Khamis, 23 Januari 2014

Episod Baru ~ Skrip Baru..!

Highway Kelantan? dah berjanggut menunggu..!
Ni namanya episod baru..! skrip baru..! orang baru la katakan…!

Kerajaan Kelantan akan meneruskan semula pembinaan Lebuhraya Kota Baharu-Kuala Krai yang juga dikenali sebagai Lebuhraya Rakyat yang terbengkalai sejak Mei 2012.
Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur Utiliti dan Teknologi Maklumat Negeri Datuk Hanifa Ahmad berkata projek tersebut akan dilakukan secepat mungkin secara berperingkat.
"Pada fasa pertama ini kita akan mulakan dari Kuala Krai ke Machang yang melibatkan sejauh 30 kilometer dan sekarang dalam proses mencari tender," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco kerajaan Kelantan di sini Rabu.
pecah tanah beb..!
Beliau berkata setakat ini terdapat 15 syarikat yang berminat untuk melaksanakan pembinaan lebuh raya berkenaan.
"15 syarikat dah hantar untuk terlibat dalam projek ini. Kita akan gazetkan tanah dan panggil pemilik untuk perbincangan," katanya. 

pecah tanah cuma nak cari lesen kutip duit beb..! kutip..!!!

    Perasmian majlis pecah tanah bagi pembinaan Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai itu diadakan di Kampung Berangan Mek Nab, Machang, pada 28 Mei 2012 oleh bekas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
    Lebuhraya Rakyat itu merupakan ilham bekas Exco kanan kerajaan Kelantan Datuk Husam Musa.
    Pembinaan Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai sepanjang 73 kilometer bernilai RM1.8 bilion yang hendak dibangunkan oleh kerajaan PAS Kelantan itu pernah menimbulkan pelbagai polemik termasuk isu rakyat negeri itu diminta tampil menghulurkan derma bagi membantu pembinaan laluan yang menghubungkan bandar Kota Bharu dan Kuala Krai.
    Sehingga Jun tahun lepas, lebih RM2 juta disumbangkan pelbagai pihak bagi mengisi dana pembinaan lebuh raya berkenaan.
    Kerajaan negeri menyasarkan dana dapat dikumpul sehingga RM50 juta. - BERNAMA
    Lu Fikir La Sendiri!!!

    5 ulasan:

    1. cari tender nk bayar dgn kertas paper haramkah ker?
      bodoh.. macai PAS..bodoh.. kena tipu 23 tahun pun bodoh..Hudud pun xbuat lepas puak mengkafirkan org2 UMNO... lepas tu xmalu asyik cari salahkan UMNO.. royalti lah bla2.. pdhal bodoh xreti plan ekonomi..semua nk harap 'tabung milo' jenis goyang kaki duit masok..

      PAS munafik laknatullah!

      BalasPadam
    2. kelaur dari tin milo masuk sampul surat, keluar dari sampul surat masuk dalam handbag aweksssss ki ki

      BalasPadam
    3. hahaha.. sampul surat buka di hotel tu... hahahaa... macai2.. PAS.. ngok.. dewan ularmak PAS munapik.. Pemuda Pusat gedik lebih.. rumah sndiri pun hanyir.. puiiiiiihhh

      BalasPadam
    4. Perlukan 1.8 billion = 1,800 Million. baru dapat 2 million. Mana nak cekau lagi 1,792 million lagi tu? Jalan tak bertol pulak.. Sapa nak maintain?

      BalasPadam
    5. correction : 1798 million.

      BalasPadam