Rabu, 8 Januari 2014

Polis Dah Ambil Keterangan..!


Bangsat ni dah dipanggil untuk diambil keterangannya oleh pihak Polis..! Tunggu apa pulak episod seterusnya..! Tunggu..!!!

Polis Selangor pada Selasa telah mengambil keterangan Pengarang majalah mingguan Katolik, 'The Herald', Paderi Lawrence Andrew berhubung isu penggunaan kalimah Allah.
Peguam Lawrence, Francis Pereira berkata anak guamnya dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor pada pukul 3.30 petang dan selesai merakamkan keterangannya kira-kira pukul 5 petang Selasa.
"Kami dimaklumkan polis menyiasat perkara ini mengikut Seksyen 4, Akta Hasutan berhubung kenyataannya kepada wartawan portal berita (The Malaysian Insider.com) Eileen Ng, minggu lalu," kata Pereira ketika dihubungi.
Paderi Lawrence dipetik oleh portal berita itu pada 27 Dis lepas sebagai berkata bahawa semua gereja Katolik di Selangor akan terus menggunakan kalimah Allah dalam perhimpunan mingguan mereka.
Dalam pada itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd Shukri Dahlan tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan pengesahan. - BERNAMA
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. This idiot has committed two offences..i.e. Contempt of court and an offence under seditious act. Please charge him in court. .please ..please.

    BalasPadam
  2. aku melayu rasis8 Januari 2014 10:29 PG

    huk elehhhh...tunggu apa?? nak tunggu apa??? nak lihat apa??? boleh blah r...kalau takat ambik keterangan, pastu bebas, tiada keperluan pendakwaan ke atasnya konon...Tuh! hang tengok yang kena tangkap perhimpunan "Turun" baru ni, apa dah jadi?? dibebaskan dengan alas an "tiada keperluan pendakwaan" !!! chiss pig lah! Hang bleh nanti, tunggu dan tengok..tapi "tengok" berapa banyak kaki-kaki balaci setan keluar lagi ramai mencabar undang2. Tangkap tu hanya nak kabur mata rakyat aje! NGO report polis tu cuma nak cari publisiti murahan aje..konon sensitive pada keadaan semasa. Lepas report. apa mereka buat?? diorang BALIK TIDOR aje..hang tau??

    BalasPadam