Ahad, 26 Januari 2014

Sekor Lagi Bakal Di Maafkan?


Takkan nak maaf kan jugak..! Cikgu biadap di Kulai Kementerian Pelajaran tak ambil tindakan..! Cikgu biadap di Kota Tinggi dah minta maaf pun Kementerian Pelajaran tak ambik sebarang tindakan..! Kini ada sekor lagi cikgu komunis yang biadap dan kurang ajar dan Ibu Bapa mereka mahu pihak Kementerian bertegas dan mengambil tindakan..!

Apa tindakan nya…!!!

SUNGKAI - Dua ibu murid Tahun Empat di sebuah sekolah aliran Cina di sini kecewa dan sedih dengan cara seorang guru lelaki mendenda anak mereka kerana tidak membuat kerja sekolah pada Khamis lepas.

Mereka mendakwa guru berusia 26 tahun itu mengalungkan loceng di leher anak lelaki masing-masing dan diberi makan rumput serta dipanggil 'lembu'.

Yarnis Kasuma Dewi Zainal Aripin, 32, berkata beliau diberitahu oleh rakan anaknya bahawa guru itu turut merakam gambar anaknya dalam keadaan demikian  menggunakan telefon bimbit serta menunjukkan gambar itu kepada murid-murid di kelas lain sambil mengugut akan memuat naik gambar itu dalam laman sosial Facebook.

Katanya beliau amat sedih, kecewa dan sakit hati apabila mengetahui perkara itu dan akibat kejadian itu, anak lelakinya mengalami fobia dan takut untuk ke sekolah semalam, katanya kepada pemberita di kawasan Surau Awamiah, Taman Permai di sini, hari ini.

Siti Aisyah Hashim, 32, pula berkata mereka telah mengadakan pertemuan dengan guru itu dan guru besar sekolah berkenaan di Balai Polis Sungkai petang semalam bagi menyelesaikan perkara itu.

Dalam pertemuan itu, katanya guru berkenaan hanya memohon maaf dan terus beredar dari balai polis sebaik pertemuan itu selesai dan beliau menganggap permohonan maaf guru itu tidak ikhlas.

Sementara itu, seorang daripada murid itu berkata mereka tidak disuruh memakan rumput yang diberikan dalam kejadian pada 9 pagi itu tetapi diberi amaran supaya tidak menanggalkan loceng itu sehingga 1.30 petang, jika tidak mahu dirotan sebanyak 10 kali.

Ketua Polis Daerah Tapah Supt Som Sak Din Keliaw mengesahkan bahawa Yarni telah membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

"Siasatan polis dibuat dengan memanggil kedua-dua pihak dan murid terbabit.

Perjumpaan dihadiri Guru Besar sekolah berkenaan dan pegawai dari Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Batang Padang.

"Hasil perbincangan mendapati guru itu mengaku melakukan perkara itu tetapi menafikan memberi mereka makan rumput," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Som Sak berkata guru itu mengambil tindakan demikian kerana  kedua-dua murid berkenaan tidak menyiapkan kerja rumah bahasa Inggeris sejak dua minggu lepas.

Dalam laporan polisnya di Balai Polis Sungkai pada 1.20 petang semalam, Yarni Kasuma mendakwa anaknya bersama-sama seorang lagi rakan kelas telah didenda memakai loceng di leher semasa murid lain menikmati waktu rehat.- Bernama

Takkan Timbalan Menteri tumbuk diam diri..! takde tindakan ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. MACAM BABI KAN........MUKA DIA

    BalasPadam
  2. PUKIMAK.....BABI.....INILAH MASA NYA ORANG MELAYU JANGAN BAGI MUKA PADA BANGSA BABI CINA YANG KURANG AJAR DAN BIADAP

    BalasPadam
  3. Setan ni dah naik tocang pasal kerajaan terlalu berlembut dgn bangsa cina dlm byk kebiadapan mereka sebelum ni....

    BalasPadam
  4. Pakai lawyer dan saman Cina Babi Haram tu sampai tak mampu nak beli seluar dalam!!

    Cakap banyak tak guna!!

    Bertindak dgn bijaklah melayu oiiii jgn jadi Baghal mcm orang PAS!!

    BalasPadam
  5. Kita punyai hak tersendiri.

    Biar Kerajaan berlembut tapi yg teranyaia boleh bertegas dan ambil tindakan undang2 sendiri!!


    Bangun Melayu!!

    BalasPadam
  6. asal kena inaya je melayu, asal kena inaya je melayu. pasal undang2 yg ada makin bodoh dan pemerintah makin bangang. tak apa, kita maafkan, 1 malaysia bla bla bla... tanya najib, 1 malaysia tu untungkan siapa? yg pasti melayu paling rugi.

    BalasPadam
  7. Nasib baik tk guna undang2 sweden..kalu tk kedlm ko..

    BalasPadam
  8. percayalah kataku..
    Melayu BAKAL MEREMPAT DI BUMI SENDIRI SELAGI "1 MALAYSIA" DIGUNA PAKAI.
    frm: aku melayu rasis

    BalasPadam