Rabu, 25 Disember 2013

Lagi Kereta Peronda Polis Dirosakkan..!

bukan main sakan anak papa beraya yer..!
Dalam kemeriahan puak pembangkang termasuk hamPAS menyambut raya krismas bersama sekutu mereka baik dirumah, digereja dan dimana mana mereka suka, anak didik mereka pulak sebok berlatih untuk mengulang berita merosak dan memusnahkan harta benda termasuk kereta peronda polis..!


Kuantan, 25 Dis - Polis menahan tiga lelaki termasuk seorang pelajar tingkatan empat yang melakukan vandalisme terhadap kenderaan awam dan kereta peronda polis dalam kejadian di Teluk Cempedak, tengah malam semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Superitendan Abdul Aziz Ahmad berkata dalam kejadian 12.04 tengah malam itu suspek berusia antara 16 dan 23 tahun terbabit dipercayai mabuk.

"Polis menerima aduan awam mengenai kejadian dan bergegas ke lokasi. Sebaik tiba jalan di situ sesak dengan orang ramai yang meraikan Hari Natal," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Menurutnya mereka yang berkumpul di situ turut menyembur buih sabun dan melontar tin serta botol air mineral ke arah kereta peronda yang dinaiki dua anggota polis berkenaan.

"Keadaan menjadi tidak terkawal menyebabkan dua anggota polis terbabit meminta bantuan tambahan dari anggota cawangan jenayah sebelum berjaya mengawal keadaan," katanya.

Abdul Aziz berkata siasatan awal mendapati semua suspek tiada rekod jenayah.

"Dalam kejadian itu juga tiada sebarang kecederaan dilaporkan, bagaimanapun kereta peronda polis mengalami kerosakan di bahagian belakang dipercayai disepak suspek selain lampu, bonet dan cermin retak akibat dibaling objek keras," katanya.

Katanya semua suspek kini ditahan reman di Ibu Pejabat Polis daerah Kuantan sehingga Sabtu ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 186/427 Kanun Keseksaan.

BERNAMA
Sekadar latihan untuk menyambut malam tahun baru di KL nanti kot..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. denda je mamat2 bengong tu. antara kesalahan ialah menendang kereta polis, pecahkan lampu belakang dan cermin kereta dan kemekkan kereta polis. jadi denda yang setimpal ialah tendang ponggong mamat2 tu, pecahkan tempurung lutut dan kemekkan dahi dorang. tak payah la penjara bagai, buat sesak je. kena bagi makan lagi. lepas dah didenda, lepaskanlah dorang. moga insaf lepas tu dan tak mabuk lagi...

    BalasPadam