Selasa, 7 Januari 2014

Fungsi Ahli MKPN Ialah Jadi Jurucakap Kristian..!



Nampaknya tugas ahli Majlis Konsultansi Perpaduan Negara ( MKPN ) bukan menjaga keharmonian rakyat dan negara tapi lebih kepada menjaga kepentingan puak Kristian..! 

Dulu pun kita tahu si Mujahid dan Nurul bercakap membela isu Murtad didalam gereja..! Bukan main bernafsu lagi si Nurul dan Mujahid bercakap…

Tindakan mengaitkan kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berhubung “tiada paksaan dalam agama” seolah-olah menggalakkan gejala murtad adalah satu rumusan tidak bertanggungjawab.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pas Pusat, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, kenyataan “tiada paksaan dalam agama” adalah prinsip kemuliaan Islam tetapi ini bukan bermakna ia menggalakkan kemurtadan.

Sesat lagi menyesatkan ler…!

Kini, bila timbul isu kalimah, Ahli Majlis MKPN ini pun bersuara lagi..

Ahli Parlimen Pas-Parit Buntar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, sebelum tindakan tegas itu diambil, Jais sepatutnya boleh duduk berbincang serta berunding secara 'hikmah' dengan pihak berkepentingan agama.


Nak bincang apa? bincang ni dengan orang yang memang nak berbincang..! yang ikhlas dan jujur dengan kata kata dan tingkah laku..! bukannya dengan puak yang telunjuk lurus tapi kelingking berkait..! yang memang ada agenda mahu mengkapirkan seramai mungkin umat Islam…! Apa punya bangsat pemimpin PAS ni???
Sekor lagi yang kita semua maklum ialah betina Marina Mahathir…! ini pun dah macam macai kristian dah..! Jadi kalau ditelek telek dan ditengok direnung, orang Melayu yang beragama Islam didalam MKPN ni dah bercakap membela puak Kristian sedangkan yang memang kristian dan kapir dalam majlis tu masing masing zip mulut..!

Sebab? sebab kerja dia orang dah ada hamba abdi yang konon beragama Islam menjadi macainya..! membela dan mempertahankan kapir lebih dari agama yang mereka dakwa mereka imani..!

Iman jenis apa ni?

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Perlantikan Marina dan Wardina adalah satu kesilapan Najib sama macam perlantikan Hindraf sebagai Timbalan Menteri

    BalasPadam
  2. Kes dah melepasi proses mahkamah, bincang apa lg ? Bincang sebelum kes pergi ke mahkamah. Seboleh boleh nak bela juga kemusyrikkan. Musyrik itu sebesar besar mungkar dan kezaliman (menzalimi diri sendiri, mengundang murka Allah swt), dan selemah lemah iman adalah membenci dan tidak meredhai kemungkaran dan kemaksiatan. Fikirlah sendiri.

    BalasPadam
  3. kita tidak boleh menyalahkan sesiapa melainkan bangsa sendiri. yang hebat tentang ugama seperti pas tidak membela ugama islam , yang tidak tahu pasal ugama seperti didalam mkpn tidak merujuk kepada alim ulamak, yang generasi muda yang berada di pusat pengajian tinggi tak tau pasal ugama mengikut aje tanpa usul periksa, yang remaja diperingkat sekolah sambil lewa tentang ugama tidak mahu belajar, yang mak bapa dengan sikap tak pe nanti pandai pandai lah depa belajar dan yang selebihnya hanya berdiam diri. bukan kah yang saya nyatakan hampir keseluruhan umat melayu yang berugama islam di negara ini. sekiranya salah satu kumpulan dari senarai diatas membela ugama islam itu sudah cukup untuk menjadi islam di hormati. jadi jangan kita berharapan tinggi orang melayu akan membela ugama mereka di negara ini.

    BalasPadam
  4. aku melayu rasis7 Januari 2014 10:08 PG

    PM kita lemah. Lemah segalanya. Ada menteri sbg penasihat pun tak bleh pakai. Yang kita bleh Nampak skrg : Malaysia mempunyai pemerintah tin kosong!

    BalasPadam
  5. Cuba minta Marina baca Fatehah.Boleh ke dia? Sebenarnye dia ni beragama apa?Soal kehebatan si bapa jangan kita pertikaikan. Dalam sejarah ada menceritakan tentang Noh seorang nabi lagi rasul, tapi anaknya kufur !
    So ! apa ada hairan?

    BalasPadam