukan undang undang negara..! tapi puak ni tetap degil dan biadap apabila tetap berkeras mahu
Nampak tak? biadapnya puak ni..!

Apabila pihak Jabatan Agama Islam mengambil tindakan maka semakin biadap la budak budak ni

Sedangkan pihak JAIS menjalankan tanggungjawab mereka sesuai dengan keputusan Mahkamah dan Titah Tuanku Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam negeri Selangor.

Hakikatnya puak kristian

Kristian Tidak Terjejas Tanpa Kalimah Allah - Dr Mahathir
KUALA LUMPUR: Pegangan penganut Kristian di Semenanjung tidak akan terjejas walaupun mereka tidak menggunakan kalimah 'Allah' bagi merujuk kepada Tuhan mereka, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Beliau berkata istilah Arab yang merujuk kepada Tuhan itu selalunya digunakan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.
"Selama ini, kita tak pernah berbalah tentang perkara ini kerana mereka (penganut Kristian di Semenanjung) tidak pernah menggunakan kalimah itu, jadi kenapa perlu menyakiti hati orang lain, tidak menggunakan kalimah 'Allah', tidak akan memudaratkan mereka.
"Sebelum ini, mereka tidak pernah menggunakannya pun. Yang menggunakannya ialah (orang) Sabah dan Sarawak. Tak ada bantahan, tapi di Semenanjung ni, kenapa kita nak jadikannya alasan untuk bergaduh pula," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumah terbuka Tahun Baharu Parti Progresif Penduduk (PPP) di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra di sini.
Dr Mahathir berkata sejak sekian lama, rakyat negara ini, tanpa mengira agama, hidup bersama secara aman dan oleh itu, sebarang tindakan yang boleh menyakiti hati sesuatu pihak, tidak patut dilakukan.
Jumaat lepas, paderi Lawrence Andrew, editor akhbar mingguan Katolik, Herald, dalam artikel yang disiarkan sebuah portal berita, berkata gereja Katolik di Selangor akan terus menggunakan kalimah 'Allah' dalam perhimpunan mingguannya yang menggunakan bahasa Malaysia.
Langkah ini bertentangan dengan hasrat Jabatan Agama Islam Selangor untuk menghantar surat peringatan kepada mereka berhubung enakmen yang melarang penggunaan kalimah itu oleh bukan Islam.
Kenyataan beliau itu menimbulkan kemarahan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan, termasuk yang menyifatkan tindakan Andrew itu bukan sahaja mencabar sensitiviti umat Islam, tetapi juga tidak menghormati undang-undang. BERNAMA
Jadi apa sebenarnya yang puak kristian ni nak? Kepada semua umat Islam…mungkin masanya sudah tiba Jihad Fisabilillah bagi kita semua…!
Bersedia…!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. PAS mana? Ahli Parlimen Baling yang mempertikai kalimah Allah kata nak jadi peguam bela pihak kristian?

    BalasPadam
  2. Ini adalah langkah awal untuk menuntut yang lebih lebih dalam masa depan.

    BalasPadam
  3. Boleh ke Paderi Andrew di anggap menghina Mahkamah

    http://nasirwise.blogspot.com/2014/01/perkemas-dan-perjelaskan-undang-undang.html

    BalasPadam
  4. Kalau nak guna kalimah Allah, kena mengucap dua kalimah syahadah lah. Lepas tu jangan pergi gereja, kena pergi masjid lah. Ada cina atau kapir laknat yang tak paham2 lagi ke.

    BalasPadam
  5. MULIANYA SYAHID.....

    BalasPadam
  6. ALLAH HUAKBAR

    BalasPadam
  7. Kalau puak kristian ni takleh ikut undang-undang kita ikut cara tak ade undang-undang,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Api tak boleh dipadam dengan air atau minyak atau angin. Ikut kaedah pengerudi carigali minyak.

      Mereka padamkan api dengan bom. Itu saja yg berkesan. Fikir2lah sendiri.

      Padam
  8. aq x fham jgak benda ne, , kta sbah srawak dlu dah lma guna prkataan 'ALLAH' tp spnjang aq dduk sbah aq mmg xprnah dngar n tau pn kristian kt sbah pnah gna prktaan tu. . aq sgt2 x ska bila kristian pun gna nma Tuhan kta. .Ptutnya krajaan n JAIS wt tindakn y lebih drastik lagi dlm soal ni

    BalasPadam
  9. aku lg xpaham dgn org islam ni...bila agama lain gunakan kalimah Allah,kita dah terjerit2..pernah x terpikir yg kita ni makin mengikuti budaya barat????saudara saudari sila jwb...

    BalasPadam
  10. Maka, siapakah sahabat Melayu Malaysia bila terjadi perang Salib di negerinya? Melayu Indonesia dan Indonesia.

    BalasPadam