Selasa, 5 Mac 2013

TERKINI...Pengakuan Pembangkang Bahawa Anwar Adalah Dalang Pembunuhan Anggota Keselamatan Negara..!


Dasar pengkhianat agama, bangsa dan negara...hari ini dah terburai..di Lahad Datu terburai perut dan otak berkecai di Semenanjung terburai, terbuka, terselak dan terdedah bahawa Anwar dan puak pembangkang la yang menjadi dalang dalam serangan lanun sulu yang telah meragut dan membunuh nyawa anggota keselamatan negara.

Blog Suara Pakatan Rakyat dengan jelas menempelak ATM dan Kerajaan kerana berbelanja dan membazir dalam menjalankan operasi ketenteraan yang bermula pagi tadi..jenis bangsat macam ni ler..! Sesungguhnya nyawa anggota keselamatan yang telah terkorban amat tidak berharga dan bernilai bagi puak bangsat pakatan haram ini..

Pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) dan pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) perlu baca dan sebarkan kenyataan bodoh, bangsat dan biadap pembangkang ni..!!!

Jumpa penulis ni ludah dulu muka dia...harkkpttuuiihh!!!

Baca kenyataan penuh blog bangsat ini di bawah...


March 5, 2013 4:06 pm

Penggunaan Jet Pejuang Satu Pembaziran/Kekejaman Melampau

ENTAH dari mana pemikir angkatan tentera kita mendapat idea, untuk menumpaskan sekumpulan kecil pasukan gerila seumpama pasukan tentera diraja Sulu ini perlu menggunakan pesawat pejuang?
Itulah yang memeranjatkan laman ini bila dimaklumkan bahawa Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menggunakan 3 buah pesawat pejuang F/A18D Hornet dan 5 buah pesawat Hawk MK 108/208 untuk menyerang kedudukan tentera diraja Sulu di Kampung Tandao.
Bukankah itu satu pembaziran? Serang sebuah kampung dengan menggunakan jet pejuang?
Setiap pesawat F/A18D Hornet dan Hawk MK 108/208 mampu membawa sekurang-kurangnya 2 buah bom jatuhan bebas (free fall) seberat 500 lbs atau 250 lbs setiap satu.

Hawk MK 208
Setiap sebiji bom ini berharga sekitar RM 2 juta dan dengan 16 biji yang digunakan, ia bermaksud kerajaan membelanjakan wang rakyat sebanyak RM 16 juta untuk bom (belum termasuk operasi pesawat) – dan itu hanya untuk operasi di udara sahaja.
Kita masih ada lagi operasi moping dan tempur di darat oleh pasukan Gerak Khas Komando, tentera dan polis, menggunakan pelbagai jenis kenderaan dan senjata yang turut menggunakan kos yang tinggi.
Selain itu, penggunaan bom berkuasa tinggi seperti itu turut menjadi persoalan dari segi kewajaran, memandangkan tentera diraja Sulu berkenaan hanya menggunakan senjata pegangan tangan (hand held weapon) seperti rifle M-16, RPG, mortar dan pelancar grenad.
Wajarkah kuasa tembakan sebesar itu digunakan untuk menghapuskan ancaman kecil seperti ini?
Malah ada berita yang tidak disahkan menyebut, Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), turut melancarkanpeluru berpandu bawah air ke permukaan jenis Exocet SM-39 dari kapal selam jenis Scorpene untuk memusnahkan ancaman tentera diraja Sulu ini!!
Semua ini membuktikan dengan begitu ketara sekali bahawa kerajaan BN hanya berminat untuk menghapuskan tentera diraja Sulu tersebut.  Permohonan bekas gabenor Mindanao, Nur Misuari supaya rundingan digerakkan semula, nampaknya tidak dilayan oleh kerajaan BN.
Sebaliknya permintaan itu dibalas dengan serangan besar-besaran yang lebih kepada mahu menunjukkan kekuatan, berbanding menumpaskan tentera diraja Sulu itu.
Dari segi kemanusian pula, apakah nasib tentera diraja Sulu itu setelah kekuatan seperti ini digunakan?  Ketepikan dulu penggunaan peluru berpandu dari kapal selam Scorpene itu, kita cerita soal penggunaan bom itu sahajalah.

Bom 500lbs
Adakah ia wajar?  Inikah yang dinamakan ‘jantan’?
Laman ini melihat, penggunaan semua persenjataan berkuasa tinggi ini sekadar membuktikan kerajaan Malaysia ini pengecut kerana menggunakan kekuatan udara yang tidak dimiliki tentera diraja Sulu untuk menghapuskan mereka.
Suarapakatanrakyat.com boleh menerima kalau tentera nak menggunakan pesawat Hawk MK 108/208 kerana pesawat-pesawat itu memang dikhususkan untuk serangan aras rendah sahaja.  Tapi Hornet?  Itukan pesawat canggih yang dikhususkan untuk pertempuran udara-udara (dogfight) dan serangan pada waktu malam!!
Lagipun laman ini berpandangan, aset-aset sedia ada di darat seperti kereta kebal utama (MBT)  PT91M Pendekar yang dimiliki tentera darat, sudah cukup untuk menghapuskan semua ancaman tersebut.
Atau paling tidak, pelancar roket berganda jenis Astros II yang turut berkemampuan melancarkan serangan dari jarak jauh kalau ATM takut sangat tenteranya mati.


PT91M Pendekar
Pakatan Rakyat dengan ini menuntut penjelasan dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak,apakah kewajaran membenarkan penggunaan senjata berkuasa tinggi ini oleh angkatan tentera kita dalam menghapuskan musuh yang berada dalam skala yang begitu kecil?
Selain wang yang dibazirkan, ia juga menunjukkan hilangnya kemanusian kita kerana laman ini yakin dengan bom sebesar itu, hancur berkecailah mayat tentera diraja Sulu tersebut dan ini adalah merupakan satu bentuk kekejaman yang amat dahsyat!!
sumber dari..
Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. INI MENULIS SEBAGAI RAKYAT SETIA ATAU PENGKHINAT NEGARA !
    BERAPA Ramai ANGGOTA PDRM KORBAN ?
    Bodoh BANGANG PUNYA reporter.
    SB SHOULD INVESTIGATE THIS STUPID WRITER

    BalasPadam
  2. ..setuju setuju setuju...sepatutnya askar malaysia pakai lembing...lastik...kayu...baling batu kerikil.....lawan lanun sulu tu....baru bole jimat belanja...pakai m16 ...sebutir peluru mahal wooo....
    ....kalau dah otak beku...topik / isu apa pun ulasan tetap majal....

    BalasPadam
  3. mat jubo naik jet kesana sini, guna bas transformer buat ceramah, tiap2 minggu gi luar negara tu semua tak membazir?

    ATM guna aset tu semua untuk tunjuk pada lanun sulu tu bahawa angan2 mereka nak rampas sabah adalah satu lawak buduh !!

    Bila ATM beli aset canggih mereka pertikai..
    Bila negara jatuh ketangan kuasa asing kerana aset lapuk apa pula nasib bila bangsa dah tergadai?

    suarapakatanrakyat...ko cakap ngan mat jubo, gi berambus dari malaysia dan mintak kerakyatan amerika...itu pun kalau amerika nak mahkluk sial macam dia...Langgan cinadoll tak membazir ekk?

    BalasPadam
  4. Asal dapat dihapuskan penceroboh. guna apa saja. Hatta jin sekalipun. Bodoh pun pakatan.

    BalasPadam
  5. Buat pun salah. Tak buat pun salah. Bagi pembangkang ni, tak pernah ada benda yang betul untuk mereka.

    BalasPadam
  6. Dulu sindir atm tak nak kluarkan aset berbillion2.Ni baru brapa juta dah gempaq...mat liwat ntah brapa juta dia sponsor trip lanun tu ke sabah.?Ada puak dia kesah?Dalang...mati kau dalang..

    BalasPadam
  7. Tak kira berapa banyak duit dibelanjakan janji lanun2 yang ditaja oleh pukimak anuwar dihapuskan. Lebih moleh dengan sianuwar pun dibinasakan

    BalasPadam
  8. BAGI PUAK PR...MENYERANG MUSUH TAK PERLU SENJATA,YG PERLU DIGUNAKAN HANYA 'SENJATA SULIT'. DENGAN SENJATA SULIT DEPA BOLEH TEMBAK MERATA DAN YG HEBATNYA BOLEH TEMBAK DEPAN BELAKANG. SEKALI TEMBAK BERAPA BELANJA TIDAK DIPERSOALKAN.....BODOHNYA PENGIKUT PR...

    BalasPadam
  9. anti sikitul moden5 Mac 2013 pada 6:45 PTG

    Ni babi pengkhianat punya blogger. Memang dah sah pengkhianat negara. harap pihak polis tangkap pengkhianat ini.Woiii babi blogger kau ni rakyat malaysia atau bukan. kau babi oiiii.

    BalasPadam
  10. anti sikitul moden5 Mac 2013 pada 6:46 PTG

    Sorry . gua bukan tuduh putra merdeka tapi blogger pakatan haram jadah tu

    BalasPadam
  11. harap pihak berkuasa tidak melatah dengan penulis ini sebab jelas penulis ingin memerangkap dengan ulasan yang berbaur perangkap minda pembaca.. bukankah ketika rundingan dulu pihak sana pun mempersoalkan tindakan itu . jadi memang ini satu strategi politik untuk memanipulasikan fikiran rakyat dan jika ramai rakyat terpengaruh dengan penulis ini jelas rancangan mereka sukses

    BalasPadam
  12. ANUWAR JUAL MAKLUMAT RAHSIA PERTAHANAN KT LUAR NEGARA MESTI DPT UNTUNG BILION2 BROO..KERAJAAN KNE SIASAT BTUL2 SEYHH HUHUHU

    BalasPadam
  13. Sepatutnya dalang dan pengkhianat Anwar AlJuburi ni dibomkan sekali oleh jet-jet pejuang ni....

    BalasPadam
  14. Nyawa seorang polis/askar adalah tak ternilai berbanding dengan BOM yang boleh dibeli semula.

    bayangkan nak buat anak lepas tu nak kena tunggu 20 tahun baru bersedia untuk jadi tentera/polis.

    BOM sebiji boleh dibuat dalam masa tak sampai 1 hari.

    BalasPadam
  15. kalau hantar al juburi g selesai x payah guna bom kot

    BalasPadam
  16. Kjaan lebih mnghargai nyawa anggota keselamatan dan rakyat ....sbb tuh kjaan sgp berbuat apa saja asalkan rakyat selamat...tanpa rakyat apalah sebuah kerajaan...

    Bkn macam puak pakatan haram..sgp mmbelakangkn soal keselamatan rakyat dan negara demi memuaskan nafsu utk KUASA...malah sgp bersekongkol dgn penjenayah/lanun utk mnghuru harakan negara shingga ada nyawa yg melayang, ..kalo masih ada yg mahu menyokong perjuangan BINATANG puak pakatan ini mmg la jenis HARAMJADAH..

    BalasPadam
  17. orang paling bodoh dalam dunia tulis mcm tu..suruh dia gi sana baru tahu nilai nyawa...bodoh!

    BalasPadam
  18. Selepas byk jenis bom yang digunakan, masih ada lg tembakan yg dtg dr musuh. Tembakan tersebut dah buat kita risau brapa pulak anggota kita yg akan cedera atau terkorban. Bg aku, inilah lah caranya nak ajar musuh tu. kadar kemusnakan lebih tinggi, maka kadar kematian pun tinggi. Buat musuh yg nak dtg lps ni pikir 2 3 kali.

    BalasPadam
  19. Bila TBH jatuh bangunan, dibela cukup-cukup. Tapi ini, soal keselamatan negara, jangan kata nak sokong kutuk lagi tambah. Dasar manusia-manusia sial. Pengkhianat. Lebih jijik dari syaitan.

    BalasPadam
  20. Yang xmembazir apabila siAnuar tu sewa Chinadoll tsbt..

    BalasPadam
  21. puak puak sulu datang serang sabah salah satu sebab maklumat pertahanan negara terdedah,anwar pernah duduk dlm kabinet.tp masaalah nya puak2 pkr dan penyokong yg taat setia ni sanggup mempertahankan ketua bangsat dia,mereka sanggup berhimpun ,berarak,membuat kekacauan walau demi kepentingan bangsat nie sendiri,yg kelakar dah terang bersuluh keluar video sex,cakap tu bukan anwar laa perut kempis laa,bodoh bangang ,mane ada orang dh lewat 50 perut kempis ,sial punya penyokong jahanam,kalu kuar video sex pemimpin lain takde plak nk depend ,penyokong dia kata tengok anak bini dia sokong,betapa tulusnya beliau,woiii penyokong pkr bodoh yg takde otak,kalau kau pergi men pelacur kau bg tau anak bini kau tak?ada akal fikir laa,negara dah hampir tergadai masih tak sedar lg puak puak bangang nie,dah laa nak jaga satu negeri tak bley,nak jaga satu malaysia konon,tak de idea nak bangkang kerajaan gunakan anasir luar,contohilah mahathir yg sanggup mengundur diri dgn aman demi sayang nya kepada rakyat,bukan macam kau anwar sial.

    BalasPadam
  22. Kejajaan nak guna apa pun demi pertahan negara ko kesah apa..sikit pun korang tak bagi sokongan ,apa lagi pertolongan, tapi kutuk lagi adalah.Macam ni sikap korang.Tak tau bersyukur.Tapi pada aku kaum kaum pembangkang ni memang tak pandai dan tak pernah bersyukur pun dengan apa yang mereka nikmati selama ini.Mereka hanya tau hu..ha..hu..ha macam tin kosong.

    BalasPadam
  23. Puak PR ni apa kerajaan buat semua tak betul,pekara betul pon mereka kata tak macam ketua pembangkang tibai amoi,tu pon tak betol.

    BalasPadam
  24. Oooimkaki jubur n teh geng..kiat ta akan sokong kamu semua, dulu kiat BENCI oaklah yg pekak badak, syok sendiri dgn menHantu dia KJ tukang hantar Paspot ke nuar al jub..la ni no undi from we all we all n familys fahammmmmmmm

    BalasPadam
  25. AJE YANG PUKIMAK BLOGER YANG MENULIS NI... SIAL... AKU INGAT DIA NI JENIS ANAK HARAM YANG TAK TAU MANA MAK BAPAK DIA... TU PASAL MENJADI PENCACAI SIGAMPANG NUAR TU... KALAU BERIA NUAR TU NAK JADI PM SESANGAT... SEBELUM DIA MAMPOS SURUH DIA POHON JAWATAN PERDANA MENTERI SULU ... BERAMBUS KESANA... SIALLLLLLL

    BalasPadam
  26. PEMBANGKANG NI BODO..KALAU ADA SEMUA SENJATA TU,TAKKAN NK SIMPAN?KALAU SIMPAN JE BAIK X PAYAH BELI..NYAWA LAGI PENTING KE DUIT LG PENTING?KALAU BAPAK KAU,ADIK KAU ATAU ABG KAU TENTERA BARU KAU TAU..TAKKAN KAU NK KORBANKAN NYAWA KELUARGA KAU?BAGI KAMI PRO BN,SMUA YG ISLAM ADALAH SAUDARA KAMI..DAN NYAWA MEREKA LEBIH PENTING DARI WANG RINGGIT..BUKAN MCM MACAI PAKATAN HARAM..TAK KIRA SESAMA ISLAM PUN BANTAI..LEBIH PENTINGKAN DUIT..PAKATAN HARAM SANGGUP TGK ANAK2 MUDA ROSAK AKHLAK DEMI DUIT..KAU MNTK KERAJAAN YG BUKAN2 & SANGGUP JADIKAN ANAK MUDA PENJENAYAH & MEMBENCI POLIS..

    BalasPadam
  27. SURUH BAPAK KO PERGI PERANG LA..INGAT SENANG KE NK HAPUSKAN LANUN2 TU?KALAU MUSUH TU DARI LUAR JE TAKPE..NI MASALAH DIA PEMIMPIN PAKATAN HARAM TU JADI TALI BARUT..TU YG SUSAH..RAHSIA TENTERA PUN HABIS DICERITA OLEH BEKAS2 PANGLIMA BODO TU..

    BalasPadam
  28. Puak-puak pakatan haram ni bila masuk kubur nanti pun mereka akan menggunakan berbagai hujah untuk elak dilanyak malaikat.Kumpulan nanti sebenarnya tiada satu sumbangan pun kepada negara.Kata orang " bodoh tidak boleh diajar,cerdik tidak boleh diikut".Semua perkara pun hendak dipolitikan.setahu saya ahli politik jenis pakatan haram seperti ini tidak terdapat di tempat-tempat lain dalam dunia kecuali di Malaysia.Apalah nak dihairankan jika nama Allah pun puak sanggup jual.Lu pikirlah sendiri.

    BalasPadam