Selasa, 17 Januari 2012

Ambiga Ingat Negara Ni Republik Ke?

NGO bagi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil mungkin sekali lagi akan turun ke jalanan bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil di negara ini jika cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Bercakap kepada media selepas melancarkan kempen pendidikan kepada pengundi di Kuala Lumpur hari ini, pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan berkata beliau khuatir kerajaan tidak akan mempertimbangkan syor dan cadangan yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bagi pembaharuan pilihan raya di negara ini.

"PSC boleh tampil dengan syor dan cadangan mereka, tetapi kerajaan tidak akan melaksanakannya.

"Jika mereka tidak penuhi syarat dan cadangan yang dikemukakan, saya tidak tolak kemungkinan kita anjurkan satu lagi perhimpunan BERSIH sebelum pilihan raya," katanya.

Ini kenyataan binatang! Apa babiga ingat negara ni takde undang undang? Semuanya mesti dijalanrayakan! Semuanya mesti dirusuhkan?

Inilah bahananya jika kita tetap tunduk dan mengikut telunjuk babiga dan puak haramjadah ni! Kita buat baik pun bukan dihargai! Malah diugut dan terus diugut?

Babi punya keling! Babiga ni kalau di negara India mungkin hanya dapat jadi pelacur, tapi disebabkan jasa dan dasar Kerajaan BN selama ini maka babiga dapat peluang belajar dan menjalani hidup sebagai peguam!

Negara ni ada undang undang! Ada Rukunegara! Ada Raja Raja yang memayungi hidup rakyat! Bukan republik of babiga! Binatang punya hanjing!!!

Lu Fikir La Sendiri
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 ulasan:

  1. babiga tu babi. bkn manusia pun hahahahaa

    BalasPadam
  2. pesanan saya pada kerajaan malaysia, sudah2 lah melayan dan membuang masa dengan celaka ni semua, dan jangan bagi muka sangat, apa pun kerajaan buat tetap akan di persalahkan, pihak polis juga senantiasa di persalahkan dan menjadikan mereka serba salah dlm tindakan yg di lakukan, beri saja tugas 100% pada FRU, tahu lah mereka menjalankan dgn lebih efficient.

    BalasPadam