Khamis, 2 Januari 2014

Najib Bubar PEMANDU..!


Idirs Jala ni kapir…jangan pulak beri salam kalau jumpa tenuk sekor ni..! Itu sebab dia boleh menyanyi sepentas semasa menyambut krismas dengan Ronie Liew dan Teresa Cock beberapa tahun lalu..!

Tapi bukan itu yang kita nak bincangkan kat sini, Yang kita nak bincangkan sejauh mana keberkesanan PEMANDU ni sejak ianya ditubuhkan. Apakah benar ianya telah berjaya meningkatkan taraf hidup rakyat atau taraf hidup para PEMANDU ni yang meningkat bersama sama dengan puak konSETAN mereka…!


Rasanya kita semua tahu bagaimana PEMANDU ni punya cara berpikir dan bertindak, mula mula  tubuh panggil anak anak Malaysia balik bekerja didalam negara. 

Dia orang punya tahap nasionalisme pun kita tak tahu. Melayu pun minoriti sahaja yang  menyertai mereka, kalau ada pun Melayu yang haprak mabuk berpeleseran dengan mat mat saleh tu..! Yang ramai cina…! itu baru namanya MERIT..! Gaji mesti lumayan..! merit..beb!!!

Lepas tu buat makmal..! kaji…present..! buat lagi makmal..kaji..! present..! kalau presentation gagal, buat lagi makmal dan kaji…! itu kan kerja PEMANDU..! yang mustahak masyuk..!

Itu sebab apa yang berlaku kini hanya akan diambil tindakan setelah di makmalkan dan dikaji oleh PEMANDU..tak gitu? baca di theunspinners.disini.

Najib perlu membubarkan PEMANDU ni..! sekarang baru nak ketatkan syarat para punaisihat@punahsihat setelah 7.2 Bilion hangus? apa barang..! Kalau betul nak bajet, nak belanja berhemah, nak kurangkan kos kerajaan…BUBAR KAN PEMANDU..! Itu dulu…!

Lepas tu Najib boleh la fikirkan pulak nak buat TRANSFORMASI KABINET..! BUANG MENTERI MENTERI AYAM NI…!

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Saya Sokong 100%
    1. Bubarkan Pemandu
    2. Pecat Menteri2 Ayam Khususnya Hasan Malek
    3. Najib Razak Letak Jawatan - Undur Diri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama pun PEMANDU (Penyangak Makan Duit) kalau bubar pun tak ada pun bezanya.

      Padam
  2. banyak staf PEMANDU pun adalah cinabeng dari dap menyamar pro kerajaan supaya mudah dapat maklumat sulit kerajaan.....dr ditubuhkan hingga kina takde satu pun hasilnya...mengabiskan duit rakyat....

    BalasPadam
  3. AKU SOKONG SEJUTA PERSEN!

    BalasPadam
  4. patut la PEMANDU tak pernah disalahkan oleh PR rupa2nya dah pahat agen dalam tu dan idea2 yg dikeluarkan oleh PEMANDU sangat2 lah bangangnya diterima oleh PM yg lembab dan dipersetujui oleh jemaah menteri bingai2 belaka.

    BalasPadam
  5. jom kita gi buat demo secara aman depan PMO Putera Jaya, tuntut agar PEMANDU di bubarkan.......ahli perkasa, UMNO (yg korup jgn dtg), Pekida, para petani, nelayan, penoreh, pemandu teksi, makcik pakcik pencen, dll NGO Melayu boleh turun sekali....
    Najib ni nak kena jerit kuat kuat depan opis dia baru dia nak dengar keluhan rakyat yg sebenar....selama ni dia pekak kot????

    BalasPadam
  6. Tukar saja PEMANDU dengan PENUMPANG!

    BalasPadam
  7. PM cubalah belajar mendengar nasihat dan pendapat rakyat sama. BUBARKAN JE PEMANDU ni....jgn sampai org meluat....dh sgt2 meluat dh

    BalasPadam
  8. Pemandu dalam bahasa melayu bermaksud orang yang bawa kereta, lori, bas , trektor dan jentolak. Pemandu kepada kereta boleh jadi dia membawa keretanya sendiri untuk dirinya sendiri atau membawa orang lain atau kereta orang lain, seperti seorang tuan misalnya. `Tuan' tidak membawa sendiri keretanya mungkin kerana tak reti atau malas atau sombong atau bagi mudah kerja, lalu diapun upahlah pemandu. Masalahnya kalau pemandu itu seorang yang jujur selamatlah perjalanan `tuan' itu dan orang-orang lain yang bersamanya tetapi kalau pemandu itu dari golongan tak jujur alamat berdepan dengan eksidenlah jawabnya, sebelum sampai ke destinasi yang sepatutnya. Akhirnya bukan dia seorang sahaja yang mendapat risiko tetapi termasuk orang-orang lain yang bersamanya. Lebih buruk keadaannya lagi sekiranya dia sahaja selamat manakala orang lain tak selamat. Oleh itu kalau nak pakai pemandu, atas sebab tertentu seperti disebutkan di atas, fikirlah habis-habis; jangan sampai binasakan orang lain yang tumpang kereta kita. Di akhirat nanti api neraka sedang menunggu, jika kita x pedulikan kepentingan orang lain di bawah tanggungjawab kita.

    BalasPadam