Ahad, 29 Januari 2012

Idris Jalang Punya Celaka..!

Kenapa Menteri ni kena jawab macam ni..


Dakwaan pembangkang bahawa negara akan muflis menjelang tahun 2019 hanya mainan politik dan cubaan untuk menakut-nakutkan rakyat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.
Bagaimanapun, beliau berkata, perkara itu tidak sedikit pun memberi kesan kepada rakyat memandangkan kadar perbelanjaan domestik negara menunjukkan peningkatan setiap tahun.

"Kalau rakyat khuatir dengan kerajaan mereka tidak akan berbelanja. Tetapi sebaliknya berlaku.
“Setiap tahun perbelanjaan domestik meningkat. Rakyat tidak takut untuk berbelanja kerana mereka tahu negara sentiasa maju,” katanya kepada pemberita selepas majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Parlimen Tasek Gelugor di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan pelbagai pihak terutama pembangkang bahawa Malaysia akan muflis menjelang tahun 2019 dan menggesa rakyat supaya menukar kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada pembangkang.

Sebab ada Menteri sebelum ini yang takde otak dan disifatkan berniat jahat pernah mengarut begini..


KUALA LUMPUR 27 Mei - Malaysia mungkin menjadi sebuah negara bankrap dalam tempoh sembilan tahun lagi jika dasar pemberian subsidi masa kinhttp://www.blogger.com/img/blank.gifi tidak dimansuhkan.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala, ini kerana hutang negara dijangka meningkat 100 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjelang tahun 2019, jika pemberian subsidi diteruskan.
Sehubungan itu, Makmal Rasionalisasi Subsidi mencadangkan supaya kerajaan Malaysia memansuhkan pemberian subsidi bagi mengukuhkan kedudukan ekonominya agar lebih berdaya saing.

Kepada Idris Jalang...Fuck You!
Lu Fikir La Sendiri!!!

baca berkenaan idris jala di sini

1 ulasan:

  1. PM harus meneliti latar belakang yang sejelas-jelasnya sebelun memilih seseorang itu memegang jawatan-jawatan yang anat penting dalam kerajaan kerana zaman sekarang ini agen-agen asing sentiasa bermundar-mandir menanti peluaang untuk menjatuhkan Malaysia & tiada cara yang lebih baik melainkan dengan 'menguasai' mereka yang berjawatan didalam kerajaan.

    BalasPadam